Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:04

Pff blijft een heftig verhaal Q :* maar denk echt dat je niet zo 'bang' moet zijn voor IVF in jouw geval... de onzekerheid van nog een jaar lang proberen zou ik erger vinden denk ik zelfs :o

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:10

Heftig hoor! Ook behoorlijk wat voor je kiezen gehad dus...
En inderdaad wat je zegt is zo waar, dat successen uit het verleden geen garanties geven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:24

Silvia, waarschijnlijk krijgen we geen andere keuze dan nog een jaar proberen als de eileider wel doorgankelijk is.
Het ziekenhuis van de buikgriep ( :+ ) zei dat we het nu eerst maar een jaar moesten proberen en daarna pas de HSG test. Het ene ziekenhuis is er wat minder happig op dan het andere. Maar ik ben ook niet alleen in de IVF beslissing, het is wel iets waar je beiden achter moet staan. Daar hoeven we nu nog niet over na te denken, maar wellicht dat we ook gewoon gezegend zijn met 1 kind.

Maar de cycli zijn zo onregelmatig nu en de menstruaties zo heftig, dat ik wel enorme vraagtekens heb bij de toekomst.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 20:23

Heftig verhaal zeg... Sterkte! En wat slecht van dat ziekenhuis dat ze zeiden dat het buikgriep was :oo

Hoe is het verder met iedereen? Lennox, al nieuws (of besloten wat je gaat doen?). RW, voel je je goed? Al echo gehad? En alle andere dames?

Hier gaat alles goed, baby is alweer bijna 4 weken. Het gaat echt snel. Gebroken nachten zijn heftig, maar het wend wel :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:18

Hier een stille meelezer..
Wow, en dan ben je ineens dus een eileider kwijt, bizar. :wow:
Stalgenootje zit in de ICSI nu, vind het zo naar voor ze.
Zelf wil ik absoluut door medisch geen kinderen en heb een supermooie cyclus.
Zij heeft pcos, ik had laatste dagen duidelijk last van mijn eierstokken en voel ook precies wanneer mijn ovulatie geweest is.
Dat ik dan blij ben dat mijn eisprong voorbij is, en zij dat juist zo graag wil vind ik stiekem wel heel moeilijk.
Ik gun het ze enorm, het zouden echt mensen zijn waar ik als ik er tegen kon en geschikt voor zou zijn eicellen aan zou willen geven.
Nu kan ik echt, echt niet tegen hormonen en zijn mijn genen niet geweldig ook, plus ziek, maar ik had het heel erg graag voor ze gedaan.
Ik wil het zelf niet, maar ik zie haar verdriet en dat doet me veel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:39

Je moet er inderdaad samen achter staan Quelllian.
Het is geen gemakkelijk traject en steun bij elkaar kunnen zoeken is erg fijn en ook erg belangrijk.

Moonfish hoop dat bij je stalgenoot een engeltje op haar pad komt en dat hun wens mag uitkomen.
Als donor moet je zelf er inderdaad ook goed over nadenken.
Over de lichamelijke en geestelijke belasting tijdens het traject maar ook na de punctie en het geestelijke daarna of het nou wel of niet lukt dat de wens moeder zwanger raakt.
En hoe ga je ermee als het kind ouder word.

Bente van de fb oproep van eiceldonatie gezocht is zwanger!
In een grappig filmpje hebben ze het aangekondigd.
Wat een geweldig nieuws

Hier ben ik nu aan de pil om de cyclus gelijk te laten lopen met die van de donor.
Ik denk er nu 9 van de 10x op een dag aan.
Dat alles nu zo dichtbij komt, veel kriebels in mijn buik.
Van de week voor de zekerheid bloed laten prikken of mijn vitamines enz goed op peil zijn.
ik wil later niet denken had ik dit of dat maar gedaan of nagekeken.
En ben meer biologisch gaan eten.
Misschien overdreven maar baadt het niet schaadt het niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:50

Bente van de fb oproep gaf als tip aan mij het boek De Innsteling te kopen.

Ik heb hem net gelijk besteld.
Bol.com had hem niet op voorraad maar de bruna wel.

Misschien heeft 1 van jullie hier ook iets aan.

Ik weet niet of het mag ivm auteursrechten maar ik kan ook af en toe wat plaatsen hier uit het boek.
Het boek is wel prijzig namelijk.
Als mensen dat leuk vinden natuurlijk.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:50

Mag ik mij ook voorzichtig melden :o
Ik loop misschien een beetje op de zaken vooruit maar heb al vrij vroeg te horen gekregen dat natuurlijk zwanger worden misschien wel lastig zou gaan zijn.

