Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:28

Jazeker, dat telt. Als je sport maak je als het ware nieuwe kcal vrij om te eten. Hou er wel rekening mee dat je de calorieen die je met sporten verbrand nooit helemaal nauwkeurig kan meten als je geen hartslagmeter draagt. Wat MFP zegt is een schatting en je kan er vanuit gaan dat je doorgaans een stuk minder verbrand dan zij zeggen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:29

o: magere kwark met muesli en overgebleven fruit uit verse fruit salade
t: wasa sesam met kaas
L: kopje kippensoep met extra soepgroente en bruin boterham pindakaas
t: mandarijntje, extra tussendoor na het sporten wasa cracker met kipfillet.
a: klein portie spaghetti, saus met gehakt en extra groente, groene salade als side
t: bakje magere yoghurt met wat honing

b: 2 x 30 minuten hometrainer, krachttraining onderlichaam. wilde eigenlijk crosstrainer pakken, maar spierpijn belette mij de beweging soepel af te rollen, dus uiteindelijk toch nog maar een keer de fiets gepakt.

vraagje:

ik zoek naar iemand die ervaring heeft met behoorlijke issues kwa stoelgang na flinke omschakeling eetpatroon.. gezien het niet zo frisse onderwerp wellicht wat handiger om mijn 'probleem' via pb te bespreken.. wil graag weten of het van tijdelijke aard is, of er een quick fix voor is, en/of hoe lang issues kunnen aanhouden.

kennis wat betreft plots omschakelen van voeding is ook welkom, wellicht kan die met een oplossing komen, of licht erop werpen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:37

ik mag van mijn PT mijn beweging niet invullen op MFP.
Omdat het eigenlijk verre van nauwkeurig is, en ik 1500 van hem moet eten ongeacht of ik sport of niet.

Wat de stoelgang betreft, die is bij mij ook anders. Minder vaak .. weet niet of dat normaal is?
En soms wat ongemakkelijk :o

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:49

Ik vul ook geen beweging in op mfp omdat dat van geen kant klopt...

Qua buikproblemen: het kan een tijd duren voor je darmen weer gewend zijn aan het verteren van vezelrijk voedsel, zeker als je dat lang niet hebt gedaan. Ik heb altijd al darmproblemen gehad, weinig suiker, veel water/thee en soms gebruik ik psyllium vezels of probiotica

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:51

ik stuur je even een berichtje of waar ik nu tegenaanloop binnen dat plaatje past Pallatin..

verstopt is het issue gelukkig niet Tyrcanol, ik heb je een pb gestuurd ook.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 01:03

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 09:48

Gong vanochtend op de weegschaal staan, 61,1 kg gaf deze aan :wow: ben sinds ik dit topic volg al 3,9 kg kwijt en in totaal al 7 kg :D
Nou zal het wel grotendeels vocht zijn van mn 'feestweek' hoor, maar zo leuk om dat getal na zo'n heel lange tijd weer op de weegschaal te zien :)

Mn maten zijn ook iets omlaag gegaan
Taille: van 73 naar 71
Heupen: van 93 naar 91
Bovenbeen: van 54 naar 53

Heb vandaag wel gelijk een rommelig lijstje. Ga vanmiddag bij mn schoonfamilie langs en eet daar ook frieten :9

O: 200 gram magere kwark met 2 protibricks en honing. Danone actimel
L: punt vezelrijke kwarktaart
T: ??
A: frieten met snack
T: ?? Misschien een bakje skyr als ik thuiskom

Maar een klein beetje opletten met de rest van mn maaltijden, als er savonds friet op het menu staat :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:13

Goed zo Dilan. *\o/* Friet kan best een keer toch? Mis wel groente en fruit in je lijstje

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:21

Pallatin schreef:
Goed zo Dilan. *\o/* Friet kan best een keer toch? Mis wel groente en fruit in je lijstje

Vandaag sowieso wel ja :o groente eet ik normaal wel. Fruit eigenlijj bijna niet. Heel ongezond, moet mezelf er echt toe zetten om fruit te eten :=

