Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:58

xAylie schreef:
haha oke zou ik ook doen hoor!
maar ik vroeg me het gewoon af haha O:) :o
omdat er ook genoeg mensen zijn die eindelijk iets vinden wat voor hun goed is, en dan opeens weer willen wisselen omdat 'daar positieve dingen over gezegd worden', zo kun je aan de gang blijven ..

haha ja idd :+ nou ik probeer het meestal gewoon en dingen die me bevallen koop ik nog een keer en dingen die me niet bevallen gebruik ik bijna gelijk niet meer :+ Al heb ik wel meestal vaste merken die ik koop

Ayla

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:59

haha ja ik ook !
maar ik bedoelde het ook niet tegen jou ofzo hoor , maar meer in het algemeen over mensen die dit wel doen , iets anders uitwillen proberen oke , of toch gewoon geheel van merk ofzo veranderen kan best.
maar als je elke keer weer gaat wisselen wanneer het net goed is is dat ook niet goed voor je huidje. :+

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 09:25

@aylie: welke foundation gebruik jij dan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:12

Hai!

Hihi ik lig nu op bed met griep dus voor mij nu even helemaal geen make-up voor een paar daagjes :)) Misschien doet dat m'n huidje ook wel even goed :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:48

M_ariskaa: de clear & matt foundation van essence, is olie vrij en dus op waterbasis, erg fijn !
verdeeld ook heel goed, ben er zeer tevreden over ! :j

Juul: beterschap. :(:)
als ik ziek was deed dat mijn huidje ook altijd goed, ik hoop het voor jou ook , haha .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:20

Dankje :)

M'n moeder zegt dat het wel beter wordt. Ze zei ook het zijn geen ontstekingen meer want je ziet bleek maar je hebt ook geen rode plekjes, als het ontstoken was zou je dat wel hebben :P Duss ik ben wel blij. Nu hopen dat 't doorzet :j

Maar ik doe er nu ook best veel aan hoor. Ik drink elke dag 2 bekers karnemelk en om de dag 1/2 bekers brandnetelthee. Ik eet niks wat slecht is voor m'n huid, en al zeker geen chocola en andere vette dingen. Ik reinig m'n huid 's ochtends en 's avonds met schuimgel en daarna met teatreelotion. En overdag doe ik nog die behandelingsolie van teatree erop. En ik stoom 2/3 keer per dag met kamille, én ik probeer niet te stressen :))

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:22

nou dat moet wel goedkomen denk ik dan haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:28

Jaa zou je toch denken, maar tis nog niet helemaal weg :')

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:09

Juul, ik denk eigenlijk dat je je huid misschien beter wat met rust kunt laten. Als je heel erg vaak reinigt gaat je huid alleen maar meer en meer vet aanmaken, net zoals je haar vettig wordt van vaak te wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:14

Het is nu beter dan toen ik er niks aan deed :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:02

xAylie schreef:
oh dat is handig, een foundation/camouflage waar je pukkels minder van worden! haha :')

Mischien omdat het de pukkels uitdroogt? Maar ik denk niet dat je daar veel minder pukkels van kunt krijgen :+ En ik gebruik een goeie dagcreme hoor. Ik heb die van Courtin. Heb ook die van Dr. van der Hoog voor gevoellige huid. Die gebruik ik al járen! Die is super fijn en eigenlijk de enige waar ik tegen kan. Heb natuurlijk niet alles geprobeert maar wel veel.

Van Foundation heb ik altijd True Match van Loreal Paris.

Waarom zou je huid vetter worden als je het vaak schoon maakt? Als je het hebt gereinigt doe je of een dagcreme op of een nachtcreme zodat het goed hydrateerd? Mijn haar word trouwens niet vetter als ik vaak was, bij mij juist als ik minder was := maar ik heb ook echt rot haar. Ik moet het iedere dag wassen. Of minstens om de dag.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:09

Ik heb niet alles gelezen, heb er niet zoveel last van.. Natuurlijk soms wel en wil je graag dat het de volgende dag weg is, bij mij hielp niks!

Nu de oplossing :) :
Gewoon naar de appotheek daar heb je twee tubes, mag je zonder recept halen kost 2 euro nog wat(goedkoper kan niet toch) en je doet er meer als een jaar mee! ( gooi hem altijd eerder weg, en haal een nieuwe) Dit doe je met slapen op, let op je kussensloop verkleurd door dit spul!