Toen ik begin 20 was (21/22 jaar) was ik gestopt met de pil omdat ik eerst geen partner had en daarna een vrouwelijke partner. Toen ik na 18 maanden nog geen menstruatie had gehad (maar wel een kop vol puisten :+) heb ik maar aan de bel getrokken.
Een echo bij de gyneacoloog liet 2 eierstokken met een flinke kralenkrans zien en de bloedtest bevestigde het, PCOS. Op dat moment was er geen kinderwens (nouja, die was er wel maar nog niet de juiste tijd) en ben ik op adviseren van de gyn Diana 35 gegaan.

Die heb ik geslikt tot mei vorig jaar. Toen bleek ik een cyste in de holte van douglas te hebben en de gyn wilde dat ik tijdelijke stopte met de pil. Een laparoscopie volgde en daarna mocht ik wee beginnen en ben ik de yasmin gaan slikken.

Ik heb inmiddels een lieve vriend waar ik mee samenwoon en de kinderwens is groter dan ooit (ik heb geen klapperende eierstokken maar kerkklokken zegt lief altijd <3 ). Na een miscommunicatie met mijn revalidatie arts (cortisone injecties waardoor menstruatie op de kop gaat en pil niet veilig is) besloten met de pil te stoppen en zien waar het schip strand.

Ik heb 23 juni mijn laatste pil gehad en ben op 29 juni (dag 1 van menstruatie) begonnen met tempen. Dit om te zien of mijn lijf het oppakt of de PCOS nog steeds hardnekkig is. Tegen beter weten in heb ik besloten met lief dat we mijn lijf een jaar de kans geven. Mocht er dan geen succes zijn stappen we naar dokter. Ik probeer een beetje go with te flow te zijn maar vind het toch wel lastig. Zit nu op CD 31 en wacht met smacht op mijn eitje :)

Ik lees al vanaf het begin met jullie mee en ik wil iedereen toch een flinke :(:) voor hetgeen waar jullie doorheen zijn gegaan. Ik heb diep respect voor jullie!
Gefeliciteerd Spullen met jullie kindje en RW met de positieve test!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 13:04

Ook een heftig verhaal Bowena. Heel veel sterkte ermee en probeer er ook gewoon van te blijven genieten.

Ik heb laatst dit topic vanaf het begin weer eens doorgelezen en jemig, wat hebben we veel meegemaakt. Ben super blij dat ik dat hier heb kunnen delen en ben ook blij dat mensen zich prettig genoeg voelen om hun problemen en zorgen hier te delen. Ondanks dat ik een gezonde dochter op de wereld heb gezet, hoop ik dat dit topic blijft en dat iedereen krijgt wat ze verdient, een gezonde baby <3 ik blijf hier kletsen en hoop dat iedereen dat lekker blijft doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:04

Succes Bowena, en troost je, een dinnetje van mij had een soort gelijk verhaal en is natuurlijk zwanger geworden 2x kort achter elkaar (kleintjes schelen 14 maanden ;) ) Dus het zegt niet alles gelukkig.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:14

Tegenover de verhalen hier vind ik het mijne zo heftig nog niet :o
Ik was nog jong toen ik de diagnose kreeg en vond de acné en overbeharing toen veel vervelender. Maar dat ik moeder wilde worden wist ik al van klein af aan, dat zit zó diep geworteld (zo'n beetje iedereen in mijn omgeving weet het ook haha, als er een baby in de buurt is ben ik erbij :D) Maar als je dan dus 'groter' en volwassener word en ook nog eens de vent van je dromen vind, ja dan komt dat besef ineens wel binnen.

Wat jij zegt chocobroodje, houd ik ook in mijn achterhoofd. Je leest zoveel en hoort zoveel verschillende verhalen. Daarom schreef ik ook 'een beetje op de zaken vooruit lopen' :)) Ik hoor meerdere succes verhalen de laatste tijd en probeer me daar dan ook aan vast te houden. Maar diep van binnen ben ik best angstig dat ik weer zo lastig ongesteld ga worden. Ik probeer het voor nu los te laten, want stress is nooit goed. Áls er nu maar gauw gewoon een eitje gaat springen, dan ben ik al helemaal blij :D

Het is inderdaad fijn Spullen dat er hier zoveel gedeeld kan worden. Er ligt soms nog best een taboe op. Toen ik vorig jaar tijden een verjaardag van de familie van vriend het woord gynaecoloog liet vallen, viel zo'n beetje iedereen van de stoel. Daar spreekt men namelijk niet over :x Nee, je hoeft niet in details te vertellen wat de beste dokter doet maar ik noemde echt alleen de naam. Daar word ik kriebelig van. Laten we maar allemaal lekker om de hete brei heen babbelen, familie lid is daar ook heel goed in (heeft endometriose), alsof het allemaal thee kransjes zijn waar ze naar toe gaat. Iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen, hoe ermee om te gaan. Maar ik heb geen behoefte om het rooskleuriger te maken dan het is.
Toen een familielid enkele maanden geleden in het bijzijn van verschillende familie leden hard(!)op vroeg wanneer de kinderen eens kwamen, want mijn vriend en schoonpa werden er ook niet jonger op ben ik lichtelijk ontploft _-:( Want ze weet van mijn problematiek. Vreselijk sommige mensen :roll:

Ik vind jullie allemaal zó dapper echt waar!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:17

Sommige mensen zijn idd niet bepaald subtiel en snugger qua opmerkingen.

