Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:28

Het wandelen in grote groepen is nu aan banden gelegd als ik de persconferentie mag geloven. Dus hopelijk levert dat wat rust op in de bossen en bij de stranden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:31

SdaphneS schreef:
Het wandelen in grote groepen is nu aan banden gelegd als ik de persconferentie mag geloven. Dus hopelijk levert dat wat rust op in de bossen en bij de stranden.

Hier bestaan de gezinnen meestal uit minstens 8 mensen, dus dat zal hier niet zo op gaan denk ik. Ik wil morgen rond 7 uur gaan lopen, kijken of dat nog wel te doen is en op een plek die niet heel erg bekend is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:48

SdaphneS schreef:

Denk het niet, want gezinnen mpgen blijven lopen. Ik denk dat die ook stug zullen blijven gaan, massaal in de weekenden
Vooral als de lente doorzet en het mooi weer blijft. Denk dat het geen zak verschil maakt eigenlijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:53

Goof schreef:
SdaphneS schreef:

Denk het niet, want gezinnen mpgen blijven lopen. Ik denk dat die ook stug zullen blijven gaan, massaal in de weekenden
Vooral als de lente doorzet en het mooi weer blijft. Denk dat het geen zak verschil maakt eigenlijk.

Burgemeesters mogen noodverordeningen instellen.

Dat kan betekenen dat een bepaald natuurgebied gesloten wordt, en dat dat gehandhaafd wordt.

Zoals bijvoorbeeld afgelopen weekend het verzoek van de burgemeester van Soest om niet naar de Soester duinen te gaan.

Hij mag het nu verbíeden, als hij dat noodzakelijk vindt.
Plus handhaving, boetes kunnen oplopen tot 400euro per persoon.

Ik zie wel verschil met eerst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:10

Ja, dat gaan ze nu echt wel aanpakken denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:30

Precies. Maar dat levert mij dus geen rust op als ik er ook niet meer mag komen. Dat betekent dat men dan naar andere plekken gaat.
Maar goed, wat moet dat moet.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:44

Ik vind mijn plekken wel om een blokje om te kunnen met de hond binnen de regels, maar ik ben benieuwd welke maatregelen er specifiek gaan komen in onze gemeente en of er gebieden afgesloten gaan worden.

Het is goed dat het aangescherpt is en de gemeente nu meer bevoegdheden heeft, dit moet geen maanden blijven sudderen. Het zou van mij nog wat strakker en duidelijker mogen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:47

Hier zal de kans ook wel aanwezig zijn dat de Brunssummerheide dicht gegooid gaat worden, want idd; gezinnen zullen zeker gewoon blijven gaan wandelen. Gister zag ik in het losloop gebied een stel wat gezellig aan't badmintonnen was in het zand - handig ook ja midden in het losloop gebied... Zijn van die mensen die je er normaal dus niet ziet en nu massaal al die plekken gaan opzoeken. Wat mij betreft wel goed dat ze dit gaan aanpakken, hoe jammer het ook is dat wij dan ook niet meer naar die plekken kunnen gaan.

Gelukkig hebben wij wel veel mogelijkheden om op andere plekken te gaan wandelen en rust op te zoeken. Kost soms wel een aardig auto ritje, maar dan ben ik maar weer blij dat ik Arya al vanaf dag 1 dagelijks in de auto heb zitten en ze dat gewend is.

Gister nog even gekeken hoe het was in het losloopgebied op de heide hier en het was lekker rustig! Niet verwacht - als het druk was geweest was ik omgedraaid en ergens anders naartoe gereden. Maar nu kon Arya heel even met een paar honden rennen/spelen die we tegenkwamen op de open vlaktes, terwijl ik mooi afstand kan houden van andere baasjes. En het grootste deel vd wandeling waarbij we het stuk bos meegepakt hebben, zijn we niemand tegengekomen dus da's mooi.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag gaan we toch maar even weer een stukkie rijden denk ik en wat dieper het heuvelland in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:58

Mooie omgeving cursebreaker, fijn dat je best nog wel wat plekken hebt om te lopen. Hier zijn veel plekken echt wel druk nu en het zijn allemaal niet zulke grote gebieden. En enkele zijn straks noet meer te doen door de eikenprocessierups, dus dan wordt het meer improviseren.
Maar goed, zien we dan wel.

