[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:14

Ach wij hadden ook zo'n digitale weegschaal... Als je 1e moment er op ging staan woog je zoveel... ging je eraf en 2 sec later was je ineens 3 kilo lichter 8)7 8)7

Nu hebben we maar weer een "normale"

Maarja, scheelt ook per weegschaal. Dan weeg ik s morgens mezelf thuis, zonder kleren. Ga ik daarna naar mn diëtiste, heb ik gegeten en kleren aan en weeg ik daar precies tzelfde of nog een kilo lichter :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:09

MissDonna schreef:
Rebeccaa schreef:
Handig tussendoortje; zakjes gedroogd fruit. Heb zelf van die kleine portie-meeneem zakjes. Lekker, en ik ben er altijd wel eventjes mee bezig om het op te eten. Bevat ook maar 125 kcal.

Mini paprikaatjes vind ik ook leuk. Had ik gisteren mee naar school :))

ik lees altijd wel mee, en heb ook in 1 van de vorige topic's aardig mee gepraat.

Maar als je wilt afvallen adviseer ik ( gewichtconsulent in opleiding) om een tussendoortje te nemen die niet meer dan 50Kcal bevat :)

Dat mag je best adviseren, maar ik vind het veel te weinig.. Eet ook buiten mijn 3 hoofdmaaltijden 2 stuks fruit en die tel ik niet als tussendoortje mee. Ik ben niet echt te dik, heb een redelijke spijsvertering, sport veel(!!) en ben ook nog eens in de groei. Niet meer perse qua lengte, maar toch. De enige reden dat ik wat dikker werd was omdat ik op al mijn broodjes een centimeter dikke laag hagelslag, pindakaas (of samen) of nutella deed en graag chips en chocola at. Dat doe ik niet meer, neem nu als tussendoortje wat gedroogd fruit maar ook gewoon ontbijtkoek of iets en dat gaat prima. Val rustig aan wat af maar sneller en meer hoeft van mij ook niet want ik kan echt geen 2 uur lang intensief sporten op 4/5 broodjes, wat avondeten en 2 stuks fruit op een dag. := Dan val ik flauw van de inspanning, dus dan maar lekker tussendoortjes van 100 kcal ongeveer en 's avonds of 's middags altijd iets van 200 kcal. Eet ook 1x per week wat chips en 1x per week chocola. Wil mezelf op mijn leeftijd niet al het lekkers ontzeggen en hoef ook niet perse helemaal strak te worden. Ben nu zo'n 4.5 kilo afgevallen en nu blijf ik stabiel maar ik merk wel dat vooral m'n benen strakker worden. En m'n buik ook wel.

Ik sport liever een half uur extra per dag dan dat ik mezelf alles ontzeg. Ieder zijn ding toch.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-12 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:13

Over conditie; conditie zat hier, meestal :Y). Ik kan hele einden sporten en hardlopen als ik "in de mood" ben, maar als ik m'n dag niet heb dan loop ik mezelf zo op te fokken dat ik na het einde van de straat al weer omkeer bij wijze van. :')

gek, lynn! := Heb er ook geen verklaring voor.. Ik ben 's avonds ook wel eens lichter als 's ochtens? Vind ik ook altijd heel erg raar haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:27

Ik kwam dit topic tegen op de voorpagina en ik denk dat ik wel wat tips kan gebruiken. Ik heb het hele stuk in de OP gelezen, bijbehorende links ingevuld, maar ik weet niet echt goed wat ik nu kan verbeteren.

Allereerst, ik ben 22 jaar oud, 1,85m lang en weeg 83 kilo. Daar mag wel een paar kilo vanaf, het liefst tot 78 kilo maar nog mooier zou het zijn om 75 te wegen.
Ik loop 3 keer per week hard en probeer in deze drie keer per week in 10 weken op te bouwen naar 5 kilometer, aan de hand van een schema. Ik merk dat hierdoor al veel cellulitus verdwijnt en mijn lovehandles slinken. Sinds deze week ben ik na een pauze van 3 maanden weer begonnen met paardrijden, ook 3 keer per week. De afgelopen week heb ik dus 6 dagen achter elkaar gesport, om en om paardgereden en hardgelopen. Ik merk dat mijn lichaam nu moe is, heb het snel koud. Ben daarom ook bang dat mijn lichaam straks in de spaarstand gaat.

