Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irre

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:34

Bij mij is het in de winkel ook wel zoeken naar de juiste maat hoor. Omdat de borst breed is nog steeds past de beugel bij de juiste cupmaat niet. Dus nu in omvang wat omhoog gegaan en dan gewoon veel passen. Heb nu een perfecte gevonden. Gewoon van hunkemoller eigen merk. 2 tientjes. Heb er in Luxemburg ook een gekocht bij de HenM. Ik word er heel hebberig van. Ik wil alle winkels af waar ik voorheen niks kon kopen, hahaha! Alle leuke kleurtjes en motiefjes... Ik wil ze!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:26

ik pas de meeste bhs van hunkemloller nog steeds niet omdat ik ook een hele brede borst heb. Ik heb nu bh van calvin klein en 1 v triumph en die zitten beide perfect ;) Ook de push down van hunkemoller zit best redelijk.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:52

Wat lijkt het me heerlijk dadelijk bh (tjes) te shoppen :D

Ik denk dat het echt meevalt bij mij na veel verhalen hier te hebben gelezen, ik kan eigenlijk gewoon alles zelf.... dat maakt het wel moeilijker om rust te houden (helemaal met een baby van 4 maanden en 2 kleuters)
Ze beginnen nu wel te kriebelen en te jeuken, dat hadden meerdere van jullie ook he?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:07

dat jeuken is normaal; ze gaan ook nog vervellen; de jeuk kan 2 weken duren maar ook veel langer zoals een week of 4/6.
Ik heb het lange tijd gehad en zelfs nog wel eens een paar maanden naderhand.
Wel super fijn dat het tot nu toe allemaal zo meevalt; hopelijk blijft het zo.
Ondanks dat ik veel pijn, last en complicaties heb gehad zou ik het zo weer doen.
Ik moet echter nog steeds nog terug naar de pc(eigenlijk begin dit jaar al) ivm operatieve ingreep aan 1 kant voor reconstructie maar dat durf ik niet omdat er dan plaatselijk verdoofd word ipv algeheel en dat vind ik dus enger.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:42

Kun je niet gewoon om algehele narcose vragen dan?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:44

heb ik wel gevraagd maar omdat volledige narcose altijd risico met zich meebrengt doen ze dat alleen maar als het moet :o

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 06:51

Snap ik best dat je daar tegenop op ziet!
Ik heb 3 x een keizersnede gehad met een ruggenprik en het is vreemd dat ze met je bezig zijn en je dat voelt :+
Toch viel het achteraf iedere keer weer mee... en ook voor jou zal het zo zijn dat het het waard is toch?
Ik ben weer begonnen met lezen vanaf het begin (verveling, nee joh }:0 ) en jij had een teruggetrokken tepel toch?

Ik heb bij de verticale incisie nu een opening van ongeveer 1cm
Heb hem gister met zwaluwstaartjes wat gedicht want dat vind ik wel een fijner idee, dinsdag moet ik terug dus probeer het met goed schoonhouden en dichtplakken wel te redden.

Ik zit te denken aan mesitran, zijn er hier die dit ook gebruikt hebben na een borstverkleining?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:32

Ik heb dat ook inderdaad! Een brede borstaanzet, maar minder vulling. Al kan ik best wel goed slagen met bh's en zitten ze ook stukken beter nu. Het klopt gewoon beter :j

Tamaramt, waarom vind je dat zo eng? Ben je bang dat je toch nog wat voelt?

Cindy, ik heb vanuit het ziekenhuis Keto-cote gekregen. Erg fijn spul, wel prijzig:
http://shop.medimast.nl/index.php?actio ... 05&lang=NL

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:38

Dat heb ik ook gehad.
Ik gebruik het ook op een (vers) litteken op mijn hoofd als de zon schijnt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:55

ik vind het idee eng dat ze in mijn borst aan het snijden zijn terwijl ik zelf gewoon bij ben en dat kan zien. Ik zie er liever niks van en word liever gewoon algeheel onder narcose gebracht

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:09

@ tamarant: heel begrijpelijk :j

@kadanzlover: Ik zal het in mijn achterhoofd houden.

Net bij de dokter geweest met mijn dochter en gelijk even laten kijken en er zit toch een beginnende infectie, was er al bang voor... nu dus aan de antibiotica :7 .
Ze vond de mesitran geen enorme meerwaarde maar was wel oke als ik het een prettig idee vond, het helpt vast wel een beetje :o

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:17

Tamaramt, snap ik heel goed!
Maar je wordt helemaal afgedekt om het steriel te houden. Je zal het drukken voelen, maar je zult het niet zien. Misschien je gevoel bespreken met de arts/ verpleegkundigen? Misschien kunnen ze het een en ander aanpassen dat het toch fijn voelt voor jou en ze geen narcose hoeven te gebruiken?

