Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:22

Wow ik dacht dat je misschien 80 kilo woog op die eerste... En van die laatste dacht ik wauw, die ziet er mooi strak uit! Ga je niet vastpinnen op de getallen, je ziet er goed uit meid!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:25

aah dankjewel <3
van dichtbij ziet het er allemaal wat minder strak uit hoor := maar doe nu veel kracht training dus dat komt vanzelf wel goed!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:31

Ik krijg die laatste vetjes en rolletjes en randjes ook niet weg met gewoon diëten. Maar met krachttraining komt het traag maar zeker in orde!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:38

wow.. idd.. het gewicht zie je er niet aan af Mandy :)
maar bij zo'n lengte moet je ook niet verkijken op het gewicht idd.. Ik ben 1.85 en onder 70kg is dan echt weinig
nog 2.2 kg tot m'n streef gewicht van 75, maar wil eigenlijk wel zo'n strakke buik als jij Mandy.. toch nog door sporten en misschien streef gewicht nog een paar kg naar beneden
heb zelf geen voor en na foto's, nu achteraf idd jammer
Laatst bijgewerkt door Chessie op 11-08-13 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:39

Ik ben dan weer 1.81 en 59 kg en wel slank maar niet mager.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:40

dat is niet veel.. maar bij sommige mensen past het goed.. mijn zus is ook een stuk lichter en gewoon veel smaller dan mij

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:40

Wat goed, Mandy +:)+ Je ziet idd niet dat je 81 kilo weegt, ik zou je echt op een lager gewicht inschatten.

Hier 1.79 en nu dus 60,5.
Helaas ook geen voorfoto's. Wel foto's van een paar weken geleden, waarop wel te zien is hoe slank ik geworden ben, maar niet voor op Bokt :P

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:56

Wauw superresultaat heb je al behaald Mandy! :D
En Chessie jij ook al zo goed!
& Fitzroy ook _/-\o_

Ik heb een horloge met hartslagmeter gekregen en heb hem vandaag omgehad tijdens de shred L1 en NMTZ.
Dit zijn een van de enige workouts die ik momenteel grotendeels kan uitvoeren,
dus kan helaas de andere workouts van Jillian nog niet testen.
Maar tijdens de shred L1 (zonder cooldown=25 min) verbrande ik 141kcal.
En tijdens NMTZ (zonder warming-up en cooldown=44 min) 213 kcal.
15 min flink fietsen verbrande 75 kcal.
Is natuurlijk voor iedereen verschillend maar dacht is misschien wel interessant om te lezen :)
Ik ben trouwens 1.70m groot en weeg 57 kg.

Op een site over de shred stond dat om te weten hoeveel kcal je met de shred verbrande, je 1.11 moest vermenigvuldigen met het aantal pounds, dat klopt dus vrij aardig :)

Wat me ook erg opviel was dat zodra ik bijvoorbeeld abs moest gaan doen, mijn hartslag gelijk weer naar
bijna normaal daalde. En ik echt moeite moest doen om mijn hartslag hoog te houden.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:01

Dankjewel allemaal :D
Oh, zon horloge lijkt mij ook wel wat LisErm :)) Waar kan je die halen?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:06

Mandy517 schreef:
Dankjewel allemaal :D
Oh, zon horloge lijkt mij ook wel wat LisErm :)) Waar kan je die halen?

Inderdaad, lijkt mij ook wel wat! Ben erg benieuwd.

Moet zeggen dat ik het vrij weinig kcal vind, maar mijn vermogen om zoiets goed in te schatten is niet zo hoog O:)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:10

Ja zo'n horloge is echt heel handig :D De mijne komt van sportxl.nl
Ik vond het wel meevallen, had van te voren ook opgezocht hoeveel anderen verbranden met soortgelijke workouts dus had dit wel ongeveer zo geschat.
Daarom ga ik ook nooit uit van de calorieteller van apparaten want die weten je gewicht, hartslag en leeftijd vaak niet en die geven naar mijn gevoel (helaas :P) veel te veel aan.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:15

WOw Fitzroy, dat heb je snel gedaan, wel apart dat je blijft afvallen! Idd misschien iets meer je calorieen opschroeven? Heerlijk is het he, om doordeweeks op te letten en dan in het weekend jezelf gewoon lekkere dingen te gunnen!
En Mandy ook een waanzinnig verschil zeg! Je ziet er idd niet aan af dat je zo zwaar was maar je ziet er nu echt top uit!

Ik heb mezelf vandaag ook weer opgemeten, na 1 week Ripped. Hiervoor heb ik 3 weken FOcus T25 van SHaun T gedaan maar zag te weinig resultaat. Dus toch besloten om weer Ripped te volgen (na 30DS en Ripped al gedaan te hebbem) en na level 1 heb ik al weer 1 cm verloren op mijn taille, bovenbenen en heupen/billen en een kilo. Ik ben blij...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:22

Hoi! Ik kom even binnenvallen. Ben aan het denken om te beginnen met 'banish fat boost metabolism'. Ben 1.80 en weeg rond de 65 kilo meestal maar wil terug naar zeker 60 kilo (en alles wat strakker) heb alleen geen discipline om naar de sportschool te gaan (wel een half jaar gedaan maar bleh). Zijn deze oefeningen goed thuis te doen en wanneer doen jullie zoiets?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:57

Alle video's van Jillian zijn erop gemaakt om thuis te kunnen doen. Soms is het wel een beetje behelpen als je weinig ruimte hebt, maar in een gemiddelde woon- of slaapkamer moet het goed te doen zijn. Hooguit een paar meubels wat aan de kant schuiven om wat meer ruimte te maken.