Word de volgende slechte gewoonte die aangepakt moet worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:38

Ik sta een beetje stil, vandaag wel 300 gr kwijt, maar dat is op 1,5 week het totaal -O-
Mijn lijst voor vandaag:
O: 3 rijstwafels, twee met smeerkaas en een met appelstroop
L: 3 rijstwafels met smeerkaas en gerookte zalm
T:whey shake met 100 ml melk en 150 ml water
A:hamburger op een meergranenbol van 125 gr rundergehakt, beetje curry en mayonaise, 200 gr gegrilde groenten (courgette, paprika, ui, etcetera)

1305 kcal- 79 gr koolhydraten -67 gr vet - 85 gr koolhydraten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:46

Ik ben nog meer aangekomen, begrijp er niets van. Een week geleden woog ik nog 57,5 en vanmorgen 59,5..
Ik voel me niet veel zwaarder dan een week geleden.

Mijn lijstje:
O: -
L: kommetje Mexicaanse tomatensoep, een wasa volkoren cracker met salami
T: mineola, appel, twee gekookte eieren
A: ik eet bij mijn vader, waarschijnlijk inktvis of andere vis + twee glazen rode wijn

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:53

Zit je tegen je periode aan misschien Maanlicht?
ik heb dan altijd een schommeling van zo'n 1.5 kilo aan vocht.
(maar met een dag of twee over tijd voel ik mij dan wel een michelin mannetje).

o: twee eieren, 1 banaan, pannekoekje
t: low carb brood (sportbrood stoepje) met kaas
l: groene salade met wat koude pasta.
t: fruit nog nader te bepalen
a: sperziebonen, kalkoenfillet a la minute, gebakken krieltjes
t: ?

b: buitenritje 1-1.5 uur, sportschool: crosstrainer 30-45 min. fiets 30 min.. En een rondje over de markt gekuierd (45 minuten).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:56

Mooi lijstje Heleen!

Nee, ik heb mijn periode juist net achter de rug.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:58

Hier ook ongesteld.... Enorm lusteloos! Net een stuk gewandeld met de kleine zodat we allebei een frisse neus gehaald hebben. Vanmiddag naar stal en wil eigenlijk de kwarktaart maken.

Over fruit eten... Ik at ook nooit fruit! Nu de ukkepuk 's morgens fruit eet eet ik met haar mee. Scheelt weer! Ik kan tussendoor echt niet stiekem iets eten want als ze dat door heeft wil ze ook hahaha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:01

Hier weekend vol met verjaardagen, feestjes en zondag uit eten.

Mijn bovenbenen zijn aanzienlijk breder dan die van mijn date. |( |( |(
Maar daar valt wat aan te doen natuurlijk.

Dus ik ga zo denk ik stevig lunchen en een paar uur wandelen. Ik heb de laatste tijd geen eetlust. Zo vet irritant. _-:(
En de ene stressfactor na de andere zet de kop op, allemaal dingen waar ik geen invloed op heb.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:06

lillytjuh schreef:
Hier ook ongesteld.... Enorm lusteloos! Net een stuk gewandeld met de kleine zodat we allebei een frisse neus gehaald hebben. Vanmiddag naar stal en wil eigenlijk de kwarktaart maken.

Over fruit eten... Ik at ook nooit fruit! Nu de ukkepuk 's morgens fruit eet eet ik met haar mee. Scheelt weer! Ik kan tussendoor echt niet stiekem iets eten want als ze dat door heeft wil ze ook hahaha

Haha ik heb dan geen kleintje die fruit moet eten :P

Net een paar dadels gegeten, valt volgens mij ook onder fruit.

Vind dingen als bosbessen, aarbei en framboos ook heel lekker, maar die zijn vaak vrij prijzig :=
En appels en banaan ben ik weer nier zo'n fan van :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:13

Ik ben ook 400 gram aangekomen terwijl ik zo mijn best doe en iedere dag minimaal een uur fiets.

