Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:29

wie wilt het hk topic dan openen?

Erwin89

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:33

ik wil het eventueel wel doen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 19:34

Erwin! maak dr wat moois van :D

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:35

Ladybird schreef:
Erwin! maak dr wat moois van :D

ik zal wel eens eem kijken :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:40

Ok, dan snap ik de situatie ^^ . Ik had zoiets van, je weet toch wel wat voor huis je koopt? Blijkbaar is de situatie iets anders.

Hmm, nou ja, omdat je zoiets hebt van, dat hij zelfs al bezig is met schoonmaak spullen willen aanschaffen. Al is het maar dat enkele lijstje. Ik zou toch de tip geven dat hij al zijn gedachten gangen gewoon opschrijft. Mijn ervaring is dat als ik het eenmaal heb opgeschreven, dat ik het daarna (al is het maar voor een halve middag) ook beter los kan laten. En wellicht moet ik het nog wel 5 keer opschrijven de volgende keer dat ik overloop, maar voor even helpt het.

Ik denk dat de situatie nu ingewikkelder is, dan als de sleutel er eenmaal is hoor. Er is niks frusterender dan onzekerheid en aan de slag willen maar nog niet kunnen. Al zou ik je wel aanraden om echt zeer uitgebreid een plan van aanpak te maken als je de sleutels wel eenmaal hebt, zodat je allemaal dezelfde dingen in dezelfde volgorde wilt. Mocht hij dan alsnog te hard van stapel lopen, kun je hem terug fluiten en op de afspraken wijzen. En het zal hem ook rust geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:50

Daarom ook de afspraak; pas als wij de sleutel hebben, plan van aanpak. Dat geeft meer rust. Scheelt dat er ook een aannemer bij komt kijken voor oa de badkamer, dus die bepaald de prioriteiten ook :)

Hij schrijft zijn gedachtengangen niet op, daar heeft hij mij voor. Ik ben zijn ratio :) dus vandaar dat ik meer coördineer en bijstuur dan dat hij alles zelf eerst opschrijft. Want hij wil er het liefst zo snel mogelijk in, maar ik ken hem en ons. Dus hij is akkoord gegaan met eerst sleutel, plan van aanpak (met aannemer erbij) en alles af voordat wij erin trekken.
Na al die jaren ken ik zijn gebruiksaanwijzing en weet hij ook wat hij van mij kan verwachten. T loopt wel los, maar t is gewoon voor beide partijen wel ontzettend vervelend zo af en toe grrrrr kan wel elke dag vertellen dat schoonmaakmiddelen zo gehaald zijn :')
Wil hem juist meenemen naar de sauna voor een avond ontspanning, maar dat gaat 'um niet worden :')

Ik regel ook onze bruiloft; hij beslist wel mee natuurlijk, maar pas als ik alles heb uitgezocht. T is voor hem 1 puzzel waar hij zou moeten beginnen (ik ga zelf erg methodologisch te werk, heb het hele kostenplaatje al compleet haha). Gelukkig heeft hij daar geen moeite mee, kan makkelijk zaken uit handen geven. Hij zorgt voor een nette administratie, ik lever alles netjes aan :D

Vult elkaar wel goed aan zo! Hij de doener, ik de denker. Af en toe is het even wederzijds het gevoel van: _-:( maar dat mag ook wel haha

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:30

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:33

Is het normaal dat ik zodra ik de examenzaal binnenloop last krijg van hoofdpijn en als ik er weer uitloop dat het compleet weg is? Wat er tegen te doen?

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:34

Fennadev schreef:
Is het normaal dat ik zodra ik de examenzaal binnenloop last krijg van hoofdpijn en als ik er weer uitloop dat het compleet weg is? Wat er tegen te doen?

spanning denk ik. ik weet niet of er wat aan te doen is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:34

Fennadev schreef:

Is er daar een bepaalde soort lichtval/geluid? Of gewoon de spanning?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:35

Zou ik mee mogen praten? Ik ben hooggevoelig, en daar heb je veel kenmerken van autisme :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 20:40

Jazeker mag je hier mee praten :) welkom :D

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:40

EskeGirl schreef:
Fennadev schreef:

Is er daar een bepaalde soort lichtval/geluid? Of gewoon de spanning?

mischien TL lampen? ik kan daar ook niet altijd goed tegen. had er als kind al last van. Krijg er hoofdpijn van en word erg moe

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:41

In onze tentamenhal was het klimaat niet optimaal, dus ik werd er niet fitter van.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:44

Bij ons moeten we en zo voorover gebogen zitten dat ik nu al veel last heb van mijn nek en het is er ijskoud. Het is trouwens gewoon de gymzaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:45

Gymzaal vond ik helemaal erg, met een beetje pech hing de geur er nog van sportende pubers :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:47

Eerste tentamen heb ik gewoon zitten rillen in de zaal twee uur lang. Er stond een deur open en ik durfde niet te vragen of die deur dicht mocht.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:49

Merken jullie verder op school veel van je vorm van autisme?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 20:53

Ja heel veel, voornamelijk in vorm van veel concentratieproblemen

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:55

Omdat je elke beweging en elk geluid opmerkt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:02

Ik niet, behalve in een drukke klas, daar kan ik me niet concentreren.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:07

Moderatoropmerking:
Ik heb voor de duidelijkheid in de openingspost van dit topic in 't groen een link gezet naar jullie nieuwe HK-topic zodat het ook makkelijker te vinden is voor nieuwkomers. Veel plezier in jullie nieuwe HK-topic en hier in 't informatieve gedeelte! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:07

MyHu schreef:

Dat vind ik ook meer bij ADHD passen, bij bv PDD-NOS zul je zien dat men juist eerder op de kleine details gaat letten (waar men bij ADHD juist eerder alles maar opmerkt).

Tenminste, dat is mijn ervaring.

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:08

Hanmar schreef:
Ik heb voor de duidelijkheid in de openingspost van dit topic in 't groen een link gezet naar jullie nieuwe HK-topic zodat het ook makkelijker te vinden is voor nieuwkomers. Veel plezier in jullie nieuwe HK-topic en hier in 't informatieve gedeelte! :)

top! bedankt! +:)+

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:15

vuurneon schreef:
MyHu schreef:

Dat vind ik ook meer bij ADHD passen, bij bv PDD-NOS zul je zien dat men juist eerder op de kleine details gaat letten (waar men bij ADHD juist eerder alles maar opmerkt).

Tenminste, dat is mijn ervaring.

Dus als je bijna elke beweging in een klas van ongeveer 20 kinderen opmerkt? (ik heb 21)
Ik zie namelijk bijna elke beweging, en dan ben ik weer afgeleid.