Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:57

:oo is dat alweer een jaar geleden Cyn??
Alvast gefeliciteerd!!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:02

Gefeliciteerd Cyntje!

Ik had van die ziplock zakjes Nathalie, deed ik alle kleine beetjes apart in en dan na ontdooien weer bij elkaar. Is idd jammer om dat in die bakjes te doen!

Ik deed in het begin na een voeding of tussendoor een keertje kolven. Tot je een keer een hele voeding hebt en dan als je een voeding moet overslaan (doordat je kindje een flesje krijgt) dan kolf je een hele voeding in 1x af.

Ik deed het kolven na een voeding ook wel even snel met de hand, ging ook goed en hoef je niks af te wassen ;-)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 16:16

:j morgen wordt ze alweer een jaar ja!
Ik had 30 bakjes van Medela van het ziekenhuis :P Die gebruik ik :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:44

senna slaapt overdag ook vrij weinig, kan natuurlik wel zijn dat dat straks meer word
Hij gaat nu na voeding van 1200 uur in zijn bedje liggen en slaapt dan een uurtje, en na de voeding van 18.00 en slaapt dan door van voeding tot voeding
rest van de dag is hij dus wakker

met hand kolven werkt hier niet zo goed, kolven ging gisteren erg goed vandaag weer niks.
ga deze week nog de pump in style bestellen, kijken of dat scheelt

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:46

Lynn_Nikita schreef:
senna slaapt overdag ook vrij weinig, kan natuurlik wel zijn dat dat straks meer word
Hij gaat nu na voeding van 1200 uur in zijn bedje liggen en slaapt dan een uurtje, en na de voeding van 18.00 en slaapt dan door van voeding tot voeding
rest van de dag is hij dus wakker

met hand kolven werkt hier niet zo goed, kolven ging gisteren erg goed vandaag weer niks.
ga deze week nog de pump in style bestellen, kijken of dat scheelt

Had vandaag met de PISA 270. Nieuw record!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:47

Ook hier een wakkere baby hoor, slaapt weinig overdag, in de middag een uurtje is de max en dan tussendoor nog wat hazenslaapjes hier en daar. Mijn moeder was gisteren ook verbaasd, had een stuk met haar gewandeld en op de hoek van de straat was ze in slaap gevallen. Stopt ze bij de voordeur de sleutel in het slot, en gelijk is ze weer wakker.

Moet wel heel erg wennen aan het feit dat er ineens nog maar uit 1 borst wordt gedronken en er langer tussen de voedingen gaat zitten. Vannacht zowaar pas om 3.00 gevoed, 6 uur na de vorige voeding! Ik had dus steeds 1 (heel) volle borst en was ook flink doorgelekt. Maar het gekke is dat Marinde veel beter kan drinken, en ze heeft ook al 48 uur (even afkloppen) niet een hele of groot deel van een voeding terug gegeven. Het scheelt dus echt dat er langer tussen de voedingen zit nu, ze kreeg gewoon veel te kort op elkaar denk ik nu.

Cyntje: alvast van harte!

Nathalie: je kunt ook over de dag steeds kleine beetjes kolven en dan wat je die dag gekolfd hebt invriezen, heb je ook een complete voeding. Andere methode is in de ochtend kolven omdat je dan de meeste productie hebt, dan kolf je tussen 2 voedingen in. Ik heb beide methodes geprpobeerd en vind de laatste het fijnst.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:09

cyn gefeliciteerd met je kleine meid

Senna is gisteren bij opa en oma geweest zodat wij naar de bioscoop konden ( Robin hood, erg mooie film)
Had eerst last van krampjes waardoor hij niet veel geslapen heeft
Om 2200 mee naar huis genomen, en hij heeft tot 4 uur, en erna tot 8 uur geslapen, lekker!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:00

gisteren trouwens wat vreemds. had woensdagavond een bloedblaartje op mijn tepel die ze kapot had gezogen. ze heeft dus wat bloed binnen gekregen en gisteren had ze hele dikke pekachtige zwarte ontlasting. leek wel van dat meconium. ze heeft een aantal luiers vol gehad met die zwarte troep en nu is het donkergoen?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:26