Ik kan kiezen tussen de laptop achter in de kamer zetten (klein scherm dat spiegelt en niet vanaf elke hoek goed te zien is) of een stoeltje en klein tafeltje even naar achter in de kamer schuiven en voor de tv gaan staan. Alleen onze vloer is eigenlijk veel te glad waardoor ik sommige oefeningen een beetje creatief moet doen.

BFBM heb ik zelf nog niet gedaan, maar dat zal wel op dezelfde manier opgezet zijn dan de andere programma's.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:06

Hier ook geen ervaring met BFBM, maar dat bestaat volgens mij uit een filmpje die je enkele keren per week doet. Aangezien je aangeeft geen discipline te hebben voor de sportschool, zou ik een programma aanraden die wat meer afwisseling heeft. Dan is het ook makkelijker vol te houden.

Wilde vandaag nog gaan hardlopen, maar m'n eten staat nu in de oven, dus dat gaat m ook niet meer worden >.> Misschien vroeg naar bed en morgen om 6 uur een half uurtje (hoewel ik denk dat ik me dan nog een keertje omdraai :') )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:29

Bij gebrek aan discipline is variatie misschien wel fijn om het vol te blijven houden. Bij 30DS doe je een level 10 dagen. Na die 10 dagen ken je het wel en ben je blij dat je een ander filmpje mag gaan doen. Zelfde voor ripped, daar is het een week, maar die is wel weer meteen een stuk zwaarder. Of die je gaat bevallen als eerste is afhankelijk van je instapniveau.

30DS is ook echt ideaal om gewoon overall een stuk strakker te worden.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:54

BFBM deed ik eerst best vaak erbij als cardio. Zit 1 circuit in die ik vrij zwaar vind, maar over
het algemeen goed te doen :) Ook vind ik het fijn dat ie een stuk langer duurt als de shred/ripped enz.
Ik zou beginnen met shred of als je al actief bent met ripped.
Verder vind ik zelf killer abs leuk, of kickbox fastfix (ook met name cardio).

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:21

Oke, dus variatie is een aanrader. Zal eens 30DS proberen. :) Heb wel genoeg ruimte denk ik, en anders schuif ik maar wat opzij op m'n kamer :D Maar je doet dus 3 levels in één maand? Wordt ook opgebouwd neem ik aan? Krijg je er zichtbaar meer spieren van? Want ik wil gewoon wat strakker worden, niet persee echt spieren opbouwen..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:29

De resultaten van 30 DS (mits je het braaf elke dag doet en gezond eet) zijn echt verbluffend! En dat met twintig minuutjes per dag!

Na dikke anderhalve week pauze door thesis en werk, ben ik sinds gisteren ook weer begonnen. Ik doe even de eerste vier workouts van BR opnieuw vooraleer ik begin aan fase 2 :o

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:50

BFBM is idd alleen cardio (al train je ook wel spieren)
mooi om af te wisselen met bijv ripped of shred

ik doe een weekje de workouts van phase 3 opnieuw (na een tussenpauze van 3 weken shred en ripped), valt me niet tegen :D

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:51

net dag 2 level 1 gedaan, met eerlijk gezegd wel wat spierpijn....

Wat eten jullie overdag tijdens de dagen van de workouts? natuurlijk niet snoepen en water drinken. En verder, zo min mogelijk koolhydraten? ( niet volledig koolhydraat-arm natuurlijk )

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:53

Ik eet ong 2 tot 4 boterhammen, 's avonds zilvervliesrijst of aardappelen (100gram) en veel eiwitten (in de vorm van magere kwark/yoghurt aangezien ik vegetarier ben)
daarnaast uiteraard fruit en groenten, veel (groene) thee/water
zo min mogelijk kant en klare dingen (al vind ik de choco koekjes van kellogs wel erg lekker)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:57

Chessie schreef:
Ik eet ong 2 tot 4 boterhammen, 's avonds zilvervliesrijst of aardappelen (100gram) en veel eiwitten (in de vorm van magere kwark/yoghurt aangezien ik vegetarier ben)
zo min mogelijk kant en klare dingen (al vind ik de choco koekjes van kellogs wel erg lekker)

Ik ook :j

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:01

Chessie schreef:

Bedankt!

fijn om te lezen, want zoiets eet ik ook :D
hadden jullie de eerste dagen ook spierpijn? ik hoop dat dat wel iets minder word.. al vind ik het niet MEGA erg maar als ik de trap op loop voel ik t toch goed :P

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:06

Ja, van de eerste level shred heb ik een paar dagen niet normaal kunnen lopen :P
Daarna van de shred niet meer