[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 08:42

Even een vraagje vanaf mijn kant. Ik slik al meerdere jaren de pil, en de laatste maanden word ik nauwelijks ongesteld. Zo ook deze week. Op de laatste stopdag pas ongesteld, wel heel veel buikpijn maar nauwelijks vloeien. Zo word het ook nooit schoon.. als je het eencweek de tijd geeft om echt te vloeien, dus je begint later met de pil. Heeft dit echt grote invloed op je bescherming?

Mando

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 09:12

Heb niet alles doorgelezen maar ow ow ow wat zou ik graag van mijn ongesteldheid afwillen.
Heb ook al bij de HA geoppert om helemaal niet meer ongesteld te worden maar helaas wil hij daar niet aan mee werken.

Nu was ik van de week bij de Cardioloog (laat dit een weetje zijn voor onze 40+) en die vroeg of ik nog menstrueerde.. ja... nou zei hij dat is prima want je menstruatie is waarschijnlijk een gedeelte je redding geweest.
Ik heb een herseninfarct gehad en er zit 20% van mijn halsslagader dicht maar... omdat ik dus nog menstrueerde geeft dat een mate van bescherming.
Ik wist dit dus ook niet.....

Nu slik ik ook bloedverdunners... dus mijn menstruatie is momenteel bizar... toch maar eens naar de HA om dit toch te gaan overleggen maar aan de andere kant is het nog een stukje bescherming.... dilemma.....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:28

DaiskeLover schreef:
ik hab een vraagje

ik zit in de 2de, ben 13 in augustus 14, en idereen uit mijn klas is al ongesteld, en ik niet, ik durf dat ook niet te zeggen, maar ik maak me er wel zorge over, is dit normaal?

Nee hoor wees hartstikke blij meis! ik was slechts net 10 jaar oud en dus de eerste en omdat ik verging van de pijn lag ik iedere maand te huilen op de koude badkamer vloer, hoe langer t duurt hoe beter!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:59

Sax, Ik word pas ongesteld op de laatste stopdag... De eerste twee pildagen zijn het meest hevig :+
Welke pil slik je?

Elk lichaam reageert anders op de pil en wordt pas bij een bepaalde verlaging van hormoonspiegel in het lichaam ongesteld. Bij de één is dat al na een dag of 2, bij de ander pas na 5 dagen!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:50

Ik heb een vraagje..

Ik ging vrijdag avond naar m'n vriend en in de trein kwam ik erachter dat ik m'n pil niet bij had. (Moest eigenlijk die vrijdag weer beginnen, net een stopweek gehad). Ben nu weer thuis dus kan nu weer beginnen (vanavond). Kan ik dan 'straks'gewoon de stopweek ingaan wat normaal gezien ook zou zijn (dus 2 pillen overhouden)?
Ik weet dat ik nu niet veilig ben, maakt niets uit omdat ik dat sws niet was ivm antibiotica. Maar hoe zit dat dan evt op het einde ivm die 2 overige pillen?

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:43

xDramaQueen schreef:
DaiskeLover schreef:
ik hab een vraagje

ik zit in de 2de, ben 13 in augustus 14, en idereen uit mijn klas is al ongesteld, en ik niet, ik durf dat ook niet te zeggen, maar ik maak me er wel zorge over, is dit normaal?

Nee hoor wees hartstikke blij meis! ik was slechts net 10 jaar oud en dus de eerste en omdat ik verging van de pijn lag ik iedere maand te huilen op de koude badkamer vloer, hoe langer t duurt hoe beter!

Ik moet er wel blij mee zijn, dat weet ik ook wel, maar ik word er wel mee gepest op mijn school, en dan word er gezegt: IK ben een vrouw, en jij nog maar een meisje. en nog meer van die opmerkingen, en dat vind ik dan gwn zo erg

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:46

Wij hadden het daar nooit over op school :')
Niets van aan trekken hoor!