Cyntje, van harte gefeliciteerd met je dochtertje *\o/* :# *\o/* Raar hè, nu is ze officieel geen baby meer, maar een dreumus (tot welke leeftijd is dat eigenlijk? wanneer worden ze peuter?). Wij zijn precies over een maand aan de buurt :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 23:23

benangelique schreef:
gisteren trouwens wat vreemds. had woensdagavond een bloedblaartje op mijn tepel die ze kapot had gezogen. ze heeft dus wat bloed binnen gekregen en gisteren had ze hele dikke pekachtige zwarte ontlasting. leek wel van dat meconium. ze heeft een aantal luiers vol gehad met die zwarte troep en nu is het donkergoen?

Donkere ontlasting kan ook vaak een teken zijn dat ze te weinig binnen krijgen en dit moet je ook in de gaten houden, wil je niet ongerust maken, Chiara had het soms ook weleens.
Proberen om extra aan te leggen en kijken of het verbeterd?

Bedankt voor de felicitatie, vind het zelf erg jammer dat ze baby af is :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:45

BA: groene ontlasting kan idd betekenen dat ze vooral voormelk binnen heeft gekregen. Geef je nu 2 of 1 borst per voeding?

Cyntje: fijne dag vandaag!

Hier zijn we gewend aan het nieuwe ritme, ik voed nog wel op verzoek maar probeer de tijd tussen de voedingen vooral later op de dag/avond te rekken. Borsten zijn weer normaal volume, geen lekkage meer gehad. Ik heb er inmiddels 1 voeding af gekregen en zit nu op 7. In de nacht maakt ze nu ook een langere ruk, ipv van 4,5 uur nu 5,5 a 6 uur. Merk nu dat het willen "drinken" in de avond vooral zuigbehoefte is dus ben overgestapt op de fopspeen. Spugen is nog steeds weggebleven (jippie!). Ook zijn we overgestapt van de wieg naar de ledikant wat betekent dat ze nu op haar eigen kamertje heeft geslapen. Dat ging erg goed, nu ik nog lekker slapen, dan ben ik helemaal blij. Helaas ben ik erg gefixeerd op geluidjes van de kleine dus inslapen valt nog niet mee. Merkte helaas pas tegen de ochtend toen ik het raam open deed dat ik met vogelgeluiden wel fijn inslaap. Vannacht blijft het raam dus open.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:48

Cyntje, nog gefeliciteerd met Chiara! Is ze flink verwend?

Volgens mij ga ik zo emo zijn op Milan zijn 1e verjaardag.

Angelique, groen kan inderdaad door vooral voormelk drinken komen. Zwart weet ik niet, was het al lang geleden dat ze gepoept had?

Susan, netjes die nachten!

Mijn moppie heeft 2 dagen rond de 40 graden koorts gehad. Hij was overdag niet echt ziek en speelde gewoon lekker door maar 's avonds werd hij heel hangerig en zeurderig. Sinds gisteren is zijn temperatuur weer normaal. Vandaag is hij weer bij zijn papa.

Ik heb gisteren een onwijs lieve foto gemaakt. Denk dat dit een canvasdoek gaat worden :+:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:40

Idd netjes...nu ik nog lekker slapen. Zit tussen mijn oren dus kan ik alleen zelf wat aan doen ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:44

Jennyxx schreef:
Boya schreef:
Bij de opvang hadden ze ook nog geen baby gehad die zo weinig sliep. Daar wil ze hooguit 1,5 uur totaal slapen op een dag hihih.

Joy sliep soms maar 2x een half uurtje en heel soms maar een half uurtje. 'Mijn' consultatiebureau zei dat dat niet kon en ze zijn zelfs bij mij thuis geweest om te kijken of ze het konden veranderen. Maar het enige advies dat ze konden geven was: laat maar huilen. Dat heb ik dus ff niet gedaan. Bovendien werd Joy alleen maar wakkerder van huilen. Ze huilt nooit, dus dat wilde ik graag zo houden :D Als ze in de puberteit komt, moet ik haar waarschijnlijk haar bed uitschoppen, dus het komt vast goed ;) Nu slaapt ze trouwens sinds kort wel ietsje langer, maar niet heel veel, ach. Overdag kan ik haar rustig een uur (of langer denk ik) alleen laten spelen, dus ik klaag verder niet, ze is gewoon verder verschikkelijk lief en makkelijk <3

Ninita, wat goed dat Milan doorgeslapen heeft!!

