Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:10

Sterkte allebei.

Mijn 2 nijntjes lopen lekker los op het balkon. Plassen in de regengoot dus ideaal. Regelmatig een emmer sop erdoorheen en tis weer schoon.
En dan iedereen die vraagt waar ik ze in de winter laat :brr: , nou gewoon, daar waar ze nu ook zitten. Ze hebben een hok waar ze zelf in en uit kunnen maar ze knagen elke keer de poten eronder vandaan _-:( .

De regenbroek van de Hema is een goede tip. Ik moet er ook nog een hebben. Ik heb daar wel en regenjas vandaan, dat is ook een hele fijne

phillien

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:15

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:45

hier wat fotos van mijn nijnen en caafjes huisjes

hier mijn oude nijn in haar kooi
Afbeelding

hok van de caafjes en voorheen ook van mijn oude nijn
Afbeelding

en het hok van onze terror konijn (van mijn dochter)
Afbeelding

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:01

Mooie plekken phillien :j . Hopelijk kan oude nijn wennen binnen en nog een poosje mee.

Dan kan ik niet achterblijven met mijn balkon/konijnenverblijf :o

<3
Afbeelding

Afbeelding

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:04

o die hebben ook een lekker plekje, nou die kunnen idd in de winter heerlijk buiten zitten, zolang er maar geen toch is,is dat geen probleem.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:20

Klopt. In de winter krijgen ze in het hokje met dak :+ stro, daar graven ze zich helemaal in. Is een leuk gezicht.
Het andere hok is door de nijnen (de zwarte-witte net name) dakloos gemaakt :') , dus die doet nu dienst als hooihok

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 15:31

Leuk die nijnen op je balkon judith. Weer eens wat anders.

Phillien kan terror nijn niet met anderen dat ie zijn eigen hok heeft? Wel mooi beide hokken.

Mees blijkt heel erg veel van knakworsten te houden :j ze word echt helemaal gek dat beest. *\%/*
T'is hier nog steeds droog, weet nog niet of ik even ga knolhobbelen of dat ik ze het land in kwak. Heb een nieuwe pad voor de oudste en moet hem eigenlijk uit proberen. Hij oogt wat groot voor hem.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:01

helaas kan terror nijn niet met andere meer samen.
ze kwam bij mijn broer weg, zat daar alleen en in een te klein hok, ik had toen 2 nijnen, 2 zussen, deze zwarte en tot vorig jaar een wit met zwarte. 2jr terug kwam terror(snuf) erbij, en ik wilde ze wel proberen te koppelen, wonder boven wonder ging dat perfect meteen. alleen vorig jaar okt/november geloof ik, kwam ik smiddags in de tuin, zag dat het trappetje in de ren lag en dat 1 van de zussen, dood lag, half open gegeten.................... door terror snuf, deze was ook al bezig om mijn zwarte de dood in te jagen
die eruit gehaald, en tijdelijk maar in een bench gezet, maarja dat was ook niet de oplossing.

online een hok besteld, zodat de ouwe een eigen hok had, ouwe knapte helemaal op , werd heel rustig en lief. terror snuf geprobeerd te koppelen, maar dat ging niet goed, ze probeerden elkaar gewoon te vermoorden, zowel ex ram als terror snuf. na een week rammetje terug gebracht.
later opnieuw geprobeerd te koppelen met mijn ouwe, in de keuken ging het super zaten ze ook naast elkaar, smiddags in het hok ging het goed, savonds weer foute boel.
terror snuf blijft nu alleen, en heb toen 2 caafjes erbij gekocht, maar die wilde ze ook doden, die bij mijn ouwe in gezet en dat ging super.

maar mijn oude is er slechter aan toe dan ik dacht, ik dikke tumor op haar zijkant(vlak bij knie) die is kei hard. viel nu pas echt op (pak ze niet altijd op)
ze eet nog wel goed, ze wast zich zelf ook nog wel, dus twijfel, haar nog een weekje gunnen en dan einde week een spuitje, of nog doorlaten lopen tot ze echt niet meer wil en kan

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:20

Oei phillien, das echt foute boel. Wat verstandig is weet alleen jij het beste.
Ik denk dat je even moet aankijken of ze pijn heeft of er last van ondervind. Zo niet, dan zou ik het nog gewoon aankijken. Heeft ze er wel last van dan is een spuitje beter.

