Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:31

verootjoo schreef:
bigone schreef:
Tja, geloof vooral alle verhalen op internet: Dit is de realiteit , https://www.ad.nl/buitenland/al-136-dod ... ~a4c8f259/

Ms weten ze op de Filipijnen niet dat ze die kinderen meer vitamine A moeten geven. -O-

Dat is zeker geen onderontwikkeld land, er wonen vrienden van mij in de getroffen regio en ja, er zijn getto's, armoede en er is een tekort aan soms goede gezondheidszorg. Maar deze epidemie is voor het grootste deel te wijten aan te weinig gevaccineerden terwijl deze regio aardig gezond en welvarend is .Vorige jaren gingen er allerlei geruchten over een dodelijke enting voor een andere ziekte rond en vooral daardoor zijn veel mensen afgehaakt. Heeft misschien met slechte voorlichting te maken of bijgeloof, Fillipino's zijn zeer bijgelovig en gelovig (vooral Katholiek) . Maar dit is een simpel voorbeeld hoe leugens en hoaxen er voor kunnen zorgen dat er nu veel onschuldige kids dood zijn.

IMJ

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:38

Ik las inderdaad dat men hierdoor gestopt is met enten..
En nu massaal allemaal weer inenten maar ja... daar krijg je de getroffen kindjes niet mee terug. Laat maar hopen dat de overlevenden er niet teveel schade overhouden..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:40

Een jurist die het licht heeft gezien...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:22

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:54

bigone schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/skioord-va ... a5a830544/ gaan er nog mensen op wintersport??

Grappig, ik zei een paar pagina‘s geleden nog gekscherend dat ik het gek vind dat de mensen die bang zijn voor ongevaccineerde nog naar Frankrijk durven gaan met hun lage dekkingsgraad _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:26

Sizzle schreef:
bigone schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/skioord-va ... a5a830544/ gaan er nog mensen op wintersport??

Grappig, ik zei een paar pagina‘s geleden nog gekscherend dat ik het gek vind dat de mensen die bang zijn voor ongevaccineerde nog naar Frankrijk durven gaan met hun lage dekkingsgraad _O-

Klopt, maar ook dit zal niet serieus genomen worden, iets met gebeurt mij toch niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 18:46

Mij in iedergeval niet, mijn titer is hoog genoeg :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:17

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:50

Als een viruloog zulke taal via de media uit kan ik dat moeilijk serieus nemen... sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:53

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:01

Niet netjes geschreven inderdaad.. bah. Maar de cijfers liegen er niet om. Hoop dat dat ook gezien wordt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:06

Imj: Inderdaad, als je enkel naar de cijfers ziet, dan wordt je daar toch gewoon triest van en hoop ik dat de ogen open gaan.

( de propagandafilmpjes tegen vaccineren zijn natuurlijk geen stigmatiserende stemmingmakerij :'))

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:13

Marc Van Ranst schreef:
Dit is wat er overal gaat gebeuren wanneer mensen stoppen met hun kinderen te vaccineren omdat ze luisteren naar demente en levensgevaarlijke praatjes

Niets verkeerd aan.
Demente en levensgevaarlijke praatjes ?
Een zeer correcte omschrijving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:22

53000 gevallen in de Oekraïne omdat ze daar massaal antivaxxer zijn?
Ze weten daar niet eens wat dat betekend :')

Daarbij, alweer zo'n onderontwikkeld hulpbehoevend land vergelijken met onze situatie.
Dit is weer een leuk provaxx staaltje van strategische propaganda.
Net als dat het mazelen vaccin o.a 150000 gevallen van long complicaties per jaar zou hebben terug gebracht.
Tunnelvisie, confirmation bias, wensdenken, niet verder kijken dan je neus lang is.

Dat pro vaxxers alleen al deze aanname voor zoete koek aannemen is echt lachwekkend:

Afbeelding

:roll:

Er zat maar een minimaal klein verschilletje in die living conditions hoor. Is vast niemand van de provaxxers opgevallen. In die berichtgeving hadden ze in ieder geval zo'n last van kortzichtigheid dat ze zo'n idiote stelling durfden te beweren 8)7

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:26

Je hebt gelijk, Repelsteel.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:47

Die cijfers uit Madagascar, Oekraïne en de Filippijnen, illustreren wel waarom de mensheid ooit naarstig op zoek is gegaan naar mogelijkheden om mazelen en andere hoog-besmettelijke ziekten te voorkomen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:56

BigBen schreef:
Marc Van Ranst schreef:
Dit is wat er overal gaat gebeuren wanneer mensen stoppen met hun kinderen te vaccineren omdat ze luisteren naar demente en levensgevaarlijke praatjes

Niets verkeerd aan.
Demente en levensgevaarlijke praatjes ?
Een zeer correcte omschrijving.

Volkomen mee eens.

Ik snap echt niet dat er mensen deze berichten kunnen lezen en nog steeds anti zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:03

Ik snap het wel, deze uitbraken zijn in het voordeel van mensen die liever niet enten, klinkt vreemd maar hierdoor zullen twijfelaars wel gaan enten waardoor de herd immunity hier hoger word.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:19

Anoniem schreef:

Daarbij, alweer zo'n onderontwikkeld hulpbehoevend land vergelijken met onze situatie.
Net als dat het mazelen vaccin o.a 150000 gevallen van long complicaties per jaar zou hebben terug gebracht.
Tunnelvisie, confirmation bias, wensdenken, niet verder kijken dan je neus lang is.

Dat pro vaxxers alleen al deze aanname voor zoete koek aannemen is echt lachwekkend:

[ [url=m/EgMF1H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zat maar een minimaal klein verschilletje in die living conditions hoor. Is vast niemand van de provaxxers opgevallen. In die berichtgeving hadden ze in ieder geval zo'n last van kortzichtigheid dat ze zo'n idiote stelling durfden te beweren 8)7

Wat is volgens jou het verschil tussen de leefomstandigheden rond 1960 en nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:27

Badeendje schreef:
[naam] schreef:

[ [url=m/EgMF1H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ga je toch niet menen dat je dat niet weet?
Wat denk je zelf?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:37

Minder luchtvervuiling ? Minder fastfood ? Minder stress ? Minder Trump ?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:39

Geen internet! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:46

_O- _O- _O-

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:54

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:

Wat een walgelijke stigmatiserende stemmingmakerij, dit bericht.
Bah.

Lieve Repelsteel - Dit is geen "walgelijke stigmatiserende stemmingmakerij", dit is feitelijk gewoon wat er gebeurt als de vaccinatiegraad daalt. Dan krijgen kindjes dus mazelen. En mazelen kan je voorkomen door te vaccineren. En breekt niet uit als de vaccinatiegraad hoog is (ik dacht 90% of 95%). Einde.

Wat vind jij er precies stemmingmakerij aan? Diverse media berichten over uitbraken van mazelen in Europa, Madagascar en de Filipijnen. Is dat allemaal walgelijke stemmingmakerij? -O-

@mysa :D Ik ga mee met BigBen - minder processed food, minder burnouts en medicatie, minder autogordels?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:00

Anoniem schreef:
Badeendje schreef:

Dat ga je toch niet menen dat je dat niet weet?
Wat denk je zelf?

Waarom geef je geen antwoord op de vraag? Op deze manier is er geen constructieve discussie te voeren.