Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaiskeLover schreef:ik hab een vraagje
ik zit in de 2de, ben 13 in augustus 14, en idereen uit mijn klas is al ongesteld, en ik niet, ik durf dat ook niet te zeggen, maar ik maak me er wel zorge over, is dit normaal?
xDramaQueen schreef:DaiskeLover schreef:ik hab een vraagje
ik zit in de 2de, ben 13 in augustus 14, en idereen uit mijn klas is al ongesteld, en ik niet, ik durf dat ook niet te zeggen, maar ik maak me er wel zorge over, is dit normaal?
Nee hoor wees hartstikke blij meis! ik was slechts net 10 jaar oud en dus de eerste en omdat ik verging van de pijn lag ik iedere maand te huilen op de koude badkamer vloer, hoe langer t duurt hoe beter!
Colway schreef:Ik was bijna 17 joh! Ik dacht ook dat er iets 'mis' was, maar tsjeeh, wat een mazzelkont was ik eigenlijk
InekeH87 schreef:@DaiskeLover Als het in je familie voorkomt dat de vrouwen niet of zeer laat ongesteld worden is een bezoekje aan de huisarts natuurlijk altijd wel handig als je twijfelt. Aan de andere kant, je bent nog maar 13 dan is het echt niet vreemd dat je nog niet ongesteld bent. Als je wel verder tekenen van een beginnende puberteit hebt, hoef je je tot je 16e echt geen zorgen te maken. De huisarts zal hoogstwaarschijnlijk dan ook zeggen dat je nog tot je 16e af moet wachten.
IvysToeter schreef:even een vraagje:
is het erg om heel af en toe een tampon +/-10uur te laten zitten? en daarna gelijk eruit te halen/wisselen.