In principe eet ik dagelijks het volgende:
's Ochtends ontbijtgranen (special K) met melk en een glas verse jus. Verder drink ik dan 's ochtends nog een glas slimpie.
Als lunch heb ik dan meestal 3 broodjes, die ik rooster voordat ik deze besmeer. Vaak doe ik er ham/kaas/komkommer of tonijnsalade op. Ik drink in de middag minimaal een halve liter water. Ik krijg snel honger en eet dan bij voorkeur een banaan of ander fruit.
's Avonds bij het avondeten, eet ik gewoon wat de pot schaft. Vaak eet ik de rest van de avond dan niets meer, tenzij ik honger heb.
Natuurlijk snoep ik zo nu en dan ook wel wat, dat gaat dan vaak om een paar dropjes.

Ik woon bij m'n ouders, we zijn allemaal lang maar ook niet superslank. Met name m'n moeder vindt dat we er op moeten letten. Ze roept ook regelmatig: "We hebben de konten dik genoeg."
Op zich ben ik het niet geheel met haar oneens, maar ik ben me er wel van bewust dat als ik nu op deze manier door blijf eten en bewegen, ik ook geen dunnere kont ga krijgen.

Ik hoop daarom dat jullie tips voor me hebben. Hoe moet ik mijn maaltijden verdelen over de dag? Zodat ik net als in de OP meerdere keren per dag iets eet. Is het dan de bedoeling dat je af en toe een broodje neemt? Of is een stuk fruit ook een 'maaltijd'?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:52

goed bezig hier

tussen doortjes ik neem vaak banaan of appel gewoon lijkt me toch redelijk

ontbijt met kellogs nog en soms plakje ontbijt koek er bij
middag meestal 2 crackers ja met kaas wel

en avond altijd wisselend
ik hoorde dat ik iets meer moest nemen door dat ik veel sport
3 dagen minimaal sportschool 2 x zwemen en soms 4 a 5 keer sportschool

weegschaal ik heb zo ding van 10 euro van de kijkshop na dan weeg je dat ga je er af opnieuw ben je bijna 2 kilo zwaarder ga je er weer af dan weer 1 kilo lichter

dus ga de weegschaal van de sportschool aan houden gewoon
heb me daar de eerste keer in de avond moeten wegen en weeg me daar over 6 weken weer opnieuw op

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:08

Ja zoals de titel al zegt ik word er moedeloos van
al jaren zit ik in gevecht met mijn gewicht
al sinds groep 5 of nog wel langer (ik ben nu 18)
Ik heb een tijdje mijn gewicht bijgehouden met mijn moeder en eraan gewerkt zonder resultaat
kort door de bocht.. Ik kom aan van ademen
dat idee heb ik in elk geval
Deze zomervakantie ben ik 3 weken op werkvakantie op een stal geweest
heerlijk lekker hele dag werken met en tussen de paarden
3x eten op een dag en heel soms savonds of tussendoor wat lekkers
in die 3 weken ben ik ook ruim 5 kilo afgevallen
yes dacht ik dat is een stap in de goede richting
het eetpatroon hield ik aan puur omdat ik ook gen behoefte meer had in suikers
3x per dag eten en soms een koekje tussendoor
inmiddels ben ik weer 3 weken thuis en zie ik t langzaam weer omhoog gaan...
Waarom geen idee
ik ga naar school, helaas met bus maar fietsen is echt geen doen ivm afstand
ik ga 3 tot 4x per week op de fiets naar mijn paard en rij lekker
na een training ben ik kapot dat wel
maar wat doe ik nu fout
sochtends start ik met een bakje yoghurt of 2 boterhammen met gezond moet ik snel dan hagelslag
in de pauze een koekje en/of een stuk fruit
tussen de middag 4 broodjes met kaas salami sla en tomaat
In de middagpauze of thuis stuk komkommer
en dan mijn avondeten
Savonds als ik honger heb een bakje yoghurt fruit of een cracker
niks mis mee toch als ik dit zo zie
n ik drink 1 liter water per dag en een halve liter thee ongeveer
ziet iemand het hier fout gaan? Minderen me eten gaat niet lukken... School vreet zoveel energie van me.. Heb altijd oprechte honger in de pauzes.. In de vakantie leefde ik de hele dg op 2 of 3 broodjes en een stuk fruit tot het avond eten
wie o wie kan mij helpen? Ja een dietiste maar ik wil gewoon eerst zelf weten wat t kan zijn
ik.hoop dat ik mijn verhaal duidelijk heb uitlegd

