In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:50

Even lekker je hoofd leegmaken ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:54

Aan de ene kant wil ik morgen gaan werken maar aan de andere kant kan ik gewoon even niet meer. Ben doodop en ga vast gezeur krijgen want dan zal ik wel weer op gesprek moeten over hoe of wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:19

purny schreef:
Aan de ene kant wil ik morgen gaan werken maar aan de andere kant kan ik gewoon even niet meer. Ben doodop en ga vast gezeur krijgen want dan zal ik wel weer op gesprek moeten over hoe of wat.

Kies voor jezelf, hoe moeilijk ook. :(:)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:31

purny schreef:

Ik ga mee met Joolien... Doe wat voor jou goed voelt! Sterkte!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:49

Het is goed gelukt om mijn zinnen te verzetten. Paardlief was super kleverig in de galop en kreeg haar met geen mogelijkheid achter een ander vandaan. Moest gewoon bijkomen toen we klaar waren met de galop. Uiteindelijk is ze wel achter haar voorganger vandaan gegaan ik heb het voor elkaar gekregen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:07

maak me nu meer zorgen om mn vriendin dan om mezelf :=

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:11

claudiadvx schreef:
maak me nu meer zorgen om mn vriendin dan om mezelf :=

Want?

Purny luister naar je gevoel. Als je er nu al geen goed gevoel bij hebt zal ik niet gaan ;)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:17

omdat ze vanaf jonge leeftijd al hoofdpijn heeft. ze heeft al best veel meegemaakt ik haar leven en ze is net thuis uit het ziekenhuis omdat ze steken bij haar hart heeft. heeft last van haar knieën en cijfert zichzelf heel erg weg. ik denk dat het op een gegeven moment gewoon fout gaat,

purny ik zou ook naar mijn eigen lichaam en geest luisteren!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:46

claudiadvx schreef:
omdat ze vanaf jonge leeftijd al hoofdpijn heeft. ze heeft al best veel meegemaakt ik haar leven en ze is net thuis uit het ziekenhuis omdat ze steken bij haar hart heeft. heeft last van haar knieën en cijfert zichzelf heel erg weg. ik denk dat het op een gegeven moment gewoon fout gaat,

purny ik zou ook naar mijn eigen lichaam en geest luisteren!

Oh jee dat is herkenbaar voor mij. Zelf als kind zijnde ook al regelmatig op de spoedeisende hulp gezeten met dit soort klachten. Pure stress... Hoop dat het bij haar niks ernstigs verder is en dat ze er snel weer bovenop komt.
Heeft ze hulp?

Ik schrijf net een deel van mijn verhaal op. Zit nu te trillen van top tot teen, krijg het warm en koud. Echt pure stress.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 00:08

ik zeg ook de hele tijd dat het stress is en spanningen maar dat wil ze niet geloven wil haar gewoon weel gezond en gelukkig zien. heb voorgesteld om naar de ggz te gaan maar daar banketstaaf ze dan overheen stel het dit weekend nog eens voor. ik heb zoiets van probeer het nou gewoon en als het niks is dan is het niks maar als je niks probeer zul je er nooit achter komen. en ik wil niet dat ze net zoals mij diep onderin die put beland.

heftig dat je nu helemaal trilt ik wens je en jullie allemaal heel veel sterkte! ik duik mn bed in haha

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:37

Ja als je tegen mij anderhalf jaar geleden had gezegd dat ik eens in therapie zou moeten dan zou ik ook vol op de rem gaan. Ik wilde dat absoluut niet. (stiekem van binnen wel, maar de stap zetten vond ik heel eng)
Uiteindelijk ben ik er via revalidatie (voor mijn rug) vanzelf ingerold. Was daar nog heel koppig hoor. Niet praten, niks willen loslaten. Maar ze zagen daar aan me dat er iets niet goed zat en zijn gewoon door gegaan. Vond het heel vervelend maar uiteindelijk ben ik alleen maar dankbaar.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:10

Brr, ik heb het ook even wat lastig. Straks gaat mijn instructrice met mijn paard in het bos rijden, wat helaas al erg lang geleden is (minstens 2 maanden). Ik ben al sinds gisteravond nerveus en vandaag is het helemaal erg. Kon me daarnet niet inhouden en heb geregeld dat een vriendin met haar paard ook mee gaat (wij gingen vroeger altijd samen).

