Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaryllis schreef:Klaaswoeba schreef:Ik had net een dag mijn diagnose toen ik begon met rijlessen. En moest toen verklaring tekenen dat ik geen psychische problemen had of medicatie nam. Dus heb toen besloten pas met medicatie te beginnen als ik mijn rijbewijs had en gedaan alsof het de dag ervoor was (dus dat ik niet wist dat ik een ADD'er was). Anders duurde het veel langer voordat ik mocht beginnen (en er was een beetje haast bij) en moesten er allemaal procedures gestart worden, én zit je ook met dat je elke zoveel jaar een nieuw rijbewijs moet aanvragen en opnieuw gekeurd worden, daar had ik geen zin in.
Maargoed, als je het niet zegt en je veroorzaakt een ongeluk en het blijkt dat je ADD hebt, ben je geloof ik wel strafbaar. Maar dat weet ik niet precies. Misschien dat ik het wel ga melden als ik een eigen auto ga kopen, maar voor nu vind ik dat te veel gedoe.
Klopt, dan ben je strafbaar als blijkt dat het daardoor veroorzaakt is
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013 ... rvalt.html
Piloetje schreef:Ik heb in 6 keer mijn bewijs gehaald . Had nog geen diagnose toen. Verklaarde het achteraf wel hahahaha. Maar rijden met Rita ging slecht omdat ik slecht ga zien van dat spul. Verder wel goede focus.
In het verkeer ben ik vaak gehaast, agressief, snel afgeleid en onoplettend. Heel gevaarlijk. Maar het wordt met de jaren steeds beter. Pas twee keer een klapper gemaakt. Ahum....