WA, Joy is nu bijna een jaar, ik hoop niet dat ze jouw kindje opvolgd :D

Oei, wat gaan jullie snel...
ven een paar dagen weinig tot niet online geweest en al weer veel pagina's er bij..

Heel herkenbaar het verhaal hierboven...
Onze dochter is dus overdag ook veel wakker, als ze slaapt zijn het hazeslaapjes van 10 tot 40 minuten. De enige plek waar ze wel langer slaapt is bij mij op mijn buik op de bank... We hebben haar nu maar in de box bij ons liggen, zodat ze ons kan zien en dat we makkelijk de speen erin kunnen duwen als ze hem weer kwijt is. Doen we dat niet, dan is het huilen, terwijl ze geen honger heeft.
's Avonds slaapt ze over het algemeen wel goed. Ergens tussen 20:00 en 22:00 is de laatste voeding en dan slaapt ze zo 5 tot 6 uur door. Dan weer een voeding en weer 5 uur slapen.
's avonds voor ze in kan slapen is ze dan wel even een poosje wat huilerig, wat over gaat als ik haar bij me houdt evt. met de speen, tot ze echt haar ogen niet meer open kan houden. Dan kan ik haar wegleggen en slaapt ze lekker door.
Helaas gisteravond weer ontzettend gespuugd en daardoor haar eerste deel van de avond/nacht gemist. Dat moest ze vanmorgen nog wel inhalen, maar in de reiswieg begon ze weer te huilen. Dus dan maar weer heerlijk op mama haar buik... Hopen dat het spugen weer wat minder wordt, want mijn man begint zich nu toch wel zorgen te maken en baalt dat we zo lang met haar bezig zijn elke voeding.

Ze drinkt nu 1 borst leeg, valt in slaap, wordt na een minuut of 10 weer wakker, spuugt dan vaak ook nog, andere borst leeg drinken, soms nog een beetje spugen, weer in slaap vallen, krampjes van windjes, huilen, flesje voor de helft opdrinken (zo'n 50 a 60 cc 's ochtends, de rest hoeft ze niet meer) en dan tegen je aan weer in slaap vallen met opgetrokken beentjes... Als alles goed gaat ben ik een uur bezig per voeding, als het niet goed gaat soms wel 1,5 uur... Phoeh, je zult er maar andere kinderen of werk naast hebben...

Kolven heb ik opgegeven voor nu. Het was zo teleurstellend weinig en werd ook nog minder, terwijl het drinken aan de borst nu wel goed gaat (probeer elke voeding aan te leggen, dat is 5 tot 7x per 24 uur nu, en ze drinkt minder aan bijvoeding met de KV)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:59

zwarte ontlasting kwam toch door het binnengekregen bloed. groene ontlasting was een restje daarvan. inmiddels hebben we weer mooie gele dunne poep zoals we gewend zijn!

wat een mooie foto zeg! die moet idd op canvas.

cyn, hoe was de verjaardag van chiara?

suus, ik probeer hier ook naar 1 voeding minder te gaan, maar zit toch nog op de 8...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 15:17

Leuke verjaardag en strontverwend :D
Maar het is wel apart hoor... alweer 1... geen kleine baby meer ;(

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:06

Goed topic :) ff in de gaten houden. Geef namelijk ook bv aan mijn kleine van 3 weken oud. Maar sjonge, die stuwing... wat pijnlijk! En dan heb ik ook nog afgelopen week borstontsteking gehad... voor mij is het echt een domper na de bevalling. Stom he...

