Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beccy

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:59

3de keer goede keer..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:01

Ja ik mag het hopen. Ben gewoon benieuwd of er nog wat handigs inzit of dat het allemaal onzin is ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:01

bo0tjeee schreef:
Ik vind die lampen allemaal zo'n achterlijke prijs hebben. Net zoals sommige klamboes. 120 euro!!! Sorry, dan doe ik wel een rondje xenos!

Als je een standaard voor een hemeltje hebt kan je bij de prenatal een ring kopen die je en in kan klemmen voor nog geen 3 euro. Stukje stof halen, 45 minuten achter de naaimachine en klaar. De klamboes van de xenos laten zo veel licht door, dan krijg je geen knus licht.

Volgens de traditionele manier van bed opmaken heb je sowieso weinig aan een klamboe, want dat staat aan het hoofdeind, en je kindje moet zo laag mogelijk liggen.

Als je hoog liggen toch leuker/handiger vind moet je trouwens even googlen op matrozenbedje, dat is een speciale manier van het bed opmaken zodat het toch veilig is im je kindje helemaal bovenin te leggen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:04

Heb het ook niet voor het licht. Gewoon voor de leuk is 'ie, ter decoratie :)
En ik heb ook geen naaimachine, dus zoek gewoon wat simpels, het heeft verder geen nut behalve aankleding.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:12

ik heb koude voeten... :brr:

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:13

ik heb het helemaal koud. Ben echt geen kouklum maar sinds ik zwanger ben heb ik het zóóóó koud

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:14

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:17

Koud? sinds mijn zwangerschap ben ik een kacheltje. Vannacht met zweetvoeten (bah) buiten het dekbed gelegen terwijl raam gewoon op een kier stond voor de frisse lucht. :d

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:18

oh nee dat ken ik alleen van voor mijn zwangerschap. ik lig nu echt met een warme kruk ik bed hahah

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 19:18

Ik heb het soms koud, soms warm. Verschilt per dag :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:24

hallo allemaal! :D

ik ben normaal juist koukleum! maar nu ... phoe flinke opvliegers :n heel vervelend.
bootje. 3 x is scheepsrecht :j

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:41

haha ja opvliegers die ken ik ook. maar buiten dat echt koud

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:46

meiden ik ga jullie weer laten. :wave: :Z :Z

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:47

oh beccy wat goed van je dat je zo vroeg kunt slapen. Ik wou dat ik dat kon haha

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:51

beccy schreef:
meiden ik ga jullie weer laten. :wave: :Z :Z

Nu al :D

Die opvliegers herken ik erg! Vooral in het begin, zat ik gewoon binnen, dan had ik het zo koud lag ik met een dikke trui onder mijn deken op de bank. En het volgende moment had ik het weer zo heet, deken af, trui uit deur open...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:52

Pff alles gelezen...
Ik ben hele dag niet lekker, paracetemol en douche, verlicht echt. Rommelt onwijs, krijg er wat van...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:52

odetteke schreef:
bo0tjeee schreef:
Ik vind die lampen allemaal zo'n achterlijke prijs hebben. Net zoals sommige klamboes. 120 euro!!! Sorry, dan doe ik wel een rondje xenos!

Als je een standaard voor een hemeltje hebt kan je bij de prenatal een ring kopen die je en in kan klemmen voor nog geen 3 euro. Stukje stof halen, 45 minuten achter de naaimachine en klaar. De klamboes van de xenos laten zo veel licht door, dan krijg je geen knus licht.

Volgens de traditionele manier van bed opmaken heb je sowieso weinig aan een klamboe, want dat staat aan het hoofdeind, en je kindje moet zo laag mogelijk liggen.

Als je hoog liggen toch leuker/handiger vind moet je trouwens even googlen op matrozenbedje, dat is een speciale manier van het bed opmaken zodat het toch veilig is im je kindje helemaal bovenin te leggen.

Als ik er even op in mag haken, zo een klamboe is ter decoratie en het is niet de bedoeling dat die dicht gaat. Hij moet ook zo luchtig mogelijk zeg maar zijn. Niet te dikke stof omdat je dan weer meer kans hebt op wiegendood. Een kindje moet overal ''verse'' lucht vandaan kunnen halen zeg maar. Daarom mag een wiegje eigenlijk ook niet ''dicht'' zijn. wij hadden een wiegje met bekleding er in. Toen kregen we commentaar van de kraamzorg dat dat niet mocht... :(:) Belachelijk denk ik maar aan de andere kant zal wel niet voor niets zijn.

