[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 01:59

Ik heb eens 3 maand mn helix piercing (toen nog geschoten) eruit gehad want hij irriteerde. Kon mn oorbel er toen zeer makkelijk doorkrijgen.
Op vakantie er toen toch maar een echte piercing doorgedouwd. Auw dat deed me wel ff zeer, daarna zeurde hij een dag of 2 en was weer braaf.
Enige nadeel: Ik was mn balletje kwijt, dus die van mn ex er maar op gedaan, die ook verloren en toen heeft een leiding van mij er een tragus balletje opgezet. En me is happy want hij zit er nog steeds op.
Maar nu ik dus echt een piercing er in heb wil die wel sneller dicht als ik hem eruit heb gehad.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:36

Weet iemand wat dit witte is bij mijn navelpiercing, vooral onder het bovenste balletje? O:)
Heb 'm nu net geen anderhalve week.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-IVKN87SN.jpg

Foto maar even in linkje, weet niet of iedereen zin heeft om dat te bekijken :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:57

Gewoon losse velletjes lijkt wel := .. Heb dat wel eens met mijn tunnels. Ik olie het elke dag, maar weet niet of dat handig is met zo'n piercing.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:01

Heb even wat gegoogeld en het kan komen door uitdroging door wassen met zeep. Dat kan wel kloppen want ik moest m twee keer per dag wassen met neutral zeep.. Dat ga ik dus maar even minderen tot 1 keer per dag, kijken of t dan beter wordt :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:02

Dat heb ik ook gehad met mijn navelpiercing, heb hem inmiddels 4 weken en er zit alleen nog een klein beetje rood rond het bovenste balletje. Gewoon goed blijven verzorgen en vooral niet aan frunniken. :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:05

0 keer per dag is het beste hoor. Onder de douche word je ook schoon. En als hij alsnog gaat irriteren kun je altijd nog zeezouten wat erg goed werkt
Ik vind het echt een slecht advies wat ze geven om 2 of 3x per dag te wassen met unicura oid. Een piercing kan makelijk op eigen houtje genezen en op dze manier gaat dat niet. Het ziet er idd wat uitgedroogd uit en dat komt dus door het "verzorgen"

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:22

Zelf ondervonden dat de LITHA manier idd altijd nog de beste is en met mij veel anderen. Oftewel:

Leave
It
The
Hell
Alone

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:26

Haha, ik blijf er ook braaf af hoor! Alleen met wassen dus niet, maar dat zet ik nu ook ff op een lag pitje dus.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:39

Gewoon helemaal niks doen, geen middeltjes niks. ;)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:59

Lous: dat heb ik dus ook, bij mijn forward helix die ik net een week heb, heb het nog met geen zeep of iets aangeraakt en totaal geen last van, mijn gewone helix en mijn 2 tragussen wel schoongemaakt en daar heb ik wel wat last van gehad, dus van deze blijf ik gewoon met mijn vingers af, alleen tijdens het douchen de warme kraan erop en even draaien, verder blijf ik er ook fijn vanaf :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:01

Niekj_Jente schreef:
Lous: dat heb ik dus ook, bij mijn forward helix die ik net een week heb, heb het nog met geen zeep of iets aangeraakt en totaal geen last van, mijn gewone helix en mijn 2 tragussen wel schoongemaakt en daar heb ik wel wat last van gehad, dus van deze blijf ik gewoon met mijn vingers af, alleen tijdens het douchen de warme kraan erop en even draaien, verder blijf ik er ook fijn vanaf :)

Groeit hij dan niet vast? of kan dat helemaal niet bij piercings? :o

Als ik eindelijk van mijn verkoudheid en keelontsteking af ben ga ik ook eindelijk mijn forward helix laten zetten *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:44

_R_G_ schreef:
Niekj_Jente schreef:

Groeit hij dan niet vast? of kan dat helemaal niet bij piercings? :o

Als ik eindelijk van mijn verkoudheid en keelontsteking af ben ga ik ook eindelijk mijn forward helix laten zetten *D

Dat kan niet, het materiaal dat ze gebruiken is niet poreus, er kan dus ook geen huid 'in ' groeien.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:10

Ah oke :)
Dan ga ik dus ook niet meer lopen prutsen met draaien en troep als ik mn helix laat zetten.
Werd er niet beter op toen ik dat met mijn tragus deed.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:53

haha nee titanium kan niet vast groeien. De korstjes kunnen er wel aan opdrogen maar ze gebruiken titanium ook in de operatiekamer bij bijv. Gebroken botten (krijg je van die pennen erin )

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:18

Wie zocht nou dat staafje voor een helix met tragus?
Pb me maar even.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 00:10

Ik had zelf al een helix en heb er twee onder laten zetten. Ik moet nu ook twee keer wassen met neutrale zeep en spuiten met calendulan wondspray maar dat kan ik beter niet doen dus? Want er soms last van.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 01:06

ElJinete: Bij deze forward helix heb ik tot nu toe nog met geen enkele zeep of iets schoongemaakt, ik kom er ook alleen aan tijdens het douchen, dan even de warme kraan erover en even mijn staafje bewegen.

De 2 tragussen en helix heb ik wel iederedag netjes verzorgt en daar had ik wel last van, vandaar dat ik nu gewoon eens ga kijken hoe de piercing reageert als ik er zo min mogelijk aankom..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:52

beter pas aan gaan zitten als hij gaar irriteren. Bij mij hielp zeezout goed en ws irritatie heeel snel weg. Dat doodt slechte bacterien en niet de goede (wat bijv alcohol wel doet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:05

Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje, namelijk ik zat er over te denken om misschien een 2e gaatje te laten schieten ( boven het 1e gaatje), maar hebben de meeste het 2e gaatje bij maar 1 oor, of bij beide oren 2 gaatjes ?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:08

Ik heb in beide oren 2 gaatjes laten schieten. :-)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:43

[***] schreef:
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje, namelijk ik zat er over te denken om misschien een 2e gaatje te laten schieten ( boven het 1e gaatje), maar hebben de meeste het 2e gaatje bij maar 1 oor, of bij beide oren 2 gaatjes ?

Ik heb in beide oren alles gelijk, 2x 10 mm + 4 gaatjes aan iedere kant erbij, vind "ongelijke" oren niet mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:14

Ik ga even op zoeken waar ze het hier in de buurt doen, het 2e gaatje kan je tenminste gewoon laten schieten toch ?
Hoop alleen dat mn ouders het goed vinden, die zijn niet zo van piercings en tattoos, helemaal niet zelfs, maar of ik nou 1 of 2 gaatjes heb maakt toch niet uit ? :D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:19

Ik heb rechts 3 gaatjes (officieel 4 maar dat werkte niet) en links 2 (officieel 3 maar 3e vind me niet lief) en heb nog een helix rechts

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:07

ik heb kwa gewone oorbellen links 4 gaatjes en rechts 3 gaatjes..
beide oren een tragus, rechts een helix, en links een forward helix..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:09

Oh een tragus wil ik ook, maar dat vinden mn ouders zoizo niks, maar ik durf dat ook niet :=