Na mijn dipje gister weer voor het eerst wat langer gelopen. 4 km in ongeveer 21 minuten dus dat ging goed. Morgen maar eens wat langere afstand proberen. Kan niemand aanraden om binnen een maand van 3 naar 10 km te trainen dan krijg je echt een keer een klap
Daarom vind ik toch die opbouw van start to run wel fijn. Ik ben nu bij les 24 dus bijna klaar. Daarna vind ik het gewoon lekker om 3 keer per week een half uurtje te kunnen lopen. Heb je toch weer 5 km gedaan en blijf je lekker bezig. Dan kan ik dat altijd nog langzaam weer uitbreiden naar 10 km.
Pffff, ik heb net les 4 gedaan, nouja gepoogd... Ik begon heel erg voorspoedig, alleen kreeg ik op een gegeven moment zijsteek, hardnekkige zijsteek. Er zaten twee stukken van drie minuten in en in het eerste stuk heb ik één keer gepauzeerd en in het tweede stuk wel twee keer. Was echt heel erg blij dat het erop zat! Ik weet niet waar het van komt, ik vermoed dat het is gekomen omdat ik vlak voordat ik wegging nog wat water heb gedronken.
En wat adviseren jullie mij? Deze les nog eens lopen? De volgende keer zit er wel drie keer een stuk van drie minuten in. Ik weet het eventjes niet zo goed.
Het is sowieso beter om even te wachten met hardlopen nadat je iets gegeten hebt. Het is voor jezelf misschien wel fijn als je les 4 nog een keer opnieuw doet zodat je daarna volop met les 5 bezig kan.
Janine ik zou les 4 inderdaad gewoon nog eens doen! Het geeft je ook een veel beter gevoel als het wel lukt, en dan kan je vanaf daar weer verder!
Danseresje
Geplaatst: 21-07-12 19:15
balen Janine! Als bij jou de lessen niet hetzelfde zijn, dan zou ik les 4 inderdaad nog een keer doen.... Hier net terug van les 5 (2011). Had er flink tempo in zitten en kreeg het niet omlaag.......afstand is dus gelijk wel groter, 2,86km tov 2,72km van les 4 (zijn hetzelfde). Maar ook in hartslag was het te zien, gemiddelde hartslag was 162 met een max van 185. mijn max tot nu toe was 178 en gemiddelde varieerde tussen de 150 en 158. Maar op zich wel een lekker gevoel en ben ook niet helemaal uitgeblust. Morgen lesje 6 alweer en dan kan ik om de dag gaan en dan 2 dagen paardrijden tussendoor. Had nu overigens over het algemeen een betere route genomen qua stijgen en dalen, op een paar stukjes na. Ga denk ik morgen het fietspad maar eens voor een groot deel volgen!
Ik denk dat ik echt iets fout doe, of gewoon teveel stress heb Misschien een stomme vraag, maar; kun je ook hardlopen zonder af te vallen ? Of ben ik de enige met dit probleem ?
Vanmiddag weer ruim 7 km gelopen. Dat was al de 4e keer deze week, maar ik had zin aan een rondje.
missfitness
Geplaatst: 21-07-12 19:52
Als je loopt verbruik je meer calorieën, als je zorgt dat je de hoeveelheid die je meer verbruikt ook meer eet val je niet af. Wil je vet kwijt raken dan moet je vervolgens naast het hardlopen ook intensief aan krachttraining doen en zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt, dan zul je uiteindelijk gespierder worden met minder vet aan je lichaam, maar dit ter zijde.
Ik moet dus gewoon meer eten, maar ik eet al best veel Naja ik kijk wel of er nog meer bij kan, haha Als ik niet hardloop (of iets anders druks doe) houd ik echt teveel energie over..
Na het hardlopen zou ik ook wat eiwitten innemen omdat spieren na hardlopen herstellen. Hebben ze geen brandstof dan halen ze dit uit de reserves van het lichaam, de vetten dus, en daarom val je af.