[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:19

Oh echt heel erg, mn zusje was gister jarig, en dit weekend is dat 3 keer gevierd met visite, dus 3x heel slecht gegeten..
waarvan 2x echt taart, nootjes, chips, stokbrood etc etc.
Nou wilde ik dat compenseren door de dag erna de helft van normaal te eten. Zo ook vandaag want gister was 1 van de 2x heel slecht.
Maar is dit nu slim om te doen? of een ander idee?

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:20

Ik zou niet de helft van normaal gaan eten, grote kans dat je dan erge honger krijgt... Zou gewoon 'normaal' doen, misschien wat meer sporten ofzo. Je komt nu vast niet ineens 5 kilo aan ;).

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:34

Anne_mieke88 schreef:
@Jetwii ik ook heel graag ben vandaag 66,3 dus dat is -3,2 voor mij. Vorige week niet zo gezond gedaan omdat mij eetlust weg was maar ga deze week er weer vol tegenaan met afvallen op een gezonde manier :)

netjes hoelang ben je nu bezig? ik heb alleen dat ik liefst elke dag op weegschaal sta ben nu net wakker en mn buik is stuk platter dus weet cker dat er weer wat af is.
door giste rde omswitch van nachtdienst giste rweini gegeten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:37

uhm vanaf 1 maart :o ik was -4,5 maar na een paar vreetweken met pasen etc was ik ineens -1,3 :( maar nu eigelijk dit weekend weer langzaam aan begonnen en ineens -3,2 maar ik heb vorige week niet kunnen eten omdat mijn vriend op vakantie was en ik dus absoluut geen eetlust had (dat heb ik als ik iemand mis)

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:39

aah dat lijkt me klote al was het nu miss wel fijn voor je dat er zoveel af was:P
ik ben jaar trug begonne doorgegaan tot 66.8 maja dat zit er weer aan doordat mn schildklier weer te traag was nu is ie weer goed en begin ik opnieuw woog op mn zwaarts 2 jaar trug 78

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:40

zal nu tog ff wege aangezien ik de afgelope dage nachtdienst had en het dan niet egt heel betrouwbaar is

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:41

69.5:)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:52

goede middag

vond dit topic wou me ook graag aanmelden
de strijd met de kilo's :( hopeloos soms

probeer gezond te eten ( lust erg weinig ) dus soms erg lastig
ik fiets ik skeeler ik wandel
maar kwa kilo's gaat er weinig af mischien in totaal nu 3 kilo in 3 maanden

terwijl kwa broek maat wel 3 broek maatjes kleiner aan kan bijna
maar kwa kilo's gewoon weinig tot niks voor me gevoel

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:20

hoi Monique *\o/*
doe je ook mee gezellig :D kunnen we schitteren in onze jurk de volgende meeting :D

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:21

monique spieren gekweekt en dus strakker in je vel? dat betekent dat je kwa vet wel afgevalle bent ma kwa gewicht niet want spieren wegen zwaarder het gaat om de broekmaten:p

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:26

ik ben 1.5 kilo kwijt nu en pas nu mn nieuwe broek haha ik paste hem wel ma hij wou net niet over mijn kont heen
mijn droom is gewoon maatje 36 aankunnen heb nu 38/40

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:30

Mijn droom is maatje 38/40 heb nu 44/46 en paardrijbroek is nu 48

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:09

Bah, ik begin echt een beetje de motivatie te verliezen.
Ga nu 3 keer per week weer fanatiek naar de sportschool, heb groen licht van de dokter (net pfeiffer gehad) dus echt puur conditieopbouw.
Daarnaast eet ik echt super gezond. Is er verdorie een kilo bij := Pff

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:11

mijn droom is al mijn kleren in mijn kast weer te passen zonder stres :D

ik heb nu 38 en pas steeds meer en meer kleren, maar een hoop is toch 36 dus nog 4-5 kilo (want dat is 1 maat ongeveer toch?)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:17

als ik dan ook nog eens spieren ontdek :( ben door de 2ling zwanger schap kwa buik heel erg uit gerekt en dat gaat helaas niet meer terug

maar idd ze zeggen dat maar ja soms wel balen als je dan op de weegschaal staat en er is niks af

ik had aantal maanden geleden broek maat 50 en nu 44/46

ja anne_miek doe jij maar jurk :P leen je paard wel zonder jurk iets fijner lol :P

iemand nog kwa sport om te doen zonder echt na de sport school te gaan?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:19

horsesm schreef:
Mijn droom is maatje 38/40 heb nu 44/46 en paardrijbroek is nu 48

ja hier zou ik idd ook weer beetje na willen streven idd
(sorry voor de lege pb :P deed de verkeerde )

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:34

monique1983 schreef:
als ik dan ook nog eens spieren ontdek :( ben door de 2ling zwanger schap kwa buik heel erg uit gerekt en dat gaat helaas niet meer terug

maar idd ze zeggen dat maar ja soms wel balen als je dan op de weegschaal staat en er is niks af

ik had aantal maanden geleden broek maat 50 en nu 44/46

ja anne_miek doe jij maar jurk :P leen je paard wel zonder jurk iets fijner lol :P

iemand nog kwa sport om te doen zonder echt na de sport school te gaan?

