Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:54

Hm, misschien moet ik ook maar een vakantie boeken, dan heb ik iets om naartoe te leven :')
Had ook al gedacht om terug te beginnen met de 30 day Ab Challenge, heb dat 2 maand gedaan (maar dan m'n eigen schema een beetje opgesteld) en toen voelde ik mezelf ook veel gezonder en had ik ook geen behoefte meer aan die zoetigheden.

Welkom Sarcasm, inderdaad super knap van je! Zelfde vraag als N0a, enkel door gezonder te eten, of?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:23

LOLLYYwood schreef:
Hm, misschien moet ik ook maar een vakantie boeken, dan heb ik iets om naartoe te leven :')
Had ook al gedacht om terug te beginnen met de 30 day Ab Challenge, heb dat 2 maand gedaan (maar dan m'n eigen schema een beetje opgesteld) en toen voelde ik mezelf ook veel gezonder en had ik ook geen behoefte meer aan die zoetigheden.

Welkom Sarcasm, inderdaad super knap van je! Zelfde vraag als N0a, enkel door gezonder te eten, of?

Wellicht dat dit iets voor je is: http://darebee.com/workouts.html

Op de homepage kun je ook klikken op "I'm feeling lucky". Dan krijg je elke keer een nieuwe workout. Meestal doe ik 1 van deze workouts voor ik naar bed ga :). 30-day ab challenge vond ik al vrij snel saai doordat er weinig variatie in zat.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:46

Welkom iedereen :D
@Sarcasm Jij ook nog 10kg, we hebben dus hetzelfde doel! Goed dat je al zoveel kwijt bent.

@Lollywood die verslaving aan chocola wordt vanzelf minder als je het minder eet. Bij mij iig wel! Maar ik eet nog wel regelmatig een blokje pure chocola. Maar dan ook echt 1 blokje, daarna gaat de reep gelijk weer weg. :P

Ik zal ook maar eens mijn lijstje plaatsen :) als mensen opmerkingen/tips hebben zijn ze welkom.

O: 250gr. magere kwark
T: 1 blokje pure chocola (72%)
L: 2 speltboterhammen met kipfilet
T: gekookt ei
A: 200gr. broccoli, 100gr. zalm, salade met: rucola, feta, halve paprika
T: eiwitshake (smart protein van Body&fit)
T: 20gr. ongezouten paranoten

D: 2.5L water
B: 2km. wandelen, 7 min. workout

Ik vul alles elke dag in op myfitnesspal en hou zo m'n macro's ook in de gaten! :)
Weinig beweging vandaag, hele dag in het ziekenhuis geweest (doe daar een onderzoek) en echt geen zin meer om te sporten.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:51

Dankjewel n0a, morgen eens op gemak door de site gaan,via gsm is dat niet zo handig :+

Samiyah: ja dat heb ik ook al gehoord, maar ik vind het zo ontzettend moeilijk :')

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:24

Mijn definitieve lijstje voor vandaag
O brinta
L salade
T 2 bruine broodjes
T appel
A spaghetti

B 2 uur gewielrend
En een uur met de hond gewandeld

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:30

LOLLYYwood schreef:
Dankjewel n0a, morgen eens op gemak door de site gaan,via gsm is dat niet zo handig :+

Samiyah: ja dat heb ik ook al gehoord, maar ik vind het zo ontzettend moeilijk :')

Snap ik! :)) :(:)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:57

Welkom!

Mignonne is dat niet te weinig voor zo'n hoge sportdosis?

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:03

Ik eet nooit veel voor het sporten aangezien ik dan er alles weer uit gooi. Na het sporten heb ik mijn avond eten gehad.
Ik weet niet waarom maar de laatste paar dagen heb ik weinig trek.. Het kan door de stres enzovoort komen bij mij. Ik dwing mezelf om goed te blijven eten maar meer dan dit krijg ik er niet in. Ik voel me ondanks dat het best weinig is niet slecht of iets met het sporten of verder op de dag.
Ik heb vanmiddag extra nog broodjes gegeten aangezien dat hier werd gezegd :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 23:07

Pfffff niet op een gezonde manier, maar wel onder m'n calorieen gebleven vandaag :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:11

Lijstje voor vandaag:

O: ontbijtkoek. Ook trouwens lunch. Laat wakker.
A: nasi met saté
T: een paar koekjes. Was op visite.

Wel een stuk gelopen door het centrum en terug. En nog op de valreep een halve liter water.

Morgen minimaal 3 uur bewegen want ik ga weer vrijwilligerswerk doen op de manege

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:21

purny schreef:
Lijstje voor vandaag:

O: ontbijtkoek. Ook trouwens lunch. Laat wakker.
A: nasi met saté
T: een paar koekjes. Was op visite.

