Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:28

Citaat:
Wat bedoel je met witte beer Pollewoppy?

dat het niet denken aan je werk, hetzelfde is als een witte beer, die bestaan niet namelijk ;)
wens je veel sterkte toe..

Verder ga ik zo maar eens slapen.. even niet veel puf verder om te reageren..

PW: sterkte :(:) , slaap lekker zo..

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:54

Het is iets anders. Het gaat erom dat als je gezegd wordt dat je niet aan een witte beer mag denken de komende 5 minuten, je juist aan die witte beer denkt, omdat je er niet aan mag denken. Vandaar dat ik het een raar advies vind van een huisarts. Alsof het zo makkelijk is om er niet meer aan te denken (omdat hij dat zegt)...

Weltruste Zwelgje. Ik ga zo ook maar eens naar bed. Ben alleen bang dat ik niet kan slapen. Laat me weer volledig meeslepen door mijn verstand en ben totaal uit het huidige moment. Zonde...

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:16

ik bedacht me ineens dat ijsberen ook wit zijn.. :+ slaap ook nog niet.. al val ik bijna om.. dus ga het wel proberen zo..
In ieder geval het niet denken aan je werk is en beetje een raar advies en niet zo makkelijk natuurlijk..

Succes PW, zijn er momenteel weinig vacatures voor de richting die je wilt gaan studeren..? hoe lang duurt de studie..? makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je er niet teveel druk om te maken nu.. hopelijk slaap lekker.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:14

Ik heb heel onrustig geslapen, veel en druk gedroomd over zo'n beetje alles wat me bezig hield en tussendoor veel wakker. Heel irritant. Maar er is ook een positieve kant, ik ben wel goed opgestaan en ben de spanning van gisteren zo goed als kwijt, ondanks mijn onrustige nacht :) Het gaat echt de goede kant op.

Zwelgje: Ik kon in ieder geval niet zoveel vinden. Maar ik bedacht me later (door iets wat ik op een andere site las) dat ik misschien ook te beperkt gezocht heb. Ik zie het nu weer positiever in. Heb tegen mezelf gezegd dat als ik dit wil, ik een opleiding in deze richting moet gaan doen en me niet moet laten tegenhouden door gisteren, want door een negatieve instelling gaat het me niet lukken. Ik moet meer in mezelf geloven :) De opleiding duurt trouwens een jaar. Ik wil er in febr. mee beginnen. Heel misschien zelfs in september al, maar met de nieuwe deeltijd komt dat misschien nog net te vroeg. Dus tijd zat ;)

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:24

hoi wendel ik ben ook nieuwe hier sinds vorige week geloof ik.
ik kan ook niet meer steeds huilen trillen zoveel lichamelijke klachten.
ik durf ook nog niet zo goed mijn verhaal te doen het is toch een bepaald gevoel van schaamte.

eevn alles gelezen maar vind het heel moeilijk om persoonlijk gericht op iedereen te reageren.
kom zo binnenvallen hier er is moeilijk om dan te volgen.

pollewoppie ik ook he zo slecht geslapen.heb iedere nacht wel vervelende dromen en lig dan heel onrustig,deze nacht werd ik weer verschillende keren wakker van de kloppingen.
zo vermoeiend en schrikachtig ,je denkt toch echt dat er iets niet in orde is.
toen ik vanmorgen wakker werd voelde ik me dus echt bagger,leek of mijn borst appart van mijn hart ritme trilde.zo heel op hol geslagen gevoel.
was dus ook weer lekker kort en niets verdragend deze ochtend.
ik voel me nu dus weer lekker schuldig omdat ik zo sjagie deed en heb pijn in mijn borst van het slecht slapen loop eigelijk volop gestrest van niks...voel me kortom erg klote heb nergenst zin in

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:12

Ik ga kijken of het me lukt op allemaal te reageren..

Wendel: Welkom in het topic! Helaas is de reden minder leuk. Het is heel moeilijk om te horen om niet aan je werk te mogen denken. Ik zit nu een week thuis en ben er nog veel mee bezig. Heb ik alles wel netjes achtergelaten? Alles wel doorgegeven? Als ik op de klok kijk, bedenk ik gelijk waar ze op het werk nu mee bezig zijn, etc. Het is dus echt heel lastig om dat van de een op het andere moment los te laten en er niet meer aan te denken. Daar gaat wel even overheen. Moet je nog een keer terug naar de huisarts? Sterkte!