Ook heb ik trouwens nog een standaard voor een klamboe!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:54

Ninita; ik en vriend hebben toch wel een beetje een voorkeur voor een jongen, behalve dat het praktisch gezien handiger is (dan heb ik minder kans op door-erven van manisch-depressieviteit en van mijn Heupdysplasie) ben ik echt allesbehalve een meisje-meisje..
Maar een meisje lijkt me wel steeds leuker, ik denk ergens ook dat het een meisje wordt.

Laksmii; een ks omdat ze naar huis willen, serieus? Jeetje! Leuke foto's

Beccy; leuke strandfoto's, was ook heerlijk weer!

Zwangerschapsbroeken; vanaf 9wkn draag ik er een met een lage band, en nu sinds deze week zit een broek met hoge band ook erg lekker.

Buikbanden; eerlijk gezegd vind ik die banden voor over de kleding echt heel erg, vind de teksten vaak iets te lollig en zou er zelf niet gauw mee lopen. Een band zodat je rug niet koud wordt en je kortere shirts gewoon kan blijven dragen is wel gewoon praktisch, onder je kleding..

Hemeltjes; hier gaat het meeste via MP of via via. We krijgen een hangwieg te leen voor de eerste maanden en ik ga naar de IKEA voor een mooie stof erom.

Baby voelen; vind het erg moeilijk onderscheid te maken tussen mn darmen en de baby. Ben bijna 17wkn dus vaak denk ik wel dat het de beebs is.
Ik ga over twee weken zwangersschapshaptonomie doen, dan leer je contact te maken dus ben benieuwd haha.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:54

bo0tjeee schreef:
Marlies, nee bedankt, heb er al 10000 gehad, haha.
Caroline, ik heb wel interesse. Heb je foto's? En wat wil je ervoor hebben?
Pubelia, ja ik zag ook al dat wibra allemaal handige dingen heeft nu.

Heb je het over de broek of over de klamboes?
Heb sowieso geen foto's. Zal die morgen even maken voor je. :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:32

CarinaR. last van ween? zoja hoop ik dat het gauw doorzet! ik ga zo naar bed! en dat morgen nog 12 dagen tot ik uitgeteld ben *\o/* :):)

tot morgen dames!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:53

Klamboe heb ik nu bij de outlet vandaan, scheelt ook een hoop geld. Op deze lamp ben ik nog steeds helemaal verliefd, ik vind m uberschattig! Komt bij Ikea vandaan, dus ook nog eens leuk geprijst.

Pfff....!!! Blij dat het weekend voor bij is! Zaterdagochtend onze dochter naar opa en oma gebracht, gelijk door naar het winkelcentrum om een aantal hoognodige dingen te halen. Vervolgens door naar stal om alles voor zondag voor te bereiden. Toen moest ik werken tot bijna middernacht en was het ouderwets druk. Vanmorgen vroeg uit bed, naar stal en op rit voor een fotoshoot vanuit bokt geregeld. Eenmaal thuis (15.30 uur) kon ik gelijk taarten bakken en soep koken, want mn man was jarig. En nu is het een grote puinhoop in huis haha. Nadeel is wel dat mn hele kont vanuit mn stuitje kramperig aanvoelt. Hoog tijd voor fysio...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 05:45

Mogguh Dames!

Noviceh, zou je het dan niet wat rustiger aan doen!
Yel, je herkent de kleine vanzelf, komt goed!

Opvliegers heb ik nog niet gehad :)
Vandaag weer werken, ben nog helemaal duf. Zo ff aankleden, honden uitlaten en brood maken en dan weer richting de zaak. Druk druk daar, dus hoef me niet te vervelen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 06:06

Goede morgen.
Pff, weer slecht geslapen zeg.
Veel wakker geweest.

Iedereen die werken moet; werkse

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:20

Goedemorgen!

Helemaal bijlezen is niet te doen, sorry!

WEl gelezen over mensen die het koud/warm hebben... Ik heb het juist veeel warmer sinds ik zwanger ben! Ook kan ik nog prima vroeg naar bed (lees 10 uur op zijn LAATST, tenzij we een feestje/verjaardag hebben).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 07:28

Ik heb het over het algemeen wel warm (iig op mn werk). Maar niet als ik de hond uit moet laten. :=
Verder kan ik ook goed op tijd naar bed, maar ik word meestal daardoor wakker zo rond 5/6u.