Wel een stuk gelopen door het centrum en terug. En nog op de valreep een halve liter water.

Morgen minimaal 3 uur bewegen want ik ga weer vrijwilligerswerk doen op de manege

Oef... dat is wil heel erg weinig...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:26

I know. Ik ga ook niet echt bijhouden qua calorieën maar ik pas mijn eten een beetje aan. Dus ik probeer een liter of anderhalf te drinken wat ik normaal niet eens kan. Geen snoep of chips meer. Maar vandaag had ik een soort sas dag

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:32

Dankjewel!
Ik ben ook wel meer gaan sporten, sport nu zo'n 4 a 5 keer per week cardio. En ben sinds kort ook weer begonnen met paardrijden.

Samiyah leuk dat we hetzelfde doel hebben, ik vul ook alles in op My fitness pall vind dit super werken.

Zie dat we ongeveer ook een beetje hetzelfde eten.. Ik neem ook elke dag magere kwark, alleen neem ik dit in de avond ivm langzame eiwitten en ik neem een eiwit shake in de ochtend omdat dit snelle eiwitten zijn, die dus snel door het lichaam opgenomen worden. Eet ook 30 gram ongezouten noten op een dag en probeer ook iedere dag een eitje te eten.

Ik ga over 2,5 week op vakantie en wil voor die tijd eigenlijk nog 2 kilo kwijt zijn.. Is wel veel maar is een goed doel!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:34

Jeetje wat gaan jullie hard hier in dit topic -O-
Kan t echt niet meer bijlezen allemaal hoor haha!

Zie soms handige tips langskomen, ook wat lijstjes betreft! Soms wat karige lijstjes, maar misschien ben ik gewoon een grote eter en niks gewend haha.

Ik ontbijt soms met Brinta Wake Up zakjes. Melk (halfvol/mager) erbij en klaar! Nog best lekker ook haha.

2 weken geleden tot vorige week 1,2kilo afgevallen en vorige week tot gister 0,7 afgevallen. Gaat ineens hard, maar ben ook meer op de fiets aan het doen nu met dat mooie weer, zal ook wel schelen.

Ook vergelijk foto's gemaakt, zijn alleen niet zo charmant (in onderbroek) dus die zal ik maar niet plaatsen.
Heb zelf niet echt het idee dat er veel verschil in zit :+
Maargoed, in totaal nu al 5,5 kilo kwijt!
Nog ongeveer 10/15 te gaan!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:07

Wow wat gaat het hier enorm snel lol.
Ik probeer idd zelf af te vallen ooit een crash dieet gevolgd en in het ziekenhuis beland, daarnaast ook nog 3 been operaties ondergaan dus hoppa 20 kilo erbij. Ik zal nooit een sprietje worden accepteer ik ook maar minimaal 10 kilo eraf zou erg fijn voelen.
Ik heb super slechte ervaring met dieetistes op de een of andere manier kom ik altijd aan als ik via een dieetiste een dieet volg, net of mijn lichaam de standaard maniertjes niet aan wilt pakken ofzo ik heb echt geen idee. Ik merkte zelf ook dat ik s middags me soms heel erg flauw voelde ik denk idd toch voeding tekort, ideen suggesties voor dingen die ik kan proberen graag, ben overgens geen vegetarieer maar meer een... ehrm kook niet voor mezelf persoon als mijn vriend hier eet kook ik wel vaak gewoon ik ben echt van de makkelijke maaltijden dus sla etc.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:24

@Sarcasm goede tips over de snelle en langzame eiwitten, weer iets geleerd :) ga zo dan ook beginnen met een eiwitshake.

Vandaag was mijn weegdag en -1.3 :D Net niet de -10kg. gehaald haha, maar dat had ik ook niet verwacht. Super blij!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:30

Wow wat zijn jullie snel gegaan sinds gisteren middag !

ittheclown schreef:
Wow wat gaat het hier enorm snel lol.
Ik probeer idd zelf af te vallen ooit een crash dieet gevolgd en in het ziekenhuis beland, daarnaast ook nog 3 been operaties ondergaan dus hoppa 20 kilo erbij. Ik zal nooit een sprietje worden accepteer ik ook maar minimaal 10 kilo eraf zou erg fijn voelen.
Ik heb super slechte ervaring met dieetistes op de een of andere manier kom ik altijd aan als ik via een dieetiste een dieet volg, net of mijn lichaam de standaard maniertjes niet aan wilt pakken ofzo ik heb echt geen idee. Ik merkte zelf ook dat ik s middags me soms heel erg flauw voelde ik denk idd toch voeding tekort, ideen suggesties voor dingen die ik kan proberen graag, ben overgens geen vegetarieer maar meer een... ehrm kook niet voor mezelf persoon als mijn vriend hier eet kook ik wel vaak gewoon ik ben echt van de makkelijke maaltijden dus sla etc.

