[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:38

En vriendin van mij heeft de prikpil en die wil niet anders meer. Haar vriend zet hem (heeft verplegerspapieren) en nooit meer het gezeik met vergeten. Haar tante was na stoppen van de prikpil binnen een week zwanger.. dat is voor haar ook de reden om te blijven doorgaan.

Ik twijfel er zelf nog over.. spiraaltje wil ik gewoon echt niet, de verhalen hierboven bevestigen dat alleen maar. Het is toch een voorwerpje wat permanent in je lichaam zit. Lijkt me niets.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:39

Als je touwtjes van je Mirena te lang zijn en ja ik vind ze echt te lang voor je als ze er uit komen... :x dan kun je gewoon vragen of ze wat korter geknipt mogen worden. Want dit is ook niets... Ze hebben maar een halve cm nodig want ze pakken de touwtjes toch met een tangetje.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:53

Tja, ik heb het nagevraagd en ze knippen ze niet korter helaas. Ook blijf ik helaas wel ongesteld met die spiraal, baal ik best wel van. had gehoopt dat het weg zou blijven :P

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:34

Hoi allemaal,
Ik zit met een dubio. Ik ben al een jaar of 6 aan dezelfde pil ( microgenon 25) nooit problemen tot een paar maanden terug .

Eerst werd ik altijd na een dag of 2 , hooguit 3, na het stoppen van de pil ongesteld ( zelfs als ik hem een keer of twee vergat dan was het al raak ;) )
Maar nu komt het. De laatste 3-4-5 keer dat ik ongesteld moet worden gebeurd dat pas na 5-6 dagen.

De eerste keer kreeg ik een hartverzakking omdat het ik het altijd na twee dagen wordt. Ben ik mezelf druk gaan maken. Na bemoedigende woorden van mijn mama werd ik het die nacht nog ;)Stress dacht ik toen(nieuwe opleiding etc. ).

De keer daarop maakte me ik al druk omdat het de vorige keer al langer duurde. Gebeurde het weer pas na 5 dagen.
Als ik dan ongesteld wordt is het wel normaal dus niet extreem weinig ! Naja twee keer kan ook gebeuren.

Maar de afgelopen keren blijft het voorvallen. Ik heb al een beetje geschoven met het stoppen. Een keer eerder begonnen in de stopweek om mijn cyclus eens wakker te maken.

Maar nu ( ik ben zondag gestopt met de pil) en ben weer niet ongesteld. Wel de krampen en het zware gevoel maar het '' breekt'' niet. Nu heb ik wel zware zenuwen gehad omdat ik vandaag op moest voor tussentijdse toets maar toch.

Wat vinden jullie dokter bellen of gewoon nog even aanzien ?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:15

@ Hilde_q, ik zou toch de dokter bellen, al is het maar om je gerust te stellen.
Ik weet niet hoe het zit met jouw dokter, maar de mijne vindt het nooit erg dat ik langs kom om iets kleins, als hij mij gerust kan stellen vindt hij het al goed!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:19

Ja misschien dat dat wel een beter idee is. Moet morgen werken dus dat wordt pas weer maandag maar vind het zo raar omdat ik al zo lang dezelfde pil heb.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:12

leandrotje schreef:
Tja, ik heb het nagevraagd en ze knippen ze niet korter helaas. Ook blijf ik helaas wel ongesteld met die spiraal, baal ik best wel van. had gehoopt dat het weg zou blijven :P

Flauw... :n
Tegen mij zeiden ze nog speciaal dat als ik er last van kreeg ze korter geknipt werden.
Die van mij zijn maar net 1 cm lang denk ik.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:15

1 cm? Nou die van mij makkelijk wel 10 cm volgens mij....

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:18

10 cm? dat lijkt me niet de bedoeling! Ik heb sinds september een spiraaltje, moest de eerste 3 maanden wel even doorbijten maar heb nu nergens last meer van en ben deze maand voor het eerst echt helemaal niet meer ongesteld geworden, heerlijk!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:24

Klopt het dat als je de pil voor het eerst of in iedergeval in het begin een keertje doorslikt dat je dan doorbloedingen krijgt?

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:59

leandrotje schreef:
1 cm? Nou die van mij makkelijk wel 10 cm volgens mij....

10cm? Hallo zeg :? Daar word je toch gek van, lijkt mij :o

De touwtjes van mijn spiraaltje nu.. zijn volgens mij net een halve cm. Van de vorige die is uitgezakt waren ze ook erg lang gelaten.. Raakte er volgens mij mee in de knoop met een tampon :P of zo. Haha..

Ben nu in ieder geval weer bloeding vrij.
Wacht nu af wanneer ik weer ga menstrueren want helaas voor mij gaat het ook niet op dat de menstruatie stopt met de mirena.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:41

Naomi_Haffie schreef:
Klopt het dat als je de pil voor het eerst of in iedergeval in het begin een keertje doorslikt dat je dan doorbloedingen krijgt?

tja over kloppen kun je niet echt spreken omdat het voor iedereen anders is. Maar het kan altijd gebeuren.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:13

Ik kan dus helemaal geen tampon gebruiken omdat de touwtjes erin verstrikt raken. als ze eruit steken moet ik ze dubbelvouwen en terugstoppen (klinkt raar ;) ) en ze steken heel ver uit. Als ik loop prikken ze ook in mijn lijf, zeer vervelend!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:18

dan zou ik zeker er voor zorgen dat ze ingekort worden!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:37

Ja dat kan echt niet, ik zou er ook echt even mee naar de huisarts of naar de gyn gaan!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:27

leandrotje schreef:
Ik kan dus helemaal geen tampon gebruiken omdat de touwtjes erin verstrikt raken. als ze eruit steken moet ik ze dubbelvouwen en terugstoppen (klinkt raar ;) ) en ze steken heel ver uit. Als ik loop prikken ze ook in mijn lijf, zeer vervelend!

