[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:13

zo ik ga maar is beginnen met beetje op te letten met eten alvast doormiddel van ww :) (eerste keer dat ik het doe dus als andere mensen nog tips hebben is altijd welkom)

ochtend : 2 sneetjes brood met hagelslag
tussedoor : yoghurt met stuk fruit
middag : 2 sneetjes brood met kipfilet
tussedoor : yoghurt
avond eten: nasi met tsjauw min

en daarna miss nog iets van en stuk fruit

en dat was mijn dagje dan wel zo :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:33

Welkom Priscilla_90...

Ik heb gisteren een lekker toetje gegeten :). Soyayoghurt mild&creamy met diepvriesframbozen, en dan met de staafmixer gemixt. Had al keilang geen echt toetje meer op (ja een paar chocolaatjes ofzo, om de avondetensmaak uit mijn mond te halen, maar dat telt niet mee), en dit was erg geslaagd :).

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:48

Gister moest ik even bij een vriendin douche, zij heeft een hele grote spiegel.. En heb nu eindelijk met eigen ogen ervaren dat ik inderdaad een stukje dunner ben dan afgelopen zomer.. Dat geeft de burger moed.. nog 10 kilo te gaan..

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:49

Rubyred, klinkt als een lekker toetje!!

Ik was vanmorgen 0.8 lichter sinds ik maandag begonnen ben! Blij!! De eerste kilo's vliegen er bij mij meestal af, daarna wordt het lastiger..

Zit wel tegen morgen op, we gaan met ons volleybalteam kniepertjes bakken en verkopen voor het goede doel. Dat wordt wel lastig, want tussen het bakken door, wordt er dan veel gesnoepd van de kniepertjes.. Kijken of ik me kan beheersen..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:51

Oja nog even een vraagje voor jullie..

Mijn moeder is een aantal jaar geleden ook flink afgevallen. Ze zat toen op een gezond gewicht, maar het stond haar absoluut niet. Herkennen jullie dit? Ik ben er namelijk beetje bang voor dat wanneer ik op een gezond gewicht zit mijn lichaam uit balans is. Alles is nu zeg maar in proporties.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:17

Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Vaak trekt alles wel weer in proporties.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:26

Ik heb dat bij 1 persoon. Zij is afgevallen middels een maagoperatie. Maagband, maagverkleining, ik weet niet. Ik weet alleen dat ze als lunch chocolade at (moest eten) om maar vooral voldoende calorieen binnen te krijgen, want ze kon erna eigenlijk TE weinig eten.

Bij haar misstaat het echt. Maar dat is denk ik meer omdat het te snel is gegaan. Ze heeft ook de vellen erbij hangen zogezegd. Kan ze natuurlijk niets aan doen, en haar gewicht zal nu veel gezonder zijn (al heeft die maagverkleining voor een hele opdoffer gezorgd qua gezondheid) maar mooi.... nee....

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:18

Mijn zus is 10 jaar geleden ook afgevallen van 150 naar 80 kg (zonder operaties) en dat stond haar ook niet.. Ze was enorm bleek en vaak ziek. Toen heeft ze een buikwandcorrectie laten uitvoeren. Nu 10 jaar later is ze net zo zwaar als vroeger. Zo ontzettend zonde!! Ze heeft ook alles geprobeerd, maar durft niet naar een diëtist. Erg jammer, want ze is er doodongelukkig mee.

Ik heb me net weer gewogen, 69,5! Onder de magische 70 kg grens, en er is nu precies 5 kg af. Nog 2/3 te gaan! En dat na een weekend uit eten, sinterklaas, taart, patat.. Gisteren zelfs nog een kitkat Mini gekregen op school. Dus ik had verwacht dat ik stil stond, maarrr dit is erg fijn!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:23

JUI! die magische grens is tof he, als je dat haalt! Ik had precies dezelfde grens, haha! Heerlijk om die 6 weer te zien staan aan de goede kant van het cijfertje.

Ik ben wel nog een paar keer de 70 in geglipt, maar uiteindelijk heeft de daling wel ingezet.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:56

Mijn magische grens begint met een 5.. Ben nu 63 kilo en wil graag onder de 60 komen.
Maar ik ben dan ook maar een mini mens van 1,60 groot..