Je zit voor je voeding dan in het redelijk hetzelfde schuitje als ik, ik haat koken. Mijn man is kok van beroep en is 5 van de 7 dagen s'avonds niet thuis waardoor ik eigenlijk altijd alleen eet.

Misschien is het voor jou ook een idee dat je een keer in de maand een middagje inplant om voor een maand maaltijden te maken die je vervolgens in vriest. Het is voor jezelf enorm tijdsbesparend en financieel bespaar je ook maar je krijgt toch gezonde voeding en boven al genoeg voedingsstoffen binnen :)

jolmer20 schreef:
2 weken geleden tot vorige week 1,2kilo afgevallen en vorige week tot gister 0,7 afgevallen. Gaat ineens hard, maar ben ook meer op de fiets aan het doen nu met dat mooie weer, zal ook wel schelen.

Ook vergelijk foto's gemaakt, zijn alleen niet zo charmant (in onderbroek) dus die zal ik maar niet plaatsen.
Heb zelf niet echt het idee dat er veel verschil in zit :+
Maargoed, in totaal nu al 5,5 kilo kwijt!
Nog ongeveer 10/15 te gaan!

Je bent goed bezig +:)+

Sarcasm schreef:
Dankjewel!
Ik ben ook wel meer gaan sporten, sport nu zo'n 4 a 5 keer per week cardio. En ben sinds kort ook weer begonnen met paardrijden.

Mag ik vragen wat je voor cardio doet? Ik ga aankomende vrijdag naar de sportschool om te kijken of een PT wat is voor mij om wat op gang te komen met sporten en misschien wat groepslessen te gaan doen om mijn lijf wat te helpen met het afvallen en bovenal mijn velletjes strakker te krijgen.

Samiyah schreef:
O: 250gr. magere kwark
T: 1 blokje pure chocola (72%)
L: 2 speltboterhammen met kipfilet
T: gekookt ei
A: 200gr. broccoli, 100gr. zalm, salade met: rucola, feta, halve paprika
T: eiwitshake (smart protein van Body&fit)
T: 20gr. ongezouten paranoten

D: 2.5L water
B: 2km. wandelen, 7 min. workout

Dat ziet er uit als een lekker gevarieerd lijstje, ik ga eens even terug lezen waarom je de eiwitshakes gebruikt :j

MevrouwtJ schreef:
Mijn paardrijbroek lubbert ook. Leuk om te zien :).

Dat zijn de leuke dingen *\o/*

Ik las verder iets over kwark, hier ook de voorkeur voor de volle kwark jammie :9

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:32

Heb even terug gekeken naar je lijstje. Ik zie vooral veel suikers in je lijstje, en juist omdat je zo weinig eet ga je alles opslaan. Muesli zit vol met suiker, neem bijv havermout en gooi er een appel of banaan bij. Eet wortels en tomaatjes tussendoor en niet als lunch. Pak als lunch eens 2 boterhammen van de bakker (supermarkt zitten suikers in), 1 met gekookt ei en 1 met mager vlees. Eet voor je gaat slapen nog een bakje kwark met honing. Handje noten tussendoor, probeer met avondeten 2-400gr groente, stukje mager vlees en evt 1 aardappel oid. Ik probeer aardappels en pasta etc tegenwoordig te vermijden door de khd.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:34

Wat zijn jullie allemaal goed bezig dames! Werkt ook motiverend voor mij :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:52

Zo nu net op de weegschaal gestaan en in 6 dagen 1.4 kg eraf :D Werkt goed motiverend! Al gaat het begin bij mij altijd best snel hoor, zometeen gaan de kilo's niet meer zo makkelijk eraf.

Donderdag wordt bij mij de dag dat er wat minder goed gedaan word. Heb namelijk de traditie om op donderdag een bakje kibbeling te eten met een blikje monster. Dat ga ik gewoon blijven doen want ik vind niet dat je alles op moet geven want dan hou je het niet vol. Maar heb vanavond ook mijn basketbaltraining dus dan loop ik het er wel weer af :P

Morgen gaan we een weekendje naar Texel dus dan zal het waarschijnlijk ook wat minder gaan met goed eten...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:59

Mignonne schreef:
Ik eet nooit veel voor het sporten aangezien ik dan er alles weer uit gooi. Na het sporten heb ik mijn avond eten gehad.
Ik weet niet waarom maar de laatste paar dagen heb ik weinig trek.. Het kan door de stres enzovoort komen bij mij. Ik dwing mezelf om goed te blijven eten maar meer dan dit krijg ik er niet in. Ik voel me ondanks dat het best weinig is niet slecht of iets met het sporten of verder op de dag.
Ik heb vanmiddag extra nog broodjes gegeten aangezien dat hier werd gezegd :)

Ik snap het ja, heb ik ook hoor voor het sporten eten word ik beroerd...
Ach als je je eigen goed voelt is het goed toch :j

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:22

Inderdaad echt super motiverend dit zo! Iedereen is zo goed bezig!

