Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:06

Dat scheelt inderdaad, veel mensen die roken die ik ken zijn zo ontzettend dun. Worden er vaak alleen maar mooier op :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:07

He wat grappig, ik zat ook ooit in dit topic en nu zie ik hem ineens.

Ik ben sinds 26 december 2010 gestopt :D Geen trek meer en voel me een stuk gezonder!

Voor iedereen hier dus even een motivatie berichtje *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Jullie kunnen het! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:14

HorseTopShop schreef:
Ik heb een doosje Champix via marktplaats gekocht. Gaat vandaag op de post, dus zal hem dinsdag wel in huis hebben.
Kan ik me alvast psychisch voorbereiden dat ik ga stoppen :P

Als ik de reacties hier lees, kan ik niet wachten. Ik ben snel buiten adem, heb ook een grauwe huid. Daar ben ik straks vanaf :D

Via Marktplaats?
Is Champix dan geen receptplichtig middel en is het niet verstandiger om dat met de huisarts op de achtergrond, te gebruiken?
Zijn er meer mensen die Champix gebruikt hebben om te stoppen?

(Sorry voor de vragen- heb geen tijd om 98 pagina's door te lezen - ben er wel over aan het denken om te gaan stoppen)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:08

Jannepauli, vanaf januari is het vrije verkoop (en wordt het ook niet meer vergoed door de verzekeraar).
Ik heb mijn -overgebleven- Champix ook verkocht via MP, na 1 januari.
Ik heb 2 weken Champix geslikt, werd er erg misselijk van, had dus ook niet meer zo'n zin om te roken (stond steeds te kokhalzen).

Hier nog steeds gestopt, maar met dit mooie weer overweeg ik steeds gelegenheids- en gezelligheidsroker te worden :P

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:14

Mijn vriend wordt er ook kotsmisselijk van en wil er ook mee stoppen met die Champix rommel.

Quellian, als je een gelegenheids- en gezelligheidsroker kán worden, doen! :j roken is niets mis mee, zolang je rookt wanneer JIJ wilt en niet wanneer je moet ;) Tenminste, dat vind ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:18

Ik kan het niet hoor, dat weet ik :D
Vorig jaar was ik ook gestopt en dacht dat 1 per dag wel kon, na het eten :9 Toen werd het alleen tijdens het honden uitlaten (en váák dat ze moesten joh!!) en uiteindelijk zat ik weer op 1,5 pakje per dag, binnen een maand.

Volgens mij is dat ook de opzet van Champix? Ik had het na 2 weken in elk geval wel gezien, brrr.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:25

Je gaat het bijna denken...de champix rommel is nog erger dan het hele stoppen met roken opzich :D Het plaats het eea in perspectief denk ik :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:40

XoNo schreef:
Je gaat het bijna denken...de champix rommel is nog erger dan het hele stoppen met roken opzich :D Het plaats het eea in perspectief denk ik :P

Klopt! :)) :D
Wilde ineens gráág stoppen hoor, als ik die ranzige Champix maar niet meer hoefde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:46

:wave:

iedereen nog steeds goed bezig +:)+
ik ben alweer 4 weken gestopt. en zelfs met dit weer gaat het goed :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:53

Jannepauli schreef:
HorseTopShop schreef:
Ik heb een doosje Champix via marktplaats gekocht. Gaat vandaag op de post, dus zal hem dinsdag wel in huis hebben.
Kan ik me alvast psychisch voorbereiden dat ik ga stoppen :P

Als ik de reacties hier lees, kan ik niet wachten. Ik ben snel buiten adem, heb ook een grauwe huid. Daar ben ik straks vanaf :D

Via Marktplaats?
Is Champix dan geen receptplichtig middel en is het niet verstandiger om dat met de huisarts op de achtergrond, te gebruiken?
Zijn er meer mensen die Champix gebruikt hebben om te stoppen?

(Sorry voor de vragen- heb geen tijd om 98 pagina's door te lezen - ben er wel over aan het denken om te gaan stoppen)

Mijn huisarts heeft Champix voorgeschreven. Echter vergoed mijn verzekering hem niet. Dus heb ik hem nu voor € 50,- goedkoper op marktplaats gekocht.
Champix is tegenwoordig vrij verkrijgbaar.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:54

Mijn hemel.. net even de bijsluiter gelezen van Champix ( op het internet)... moet je dat wel willen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:55

Jannepauli schreef:
Mijn hemel.. net even de bijsluiter gelezen van Champix ( op het internet)... moet je dat wel willen?

