[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:30

Ik heb nu alweer een tijdje een helix-piercing, maar ik merk dat het nog steeds wel zeer doet als ik een koptelefoon op heb. Is dit normaal voor een piercing die in februari oid gedaan is?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:32

Mijn inner conch is ook aan het bitchen, zit er nu een maand of 2 in geloof ik? Hij is al die tijd braaf geweest, maar nu zit er een giga vochtbult achter. Tnt heb ik al mn kraakbeenpiercings laten genezen zonder zeezout etc. Heb toch de voorkeur om mijn lichaam het even zelf uit te laten zoeken en het gewoon met rust te laten. Heeft bij mn helixen en tragus ook goed uitgepakt.

OneAndOnlyx: de genezingstijd van een kraakbeenpiercing is minimaal 9-12 maanden. Dus als hij er nog maar zo kort zit dan is hij nog helemaal niet genezen en dus vrij logisch dat het nog zeer doet :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:37

Mars: Bedankt voor je reactie! Wist helemaal niet dat het echt zo lang moest genezen. Het was eerst ontstoken, toen heb ik het gezezout 1 weekje, en toen ben ik er echt 1,5 maand vanaf gebleven. Nu is het weer een beetje aan het bitchen dus ik ga denk ik weer zeezouten.(dit helpt bij mij echt :D)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:12

Thnx meiden maar vind het echt shocking. Ik ben er ook een groot voorstander van om overal gewoon vanaf te blijven maar nu vind ik het wel echt spannend. Rook, tragus, helix, nooit ergens last van gehad.
Dan krijg ik toch weer die beelden voor me waar iedereen altijd voor waarschuwde met de kraakbeenpiercings : Het gevreesde bloemkooloor ! :x ~~}>

Maar goed ! Ik blijf er af.. Doe niks :)

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:24

Heei, als ik er over een lange tijd een ringetje in zou willen doen (conch) wat voor een diameter zou ik dan ongeveer nodig hebben?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:26

Dat verschilt per persoon/per conch.
Mij lukte het niet eens om er een ringetje in te doen, omdat ie daar niet goed voor gepierct was. Ik kon de bocht niet maken om 'm er in te krijgen, lastig uit te leggen :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:30

Ik ga denk ik morgen bellen voor mijn conch. Bij de shop wordt ie gelijk met een ringetje gezet. Ik ben heel erg benieuwd :D. Nu nog zorgen dat ik niet flauw ga vallen oid :+

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:33

Ja snap dat t verschilt enz haha maar heb geen andere piercings (ja alleen navel) dus ook geen materiaal om eventueel mee te proberen en om nou allerlei maten te gaan kopen als het zo ver is :') en stel idd dat er geen ringetje in past zit je daar met allerlei maten hahah

Edit: mij werd ringetje afgeraden wel mocht ik er over een paar weken eentje in doen maar ik wacht liever tot ie genezen is :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:43

Een conch kunnen we je gewoon echt niet vertellen. Het ene oor is heel ander dan het andere, de een is een paar mm breder dan de andere. Dan ligt het er ook nog aan waar je conch precies is gezet.. Nee, we kunnen je echt niet de maat voor een conch geven. Een helix is vaak 7/8 mm. Dus aan een conch denk je toch al gauw aan 10+ mm.
Ik zou tegen die tijd er gewoon even voor naar een shop gaan, heb je direct de goede en kunnen ze 'm er direct in zetten. En je kan 't natuurlijk zelf ook even opmeten hoeveel mm je +/- nodig hebt.

Ringetjes worden inderdaad (bij de betere piercers) afgeraden bij het zetten van piercings. :j

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:46

sterreke98 schreef:
Ik ga denk ik morgen bellen voor mijn conch. Bij de shop wordt ie gelijk met een ringetje gezet. Ik ben heel erg benieuwd :D. Nu nog zorgen dat ik niet flauw ga vallen oid :+

Conches zijn zo mooooi! Maar een ringetje lijkt me echt een hel om te laten genezen..
Oh en je ava, Tate <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:47

laetitia98 schreef:
Heei, als ik er over een lange tijd een ringetje in zou willen doen (conch) wat voor een diameter zou ik dan ongeveer nodig hebben?

Dan meet je even de afstand van het gaatje in je oor tot aan de rand van je oorschelp. Het beste kun je daar dan nog 1 a 2 mm bij optellen als je wilt dat hij redelijk aansluitend op je oor hangt. Wil je hem lager hebben dan kun je nog wat extra mm's toevoegen :)

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:20

Dank jullie! Ik kom al een heel eind met ongeveer +10 :) tegen die tijd zal ik idd maar de shop gaan, maar het is altijd handig om te weten :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:51

Ik heb mijn conch toen laten zetten met een ringetje, nooit echt veel problemen mee gehad, heb er nu een ringetje met een bloemetje in hangen.
Alleen heb ik een ander kleur bloemetje
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:04

Wat een leuke piercing! Die met bloem. Schattig.

Mijn skindiver op mijn pols doet vervelend. Er kwam een hele hap pus uit :=

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:07

Yuck. Bedankt voor de informatie, ik denk in beelden. :')

Dat bloemetje is heel erg schattig inderdaad! :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:17

Whahhahaha, was best een cool gezicht. Heb echt nooit last van dat ding en ineens doet die moeilijk....

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:02

Echt van die stinkende pus..? Dat is wel een beetje ew := En vreemd, als ie normaal gesproken altijd lief is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:09

Nee het stonk niet hahhahaha
Er zat echt een bal onder :=

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:18

Dan is het voor zover ik weet geen pus. :) Staat bekend om de geur haha.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:21

Het is nu wel minder rood en vurig. Nou ja even aan kijken maar. Ik ben helemaal niet zo van het schoonhouden. Blijf er altijd zoveel mogelijk vanaf. Heb wel veel in bad liggen weken dit weekend misschien is dat de oorzaak. Het blijft altijd een beetje open natuurlijk.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:41

Nee ik ook niet, laat liever mijn lichaam het regelen. Maar ik heb ook geen ervaring met skindivers en de heling lijkt mij met surfaces echt heel anders/eng. Durf ook geen navelpiercing te nemen := Al wil ik wel heel graag dermals in mijn onderrug <3

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:37

Vumana89 schreef:
9 gram zeezout op 1 liter afgekookt water :)

Thanks! Hopen dat dit helpt :)

Tip voor de mensen die een helix laten zetten: kies altijd eerst voor een staafje en bespaar jezelf een hoop irritaties :( . Ik ben naar een andere piercing shop gegaan en daar hoorde ik dat de genezing van een helix met een ringetje twee keer zo lang duurt als bij een staafje (minimaal 1,5 jaar).

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:40

Hmm, ik heb oorbelletjes gehaald, gewoon zilver, bij de lucardi. Maar de ene die ik in mijn "verse" piercing gat had zitten, werd helemaal zwart... Dus die eruit gehaald, onder het mom van, die maak ik vd week schoon. Wat me niet lukte(had ook niet veel moeite gedaan though, lol), Wil ik hem weer in doen, hele ding verbogen en sluitinkje helemaal kaduk.. Dus nu heb ik een ringetje en een staafje, lekker suf maargoed haha. Dus vanmiddag maar even een nieuw setje halen. En zilverpoets. _O-

(of mochten jullie nog geheime oma trucjes hebben voor het schoonmaken van zwart zilver, be my guest)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:55

Zilverpoets is niet zo goed voor je gaatje geloof ik :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:57

Pus hoeft niet altijd te stinken hoor.
Ik zou niet weten wat het anders is. Het klinkt erg als pus. :j