Zie mooie lijstjes voorbij komen. Alleen jitske. 1300 kcal is dat niet een beetje weinig?

Fruit eten heb ik geen moeite mee :D.
Dat zou ik eerder te veel eten en das ook niet goed, groentes vind ik moeilijker haha.

Marlinde rooz je kunt het!! Doorzetten ik weet hoe moeilijk het is hoor. :(

Ik weeg mezelf overigens niet tijdens mijn periode. Dat is veels te demotiverend haha.

Misschien toch maar eens hier mijn vraag neerleggen gezien men allemaal vingertjes aan het wijzen is.

Sinds een maand of 3/4 val ik geregeld flauw. Ben nu een keer of 7/8 nok gegaan.
Naar de dokter en er achter gekomen dat het mijn oren zouden moeten zijn. (Ik vlieg 2x per week naar Engeland en terug). Ik kan de druk niet kwijt en heb daardoor niet alleen gigantische pijn in mijn oren tijdens de vlucht maar de druk blijft dus ook zitten. Waardoor ik volgens verschillende artsen flauw val. (Dinsdagkrijg ik buisjes om het probleem te verhelpen). Echter heb ik nu 2 weken niet gevlogen en voel ik me nog steeds wel eens slap.
En vanmorgen ja hoor daar ging ik weer.
Nu is vriendlief er van overtuigd dat het aan mijn"dieeten" ligt.

Ik eet 1500 kcal per dag en eet gewoon suiker ed. Heb een personal trainer die alles in de gaten houdt en voor mij de cijfers van wat ik mag hebben heeft berekend.
Daarbij fiets ik iedere dag ongeveer 1,5 uur à 22 km/h.
Het is ook niet het geval dat de kilo's er af vliegen (helaas).
Ik ben overigens maar klein van stuk 1,54 vandaar de lage hoeveelheid calorieën.

Zal maandag de dokter maar weer eens bellen.
Jullie enig idee? Zo extreem weinig eet ik niet, het is meer dan mijn BMR.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:15

Hebben ze al eens bloed getest?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:17

Nee.. dat is het stomme. Ha heeft bloeddruk gemeten en hartslag dat was ok. Daarna wilde ze me door sturen voor een ecg maar kwam de KNO arts er tussen ivm met mn oren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:35

Tyrcanol schreef:
Nee.. dat is het stomme. Ha heeft bloeddruk gemeten en hartslag dat was ok. Daarna wilde ze me door sturen voor een ecg maar kwam de KNO arts er tussen ivm met mn oren.

Hoeveel is je BMR als ik vragen mag?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:39

Mijn BMR was vorige week 1403

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:39

Tyrcanol schreef:

Dat is best vreemd ja. Als ik naar de huisarts ging met klachten als duizeligheid en zwart voor mn ogen, kon ik meteen door voor bloedonderzoek

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:34

Vind ik niet zo gek. Evenwichtsorgaan zit in je oor. Veel vliegen is niet altijd goed voor je oren. Heb je misschien een middenoorontsteking? Chronisch, dan voel je er niets van. En gebruik je ook doppen bij het vliegen?

Ik kan niet vliegen zonder doppen. Geheid een dag doof en vreemd gevoel in mijn hoofd. Puur door mijn oren. Ik kan me dus goed voorstellen dat het flauwvallen gerelateerd is aan de oren. Maar dat de reactie in het hoofd een beetje krom is daarop. Maar ik heb geen ervaring met flauwvallen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 14:47

Ik heb alles al geprobeerd. Doppen, klaren, gapen niks helpt. Neussprays en echt alles.

Het verhaal is inderdaad logisch. Daarom moet ik dinsdag ook buisjes laten plaatsen. Heb ook het idee iets minder te horen dan voorheen. (Na het vliegen stokdoof).
Echter heb ik al 2 weken niet gevlogen dat vind ik zo vreemd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:20

Mn schoonmoeder zag dat ik afgevallen ben :D