My oh my, ik voel echt alsof dit zo'n dag is van erop of eronder. Controle uit handen geven, weten dat hem iets kan overkomen, dat die kans zelfs groot is. Heb weer allerlei slechte gedachten, terwijl ik blij moet zijn voor hem omdat hij eindelijk nog eens lekker het bos in kan gaan met zijn vriendin... Het kost me nu erg veel moeite om niet in dat obsessieve doemdenken te vervallen. Hij is de laatste dagen ook weer zo'n hittepitje hé... Pff!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 11:44

Claudia, misschien is het eens een optie om haar dit topic te laten lezen. Tegen iemand zeggen dat ze hulp moeten zoeken werkt alleen maar averechts, dus hoe graag je ook wilt helpen, dat gaat niet werken.
Dus laat haar eens dit topic lezen, ervaringen van anderen doet vaak een ander inzicht geven.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:29

ik zal haar dit topic wel laten lezen (als ze wil natuurlijk) toen ik met dat boekje aan kwam zetten met het verhaal waar ik me heel erg in herkende wou ze het ook niet lezen maar kan het altijd proberen!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:07

@ Shanelle: Hoe is het gegaan met je instructrice & paard?
@ Claudia: Jammer dat je vriendin geen hulp lijkt te willen.
@ SwitchShadow: Herkenbaar, ik ben 5 jaar geleden met het mes op mijn keel in therapie gegaan omdat de persoon in kwestie, die van mijn problemen wist en de ernst ervan, omdat ze dreigde naar jeugdzorg te stappen om mij dan wel op die manier in therapie te krijgen. Ik heb aan de eerste jaren therapie ook weinig gehad, omdat ik zo met mijn hakken in het zand stond. Wilde absoluut niet praten.
Heeft het je een beetje opgelucht om je verhaal op te schrijven?
@ Purny: Kun je niet een keer een afspraak met de huisarts maken om te kijken of je overspannen bent en een tijdje thuis kunt blijven? Volgens mij hou je dit niet lang vol. Fijn dat je wel even je zinnen hebt kunnen verzetten.

Ik ga dit weekend een (hele lange, vrees ik := ) mail schrijven aan mijn psychologe. De vorige week vroeg ze op het eind of ik nog wat wilde bespreken, en ik wilde eigenlijk iets aankaarten waar ik al heel lang mee zit en waar ik me ontzettend voor schaam, maar in de korte tijd die we nog hadden redde ik het niet om het hele verhaal te vertellen. Deze week zag ik haar weer en ik hoopte dat ze was vergeten hoe we vorige week afsloten, maar ze kwam er op terug en ik zei dat ik het wel wilde vertellen allemaal maar eigenlijk niet durfde, omdat ik me schaam.

Dit weekend ga ik dus met de billen bloot, ik ga mijn psychologe wat dingen vertellen die ik nog nooit aan iemand heb verteld. Mijn verleden weet ze, ik heb het haar niet zelf verteld maar ze heeft het in mijn dossier gelezen. Maar deze dingen zijn echt gevoels-dingen. Ik schaam me ervoor en ben doodsbang om het er over te hebben, maar het beïnvloed me zodanig dat het wel moet....

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:13

Jorine ik vind het heel dapper van je om dit te doen. Je kunt het op deze manier van je afschrijven en het schrijven en vervolgens voorlezen of laten lezen zal je dan wat beter af gaan. Neemt niet weg dat het lastig blijft.