Maar ga je iig niet schuldig voelen over dat je het nu pas gemerkt heb. Ik pak mijn nijnen ook maar zelden op, daar hebben ze een gruwelijke hekel aan dus waarom onnodig pesten.
Mijn bruin-witte is eigenlijk een konijn die gekamd moet worden. Nou, never nooit niet :n . In het begin heb ik het gedaan met als gevolg dat ze nu nog (5 jaar verder) mensschuw is, ze heeft er zo'n hekel aan -:(- . Ze houd het prima zelf bij :j . Zo af en toe ziet ze er niet uit, en dan "ineens" ziet mijn balkon eruit alsof er een enorm gevecht heeft plaats gevonden, overal haren :+ . En Punky is dan weer netjes in model :D :D . Ik doe er niets aan :x :x . Inmiddels kan ik haar af en toe aaien, ligt aan haar bui, maar ze blijft alert. Gelukkig hoeft ze hier niets, en Klaas (de zwart-witte) is wel een knuffelaar, al wil hij ook niet opgetild worden.

Aikon: heb je nog gereden?

Dames, gaan we naar een deel 2 of vragen we of we verplaatst kunnen worden naar een HK?we zitten aan de 100 pagina's

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 17:38

Yup, ben net weer binnen :D Lekker wezen stappen. Beppe is nu zo stijf als een plank :( Ben je aan het "sporten" word je er alleen maar stijver van %)

:wow: 100 *\%/* Had ik nooit gedacht. :D
In de hk zijn we minder te vinden voor andere lot genoten, dus weet niet. >;)

Terror nijn was al bij mij de pot in verdwenen. Wat een beest zeg. Heb je ook een bordje bij de deur met "hier waakt ik nijn" ?

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:34

mijn vader wil terror konijn nog steeds opeten, maar het is echt het konijn van mijn dochter, die kan alles met terror doen, ons wil hij nog wel eens aanvallen (hoknijd) maar haar doet ze niks. als snuf ook mijn dochter beet, had mijn vader hem gehad hoor. ze is wel leuk om te zien vind ik

ik heb besloten om haar deze week nog te gunnen en dan is het klaar, haar poot is wat vergroeid doordat de tumor in de knie zit, en de buik doet zeer met aanraken ze krimpt dan. het is goed, het is klaar (ondertussen kan ik wel janken) weekje met wat lekkers verwennen en dan vrijdag maar inslapen

ik denk dat deel 2 beter is dan de huiskamer.
zal ik hem gaan starten ? of beslist een moderator dat?

hier nog wat fotos(nu we toch aan het spammen zijn hihi)

de caafjes
Afbeelding

oudje
Afbeelding

het gezinnetje
Afbeelding

terror Snuf
Afbeelding
Afbeelding

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:56

Sterkte phillien :(:) . Zo te horen is het wel de juiste beslissing.

Ik ben ook voor een deel 2, precies om dezelfde reden als wat jij zegt aikon. Misschien zal ik vanavond iets in elkaar puzzelen, al ben ik niet zo handig met linken. Ik vind het al knap dat ik een foto kan plaatsen O:)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:05

Wie weet nog een mooi titel voor deel 2?

Ik ben bezig inmiddels.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:09

de kreupelen? haha nee dat is te erg. jeetje moeilijk hoor, ik denk dat dystrofie wel duidelijk in de titel moet staan. misschien heel saai en burgelijk dystrofie deel 2???

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:28

Ik maak wel een combi van Dystrofie en kreupel :D :D

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:38

hahaha

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:23

phillien