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:02

Joellover ja bij Jumbo heb je 100% spelt. Dat zijn van die kleine broodjes. Ze hebben ook spelt vermengd met tarwe dus vraag even naar 100 & spelt dan snijden ze het voor je.

Bij Fermento hebben ze het ook, dat zit op de Laat en in de Lindelaan.

Chiazaad werkt tevens ontstekingsremmend (goed voor mensen met reuma) dus ik zou het proberen. Lijnzaad is ook een goeie voor de omega's. Is de koop bij Jumbo (zonnatura) en bij de natuurwinkel (die zit schuin tegenover hapwat).
Verder bevat olijfolie ook goede omega's.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:09

Priscilla_90 schreef:
zo ik ga maar is beginnen met beetje op te letten met eten alvast doormiddel van ww :) (eerste keer dat ik het doe dus als andere mensen nog tips hebben is altijd welkom)

ochtend : 2 sneetjes brood met hagelslag
tussedoor : yoghurt met stuk fruit
middag : 2 sneetjes brood met kipfilet
tussedoor : yoghurt
avond eten: nasi met tsjauw min

en daarna miss nog iets van en stuk fruit

en dat was mijn dagje dan wel zo :)

Goed op weg! Probeer de hagelslag te vervangen door een gekookt ei of 2. Of pindakaas als je dat lust. Brood zou ik alleen volkoren of 100% speltbrood nemen, dat werkt beter op je spijsvertering dan gewoon brood. Je kan ook je lunch eens laten bestaan uit een salade met zilvervliesrijst er bij en wat vis of een gebakken eitje. Probeer hier en daar wat rauwe of gestoomde groenten toe te voegen en als je nasi maakt dan van zilvervliesrijst ipv witte rijst. Savonds fruit is zeker goed. Je kan je ochtendtussendoortje ook alleen fruit doen zoals een banaan en appel. Smiddags kan je ipv joghurt ook een volkorencracker nemen met wat geschrapte worteltjes en cherrytomaat.
Je avondeten veeeel groenten en in verhouding: 1/2 groenten, 1/4 rijst/pasta/aardappel, 1/4 vlees of vis of vleesvervanging.

Voor iedereen een tip: Probeer eens max 3x per week vlees te eten ipv alle dagen. Een of 2 dagen vis, en dan de andere dagen een omelet van ei met champignons en verse groenten. In het vlees van tegenwoordig zit heel veel vet en veel rommel, wat nadelig werkt op je lijf. Biologisch vlees is het allerbeste en dan het liefst kip of kalkoen. Rood vlees zou je het best 1x per week kunnen eten of minder.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:13

Goed Corien!!!

Ik ga mezelf morgen weer even wegen. Ben benieuwd want ik heb weinig gesport en paardgereden afgelopen week door tentamen en studiedrukte. Normaal geef ik 2 uur sportles per week (spinning e.d.) en daarnaast sport ik zelf nog 2 uurtjes en loop ik minimaal 1 keer een rondje hard. Gecombineerd met 4x dressuurtraining per week. Helaas afgelopen week misschien een kwart hiervan gedaan. Wordt er een beetje kriebelig van, ik vind het fijn om te bewegen en vooral het gevoel er na.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:14

Calimero_ schreef:
Mijn magische grens begint met een 5.. Ben nu 63 kilo en wil graag onder de 60 komen.
Maar ik ben dan ook maar een mini mens van 1,60 groot..

63 is al heel goed! Hoe is je bouw? Tenger/ gespierd / breed?

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:15

Oh wacht Kim ik heb jou natuurlijk wel eens gezien! 60 kilo zou heel mooi zijn ja, en dan dat vast houden. Wil je echt onder de 60? Want dat lijkt me wel lastig vol te houden.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:39

Ik zat me ook al te bedenken, volgens mij heb ik jou al eens gezien.
Maar waar dan?