Wat een drama lijkt mij dat, geen tampon kunnen gebruiken omdat je verstrikt raakt in de touwtjes van je mirena als je ongesteld bent }:0 Of jij moet ook tot een van de gelukkigen behoren die niet meer menstrueert dankzij de mirena. Dat geluk heb ik in ieder geval niet :o

Maar ik zou als ik jou was anders even langs een andere gynaecoloog gaan om toch na te checken of de touwtjes echt niet wat korter kunnen. Als je ze steeds terug moet stoppen en ze prikken je zelfs dat lijkt me ook niet alles ;)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:23

Ik ben helaas nog wel aan het menstrueren en ik heb een hekel aan maandverband, maar kan niet anders. Gelukkig menstrueer ik niet heel erg. Denk dat ik van de week nog een keer de huisarts ga bellen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:30

Ik zou gewoon zo snel mogelijk naar de HA gaan en ze kort laten knippen. Ze horen uit je baarmoeder te hangen, niet uit je doos :D

Die van mij zijn verdwenen, fijn voor mij de komende 4,5 jaar, iets minder fijn met eruithalen... maargoed dat is eenmalig :)

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:59

Verdwenen? Hoe kan dat nou? En het spiraaltje zit nog wel op zijn plek?

Nou ja, ik weet in ieder geval dat het verwijderen met de touwtjes uit de baarmoedermond 1seconden duurt en dat het pijnloos is :o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:39

Dames ik ben een beetje ongerust..

Ik heb sinds begin december? een spiraal en het zetten was een hel en de pijn daarna ook, het zetten was niet prettig en daarom ben ik niet naar de controle geweest ik wilde de eerste 2 weken niemand bij mijn buik hebben of rondom dat gebied (ook geen seks dus) zo vreselijk vond ik het zetten.

Nu heb ik sinds 2 weken echt hele erge buikkrampen, niet non stop, maar met vlagen alsof mijn lijf "ongesteld" wil worden ik word t alleen niet.

ik heb nu meer t gevoel dat mijn lichaam dat ding aan het afstoten is?
iemand daar ervaring mee?

ik wil wel naar de dokter, maar ik durf niet, het idee dat ik weer moet gaan liggen en dat ze weer zo hard op mijn buik gaan drukken maakt me misselijk en naar.

kan iemand mij trouwens vertellen hoe die controle gaat? mag ook per pm..

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:00

@Dm: de controle is een inwendige echo. ;)

Ik heb die buikkrampen ook gehad na 2 maanden en moest gewoon 2 ubiprofen innemen met zoveel uren, gewoon het maximale per dag. Kreeg ik als tip van de huisarts.
Had ik in het begin dus ook, maar mijn lichaam stootte het niet af.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:24

Ik heb wel het een en ander aan speurwerk gedaan, maar heb zo 123 niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ik slik nu al jaren de Diane35 en daar ben ik helemaal klaar mee. Ik ben er toendertijd mee begonnen vanwege de vette huid en puistjes, maar ik ben zeker 10 kilo aangekomen. Ook heb ik vaak last van stemmingwisselingen (erg snel emotioneel, etc.). Ik ben wel eens eerder gestopt en toen overgegaan op de Microgynon 30, maar toen ging het meteen slecht met m'n huid, dus ben ik weer teruggestapt naar de Diane35.
Nu lees ik diverse dingen over de Yasmin. Graag hoor ik ervaringen van mensen die van de Diane35 naar de Yasmin zijn overgestapt. Merkten jullie duidelijk verschil tussen de kilo's, stemmingen, enz.? Is de Yasmin ook een pil die werkt tegen een onrustige huid?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:36

Seventje schreef:
Verdwenen? Hoe kan dat nou? En het spiraaltje zit nog wel op zijn plek?

Nou ja, ik weet in ieder geval dat het verwijderen met de touwtjes uit de baarmoedermond 1seconden duurt en dat het pijnloos is :o

Alles zit nog prima op z'n plek. De touwtjes zijn waarschijnlijk iets naar binnen gegaan dus niet meer zomaar te vinden/voelen. Maar ze wilde niet verder zoeken omdat het daar alleen maar geirriteerd van raakt.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:56

ik ben zelf aan de microginon 30, maar ik begin steeds meer te twijfelen over al die hormonen in mijn lijf. wie is hier nogmeer gestopt met de pil om die reden? en hoe is dat bevallen?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:06

Wil je dan helemaal niets meer gaan gebruiken? Ik zou dat ook graag willen, maar vriendlief is niet zo fan van condooms en ik weet ook niet of ik die dingen alleen vertouw.