[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:20

Is ook :D

Nee serieus, het zetten viel mij enorm mee en ik heb ook bijna geen nabloeding gehad. Af en toe heb ik een klein beetje kramp in mn onderbuik/rug en dan weet ik dat ik rond die tijd normaal gezien ongesteld was geworden. verder geen omkijken naar mn anticonceptie, geen menstruatie meer, lage dosis hormonen... Voor mij is het echt ideaal, hij zit nu bijna anderhalf jaar en als hij 5 jaar heeft gezeten komt er zeker een nieuwe :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:28

Ik weet het niet, teveel mensen in mijn directe omgeving die echt heel veel heftige klachten hebben gehad met de mirena.

Ben niet bang voor het zetten of iets dergelijks, ik snap dat het pijnlijk kan zijn en daar kan ik mee leven, maar ik heb zo snel last van hormonale anti-conceptie en de mirena is toch niet iets wat je 'even' kan proberen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:31

Dat laatste is zeker waar en het moeilijke is ook dat elk lichaam anders reageert natuurlijk. Maar lees ook zeker de positieve verhalen, oa in dit topic. Als ik je situatie zo lees dan is de Mirena een optie die ik niet te snel aan de kant zou schuiven :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:46

Jolliegirl schreef:
Ik snap je reden om geen spiraal te willen.
Mij interesseert dat niet zo. Ik wil geen kids, dus moet ik er wat voor gebruiken..
Hormonen in de pil kreeg ik echt last van... Dit werkt nu voor mij het beste.
Ondankds dat ik soms nog best wat last hebt.

Hier wilde ik nog even op terugkomen. Los van of je wel of niet een eventuele toekomstige kinderwens hebt (daar had ik nog niet eens over nagedacht), lijkt het mij simpelweg niet echt gezond om je lichaam in een constante staat van ontsteking te brengen. Dat kan toch ook nooit helemaal gezond zijn lijkt me? Ik vind het vooral raar dat je daar zo weinig voorlichting over krijgt. Alsof dat niet belangrijk is om te weten als je gaat beslissen over wel/niet een spiraal.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:52

Nah het is zelfs zo dat je je anticonceptie onbeperkt kan doorgebruiken zonder stoppen. Aan het gebruik van anticonceptie is weinig natuurlijks! Maar schadelijk is het niet! Je zou zoely eens kunnen googlen, is wat meer lichaamseigen stof maar blijven natuurlijk hormonen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:00

lillytjuh schreef:
Nah het is zelfs zo dat je je anticonceptie onbeperkt kan doorgebruiken zonder stoppen. Aan het gebruik van anticonceptie is weinig natuurlijks! Maar schadelijk is het niet! Je zou zoely eens kunnen googlen, is wat meer lichaamseigen stof maar blijven natuurlijk hormonen.

Interessant, Zoely kende ik niet, ik lees dat het vrij nieuw is? Ik kan weinig ervaringen ermee vinden overigens.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:03

Is er nog niet zo lang, heb nog niet veel ervaringen gehoord maar misschien kun je je inlezen en kijken of het bij je past. Uit het hoofd gezegt ook een stopweek van 4 dagen en dus een constantere hormoonspiegel!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:09

Als ik het goed begrijp ga je qua hoeveelheid hormonen nog steeds wel flink over de hoeveelheid hormonen in bijvoorbeeld de nuvaring of de implanon heen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:15

Ik ga morgen naar de huisarts voor een gesprek over de pil! (omdat ik maandenlang niet ongesteld word enz.) En ik ben best zenuwachtig.. Vind het niet fijn om erover te praten. Hebben jullie nog tips over dingen die ik moet zeggen waardoor hij de pil zo goed mogelijk kan uitzoeken?

Nu ben ik erg bang dat hij me een pil mee geeft die niet geschikt is voor me :o Dus alle pillen die ongunstig kúnnen zijn voor puistjes heb ik opgeschreven := Verder heb ik geen idee of ik juist een lichte of zware pil nodig heb?
Ik weet wel dat juist de morning after pil niks met mij deed en ik eindelijk ongesteld was. Is dat handig om te zeggen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:37

Doordat het meer lichaamseigen is zou je er ondanks de hoeveelheid minder last mee moeten hebben. Maar ja heb nog weinig ervaringen over gehoord!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:01

_Nelleke_ schreef:
@ Veerledec, nee niet geprobeerd, wil ik wellicht na m'n eerste zwangerschap proberen. Ik wil nu ergens over een jaar of 1 2 een x zwanger worden dus dan is implanon voor nu even geen optie.

Implanon kun je er gewoon uit laten halen wanneer je wil, en je bent dan vrijwel gelijk weer vruchtbaar :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:11

_Daniella schreef:
_Nelleke_ schreef:
@ Veerledec, nee niet geprobeerd, wil ik wellicht na m'n eerste zwangerschap proberen. Ik wil nu ergens over een jaar of 1 2 een x zwanger worden dus dan is implanon voor nu even geen optie.