Ik ben ook ooit met mijn billen bloot gegaan. Het heeft heel veel energie, tijd en moeite gekost maar bij nader inzien was ik
zo opgelucht dat ik dat gedaan had. Vervolgens heeft eerst mijn psychologe het gelezen en daarna heb ik het zelf nog een keer voorgelezen. Alle spanning en emoties kwamen er toen uit.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:06

Dankje Miranda. Ik heb de eerste opzet van de mail af, morgen lees ik hem nog een keer door (en verander de helft :D ) en ga hem dan versturen. Dinsdag werkt ze pas weer, dus ik moet nog wel even wachten op reactie. Volgens mij hebben we over 3 weken pas weer een afspraak samen, eerst namelijk 2 met anderen erbij..

Dapper ook van jou, fijn dat het je een opgelucht gevoel heeft gegeven!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:19

Dan kan ze je mail wel alvast lezen voordat jullie samen een gesprek hebben. Kan ze er in iedergeval op inspelen.

Ik schrijf heel graag. Zelfs tijdens de opname heb ik veel geschreven. Nu schilde het de mijn psychologe 2 verdiepingen hoger werkte dus gaf dan vaak mijn schrift bij haar af. Ik had 1 vpk die ik in vertrouwen had genomen, waar ik een klik mee had. Die zat meestal naast me als ze avond dienst had. Als ik boos was dan kraste ik met potloden, schreef teksten van liedjes uit of maakte tekeningen. Mij gaf het wel even rust in het
hoofd.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:27

heb respect voor jou Jorine!
Dit heb ik laatst ook gedaan maar er zijn bij mij ook nog meer dingen die ik moet vertellen waar ik mij voor schaam. Zo moeilijk. En dan met je hart in je keel zitten als je het verzend of geeft. Brrr...
Super dapper!

Het schrijven heeft een hoop dingen voor mij duidelijk gemaakt. Vind het wel prettig om te doen, maar ik ga dus wel echt shaken van de stress.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:25

@Jorine: De huisarts bepaalt uiteindelijk niet of ik thuis mag blijven. De bedrijfsarts is degene die het bepaalt.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:40

Ja snap ik, maar een bedrijfsarts kijkt wel ook naar het oordeel van een huisarts.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:04

@Purny: de bedrijfsarts mag het dan wel bepalen maar je hoeft daar niet altijd in mee te gaan. Hij / zij kijkt er na op welke manier jij het best kunt functioneren op je werk. Als je bijv. bij een psychologe / psychiater loopt kan hij / zij ook een advies geven en eventueel de bedrijfsarts contact laten opnemen ;)

Ik ben gisteren naar de bedrijfsarts geweest ivm kijkoperatie knie. Hij zei dat er 6 weken voor stond dus dat ik wel weer kon werken. Pardon???? Uitgelegd wat voor werk ik doe, welke beperkingen er zijn voor mijn knie.
Ga nu wel mijn uren werken maar aangepast werk. Snap wel dat ze willen om je zo snel weer aan het werk te krijgen maar het moet ten kosten gaan van mijn gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:12

Miranda, je werk moet jou passend werk bieden die bij je herstel past.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:53

Joolien schreef:
Miranda, je werk moet jou passend werk bieden die bij je herstel past.

Dat dacht ik ook. Alleen heb ik daar dus om moeten vragen. Verder ga ik morgen op mijn gevoel werken: wat gaat dat gaat en wat niet gaat pech voor de baas.
Heb nu om kleine wijken gevraagd zodat ik niet al te lang hoef te staan. We zullen zien ;)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:07

Bwehhh heb even een dip.
Vandaag naast mijn PTSS ook nog de diagnose borderline gekregen.
Dat is echt een klap in mijn gezicht, omdat ik er zo'n hekel aan heb. (komt door familieleden die het hebben en die mij echt veel pijn hebben gedaan door hoe ze doen)
Ik wil dus niet zelf ook zo zijn.