Anouk, ik sport vooral thuis. Heb thuis een crosstrainer en daar ga ik bijna elke dag even op. Heb nu niet de tijd om elke dag naar de sportschool te gaan, druk met school en rijd nu ook weer paard.

Meestal 25 min = 250 calorien op de crosstrainer. En je kunt bijvoorbeeld ook touwtje springen thuis, gisteren 10 min gedaan = 165 calorien. Is toch al 415 calorien bij elkaar. Probeer ook bijvoorbeeld naar de supermarkt te gaan op de fiets, al die kleine dingetjes tellen ook mee.

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden ook Personal training gehad. Alleen was ik toen nog niet zo gemotiveerd, sporten ging heel goed alleen het eten niet zo.. :( Dus heeft verder niks geholpen, kostte alleen veel geld.

In de sportschool kun je ook op de crosstrainer gaan en bij ons had je ook iets dat was een soort traplopen. Daar verbrand je ook heel veel calorien mee. Wel probeer ik thuis ook 1 x in de week krachttraining te doen, ik doe dan squats enz. Je hebt daar een hoop voorbeeld filmpjes van op YouTube, als je wil kan ik wel eens opzoeken straks welke ik altijd gebruik. Vind dat super handig!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:29

Crosstrainer heb ik een jaar geleden ook thuis gehad, maar bij mij zit het probleem hem echt in de motivatie :o als ik alleen ben doe ik het niet haha :o :o

Oh dat traplopen ken ik nog van jaren geleden, brandende heupen kreeg je ervan :))

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:29

Hier heb ik best wel iets handigs gevonden voor het eten en sporten;

Citaat:
’s Ochtends sporten
Als je ‘s ochtends gaat sporten is dat het beste om 1 à 2 uur voordat je gaat sporten een licht ontbijt te eten. Dit ontbijt kan het beste bestaan uit:
1. Voor helft eiwitten
2. Voor de helft uit koolhydraten.

Voorbeeld: een goed voorbeeld is magere yoghurt met muesli en eventueel wat fruit, maar brood met zoet beleg (appelstroop of jam) en magere vleeswaren (kipfilet, rosbief, ham) is ook goed.
Eiwitshakes zijn gezond en lekker vol eiwitten om binnen te krijgen op een fijne manier.
’s Middags sporten
Als je aan het eind van de middag gaat sporten:
- Voor het sporten: een half uur voor het sporten beginnen met een lichte koolhydraatrijke snack (ontbijtkoek, eierkoek, banaan, appel).
- Na het sporten: vul je energie na het sporten aan met bvb. een glas magere zuivel.
- Eetenstijd: eet een warme maaltijd. Vul je energie aan met desze maaltijd. (vlees/vis, aardappelen/rijst/pasta en groente met een bakje magere yoghurt als toetje).

Zo heeft je lichaam genoeg energie om het sporten vol te houden maar ligt je eten niet te zwaar op de maag. Eet niet een grote maaltijd vlak voor het sporten, want dat voelt oncomfortabel en 'zwaar.' Je voelt je bovendien futlozer. Een goed moment om te sporten is eind van de middag, begin van de avond. Dus om 17:30 of 18:30. Ga dan een uurtje sporten want dan kan je je energie aanvullen met de avondmaaltijd Twee vliegen in een klap.

’s Avonds sporten
Als je ‘s avonds na het eten wilt sporten:
- Eet 2 uur van tevoren je warme maaltijd.
- Na het sporten: je kunt voor een lichte snack gaan (bakje magere yoghurt met fruit).
Dan is er nog genoeg tijd voor je lichaam om je voedsel te verteren en om te zetten in energie. Als je dan na het sporten weer thuiskomt kun je een lichte snack eten waardoor lichaam herstelt. Voor het eten sporten is dus wat handiger omdat je daarna gelijk met de avondmaaltijd je energie kan aanvullen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 09:29

Potverdorie ik val niet meer af :(
Ik schommel rond de 67 kg, grrrr
Wat moet ik doen?