Tja, voorschrift van de huisarts. Dus ik hou me er maar aan :P
Ik heb ook nog Fluorouracil (Efudix) (voor iets anders) voorgeschreven gekregen. Daar ga je pas van huilen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:11

Jannepauli schreef:

Bijwerkingen van roken weleens gelezen?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:32

Vandaag 3 weken gestopt, maar met het voorzuitzicht naar woensdag (tandarts 6 tanden trekken) zou ik best een peuk willen :j .
Mijn hemel, ik doe t zowat in m'n broek van angst en zou dolgraag een peukie willen hoor!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:39

Jannepauli schreef:

Bijwerkingen van, ik noem maar wat, paracetamol wel eens gelezen? Naja, kweenie, er zijn ook mensen die er helemaal geen last van hebben, van die Champix. Ik heb het in huis, maar ben er nog niet aan toe. Doe inmiddels al maanden meer dan twee dagen met een pakje, vind dat al heel netjes, en hoop zo het definitieve stoppen ook te vereenvoudigen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:47

Tja Mysa.. maar zelfmoordneigingen? Die zie ik bij paracetamol nog niet zo gauw staan.. :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:49

Staat ook bij de pil, 'depressie'. Krijg je overigens van heel veel medicijnen :j

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:22

Er is 1 geval bekend in Amerika die zelfmoord heeft gepleegd terwijl hij Champix slikte. Dat moet verplicht in de bijsluiter gezet worden.

Ik lees nooit bijsluiters en heb ook nooit bijwerkingen. :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:23

Betteke schreef:
Ik lees nooit bijsluiters en heb ook nooit bijwerkingen. :D

Mijn moeder zei altijd dat je pas bijsluiters moet gaan lezen als je 'ineens' ergens last van krijgt.
Als je de bijsluiter leest, dan heb je gelijk alles, héuwl irritant :+

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:01

Medicijnen zijn vaak voor het ene goed, maar voor de rest van je lichaam niet zo denderend! ;)
Hoop dat jullie snel op eigen-stoppen-met-roken-benen staan!

Zelf nog niet aangekomen, maar ook nog niet afgevallen. En dat terwijl ik amper snoep, let op de hoeveelheid die ik eet e.d.
Vrees dat ik ook echt nog moet gaan sporten naast het paardrijden! ;)

En dikker haar, is dat ook een 'bijwerking' van stoppen met roken? Daar zou ik echt blij van worden, zulk dun piekjes haar, dat mag wel verbeteren!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:37

XoNo schreef:

Betrapt! Wil de echte verslaafde nu opstaan :D

Ik kan helaas (ook) geen gelegenheidsroker worden. Was twee jaar gestopt (al weer een tijd geleden) en toen dacht ik dat ik echt wel 'af en toe' een sigaret zou kunnen roken. Helaas, binnen zes weken zat ik weer op een pakje per dag.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 06:54

Hier gelukkig ook geen gewichtstoename, moet er ook niet aan denken :oo dus ben nog wat fanatieker gaan sporten :j Ben ook geen grote eter en heb ook geen compensatiedrang :n
Mijn wederhelft wel, die bikt de voegen nog uit de muren, hij kan de hele dag door wel eten, gelukkig kan hij het hebben :))

De eerste week + 1 dag hebben we gehad, vind er nog steeds geen ruk aan om een niet-roker te zijn, maar het wordt wel steeds makkelijker!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:53

Morgen ben ik 2 weken gestopt met roken! het gaat prima..
na het avond eten nog wel wat moeite maar neem dan gewoon wat fruit.
mijn huid word veel beter, merk het nu al! puistjes gaan weg, en voel me zelf ook veel fitter!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:42

Morgen naar de tandarts en ik wil nu best graag een peuk voor de zenuwen, maar......doe t niet hoor :D .
Gelukkig komt m'n vriend niet thuis vanavond, dus de peuken pakken gaat al niet lukken.
Maar omg wat zit ik te shaken zeg :?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:01

Sterkte allemaal :(:) In 11 maanden ben ik 4 kilo aangekomen. Ben nu hard bezig om dat er weer af te krijgen.