Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:53

Fijn he?! Dat hardlopen, ik denk ook altijd heerlijk na en kan echt knopen door hakken tijdens het lopen :j
Bom. lekker aan het genieten? Ben jaloers! :D
Thornforest, ik heb running schoenen van Adidas, ook na een loopanalyse, maar dan bij Runnersworld. Ik heb ook corrigerende schoenen. Sinds ik de schoenen heb, kan ik afstanden beter en langer volhouden. Is echt een aanrader om een keer een loopanalyse te maken. :j
Fijn dat je in de sportschool terecht kan Marjoleintje.

Vanavond even wezen shoppen in Rijswijk, met mijn vriend, Ik had nog een bon van de Perrysport. € 30 besteden en dan krijg je € 10 korting. 3x maal raden wat er onder de boom ligt? ;)

Anoniem27

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:28

Nieuwe nike + sensor? :) Heerlijk samen wezen shoppen dus?

Ik heb 'sochtends altijd wat moeite met opstaan, als ik de avond ervoor nog best pittig heb getraind. Mijn lichaam is dan wat stijfjes en ik kom moeilijk op gang. Zijn er meer die hier last van hebben? Ik denk dat ik in 't vervolg maar wat eerder op de avond/dag moet trainen zodat ik 's avonds nog even kan relaxen.

Nu me maar 's even aankleden, met 't hondje eruit en boodschappen doen. Vanmiddag weer werken van 17-23u.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:52

@Fanneke jij bent dus weer verwend door de kerstman!
@ThornForrest Goede schoenen zijn erg belangrijk met hardlopen. Dit om schade aan spieren, pezen en gewrichten te voorkomen. Als je hardlopen echt leuk vindt, dan zou ik zeker niet besparen op schoenen!
@Bom Ik ben heus niet jaloers hoor.......
@Wenk Goede beslissing! Kies voor jezelf, een ander doet het niet! You go girl!

Gister van mijn hubbie een wakeup light gekregen! Das wel erg fijn wakker worden! (denk dat ie mijn ochtendhumeurtje een beetje zat was...)
Heb gister ook heerlijk gereden in de binnenbak! Knollie was wel erg fris, maar hij is zoooooo braaf!
Hoop dat het weer een beetje mee blijft zitten, dan ga ik donderdag ook nog even naar de binnenbak!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:54

Heerlijke vakantie dus Bom, klinkt goed!

Marjoleintje weer lekker gelopen dus.

Thornforrest, hier valt het wel mee, beetje voorzichtig lopen en de beste stukken van de fietspaden uitzoeken, dan is het wel te doen. Overigens loop ik ook met schoenen die uitgezocht zijn nav een loopanalyse bij Runnersworld. En geloof me, dat is een openbaring als je daarvoor op 'normale' sportschoenen hebt gelopen.

Fan, idd, lekker even dingen op een rijtje zetten en beslissingen nemen. Werkt trouwens ook heel goed als je iets uit je hoofd moet leren. Neem het maar eens (een paar keer) door tijdens het lopen, wedden dat het fantastisch in je hoofd blijft zitten... :D

Ooooh Judith, een wake-uplight. Lijkt mij, in de winter, zoooo heerlijk!!!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:30

Goodmorning ladies :wave:

Heel goed marjoleintje! :j
@Judith, Kerstman? De gezamelijke rekening _O-
@WenK, is ook een idee, spaanse les mee op de ipod. :') Ik vind het lopen op woensdag en vrijdag heerilijk als therapie. Woensdag is echt een k-dag mbt het werk, midden in de week en je moet nog 2 dagen werken, ik loop heerlijk de frustratie eruit en krijg net genoeg energie om de week door te komen. Vrijdag is het puur mijn hoofd leeg lopen, ik ga dan lekker ontspannen het weekend in.
De duurloop zondag is goed voor mijn zelfvertrouwen, hier wordt ik helemaal hyper van. ;)

Hardlopen, de beste therapie die er is!! *\o/*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:33

Ja, hardlopen werkt voor mij ook echt ontspannend en opwekkend hoor. Krijg er energie van, voel me erdoor gesterkt en loop de frustraties eruit. En waar ik door mijn werk nu af en toe het gevoel krijg bijna minderwaardig te zijn merk ik dat ik met lopen enzo wél mijn doelen haal en dat ik dus wél wat kan... :o

Nou, zo zit ik idd te denken om mijn cursus frans te oefenen tijdens het lopen... :D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:01

