[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:38

Patricia beterschap zeg! wat vervelend.

Kleine verandering aan eetschema

O; 2 cracotte's met komijnenkaas + glas halfvolle melk met nesquick
T; -
L; 1 boterham met komijnenkaas, 1 boterham met zalm en sla + 1 glas water
T; pakje crackers
A; weetniet
T; appel met kaneel

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:41

DjunDjun, tuurlijk ben je welkom!
alleen 1.60 en 75kg klopt dat wel? Heb uiteraard in je profiel gespiekt en dat kan ik me echt niet voorstellen!!!!!!

Als je wil afvallen is een combinatie van gezond/verantwoord/gevarieerd eten in een vast ritme mét daarnaast dagelijks beweging heel belangrijk, en dat fietsen op een hometrainer is beweging, dus dat kan je zeker ondersteunen bij het afvallen! ;)

Gewoon brood en aardapppelen eten hoor! ze zeggen vaak dat dat dikmakers zijn omdat daar koolhydraten inzitten (waarschijnlijk komt dat vanuit het eenzijdige dr. frank dieet). Maar als je het combineert met andere producten uit andere productgroepen is het prima te doen hoor, de voedingsvezels die daarin zitten zijn juist erg belangrijk!

En dan jou huidig voedingschema, je eet dus ontbijt-tussendoortjes-avondeten? Je kan beter de 5-eetmomenten per dag aanhouden.. dus: ontbijt-tussendoortje-lunch-tussendoortje-avodeten

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:42

Ik heb die cruesli met chocola :Y)
Ik krijg 's ochtends geen brood door m'n keel, dus ik moet toch wat eten.
Misschien is het verstandiger om 's ochtends vla te eten en 's middags een stukje brood.

Inderdaad, kipfilet is een beter optie. Bedankt voor de tips!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:42

chipieke schreef:
@DjunDjun: welkom :D

Ik heb in een ver verleden gefitnessed :') En op de hometrainer helpt het wel om wat caloriën te verbranden, maar of het echt helpt voor af te vallen, in combinatie met gezond eten moet dit wel een extra zijn denk ik?

Fietsen in open lucht is uiteraard altijd beter :D

Brood en aardappelen zijn dikmakers in grote hoeveelheden. Ik eet elke dag maximum 6 (kleine!) sneetjes BRUIN brood en 2 kleine aardappelen. Ik ben ervan overtuigd dat we echt wel onze koolhydraten nodig hebben...

Cruesli hangt af, welke? Die met fruit? Die op basis van de juiste vezels? Je kan dit gemakkelijk checken door te kijken naar suikers en verzadigde vetten.

Ik eet ook 2 tot 4 mandarijnen op een dag, wat zijn ze lekker deze tijd van het jaar he :') Kipburger kan je dan weer best vervangen door kipfilet, tenzij je vroeg genoeg eet 's avonds en je voor de rest van de dag niet te zwaar eet, gehakt weegt flink door. Krieltjes zijn ook aardappelen dus die zijn niet ongezond bij mijn weten, ik eet het niet omdat ik de smaak niet zo lekker vind...

Mij is altijd verteld om je avondeten te eten voor 19u, dan krijgt je maag nog genoeg tijd om alles te verwerken.

Dat ligt toch ook aan hoe actief je daarna nog bent/hoe laat je naar bed gaat?

Rennie89

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:44

DjunDjun je hebt ongeveer de zelfde lengte en gewicht als ik :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:44

Volgens mij kun je daarom beter die regel toepassen van '2 uur voor het naar bedgaan niets meer eten' en de laatste 3 uur geen 'zware maaltijd' meer..

Het valt me namelijk op dat heel veel regeltjes en dieten uitgaan van 7 uur in de ochtend opstaan en om 10 uur sávonds naar bed ofzo. Nou dat zou hartstikke mooi zijn, maar ik ben meer een avondmens :P

Eefske

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:45

Haha. Nou inderdaad.
Ik zeg 8 uur opstaan op z'n vroegst en 11 uur op z'n vroegst naar bed.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:46

Jaime_ Ja ik heb niet echt recente foto's in mijn profiel. De laatste keer dat ik me heb gewogen was ik 72 kilo en daar is nog wel iets bijgekomen.

Ik eet meestal ontbijt, avondeten, tussendoortjes.
Dat komt omdat ik werkloos ben en niet heel vroeg van bed af ben. Dan heb ik 's middags nog geen honger.
Maar ik denk dat ik de cruesli om ga zetten in vla en dan 's middags een sneetje bruin brood, tussendoor fruit, avondeten, fruit.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:48

lifaya schreef:
DjunDjun je hebt ongeveer de zelfde lengte en gewicht als ik :P

Even in je profiel gespiekt.. nu weet ik ook ongeveer hoe ik eruit zie haha.
We hebben ook nog ongeveer hetzelfde haar, alleen jouw haar is iets langer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:48

Mij kijken ze ook verbaasd aan als ik zeg hoeveel ik weeg(woog), ik weeg dat toch echt hoor.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:49

Wij zijn helaas van die mensen die om 7u opstaan en om 10u 's avonds al in ons bed liggen haha :D

Hoewel nu ik werkloos ben ik een mens ben die om 10u 's ochtends opstaat en om 10u 's avonds in haar bed ligt... Ik ben al wakker om 8 uur hoor maar eerst nog een laaaang bad nemen uiteraard en voor ik een bad neem lig ik graag nog even met mijn schotse collie in mijn bed te genieten (ik in bed, hij erop :') ) van de eerste zonnestralen terwijl hij ligt te genieten van de streeltjes achter zijn oren.