Cindy, door de huisarts laten beoordelen? of door de PC die de operatie heeft gedaan?

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:57

Door de huisarts, maar ik zag zelf al wel dat het begon te ontsteken.. dinsdag moet ik naar de pc.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:17

Cindy, ik wil je echt op het hart drukken om je wat je borstverkleining betreft NIET te laten behandelen door de huisarts. Die weten absoluut niet wat de PC precies gedaan heeft en wat ze daarbij kunnen verwachten... Ik zou de PC bellen..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:28

idd, dat zou ik ook doen.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:16

:j Heb ik gedaan, Ik moest het in de gaten houden en als het ging infecteren moest ik antibiotica gaan slikken.
Ik mag toch hopen dat de ha kundig genoeg is om een infectie te herkennen en een recept uit te schrijven :=

Het ziekenhuis is hier 30 km verderop en aangezien ik zelf nog niet mag autorijden en met 3 kinderen waarvan 1 baby zit was dit ff de handigste oplossing.

Maar geef je wel gelijk hoor :Y)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:59

Cindy, oke.
nouja het is meer dat een huisarts breder kundig is. Plastische chirurgie is een heel apart vakgebied. Wat de HA een ontsteking vind, hoeft de PC bijvoorbeeld nog niet noemenswaardig te vinden. en dat geld ook andersom.
Ik heb ook een ontsteking gehad, ik werkte toen nog in hetzelfde ziekenhuis als mijn PC zit dus ben meteen naar hem toe gegaan. Ik kreeg een zinkspoeling en vervolgens naar huis. Toen de HA daar later van hoorde wasdie woedend, waarom de PC geen AB gestart was? De ontsteking kan ook inkapselen namelijk.. en dat wil je absoluut niet.
Maar houd het inderdaad goed in de gaten :j

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:34

Ik heb deze week weer gewerkt maar viel toch tegen. Ik heb best wat gesjouwd en was gaan schoffelen, en toen sprong er toch wat open. Ik zat vastgekleefd aan mijn BH bij thuiskomst. Ik heb ook vrijdag voor het eerst paard gereden (sinds 1,5 jaar!). Was een western paardje dus doorzitten. Was ook pijnlijk. Maar het lot heeft beslist dat ik nog een paar weekjes rust moet nemen. Ik kreeg gisteren de uitslag van de mri van mijn knie, en nou wordt ik ineens geopereerd maandag. Niks ernstigs, maar ik zit dan toch weer even een tijdje thuis!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:44

hoe lang is het geleden sinds de operatie irre? Maar fijn dat je al wel iets weer wat kunt doen. :)
Bij mij is het nu een ruime 3 maand geleden sinds de operatie. Echt super tevreden over het resultaat! Begin juli mijn laatste controle gehad en na foto's laten maken. Daarna ook de voor en na foto's gezien. Erg leuk om te zien. Verder was ik op dat moment alweer aan het paardrijden. Had aan de onderkant, bij mijn drie landen punt nog wel iets open, maar de PC had gezegd dat ik dingen kon doen als er niet teveel druk op kwam en het ook niet ging schuren/ te veel bewegen e.d. Ik na 6 weken gewoon op paard geklommen en lekker een uur gereden en nergens last van gehad (op spierpijn in mijn benen en armen na dan). Verder dus na ongeveer 9 weken mijn laatste controle gehad, toen was eigenlijk alles ook netjes dicht en nergens last van (had ik al niet eigenlijk). Heel mooi genezen en had na 5 weken ook mijn eerste bh's gekocht en aan :) Zo blij toen! Nu nog steeds! Kwam laatst bij v&d een huismerk bh tegen, afgeprijst voor €5,-! ongelovelijk! En hij zit fantastisch! Ik kan een mooie 80D bh aan :) Heel verschil met voorheen, toen ik alleen een sportbh had van 75H of 75 I. Ben super blij met het resultaat! Littekens zien er goed uit. Overigens nooit wat erop gesmeerd oid. De PC vond dat niet nodig. Kan iedereen die een bv overweegt het echt aanraden! :)

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:33

Vervelend dat er toch weer iets open is gesprongen Irre!

Lotte_wessel: wat fijn dat het zo goed gaat en je er zo blij mee bent!! daar doen we het allemaal voor toch?! :D

Bij mij is het toch echt nog niet zo goed, had al een opening met beginnende infectie, infectie lijkt wel onder controle maar opening wil maar slecht helen. Daarbij heb ik in de plooi een onderhuids "gat" , en sinds vannacht weer een opening erbij waar allemaal wondvocht uitkomt.. pff en dat geeft een zooi!
Dus toch maar weer even de pc gebeld en nu moet ik ipv morgen vanmiddag op controle, een heel geregel met de kindjes (precies tijdens ophalen van school) maar het is gelukt... ben benieuwd.
Misschien moet ik me ook helemaal niet zo druk maken, lees hier zoveel over openingen enz ;)
Dit is trouwens allemaal bij mijn linker borst, mijn rechter zit alles dicht en ziet er keurig uit *\o/*

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:19

Irre, hè dat is klote!
Ik had dat na mijn 6 weken controle. Toen ging het prima en alles was dicht (dacht ik) ik doe me BH uit voor de verpleegkundige en hoppa, gat :+ Hijs uiteindelijk wel dichtgegaan, gelukkig.
Ik had dan denk ik toch lichtgereden! :P
Klote van je knie! Maar misschien wel even beter nu?