Hier inmiddels al 4 testen verder haha met deze week stress want het streepje was ineens lichter. Dus dag erna een clear blue met tijdsindicator gedaan. Die gaf toch gewoon zwanger en 3+ aan. Dus toch weer geruster. En de symptomen zijn ook duidelijk aanwezig.
Volgende week vrijdag echo bij de gyn.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:51

Ach bij die mensen moet je maar denken dat hun denkvermogen niet erg groot is en dat ze er dus eigenlijk niets aan kunnen doen dat ze zo een domme opmerkingen maken.

Ook ik hoop dat iedereen z'n wens hier in vervulling mag gaan.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:43

Oooh Bowena onvoorstelbaar hè hoe lomp mensen dan zijn, ondanks dat ze het weten. Mijn moeder vroeg rond de verjaardag van de eerste ook of ik niet een tweede wilde -O-

Maar goed, Hier ook iemand met PCOS Bowena en geef je lijf vooral de kans om het na de hormonen weer op te pakken. Maar echt, PCOS kunnen ze heel makkelijk 'fixen' met Clomid. Dan wordt je eisprong wel gechecked qua timing en aantal maar mag je gewoon samen 'klussen' <<) thuis. Ik vond persoonlijk de belasting echt mee vallen in verhouding met de verhalen hier en om me heen van de verdere trajecten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:22

Hier ook nu de 2e keer zwanger dankzij Clomid. Het enige irritante was dat ik rond de eisprong elke keer echo's moest om te kijken of er ook echt een eisprong kwam. Maar verder niks heftigs.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:16

Ja, heel lomp. Een ander familielid heeft ook moeite met zwanger worden, die was ook des duivels. En zij was al heel lang bezig, ik nog niet eens op dat moment. Het maakt me verdrietig, niet eens boos want het is inderdaad dommigheid. Ik kan er gelukkig overheen stappen.

Ik had me al aangemeld bij een PCOS groep en was al enigszins ingelicht door de Gyn over hoe verder als het 'natura' niet lukt. Vergeleken met andere trajecten lijkt mij dat idd minder zwaar. Het is een gegeven dat je met een klein steuntje in de rug nog steeds samen zwanger kunt worden :j

Ik probeer dan ook nog niet teveel beren op de weg te zien (schiet alleen iedere keer in de stress als er iets in mijn lijf gebeurt wat ik niet ken :') Ben zo'n kip :x ) en sowieso mijn lichaam de kans te geven het zelf op te pakken.
Hartstikke bedankt dat jullie, je ervaringen met mij willen delen :)

RW, wat spannend joh := Kan me voorstellen dat je geschrokken bent :(:) Op naar de echo vrijdag!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:40

Bowena zou eerst lekker gewoon klussen. Hier ook zware pcos en net toen we begonnen in t Ziekenhuis spontaan zwanger

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 05:47

Hier blij gemaakt met een dode mus. Positieve test op dag na NOD, 's avonds ongesteld. Vind het zó raar!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 05:54

Dat is idd raar. Het is echt een menstruatie? Je kan aan het begin wel eens wat bloedverlies hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:08

Ja het brak echt ineens los, dit is geen minimale bloeding.
Dus straks maar het ziekenhuis bellen voor de HSG test, die doen ze dan tussen dag 6 en 11, dan maar eens kijken of zij iets geks kunnen vinden.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:22

Tjee en toch geeft het ergens weer hoop, hoe stom ook. Wat een rollercoaster kan het zijn hè :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:44

Dat kan heel goed. Daarom adviseren ze vaak paar dagen na nod te testen. Dan heeft er wat gezeten, maar is de innesteling niet gelukt ofzo. De hormonen zijn al wel aangemaakt dus ben je overtijd/positieve test.

Maar wel gigantisch balen natuurlijk....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:58

Oh ja dat kan idd allemaal ook nog. Heel naar dat je dan even heel blij bent en dan wordt het weer de grond in geboord.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:08

Had vooral flinke angst om m'n hart, dat hart zat ineens tussen m'n oren. Ben zó bang voor herhaling!
Was enorm teleurgesteld, maar was ook wel gelijk de angst kwijt. Beter gewoon even de HSG test volgende week, dan weten we hoe alles ervoor staat en wat ons te wachten staat.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:17

Blijf het wel raar vinden dat ze jou elke keer een week laten wachten etc. Je zou met zo'n voorgeschiedenis in mijn ogen per direct terecht moeten kunnen in het ZH? of heeft dat geen zin?