Aikon: Bedankt voor het meedenken over wat die dansende gordijnen en golvende vloerbedekking kan zijn! Hoor van iedereen wat anders, bijwerking medicatie, hoort bij hgyperventilatie en jij dan met energie zien van dingen. Denk dat het allemaal wel zou kunnen. Het is nog niet over, maar hou het in de gaten.
Vervelend he, die geheugenproblemen? Maar wat je zegt, soms komt het wel handig uit ;)! Maar wordt er ook wel eens gefrustreerd door hoor. Gisteren vroeg ik iets aan m'n broertje, hij werd boos, hij had het al 4x verteld.. :? :') Maar daar kon ik me dus niets van herinneren. Dan is het niet altijd leuk.
Vervelend dat je werk, tegen de afspraak in, toch contact met je opneemt. Misschien voelde zij zich ook verplicht om contact op te nemen met jou, omdat jullie eigenlijk samen de wia aanvraag moesten invullen. Gelukkig heb je alle papieren zelf al en is dat dus niet nodig. Hoe ga je nu reageren? Of reageer je niet?
Gelukkig is mijn relatie met het werk beter, krijg bijna dagelijks hele lieve mailtjes/smsjes van collega's :)
Wat eng dat je weer een verdachte auto zag staan. Lijkt mij geen prettig idee! Hou het goed in de gaten he?!
Al iets gehoord van de Noorder Brug?

PW: Ik denk niet dat ik te scherp zie en daarom dingen zie bewegen :+ . Gisteren bij de opticien geweest en de sterkte van m'n bril en lenzen zijn vééél te laag :Y) Niet een beetje, een behoorlijk verschil. Lijkt me dus sterk dat ik te scherp zie, maar wie weet.

Wat goed dat je je medicijnen af mag gaan bouwen!! Aan de manier waarop je het schrijft lijkt het niet of je er tegen op ziet? Lijkt me ergens toch ook wel eng? Blijkt wel dat je super op weg bent, dat je nu mag gaan afbouwen!! Heb je ook al een bepaald schema? Ga je terug naar 0mg?? Hoe lang duurt het afbouwen dan (als alles mee zit)?
Vind echt dat je het zo goed doet! Het is zooo goed dat je je gevoel er kan laten zijn, wou dat ik het ook kon. Snap dat het gesprek confronterend en lastig was, maar jouw reacties erop zijn zo goed! Stel dat je dit gesprek een jaar geleden had.. Had je waarschijnlijk niet zo kunnen reageren!
En daarna toch nog gaan sporten, maar wel je grenzen bijstellen.. zo knap! Petje af voor je hoor!

Ik vind het logisch dat je toekomstplannen stress veroorzaken. Is weer nieuw, onbekend terrein. Dat je onzeker bent over of je het aankunt, lijkt me logisch. Het is wel voor het eerst sinds heel lang dat je het ziet zitten om een studie te doen en je weet ook al wat.
Ik hoop voor je dat de nieuwe deeltijd een succes wordt en je in februari (of heel misschien in september) kunt beginnen met je studie. Ik gun het je zo!

Solina: Wat vervelend dat je zo slecht hebt geslapen. Ik herken het wel, ook de pijn op je borst. Het is heel vervelend. Je lichaam geeft duidelijk aan dat het niet goed met je gaat. Heb je al een afspraak gemaakt bij een psycholoog?

Angela: Heerlijk he, dit weer? Ben blij dat je er van kan genieten. Hoe gaat het verder met je?

Zwelgje: Wat een goed teken dat je weer honger hebt. En het trillen, herken ik maar al te goed. Als ik een schepje suiker in m'n thee doe, valt de helft van de lepel. Knippen gaat ook bijna niet. M'n handen trillen eigenlijk al weken non-stop. Heel vervelend, maar het is nou eenmaal zo. M'n benen lijken ook te trillen, maar dat ziet niemand, dat voel ik alleen zelf.
Lastig dat je het moeilijk vindt om met je vriend over je gevoelens te praten. Lijkt mij ook lastig hoor. Ik denk dat dat stap voor stap wel komt. Het lijkt nu voor jezelf ook allemaal zo vaag, je snapt (tenminste ik) niet wat er allemaal met je gebeurt, waarom en hoe. Als het voor jezelf iets duidelijker is waarom en hoe, kan je het misschien ook makkelijker vertellen. Ik moet daar vaak zelf eerst uit zijn, voor ik iemand iets kan vertellen.

Hoop dat ik niemand vergeten ben.
Vannacht ook onrustig geslapen. Gedroomd over m'n werk, dat ik weer aan het werk was en dat een collega mee keek en vertelde wat ik allemaal fout deed. Was niet zo leuk. Vanmorgen gelijk weer pijn op m'n borst. Ben om half 10 al lekker in het zonnetje in de tuin gaan zitten, was gewoon warm, kopje thee erbij.. was even fijn. Nu komen er helaas wolken voor de zon ;(
Ga straks even met de hond wandelen en even naar de apotheek. M'n dosering van m'n ad is verhoogd.. Hoop dat de bijwerkingen beperkt blijven..