Als ik rond de 60 kilo ben kijk ik hoe ik me daar bij voel, zou best kunnen zijn dat ik het daarbij laat inderdaad. Maar ik ben wel altijd rond de 57/58 kilo geweest en daar zonder moeite op gebleven. Alleen het laatste 1 tot 1,5 jaar ben ik erg veel aangekomen doordat ik in een dip zat (ouders uit elkaar enz.) Hierdoor ging ik niet naar school en was eten mijn troost. Ik ben dus aangekomen tot 66 kilo. Nu gelukkig alweer een deel eraf!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:42

Goed bezig iedereen! :). Mijn magische grens begint bij de 6 (ik moet juist aankomen en weeg nu ongeveer 51 kilo). Ik heb die grens echter nog nooit gehaald, op mijn zwaarst was ik 54. Dat heeft een weekje geduurd, toen werd ik ziek en woog ik na een weekje weer 48.

Ik denk dat als je rustig afvalt, dat het afvallen dan niemand echt misstaat. Maar misschien vind je het vreemd om jezelf of je omgeving zo te zien, omdat je het niet gewend bent. Of omdat er op een paar plaatsen nog wel vet zit, waar het niet zo makkelijk weggaat.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:53

Volgens mijn diëtiste is speltbrood een fabeltje... Daarom koop ik het ook niet meer, het is ook een gruwelijk pak duurder dan gewoon brood.

Ik ben net naar de tandarts geweest, heb nu last van een pijnlijke tand (wortelkanaalbehandeling gekregen die nog een week gevoelig zal zijn) en heb schrik om te eten nu :')

De kilo's zullen er wel afvliegen als ik niks eet dus ik probeer mezelf te pushen toch iets te eten.
Anders komt het er nadien dubbel en dik terug bij :\

@Priscilla: ik mis groenten en fruit in je lijstje :)
@CCCC: ik ben van +150 naar momenteel 93 kili en ik voel me eerlijk gezegd beter en fitter dan ooit!
Heeft ze misschien niet op een correcte manier gedieet? (wat een woord, is dat eigelijk nederlands?)
Wat jammer dat ze terug evenveel weegt dan vroeger, ik hoop dat ze ooit terug de moed vind om de weg nog eens af te leggen...

Mijn magische grens begin met een 8. 80 is altijd al mijn doel geweest en mijn diëtiste wilt er zelfs graag 70 van maken, maar 80 is voor mij al dik in orde ;)

Ik vind mezelf best leuk om te zien na al die verloren kilo's, bij mij hangt alles momenteel nog aan de kont en billen, en mijn buik hangt. Ik hoop dat alles nog een beetje bijtrekt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:57

Onder de 80 is ook mijn 'eindgrens'. Wil tot ongeveer 75 proberen af te vallen en niet meer boven de 80 uit komen :) Heb nog wat kilo's te gaan, haha.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:20

Het gaat jullie/ons vast allemaal lukken!!

Ik moet nog 18 kg..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:20

Ik nog 18,9 (ongeveer)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:28

Ik nog 13, we zullen met ons 3tje ongeveer tegelijk ons doel halen hopelijk :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:34

Misschien wel! En dan met z'n allen verhuizen naar het 'op gewicht' topic? :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:40

Het zal wel raar zijn, ooit op gewicht zijn :\ Het moeilijkste gaat zijn volgens mij om ons zo mooi slank te houden.

Een oude kennis is zonet haar hond komen afzetten, ik hou hem een dagje bij omdat haar hond anders bijna 24h alleen moest zitten vandaag en dat wou ze uiteraard niet. Dus ik bood aan om hem op te vangen.

Ze heeft me al anderhalf jaar niet meer gezien dus ik doe de deur open (wij zijn verhuisd dus het is ook haar eerste keer hier thuis), zegt ze serieus: 'oooh excuseer, ik moest op nummer ** zijn :oo '

Ik zei: 'Nee hoor, je bent juist :j '

Haar blik: :wow: :oo

Ze heeft me een half uur aangestaard... Niet gelovende dat ik het was :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:42

Aaah, dat is gaaf zeg! Dat ze je gewoon niet heeft herkend! :D Heerlijk gevoel moet dat geven.