Niemand dus last van een vermoeid lichaam de dag erna als je 's avonds hebt getraind? Uiteraard op 't moment zelf voel ik me heerlijk, sterker, meer zelfvertrouwen en kan ik idd ook lekker even m'n hoofd leeg maken.
@Fanneke, er bestaat ook serieus Runningtherapie he! Blijkt ook heel goed bij depressieve mensen te werken. Wat ook wel begrijpelijk is, als je 't gevoel van het lopen kent. :)

Een wake-up light, zou misschien ook nog wel wat voor mij zijn. Al moet ik gewoon meer discipline opbrengen 's ochtends en gewoon gelijk de lamp aan doen, glimlach op je gezicht en eruit gaan. Soort van schop onder m'n kont. :D

Net boodschapjes gedaan, lekker beperkt ingekocht. Wil geen vreetfestijn! Veel biologisch gekocht en zo min mogelijk E-nummers, dat blijken toch wel echte gifstoffen voor je lichaam te zijn.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:09

Nee, helemaal niet. Wel de avond dat ik heb gelopen, dan lig ik helemaal moe in bed en voelen mijn ledematen zwaar.

Oeh, ik word zooo boos hier! Collega is inmiddels met vakantie, en een troep dat ze achtergelaten heeft! Ze zou van 1 van de trainers de nieuwjaarskaarten voorbereiden; niets aan gedaan, ze zou decemberzegels regelen; niets aan gedaan. En nu krijg ik dus net 2 klanten aan de telefoon die nog op een bevestiging wachten van zaken die zij heeft toegezegd. Kan ik het weer allemaal uitzoeken en oplossen, en natuurlijk op m'n knietjes en excuses aanbieden aan de klanten. Bah! Het is dat ik vind dat ik het voor het bedrijf niet kan maken, maar anders zou ik haar glashard op d'r bek laten gaan.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:38

He bah wen, krijg je dat nog allemaal even op je bord zo aan 't einde v/h jaar. Blijkbaar loopt je collega makkelijk de kantjes eraf. Ik houd daar ook niet van hoor, je bent verantwoordelijk voor je eigen werkzaamheden. Kan je dat niet uitleggen aan de klanten dat dit niet jouw verantwoordelijkheid was, maar dat je het uiteraard wel wil proberen op te lossen?

Ik heb dat 'savonds ook dat ik erg moe en gesterkt in bed lig na het lopen, maar de ochtend erna dus ook nog regelmatig. Heb al extra proteinen in huis, d.m.v. poeder een shake maken. Maar ik vind dat toch best vies chemisch spul...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:49

Marjoleintje, ik heb dat eigenlijk niet de dag erna, een vermoeid lichaam. Nu let ik er wel op, dat als ik net terug ben het lopen, ik bijvoorbeeld een groot glas ranja, een kop warme chocomel, een glas cola of en plak ontbijtkoek neem. Dit om zsm suiker aan te vullen. Ik had vroeger ook last van een vermoeid lichaam de rest van de dag, sinds ik dit doe, heb ik er bijna geen last meer van.

Ik haal veel van dit soort tips van runnersweb.nl. Super handige site :j

Haha WenK, un, deux, troix, allée!!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:50

Nah, het lijkt zich op te lossen inmiddels. Nieuwjaarskaarten liggen klaar, moet alleen nog decemberzegels fixen, dat kan wel, maar het versturen van de kaarten wordt dan volgende week. Das dan jammer.

1 klant is net opgelost, de ander zal vanmiddag wel opgelost worden.

Helpt het niet om wat zuivel of pasta ofzo te eten Marjoleintje? Ik eet altijd nog wat na het lopen.

haha zoiets ja Fan... ;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:53

Heel irri WenK zo'n collega! Weet er alles van. Gelukkig is het snel opgelosd voor je. Ga je het wel melden?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:09

Ja, heb een deel al gemeld, zowel in duitsland als hier. Moest met anderen wat regelen en heb er gewoon bij genoemd dat ik het vervelend vond als ze nog eens hun verhaal moesten doen, maar dat mijn collega het helaas niet helemaal afgehandeld had voor ze met vakantie ging.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:43

Ja, ik denk dat het goed is dat ook wat (gezonds) ga eten na de trainingen. Soms denk ik mezelf slim af te zijn door na 't lopen niets meer te eten in de hoop weer wat kg's kwijt te zijn de andere dag. Maar dat is eerder mezelf voor de gek houden, want ik voel me er duidelijk niet prettiger bij.