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:20

ja eerste week van april geloof ik uit mijn hoofd kan ook tweede zijn.hoop dat ik nog iets weet wand ben net zo,n zeef.
heb net geslapen ben nog wel moe maar is toch weer even iets.
was namelijk oz gammel dat ik aan school bijna van mezelve ging.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:00

Maaike: Even snel een antwoordje over het afbouwen. Ik zat op 225 mg en ga nu met 37,5 naar beneden. Dat ga ik twee maanden doen. Als ik daar weinig verschil van merk wordt de volgende stap waarschijnlijk 75 mg. Het is de bedoeling om gewoon lekker rustig aan af te bouwen, uiteindelijk helemaal tot 0 mg idd. Maar het heeft geen haast ;) Ik heb mezelf geen doel gesteld wanneer ik er vanaf wil zijn. En dat is ook alweer heel wat voor mij, geen doel stellen :)
Ik heb echt het idee dat ik er aan toe ben en vind het ook helemaal niet eng. Morgen de nieuwe medicijnen in de nieuwe dosering ophalen, dan kan ik zaterdag beginnen :D

Verder probeer ik morgen weer te reageren, ik ben de hele dag op pad geweest en mijn energie is een beetje op. Het gaat wel lekker, maar ik ga nu even op de bank zitten met een boek ipv helemaal bijlezen ;)

:(:) Voor iedereen

Enne Even voor Wendel: Sorry als mijn reactie wat banketstaaf overkwam. Zat er een beetje doorheen gisteravond en denk dat ik dat een beetje in mijn reactie heb afgereageerd. Niet zo netjes, sorry daarvoor. Ging trouwens wel meer over je huisarts dan over jou. Welkom in ieder geval.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:55

Ooooh.. waar maak ik me dan druk om, als jij van daar af gaat afbouwen. Weet je nog ons gesprek gister? Dat ik nu vandaag ga starten met 100 mg ipv 75mg? En dat ik me nu al druk maak over het afbouwen.. ;)
Goed dat je jezelf geen doelen hebt gesteld, is ook nergens voor nodig. Je hebt de tijd om het rustig aan te doen, dus waarom zou je je daarin gaan overhaasten. Is makkelijker gezegd dan gedaan, I know. Maar als je reeel denkt, is er geen reden om ermee te haasten en om dus doelen te stellen. Neem de tijd die je er voor nodig hebt!
Goed dat je je nog lekker voelt na een drukke dag!

Ik voel me vandaag ook wel redelijk. Vanmorgen 2 uur in de tuin gezeten, boodschappen gedaan, met de hond gelopen, foto's uitgezocht en net nog een uur met de hond gelopen. Ben helemaal op, echt heel moe, maar voel me nu wel redelijk.. Vaak 's avonds gaat het wat minder, hoop dat het nu even zo blijft. Zou ik wel fijn vinden ;)

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:01

vroeg vandaag iemand waarom ik steeds thuis was en aangezien ik altij open en eerlijk ben vertel ik dat ook.
nou is dat er door zitten of burnout of overstresd hoe je het ook wilt noemen.
nou dan wil ik dat ook wel hebben.
voel me nu dus echt in de grond getrapt net of ik het leuk vind om thuis te zitten of ik me aanstel.klote zooi waarom ben ik zo eerlijk en trek ik me dan weer alles aan.
ze kent genoeg mensen met burnout...dus met andere woorden ik stel me aan.
voel me echt nog baggerder nu dus he...
mschien is het wel zo ook ... en stel ik me maar aan...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:21

Pollyewoppy: voelde me niet aangevallen hoor maak je maar niet druk. Snap heel goed dat je niet lekker in je vel zit.
Snap er hir ook helemaal niets er van. Dinsdag een brief van de arbo binnen gekregen. Stond gepland op 5-4-2010. Beetje vreemd wat dat ik 2de paasdag. Gisteren is er gebeld met het hoofdkantoor dat ik na pasen pas weer contact opneem met de zaak. En die brief kon ik verscheuren er kwam wel weer een nieuwe. Vandaag brief binnen moet nu op 31 maart naar de arbo arts. En dit is voor pasen en op het kantoor wisten ze dat ik op 31 maart naar de longarts moet. Laat het nu beide op dezelfde tijd staan gepland. Dus mijn 'woordvoerder' ( lees paps) gaat morgen bellen met kantoor. Stelletje etterbakken daar op kantoor. Gewoon dwars doen. Kan het er vandaag niet bij hebben.
Kreeg een heel lief telefoontje van een collega. Heb haar de laatste situatie uitgelegt. Ze wist nog niet dat ik geestelijk ingestort was. Heb wel een aantal dingen gehoord hoe het er nu aan toe gaat in het filiaal en werd er letterlijk niet goed van, beroerd, hoofdpijn en last van de darmen. Dat is een teken dat het dus echt even niet goed gaat.
Maar oke om even op je terug te komen solina: je stelt je niet aan. Een tip die ik van mijn huisarts kreeg: Je bent het waard om voor te vechten. Je trekt het even niet dus pas op de plaats. Even rust is nooit verkeerd. Kom op...... Geen koppie laten zakken hoor. En slapen doen we allemaal slecht denk ik. Ik slaap al 2 weken gemiddeld 4 uur in de nacht. Dit terwijl ik altijd een uurtje of 9 moest slapen om niet chagerijnig te worden, en nu....... Ik pieker te veel om te kunnen slapen. Ben al aan de homeopatische middelen geweest om in slaap te kunnen komen maar ook dit helpt niet. Lig dan nog tot 2 uur te piekeren. Jammer maar is even niet anders