Lotte_Wessel, fijn dat het herstel zo voorspoedig gaat!
Dat vond ik ook zo fijn, dat ik eindelijk leuke bh's aan kon! Ik ben een sucker voor kant en dat was met mijn H cup niet handig.. te weinig steun. Nu heb ik hele mooie :+:
En ook ik raad het iedereen aan. Ikzelf had het gewoon 4 jaar eerder moeten doen.. maja, eigenwijs O:)

Cindy, mmm dat is wel poedersuiker.. Wel goed dat je langs de PC gaat! Ben benieuwd wat hij er van zegt.
Ik denk dat ik wel een week of 4-5 las heb gehad van wat open plekken. 1 punt onder mijn rechterborst net naast het 3-landenpunt wilde niet sluiten. Daar ben ik nog een keer voor teruggeweest bij de PC en toen is het gespoeld met zilvernitraat. Was geen pretje, maar 3 dagen later was het dicht. hihi
Ik denk dat je nu ondertussen wel geweest bent, hoe is het gegaan?

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:57

pffff, ten eerste was het een tang van een ****... gelukkig volgende keer weer mijn eigen pc :Y)

Ze zei dat het er supergoed uitzag >;) en die open plekken kwamen heel vaak voor... was niets om me druk over te maken
Dus.. ja... oke.. dat geloof ik dan maar... :=
Heb absorberende gaasjes gekregen voor het wondvocht wat eruit komt en verder moet ik geduld hebben.
Ik ben ook wel gerustgesteld alleen dat het er goed uit ziet vind ik wel een beetje vreemd aangezien er flinke open plekken en gaten zitten, maar goed.... gaat heel mooi worden zei ze...

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:02

Ik ben 17 word in maart 18 en heb gewoon rugklachten door mijn borsten heb nu een BH maat E en die is mij te klein en wil absoluut niet over naar F te confronterend.,

het is ook nogal moeilijk om jongens te vertrouwen omdat ik vaak als naja "pronkstuk" werd gebruikt en achteraf hoorde dat dan op dat moment mijn ex achter mijn rug om zei tegen zijn vrienden : Mijn vriendin heeft dikke tieten, tis dat ze dat heeft anders was ik nooit bij dr geweest.

Dus k ben van plan om volgend jaar een borstverkleining te doen, maar weer niet of dat vergoed word door de zorgverzekering, wat voor complicaties het mee brengt, en toch ben ik dan bang dat ik er spijt van krijg......

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:02

cindytjuh schreef:
pffff, ten eerste was het een tang van een ****... gelukkig volgende keer weer mijn eigen pc :Y)

Ze zei dat het er supergoed uitzag >;) en die open plekken kwamen heel vaak voor... was niets om me druk over te maken
Dus.. ja... oke.. dat geloof ik dan maar... :=
Heb absorberende gaasjes gekregen voor het wondvocht wat eruit komt en verder moet ik geduld hebben.
Ik ben ook wel gerustgesteld alleen dat het er goed uit ziet vind ik wel een beetje vreemd aangezien er flinke open plekken en gaten zitten, maar goed.... gaat heel mooi worden zei ze...

Vervelend dat ze zo reageren he, zeker omdat het voor jezelf 'eng' voelt en je er mee zit en ze dan zo nonchalant doen.
Het kan heel goed zijn dat je hechtingen opgelost zijn, maar vaak wil je lichaam die hechtingen er toch uit hebben en komt dat er in een soort pusachtig spul uit.
Kan goed zijn dat dat bij jou ook zo is.
Maar wel rustig aan doen hoor, des te sneller geneest het.

En na het douchen even zonder bh op bed liggen zodat het kan luchten.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:15

Cindy, mmm das niet leuk! Gewoon klacht indienen
en je was met antibiotica gestart? Vond ze dat nodig?

Danique, Hoe groot ben je? en hoe zwaar? Daar kijkt de zorgverzekering namelijk ook naar als z egaan kijken of je goedkeuring krijgt.
Dat gebruikt worden is niet leuk nee.. Ik kleedde me altijd erg af, toen ik vertelde dat ik een bvk kreeg keken ze me allemaal aan van: jij grote borsten? Heb ooit 1x een iets blote shirtje aangehad tijdens een voetbalwedstrijd.. noooit meer daarna.