Vanmorgen liep ik al rond 8.15 lekker in de natuur met de honden. Leuk wel dat ik de mini nu ook vaker mee kan nemen, die is doordeweeks altijd op kantoor bij mijn man, maar nu we allebei thuiswerken is hij dus ook thuis.
Ik vond het superkoud, maar het was wel een hele stille, mooie ochtend zo.

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:40

Zelfs wat vorst zo te zien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:46

Ja! Er was zelfs een sloot bevroren :roll:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:48

O ja, die schijt processie rups die weer in opmars is… En ook andere vieze beestjes allemaal. Zag gister ook alweer van alles vliegen. Jakkes. Ook weer prachtige foto’s zeg die je gemaakt hebt!! Heel mooi met die vorst ook <3

Ik heb idd wel geboft met veel wandel mogelijkheden, maar ben daarentegen weer minder gezegend met de tuin ,die is echt mini. Dus als er echt een volledige lockdown komt wordt het wel echt heel vervelend met de hond die nog zo jong is ook :( Voor nu blijven we dus elke dag even genieten van de wandelingen die nog kunnen.

Gisteren naar een ander stuk op de heide geweest waar we veel mooie nieuwe plekken gezien hebben die weer heel anders zijn als de stukken die we normaal aan 'onze' vaste kant bij het losloop gebied zien. Lekker rustig ook, dus kunt het contact met mensen helemaal vermijden. Zoon lief kan dan ook even mee, zodat hij ook z’n beweging en frisse lucht krijgt. Denk dat ik daar dadelijk ook weer naartoe ga.

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:13

Thanks, ja het was erg mooi met de vorst. Daarom kom ik graag vroeg op die plek, omdat de zon dan zo mooi door de bomen komt en er nog vorst is. En dat maakt het zo mooi en stil en fijn.

Idem hier, ik heb wel een tuin, maar een erg kleine. Hoop dat het niet zover komt. Die kleine kan wel rennen in huis en de tuin, maar die grote kan niks joh.

Mooie foto's ook van jou, erg mooie plek weer!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:32

Lekker hoor cursebreaker!

Van de week zag ik ook nog dunne ijsschillen op het water.

Hier een prima tuin om in te zitten, maar een wandeling in de tuin zit er niet in.
Ik ben blij dat ik nog naar de paarden kan, die staan op een mooi stuk grond en dan ben ik daar ook nog buiten bezig.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:14

Wat een lekker wandelweer is het vandaag. Klein ommetje van drie kilometer door de wijk gemaakt. Genoten van het voorjaar.

Afbeelding

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:28

Heerlijke foto's weer! Het is zulk fijn wandelweer. Ik wilde hier in de buurt een kleine 6km gaan wandelen, maar het was zo druk! Ik ben maar ergens de wijk ik gegaan en terug naar huis gewandeld. Misschien dat ik vanavond nog even een klein rondje ga doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 17:32

Oh wat een heerlijke lentefoto!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:37

Een foto om echt vrolijk van te worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:14

Prachtige foto's allemaal!

Jouw vakantie naar Thailand is natuurlijk in het water gevallen, bedenk ik me nu, Mandyy -O- . Balen!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:38

Het was een lucky shot, maar ben er zelf ook blij mee. :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:43

Klopt! We zijn een weekje thuis druk geweest en nu weer aan het werk. Hopen later een andere mooie reis te maken want Thailand gaat hem helaas niet meer worden dit jaar (regenseizoen en daarna drukte op werk van m’n vriend).

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:44

Ah wat jammer! Heb je dan verzet naar volgend jaar of ga je helemaal niet meer?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:45

We hopen later dit jaar naar een andere bestemming te reizen (als dat kan).

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:58

Oh, wat zonde!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:41

Wat balen Mandyy dat jullie vakantie niet door kon gaan :(

Mooie foto's weer! Echt lente bij jullie.
Waait het in NL ook zo erg? Wij hebben nu al dagen veel wind, terwijl het normaal nooit waait.
Vandaag toch lekker gewandeld. Was in de zon echt lekker.

Afbeelding
Uitzicht op 357 meter.

Afbeelding
Nog steeds ijs en sneeuw :')