nee jij moet ook jurk aan :( :P

paardrijden is een sport om niet in de sportschool te doen :P Ik ga heel vaak wandelen, niet hardlopen want dat vind ik echt on.. ;(
Maar wandelen is echt super goed. Als je een uur stevig doorstapt verbrand je aardig wat...ik weet niet of je een smartphone hebt? maar ik gebruik de app runtastic die zet ik dan op wandelen en hou voor mezelf aan dat ik 6,5 km per uur moet lopen (dat is aardig stevig maar niet onmogelijk) dit hou ik een uurtje vol en verbrand daarbij 350 kcal.

ook heb ik de app calorieteller...hier zet ik dagelijks neer wat ik eet en beweeg en hier hou ik ook mijn gewichtlijstje in bij.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:36

nee geen jurk aan hoor :P vind ik echt niks lol

ja ik heb endomondo op mijn telefoon heel fijn weet je hoeveel km je gedaan heb en je tijd :P

heb helaas geen paard meer dus dat zit er niet in
vandaar skeeleren of fietsen wandelen

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:38

ja skeeleren is ook heel goed, dat is erg goed voor je benen.

wat ik ook wel eens 2 weken heb gedaan was elke ochtend 5 min buikspier oefeningen, hier zag ik wel goed resultaat maar ik ben een lui persoon en absoluut niet gemaakt voor de ochtenden dus dit heb ik afgekapt.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:42

oh nee dat zal mij ook niet goed af gaan heb al moeite elke ochtend braaf te ontbijten met kellogg's en 2 beschuitjes dat kost me al moeite

zitten er hier in het topic niet mensen uit de buurt van nieuwegein toevallig (A) skeeleren alleen is altijd zo saai
ik ga altijd zo 10 a 20 km skeeleren :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:48

Stunning, wouw op de helft, dat moet toch goed motiveren om de rest er ook af te krijgen :D.
Welkom Allejandro! :) Netjes zeg in 5 maanden tijd 18 kilo kwijt. Ik weet alleen niet hoeveel calorieen je maximaal zou moeten binnenkrijgen als je ook borstvoeding geeft..

Jetwii, je bent op de goede weg :D. Oh herkenbaar, elke dag op de weegschaal willen staan..

Linn, nog gefeliciteerd met je zusje, en ik denk dat het niet erg is hoor dat je wat meer hebt gegeten denk dat als je het af en toe doet het er wel weer goed af gaat. Ik zou zeker niet je normale portie eten minderen.. Ik zou inderdaad doen wat RudyRed zegt. :)

Welkom Monique wat leuk dat je ook komt mee kletsen :D. Helaas woon ik een beetje uit je buurt, haha.

Elmira, kan me voorstellen dat je hierdoor je motivatie verliest. Wel super dat je weer groen licht hebt gekregen om te mogen sporten! Hoe lang sta je al stil? Ik heb vaak ook dat ik een tijdje stil sta en wil het dan eigenlijk ook opgeven, maar ineens val ik dan weer af.

Zo jullie gaan lekker met afvallen en ook met bewegen :D.

Ik heb hier een hometrainer op zolder staan, wil binnenkort toch weer proberen er weer op te gaan (ga nu maar zeer zelden) verder rij ik paard (vanavond een half uur privéles) en wandel ik veel met mijn hond.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:51

Ik ben op jacht naar een goede fitnessbal :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:11

Ik heb er hier nog eentje liggen van 70 cm doorsnede.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:15

Hallo :wave:

Ik ben sinds deze week ook begonnen met Dieten. Ik vraag me alleen af hoe lang het duurt voor je enig resultaat ziet, ik ben nogal een ongeduldig type O:) .
Ik ga iedere ochtend naar de fitness, en dan sport ik iets meer dan een uur heel intensief (fiets, ligfiets, buikspieroefeningen en hardlopen). Voor de rest bijna iedere dag paardrijden. En ik let erg goed op mijn eten. S'ochtends een boterham met mager vlees, s'middags twee en s'avonds eet ik een salade, soep met brood of iets anders redelijk magers. Tussendoor wat fruit, en soms ook wel eens iets slecht zoals een koekje of een handje chips. Water drinken doe ik nu ook de hele dag door.
Ik ben nu 2 dagen bezig, en het valt me goed mee, alleen het sporten is wel killing, mijn lichaam doet gewoon non stop pijn :')
Nu maar hopen dat ik het volhoud, en dat ik snel al iets verschil zie, want dat zou wel erg motiverend zijn :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:16

Het kan wel even duren voordat je resultaat ziet, vooral omdat je lichaam moet wennen aan je nieuwe bewegings- en voedselpatroon en zich hier nog aan moet aanpassen.