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:43

wendel Welkom, wat een advies en tips zeg van je ha. Dat is iets wat ook wel gaat lukken |o En er van afkomen lukt ook niet 1 2 3. Helaas. Sterkte :(:) En welkom in de wereld die arbo heet, afspraken maken kunnen ze wel. Je moet je alleen niet afvragen hoe ze er bij komen. Dat geeft weer stress (vinden ze gek dat mensen in de stress raken) Al moet ik zeggen dat deze arbo die ik nu heb nog zo gek niet is.

maaaike Ze hebben weer eens verkeert gelezen, ik moest alleen contact opnemen voor rapporten en dergelijke. Deze heb ik al. En daarbij de mail was heel zakelijk, niet vragen hoe het gaat of zo niks van dat alles totaal geen interesse. Wees blij met je collega's en werkgever. Van de noorder brug nog geen antwoord gehad, helaas. Misschien een idee om de klokken een tijdje te verbannen? :') Probeer je energie te verdelen (zegt een must die het zelf niet doet :o ) Je bent wel actiever aan het worden, goed zo +:)+

pw Dat zijn goede stappen vooruit zeg. Moeilijk iets geen doelen stellen. {sorry, ff buur hardcore om zeep helpen. Zo gedaan, hij is volgens mij nudist, zat in zijn naakie. Jegh, geen gezicht. :r }

solina Die reactie die gehad heb, mmwwaaa gek zijn ze. Je stelt je echt niet aan en je heb het ook niet voor je plezier. Laat anderen dat maar denken, tot ze het zelf over komt dan piepen ze wel anders. Dat je nog niet op iedereen reageert komt nog wel.

Ik heb slecht geslapen, ik droomde van mijn overleden buurvrouwtje haar huisje. Ik ben blijkbaar nog steeds niet over haar dood heen, ze is in september 2008 overleden. Ik werd huilend wakker. Ik heb haar intensief geholpen de laatste 3 weken van haar leven, ze wist dat ze zou sterven ze had kanker, haar zo snel zien aftakelen heeft toch een grote impact op me gehad. Ik was er kind aan huis, ze was mijn "geadopteerde" tante. Mijn jongste pony blijkt zomer eczeem te hebben (hiephiep hoera -:(- Kan er ook wel bij) Hij heeft al een tijd last van plekjes, die met wat voor zooi niet over wouden gaan, en heb nu maar eens laten onderzoeken het werd weer erger.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:08

Het lukt me even niet om te reageren. Heb mijn best gedaan om bij te lezen, maar om één of andere reden wil het niet :n

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:10

Vervelend he PW, zulke dagen. Ik heb het ook wel eens, lezen wil dan nog wel.. maar typen, pfoe, vraagt soms erg veel van je! Doe rustig aan!

Ik ben wat gestrest wakker geworden, onrustig geslapen en veel gedroomd. Net gedouched, nu even met de hond lopen, dan even naar het ziekenhuis voor controle en daarna.. geen idee, zie ik wel :)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:26

Heb ook een slechte nachtrust achter de rug. Ben eerlijk waar helemaal kapot. Voel me net na een avond zwaar stappen om 5 uur in je nest liggen en om 7 uur er weer uit, zo een beetje dus.
Vandaag heb ik me wel weer nuttig gemaakt. Een muur geverft in de slaapkamer. Straks even wat ophalen voor mijn vader, en daarna nog even naar het paard. Ik merk wel dat ik aan de gang moet blijven. Moet me nuttig voelen anders sluit ik mezelf op.
Contact gehad met kantoor. Afspraak arbo word verzet. Wel de mededeling gedaan dat ik pas na pasen contact wil hebben met het werk en dus niet een afspraak wil hebben voor pasen.
Tja hun zaten ook met een reintergratie. Ja jammer dan deze afspraken staan er en daar houden we ons aan.
En inderdaad die tips van de Ha die werken toch niet, daarom maak ik me nu maar nuttig voor anderen. Even mijn gedachten verzetten.
Pollewoppy: Rustig aan hoor.......

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:40