Implanon kun je er gewoon uit laten halen wanneer je wil, en je bent dan vrijwel gelijk weer vruchtbaar :j

Ja wellicht wel een optie. Misschien toch nog eens een afspraak met de HA om e.e.a. te bespreken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:17

Geryon schreef:
Ik ga morgen naar de huisarts voor een gesprek over de pil! (omdat ik maandenlang niet ongesteld word enz.) En ik ben best zenuwachtig.. Vind het niet fijn om erover te praten. Hebben jullie nog tips over dingen die ik moet zeggen waardoor hij de pil zo goed mogelijk kan uitzoeken?

Nu ben ik erg bang dat hij me een pil mee geeft die niet geschikt is voor me :o Dus alle pillen die ongunstig kúnnen zijn voor puistjes heb ik opgeschreven := Verder heb ik geen idee of ik juist een lichte of zware pil nodig heb?
Ik weet wel dat juist de morning after pil niks met mij deed en ik eindelijk ongesteld was. Is dat handig om te zeggen?

Maak je niet te ongerust :)
De huisarts heeft ervaring met zulke gesprekken en weet ook wat hij je moet vragen om een juiste pil voor je te zoeken. Geef gerust aan dat je je zorgen maakt over puistjes etc, dan kan daar ook rekening mee gehouden worden :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:17

Inmiddels geweest dus, en ik vroeg om een pil tegen puistjes. Toen gaf hij me een pil (de microglycon ofzo) waarvan ik las die je beter niet bij puistjes kon gebruiken.. Dus ik vroeg een andere en nu zit ik aan de Yasmin.

Dit is de vijfde dag. Ik heb nu alleen steken in mijn linkerborst en heb sinds vandaag ineens rare afscheiding en pijn daar. Mijn vriend zei misschien een schimmelinfectie? Toen ging ik kijken en kwam dat vaak voor bij de Yasmin pil. Ik heb dat nog nooit gehad.. Maar las dat het 'normaal' is dat eens als vrouw te hebben.

Huisarts is geen optie, maar kan ik (nouja, mijn vriend :o) iets halen bij de drogist ervoor?

Ben trouwens wel van plan deze drie strippen af te maken, dan pas kan ik zien of de klachten 'blijvend' zijn bij mij door deze pil toch?
Laatst bijgewerkt door Geryon op 20-01-13 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:18

Ja canesten, maar weet je zeker dat het een schimmelinfectie is?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:20

Nou ik heb internet afgespeurd samen met mijn vriend en het zijn echt dezelfde symptomen :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:22

Je hebt voor schimmelinfectie nu tegenwoordig middeltje bij de drogisten die je dus zonder recept kan halen.
*naam ff kwijt*

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:23

_Daniella schreef:
Je hebt voor schimmelinfectie nu tegenwoordig middeltje bij de drogisten die je dus zonder recept kan halen.
*naam ff kwijt*

Kwam ook op de reclame, toch?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:26

Canesten Gyno, ff opgezocht :+
Die kun je bij de drogist halen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:30

Ah thanks :D

Ik kwam ook op internet van die thuistesten tegen voor schimmelinfectie. Is het handig dat eerst te doen?

Maar denken jullie dat deze klachten nog over kunnen gaan na deze drie maanden? En is het wel verstandig om door te gaan? Hoop niet dat ik door de pil altijd gevoelig blijf voor infecties :oo

maar trouwens, een zalf helpt toch alleen de symptomen te verminderen? want de infectie zit echt van binnen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:03

Hoi bokkers,

Ik heb even een paar vragen. Als je van de gewone pil (cerazette) overstapt naar de prikpil. Hoe werkt dit dan? Mijn menstruatie is onregelmatig en soms spatting dus hoe weet je dan wanneer je over kunt? Hoe zit het met het aankomen met de prikpil? Kom je aan omdat je meer eetlust krijgt of kom je ook aan zonder meer te eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:09

Aankomen is altijd door meer 'lekkere' trek.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:12

Je houdt toch ook gewoon meer vocht vast soms?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:20

Maar van vocht kom je toch niet echt zichtbaar aan als in een grotere kledingmaat? Dus als je gewoon hetzelfde eetpatroon vasthoudt kom je niet veel aan? Waarom krijg je dan meer trek?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:22

Geryon schreef:
Ah thanks :D

Ik kwam ook op internet van die thuistesten tegen voor schimmelinfectie. Is het handig dat eerst te doen?

Maar denken jullie dat deze klachten nog over kunnen gaan na deze drie maanden? En is het wel verstandig om door te gaan? Hoop niet dat ik door de pil altijd gevoelig blijf voor infecties :oo

maar trouwens, een zalf helpt toch alleen de symptomen te verminderen? want de infectie zit echt van binnen

Je hebt ook tabletten.

Verder zelf geen ervaring mee, heb het zelf nog nooit gehad.