Wel even een vraagje, hoelang is (of was) jullie babbie met 3 weken oud, wakker?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:08

Veel, vanaf dat Milan een week oud was sliep hij al niet meer van voeding tot voeding maar een keer of 3 per dag een uurtje en dat doet hij nu dus nog steeds.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 20:32

Chiara sliep met 3 weken ook niet veel, hazeslaapjes steeds tot een maand of 6 :+

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:16

Joyce B, mijn baby sliep in het begin ook overdag alleen maar op mijn schoot hoor. In bedje kon ze niet slapen. 's Nachts gelukkig wel. Destijds vond ik het soms lastig, omdat ik niks anders kon doen met slapende baby op schoot. Maar nu denk ik...sliep ze nog maar op schoot, dan kan ik tenminste weer eens een boekje lezen of tv kijken :D

Ninita, zeker mooie foto! Leuk dat je die zelf kan bewerken. Ik heb van die amateur foto's ha ha. Wel vandaag een leuke gemaakt (had wel petjes even af mogen doen :P )

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:31

tessa sliep en slaapt veel. nu niet meer van voeding tot voeding met haar bijna 10 weken (djiez, de tijd gaat veel en veel te hard!!), maar ze is zo'n 7 uur wakker van de 24...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:35

Jennyxx schreef:
Joyce B, mijn baby sliep in het begin ook overdag alleen maar op mijn schoot hoor. In bedje kon ze niet slapen. 's Nachts gelukkig wel. Destijds vond ik het soms lastig, omdat ik niks anders kon doen met slapende baby op schoot. Maar nu denk ik...sliep ze nog maar op schoot, dan kan ik tenminste weer eens een boekje lezen of tv kijken :D

Ninita, zeker mooie foto! Leuk dat je die zelf kan bewerken. Ik heb van die amateur foto's ha ha. Wel vandaag een leuke gemaakt (had wel petjes even af mogen doen :P )

Afbeelding

ah, gelukkig, werd al bang dat het verwennerij was...

Met 3 weken sliep mijn dochter tussen de voedingen door vaak ongeveer 1 a 1,5 uur, na haar 1e maand werd het rap minder.

Ze groeit zo hard dat ik denk dat ze voor 6 maanden de reiswieg/kinderwagenbak wel uit groeit. hoe lossen jullie dat op?
Straks naar CB ben benieuwd hoe lang en zwaar ze nu is.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 17-05-10 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:37

Miss_Blimm schreef:
Goed topic :) ff in de gaten houden. Geef namelijk ook bv aan mijn kleine van 3 weken oud. Maar sjonge, die stuwing... wat pijnlijk! En dan heb ik ook nog afgelopen week borstontsteking gehad... voor mij is het echt een domper na de bevalling. Stom he...

Wel even een vraagje, hoelang is (of was) jullie babbie met 3 weken oud, wakker?

veel
pas vanaf 6 weken sliep hij ook overdag wat langer
met 3 weken sliep hij snachts goed, overdag steeds hele korte slaapjes

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:23

Vwb de kinderwagenbak, die heb ik toen vervangen door de buggy-"stoel" te gebruiken en die heel plat te leggen. Ging heel goed, ze konden daar zelfs lekker in slapen en ze zien ook meer!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:53

Mooi hoe de natuur de dingen regelt...mijn borsten zijn weer helemaal op de nieuwe vraag afgestemd. Schreef gisteren al dat drinken veel relaxter ging, maar merkte het nu ook in de ochtend. Eerst was het dan spartelend drinken omdat er zoveel tegelijk uitkwam, nu was het heel rustig en heeft ze weer helemaal niks gespuugd. Ben hier erg blij mee! Naast het spugen zijn ook de spuitluiers en het darmgerommel sterk afgenomen.

Heb Marinde nu in haar ledikantje liggen om te kijken of ze een middagdutje kan/wil gaan doen ivm de rust/regelmaat. Was net heeeel hard aan het huilen, nu sputtert ze nog wat. Benieuwd of ze in gaat slapen.

BA: fijn dat de ontlasting weer normaal is.

Ninita en Jenny: leuke foto's!

Edit: het is gelukt!!! Ze slaapt! Is voor het eerst dat ze overdag uit zichzelf in haar ledikantje in slaap is gevallen. Scheelt misschien dat ze er nu 's nachts ook al 2 hele nachten in heeft geslapen.