Mijn verhaal ook in een topic gehad maar die is gesloten...
Wil er wel bij zetten dat ik een emotie eter ben/ben geweest
Vroeger veel gepest etc waardoor ik ging snoepen..
Tegenwoordig snoep ik helemaal niet meer
of 1 dropje ipv een zak...
Dit omdat ik bij een homeopaat loop die ook bio resulnantie doet (geen idee of ik t goed geschreven heb)
Maar sinds zij mij ook aan het behandelen is voor suiker heb ik er totaal geen behoefte meer aan..
Laatst had ik broodje hagelslag.. heb t maar weer in de koelkast gelegd en broodje met kaas gepakt
Ook krijg ik zere tanden van zoetigheid
Dus zoetigheid verleden tijd :)
Zo heel af en toe 1 dingetje moet geen kwaad kunnen toch
Ik doe een laboratorium opleiding 2 dagen in de week alleen maar staan en veel lopen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:16

Welkom hier corientjuhh, ik herken een hoop in je verhaal! Als ik zo je lijstje lees denk ik dat de boosdoeners best wel eens de verzadigde vetten kunnen zijn. Vul je dagschema eens in op www.caloriechecker.nl als je je hele dag hebt ingevuld kan je een advies krijgen.
Ik denk dat met het schema dat je net hebt laten zien dat je slecht zit in je verzadigde vetten (kaas, salami)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:19

Corina, zoals Lynn al zegt vul daar je eetlijstjes op in. En misschien nog wat meer bewegen? Ik wil vanaf morgen pilates gaan doen. Kan je gewoon op youtube vinden.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 10:40

Oke ik.zal eens invullen
wat ik vergeten was te melden
afvallen gaat moeizaam maar als dat eenmaal erin zit gaat t ook wel
ik blijf dezelfde eetstijl en bewegingsstijl aanhouden maar ga weer aankomen
ik ben al heel lang hetzelfde gewicht als ik aankom is dat tot dat gewicht en geen gram meer
dat vind ik heel apart
De voornaamste reden dat ik wil afvallen is voor mijn paard
maar klein beetje dat t er beter uitziet

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:15

Ik had net al een heel verhaal getypt, maar mn telefoon vond t niet nodig om t te plaatsen _-:(

Wat zijn 4 broodjes?? Als het vkboterhammen zijn is t prima (al vind ik 4 wel wat veel). Of zijn het hardje broodjes/kadetjes? Want daar zitten minstens 2 keer zoveel cal in als in gewone boterhammen.
Verder zou ik 20+ kaas nemen ipv gewone kaas. En ipv salami, gewoon mager beleg zoals bv kipfilet.
En ik zie ook geen zuivel terug in je verhaal? Drink/ eet je dat wel genoeg??
En wat drink je op een dag?? In drinken kun je ook al veel cal skippen.

Als je echt twijfelt kun je eens bloed laten prikken om te kijken of je schildklier wel goed genoeg werkt bij je HA.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:18

Mag ik me hier opnieuw melden? Ben nu weer een weekje 'op de goede' weg, en donderdag de stap gezet om me aan te melden bij Weight Watchers samen met iemand anders. Doel is 25kg er af en dan zie ik wel hoe mijn lichaam eruit ziet qua 'verhoudingen'.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:25

Ik eet yoghurt (biogarde)
Broodjes zijn volkoren, koolhydratarm of mais :)
Ben gestopt met koolhydraatarm omdt t na een jaar uit me neus kwam..
Ik drink water en thee
sochtends gla vifit of sinaasappelsap :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:29

corientjuhh ben jij niet aangekomen nadat je stopte met khdarm? ik ben daar nl bang voor

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:31

Nope niks afgevallen niks aangekomen
bedoel toen ik t nog at
maisbrood bv knapperiger dan kharm
vond kharm zo slap uiteindelijk begon t me tegen te staan

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:33

Maar dus geen boterhammen??? Zou de aantallen dan maar eens invullen op die caloriechecker, maar denk dat je er nogal van zult schrikken ;)

Verder raad ik je aan om tijdens je tussendoortjes er nog een glas zuivel bij te drinken.