Runnersweb ken ik inderdaad Fan. Ik ben 2jr lid geweest van het tijdschrift Runnersworld. :) Leuke website inderdaad, ik krijg nog altijd de nieuwsbrief per mail, evenals de nieuwsbrief van prorun.

Wen, fijn dat het toch allemaal goed lijkt op te lossen. Wel vervelend dat 't op jou neer komt, maar daar kun je nu weinig aan veranderen natuurlijk. Goed dat je 't wel meld.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:48

Het is zoals het is... ;)

Ben daar wel vrij lakoniek in gelukkig...

Ik ga eigenlijk altijd lopen voor een maaltijd, dus voor m'n lunch of voor m'n avondeten. Zodoende eet ik niets extra's, maar wel zo dat mijn lijf met dat voedsel meteen weer kan herstellen.

Heb hier net het vlees voor vrijdag gehaald... Oeh, ziet er weer goed uit... :~

Nu een broodje zalm en een kracker met filet en een cup a soupje als lunch, ook :9 hoor...

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:54

Zalm, cracker en cup a soup jum! Ik heb net aardappeltjes uit de wok met spinazie, gekookt eitje en een bio schnitzeltje op. Ook lekker hoor. :D Moet vanavond werken, vandaar dat ik nu alvast warm heb gegeten.

Vanavond lekker donkerbrood met bio kaas en bio komkommer! Ook lekker met cup a soup pittige kerrie!

En idd hardlopen voor het eten, is heel slim! Las ik net ook op runnersweb. Moet ik misschien ook maar 's gaan doen...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:57

Oeh ook lekker...

Eet jij alleen maar Bio Marjolein?

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:02

Probeer zoveel mogelijk, ja! Is niet altijd haalbaar, maar ik geef er wel de voorkeur aan, dat absoluut.

*heb met ingeschreven voor een 10km-wedstrijd op 28 mei 2011* :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:07

Oeh spannend!

Oke, ik vind het altijd wel goed en lekker (voor werk haal ik alles bij de bio slager) maar wel een stuk duurder...

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:16

Ja, het is ook echt puurder en dus geen E-nummers. Maar klopt het is erg duur. Vooral kipfilet, dus dat eet ik ook bijna niet meer. Ben ook donateur van Wakkerdier, hecht er zelf wel veel waarde aan.

Hoorde toevallig v/d week op 't journaal dat er 20% meer biologische producten verkocht worden. Daar word ik blij van! Wij hebben een dorp verderop ook een boerderijwinkel met allemaal bio producten, ook ideaal!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:18

Wat goed Marjoleintje! 10 km op 28 mei! Hoeveel loop je nu? En waar ga je hem lopen?

Ik koop ook heel bewust vlees en vis ed. Nu eet ik zelf al geen vlees, ook omdat ik het zielig vind, er ziek van word en het beter is voor het milieu. 3 vliegen in één klap! :D
Gelukkig is er ook steeds meer beschikbaar op bio-gebied :)

Wat misschien leuk is, om gezamelijk de ladies run in Rotterdam te lopen op 19 juni. Ziet er erg gezellig uit op de website en nog voor een goed doel ook! http://www.ladiesrun.nl/home. Het is in het centrum van Rotterdam, dus goed te bereiken met openbaar vervoer. Mijn streven is de 10km voor die dag, moet nog even trainen. :D
Vriendinnen van mij hebben hem ook gelopen en het is altijd supergezellig.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:20

Haha met wakkerdier heb ik bij mijn oude werk heel vaak overhoop gelegen. Hun ideeën zijn prima, maar hun beeld van realistische termijnen is wat minder... _O-

www.ishetalvijfuur.nl? Heb echt geen zin meer. In principe is alles van mijn collega nu opgelost, althans, voor zo ver mogelijk dan.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:21

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:35

Hè jammer, ik kan geen youtube kijken op het werk. :(

Pfff heb ik ook echt geen zin meer, de laatste lootjes *zucht* Nog even volhouden, boodschappen doen en dan lekker lopen, tenminste hoop dat het niet te glad is. :n

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:39

Hier valt het nog mee Fan... Hoop dat het morgen te doen is om weer een rondje te hollen...

Ga straks alleen nog ff naar stal, 2 paardjes rijden en daarna naar huis. Lekker hapje eten, douchen en op tijd naar bed want ik ben heul moe..

Oh das jammer. Is een vette trein die door dikke hoge sneeuw raast... _O-