En tadaa altijd binnen en nacht weg! <3 Wereldspul
(voor de mensen die niet bij de apotheek durven te vragen, ik kan zo even kijken hoe het heet.)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:18

Moet morgen een paketje van de h&m weer retour doen op de post en ga dan ook bij de appotheek langs voor spul. En al helemaal als het 2 euro nog wat kost. Courtin spul werkt heel fijn. Je merkt het ook als je het op smeert dat het goed spul is maar denk niet genoeg om pukkels weg te halen. iig niet met wat ik van Courtin heb. Ga dan ook kijken voor tea tree oilie. Van courtin vind ik het toch wel erg duur. Ga eerst kijken of er bij de drogist niet iets is wat goedkoper is (zonder chemies spul)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:31

Sammy, heet dat spul niet toevallig Benzoylperoxide, wat jij bedoeld? :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:32

Denk dat ze dat idd bedoelt. Dat was toch eerst alleen via de huisarts te krijgen? Wat zit daar eigenlijk in?

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:33

ja! en dan heb je 2 soorten de 1 is wat heftiger als de ander. Ik heb gewoon de minder heftige.. :o
Glossi nee hoor kan je zo ophalen

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:34

Welke is het meest aan te raden? En wat bedoe je met heftiger? Is het geschikt voor gevoellige huid?
Weet dat je het gewoon kan halen bij de App. maar dit is toch wat je eerst alleen op resept kon krijgen? Mischien had ik
het wat verkeert geschreven.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:04

ik zit ook aan de bp en voorlopig bevalt het mij prima.

zonet even lekker gedouched, toen even facewashje en peeling, dat doe ik tegenwoordig alleen nog maar als ik het echt schoon wil hebben na rijden of sporten bijv, anders alleen water, en ik was echt blij verrast dat er nauwelijks iets te zien was. heb hier en daar dat gister op probeerde te komen nog even wat gedaan, was bijna weg maar om het nog een schop na te geven zeg maar :P
ik doe het trouwens alleen nog maar waar ik het echt heb, want anders droogt het wel uit.
op mijn wangen was het bijv heel erg en daarom zijn die nu een beetje droog. maar gelukkig bij lange na niet zo erg als met de clinique toen :roll:
mijn voorhoofd is vrijwel puistloos en mijn wangen gaan zeker de goede kant op! alleen nog last van vlekjes hoewel dat ook beter gaat. ik zal binnekort, als ik het onthoudt :P , eens foto's plaatsen :D

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:22

kijk foto's :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

*ik was net wakker, vandaar de wallen :o *
zien we verschil? ik wel :D
en nog even, zo begonnen we:

Afbeelding
Afbeelding

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 10:55

Wauw, Abeltje! :oo
Wat een verbluffend resultaat!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:07

Wow, wat een prachtresultaat zeg!!
Wat zal jij ook een stuk lekkerder in je vel zitten!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:38

Wow Abeltje, dat is in één woord geweldig! Wat zie je er mooi uit! Ik vind je sowieso al een schitterende meid om te zien, en nu al helemaal :D

Ik heb trouwens een vraag aan iedereen: mijn huid gaat echt met ups en downs. Ik heb nu gezien dat het grootste deel van mijn ontstekingen komen van mee-eters die ik er niet uithaal en gaan ontsteken.

Kan iemand mij vertellen hoe je ze eruit krijgt? Met alleen duwen lukt het me gewoon niet, ook niet als ik een kwartier heet heb gedouched.
Help mij, alsjeblieft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:22

Abeltje wat gebruik jij dan (wat is bp? :P)? Ziet er echt mooi uit nu!

Esgaroth: Ik las in een engels boekje over schoonheid dat je dan 8-10 minuten moet stomen (met bijv. kamille) en daarna met een steriel doekje/ watje over je gezicht moet wrijven, als het goed is wrijf je je meeëters dan mee weg.. Weet niet of het echt werkt hoor, maar het is natuurlijk altijd te proberen.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:31

Ik lees hier veel over stomen met kamille, hoe doe je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:47

Gewoon kamille in een bakkie, kokend water erbij en erboven hangen met je gezicht met een doek over je hoofd zodat de stoom niet ontsnapt :)