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:47

ja dat wil ik wel, maar is makkelijker gezegt dan gedaan

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:51

Ik was bijna 17 joh! Ik dacht ook dat er iets 'mis' was, maar tsjeeh, wat een mazzelkont was ik eigenlijk ;-)

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:54

ik ga nu ook met mijn vragen, en wat er in de klas gebeurd even naar huisart, omdat het in mijn familie ook voorkomt dat je gewoon neit ongesteld word, dusomdat ik nu best onzeker er over ben wil ik het tog even wat aan haar vragen

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:45

@DaiskeLover Als het in je familie voorkomt dat de vrouwen niet of zeer laat ongesteld worden is een bezoekje aan de huisarts natuurlijk altijd wel handig als je twijfelt. Aan de andere kant, je bent nog maar 13 dan is het echt niet vreemd dat je nog niet ongesteld bent. Als je wel verder tekenen van een beginnende puberteit hebt, hoef je je tot je 16e echt geen zorgen te maken. De huisarts zal hoogstwaarschijnlijk dan ook zeggen dat je nog tot je 16e af moet wachten.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:04

Heb ik zelf nog weer even een vraagje.
Na een tijd hobbyknutselen willen mijn man en ik eind dit jaar toch beginnen te klussen voor het echt. Hoe zit het met ontpillen etc.? Wanneer zou ik moeten stoppen met de pil en zou ik nog moeten afbouwen?
Het is nog niet de bedoeling dat ik meteen volgende maand al zwanger raak :P. Ik wil me nu gewoon alvast inlezen zodat we rond December kunnen beginnen met klussen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:09

Ineke, dat is volgens mij niet te zeggen.... Anders stoppen met de pil en tot december met condoom?
Dan zijn die hormonen iig je lijf al uit!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:11

Ik ben waarschijnlijk in mijn derde cyclus na het stoppen van de pil nu zwanger eerste 2 cyclussen een condoom gebruikt.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:19

Colway schreef:
Ik was bijna 17 joh! Ik dacht ook dat er iets 'mis' was, maar tsjeeh, wat een mazzelkont was ik eigenlijk ;-)

Idd, ik was 16, en mijn 2ling-zusje was het op der 14e geworden, dus was ook wel even bang dat er iets mis was, maar gelukkig niet :P
Maar ik was idd wel blij dat ik het nog niet was als ik me zusje met buikpijn op bed zag liggen :o

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:44

Daiskelover ik word ook gepest maar niet omdat ik het niet ben maar omdt ik er echt veel pijn aan heb en daardoor elke maand 3 dagen ong ziek ben opschool noemen ze het aanstellerites enz. Het is gewoon belachelijk dat jij gepest word omdat he het niet heb en ik omdat ik heel erg heb wat is er nog wel goed tegenwoordig...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:25

Ik word echt oud merk ik, het was bij ons rete facinerend als een meisje een "vrouw" werd maar als je het nog niet was werd je er echt niet anders behandeld..

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:29

sax, niet je stopweek langer maken dan 7 dagen hoor!
dan is hij een maand niet veilig!

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:30

InekeH87 schreef:
@DaiskeLover Als het in je familie voorkomt dat de vrouwen niet of zeer laat ongesteld worden is een bezoekje aan de huisarts natuurlijk altijd wel handig als je twijfelt. Aan de andere kant, je bent nog maar 13 dan is het echt niet vreemd dat je nog niet ongesteld bent. Als je wel verder tekenen van een beginnende puberteit hebt, hoef je je tot je 16e echt geen zorgen te maken. De huisarts zal hoogstwaarschijnlijk dan ook zeggen dat je nog tot je 16e af moet wachten.

okee, mijn moeder was wwel 11,

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:54

even een vraagje:
is het erg om heel af en toe een tampon +/-10uur te laten zitten? en daarna gelijk eruit te halen/wisselen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:59

IvysToeter schreef:
even een vraagje:
is het erg om heel af en toe een tampon +/-10uur te laten zitten? en daarna gelijk eruit te halen/wisselen.

Volgens mij kan dat wel, doe ik ook meerdere keren per week.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:01

Dat doe ik ook :j Zeker op de lichtere dagen valt er niets te wisselen na 4 uur...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:22

Bzoem schreef:
Volgens mij was het max 12 uur later dat je hem kon innemen. Dus dan is ie nog veilig nu. Dacht ik hier eerder gelezen te hebben iig.

Dus als ik mijn pil elke morgen om 7 uur neem, en ik neem hem in het weekend wel eens om 00.00 dan ben ik dus dik te laat?? :o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:31

IvysToeter schreef:
even een vraagje:

ja, na 8 uur is er namelijk een verhoogde kans op tampon ziekte (liefst tussen 4 en 6 uur wisselen) zowel bij maandverband als bij tampons, of je nou veel vloeit of niet, de bacterieën zitten er.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 16:59

Maar waarom maken ze dan ook reclame dat je met ob mag slapen?
gemiddelde nacht duurt toch 8uur.