Bonjoy, veel succes!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:36

Zal ik gaan doen bedankt :)
mijn moeder zegt dat je gezonde calorieen en ongezonde calorien hebt
bv de calorien etc in sla haalt je lichaam energie etc uit in snoep koek etc dat word juist sneller omgezet in vet

ontbijt
1maisbroodje met val blanc
En een glas vifit
is dit goed ontbijt?
Of moet ik t ander brood of ander beleg?
Ik kan sochtends niet zoveel eten juist als ik dt doe eet ik de hele dag heel veel
ontbijt ik met 1 of 2 broodjes dan eet ik op en dag veel minder

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:54

Aha na dit lezen ben ik ook die chekken eens gaan gebruiken... Maaar... wat is nu normaal? hoe veel vet, verzadigd vet, ewitten, koolhydraaden

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:58

oh ik heb het al gevonden.. jeetje wat eet ik veel eiwitten!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:58

Marizka, geeft niet, van eiwitten voel je je langer verzadigt. Monnie, als je van khd arm af wil kun je dit geleidelijk aanpakke.. Beginnen met bv brood bij ontbijt en aks dat een week lang goed gaat de lunch ook.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:00

Precies, eiwitten hoef je je niet druk om te maken en het ligt er ook maar een beetje aan wat je mindert, khd of kcal?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:11

Ik heb eeen tijdje onbeten met ei maar daar begon ik van te kokhalzen
overdag of bij lunch kan ik t wel
yoghurt heb ik tijdje met wat stevia gegeten maar daar werd ik zo misselijk van dat ik de hele dag niks meer at...
Nu met snufje suiker of vanille suiker omdat echt die biogarde ik buikpijn van krijg als dr niet beetje suiker oid in zit
denk omdat het zo zuur is griekse yoghurt kan ik dan wel geeoon weer eten

eiwitten raak je idd lang van verzadigd
ik heb ook aan die eiwit shakes gedacht maar wil me moeder niet...
En volgen mij zijn toch de.koolhydraten die je dik maken om t zo maar te zeggen
khd zijn volgens mij erger dan calorien

laatste tijd heb ik trouwens ook last van onverklaarbare misselijkheden
n met vet eten (dingen in vet gebakkn) hele rare buikpijn
niet misselijk niet hongerig mqar er tussenin
denk dt dat t opgeblazen gevoel is...
Geen idee waar t door komt
laatste tijd ook heel snel moe en zie er ook slecht uit in me gezicht (hele vermoeide doffe ogen etc etc etc)

met homepaat over gehad zij metingen doen
twaalvingerige darm kwam eruit ie zit precies op de plek waar ik altijd dat gevoel dan heb enzo
zou dat er mee te maken kunnen hebbn? Aankomen moeilijk afvallen etc of iets heel anders?
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 16-09-12 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:19

Rebeccaa: Hoe ziet jou dag wbt eten er dan uit? Ik ben zelf een beetje zoekende hoe en wat en ben er achter gekomen dat ik maanden te weinig heb gegeten en dat ik daarom ook zo lang al stil sta.. Ik beweeg en sport ook regelmatig en ik denk dat onze levenstijlen wel overeenkomen, ook qua leeftijd enzo :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:20

Ik ben absoluut geen voorstander van shakes, ik denk dat je gewoon kan afvallen door je eetpatroon om te gooien. Het is hierbij geen 'dieet' maar een aanpassing in je leefpatroon :)

Corientjuh heb je caloriechecker al geprobeerd?

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:26

ik ben ook geen voorstanders van shakes & liever van gezonde en juiste voeding.
Hoe doen jullie het op een verjaardag.. al dat lekker.. ik hoop op komkommerschijfjes :9

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:29

Ik reken altijd iets in als tussendoortje.
Dus of een klein stukje taart, of een paar stukjes kaas of 2/3 toastjes :) Je moet jezelf wel wat blijven gunnen hoor :D