ja ik ben een hondengeniet mens :')

@DjunDjun: lust je geen volkoren beschuit of volkoren sandwich?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 12:49

Nou zeg :\ Had ik gisteren heel groot nieuws. Niemand die t ziet ;( ;)
Dan vandaag nog maar een keer: Mijn Paardrijbroek zat te grooooooooooooooot!! *\o/*

@DjunDjun: Hooooi, tuurlijk ben je van harte welkom! :)
@Jaime_: Ben het helemaal met je eens. Goede tips hoor!
@Patricia: Vervelend zeg :(:) Beterschapjes!
@lifaya: Je schema ziet er goed uit. Ben je fan van zalm? Haha :D (ik ook :o )

Mijn schema voor vandaag:
O: 2 volkoren Wasa crackers met Milner kaas. 1 glas Optimel
T: Niks (laat ontbijt :o )
L: 1 gekookt eitje, 1 schaaltje magere vruchtenyoghurt, 1 glas thee
T: Keuze uit Kiwi en komkommer + 1 glas thee
A: Is nog niet bekend, ik ga bij vriendinnen eten. Waarschijnlijk iets van Pasta
T: Nog niet bekend

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:50

:j :j :j :j :j :j :j het is je gelukt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:50

sabine gefeliciteerd met dat je broek te groot was :P ik hoop ooit in mijn blauwe rijbroek weer te passen :P kom er wel in maar hij zit verdomd strak :') (maat 40)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:51

Ik wil iedereen een hart onder de riem steken, als het mij lukt(schildklier probleem) dan moet het jullie zeker lukken.We gaan er vol voor.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:51

Ik las een paar berichten over sporten.
Als je dan toch in de fitnessruimte bezig bent, vergeet dan zeker niet om krachttraining te doen.
Door meer spierweefsel op te bouwen is je rustmetabolisme hoger. En dat helpt je logischerwijze bij het afvallen :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 12:53

chipieke schreef:
Wij zijn helaas van die mensen die om 7u opstaan en om 10u 's avonds al in ons bed liggen haha :D
Haha hier nog een. Helaas? Bij mij is dat gewoon m'n ritme. Alleen vandaag was ik vrij en heb ik een beetje bijgeslapen O:) Oh lekker he dat genieten met de honden! <3

Vanavond zitten we weer met de vriendinnen bij elkaar en komen er toastjes met kruidenkaas en brie en wijn en chocola op tafel......Hoop dat ik me kan beheersen :\

@marleen_usar: Thanks girl! :+:

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:54

Sabine echt super!!! *\o/*

@DjunDjun, aaaah oke, want in je profiel zag ik toch gewoon een slanke meid, ik ben namelijk 1.63 (ietsje pietsje groter dus) en woog voor het afvallen ca. 63kg en ik had toch een wat 'voller' postuur dan jij op de foto's in je profiel :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:54

ik heb enkel een roeiaparaat tot mijn beschikking helaas :P (gewoon thuis) ik heb overigens de eerste 10 lessen van start to run! daar ga ik vandaag mee beginnen denk ik

Ik slaap overigens echt laat, gister nog dear John zitten kijken tot 1,2 uur snachts en vandaag weer op om 9 uur :P maar ik heb vandaag vrij dus kan wel :') slaap normaal altijd rond 2 a 3 uur :o ik ben echt een zeeeer slechte slaper

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:55

Sabine! :oo Dat had ik inderdaad over het hoofd gezien! Super hoor! :D

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 12:55

@lifaya: Dankje :D Ben ook best blij. Heb ook nog een witte rijbroek, mijn wedstrijdbroek van 'vroeger', waar ik net niet in pas.. want als de knoop dan dicht is heb ik geen bewegingsvrijheid meer :')
Hoop voor jou dat jij ook snel in die mooie blauwe broek past!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:55

Jaime_, mag ik even zeggen dat ik je echt een hele mooie meid vind?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:56

@chipieke, ik lust wel beschuit en sandwich, alleen 's ochtends krijg ik geen droog spul naar binnen.

Ik heb vandaag ook een strakke rijbroek aan poeh, al een tijdje niet aangehad maar ik heb me er ingeperst.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:57

Gaan we complimenteren :j haha dat is alleen maar heel goed.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:57

Sabin_e schreef:
chipieke schreef:
Haha hier nog een. Helaas? Bij mij is dat gewoon m'n ritme. Alleen vandaag was ik vrij en heb ik een beetje bijgeslapen O:) Oh lekker he dat genieten met de honden! <3

Vanavond zitten we weer met de vriendinnen bij elkaar en komen er toastjes met kruidenkaas en brie en wijn en chocola op tafel......Hoop dat ik me kan beheersen :\

@marleen_usar: Thanks girl! :+:

Spreek met jezelf af wat je mag, je moet jezelf niet alles verbieden, je mag jezelf ook weleens belonen. 1 glaasje alcohol is nog niet eens zo slecht niet, maar pak dan geen bier of witte wijn want dat zijn wel meer de dikmakers. En zet voor jezelf stukjes komkommer ofzo erbij in een schaaltje, zodat je ook wat kan pakken. Of heb je nog iets van 20+ smeerkaas in huis? Spreek met jezelf af dat je 3 toastjes mag.