me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:40

Nee, op dit moment kan ik het zelf handelen als ik niet teveel stress van school heb. En nu moet ik ook zeggen dat mijn huisarts me weinig informatie wil geven :\
Zodra ik mijn school op orde heb ga ik wel kijken naar behandeling :j is het aan te raden?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:33

Het ligt eraan wat ze geconstateerd hebben, alleen de diagnose ME/CVS zegt niet veel. Is er onderzoek gedaan naar de mogelijke oorzaak, en hoe je lichaam met ME functioneert of disfunctioneert? Als je een compleet beeld hebt van wat er mankeert, kun je wel de symptomen aanpakken en ervoor zorgen dat het niet verergert. En jahoor er zijn een hoop plekken aan te raden en ook een hoop plekken om af te raden. Ik ben zelf geen voorstander van Cognitieve gedragstherapie. Ik zelf loop bij het CVS centrum in Amsterdam en ben daar zeer tevreden over. Helaas hebben ze een patientenstop. Maar jij woont vlakbij Lelystad, daar is ook een CVS centrum, die nu aardig aan de weg timmert, alleen word dit niet in zijn geheel vergoed door de ziektenkostenverzekering

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:43

gisteren heb ik eindelijk weer eens lekker paard kunnen rijden :)
ik was erg actief gisteren en niet moe, dus nadat ik een uur had meegelopen met de eerste groep (gehandicapten) en na een uur wachten kun ik lekker aan het werk. Ik heb de pony waar ik op reed hard an het werk gezet (ze was erg sloom volgens mij omdat ze hengstig was:P) .
En pas toen ik 1 uur later in bed lag werd ik een beetje moe :)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:09

zo ben ik ook weer eens een keer.hier gaat het nog steeds niet goed met me ontsteking in me pols dus volgende week gipsen.helaas.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 07:08

MK; wat vervelend zeg! Waarom gaan ze het dan eigenlijk gipsen? Denken ze dat zo de ontsteking weg gaat?

Hermlein, fijn dat je eindelijk weer eens lekker heb kunnen paardrijden.

Ik ben vannacht aardig ziek geweest, wat ik zelf helemaal niet vreemd vind :D Dinsdagavond weer naar feest geweest en was om 12 uur thuis. Gisteravond ook weer (gekostumeerd feest, echt hilarisch hoe sommige erbij lopen!), maar dit keer hield ik het tot kwart over 10 vol. Moe viel mee, dat ben ik eigenlijk niet echt. het is meer de misselijkheid en de buikpijn.
Maarja, al met al hou ik alles erg goed vol!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 07:10

Ow, en welkom Knabbelgirl! Je zit dus nog wel gewoon op school? Fijn zeg! Heb je veel last van je cvs?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:45

@Hannanas; Begin je een nieuwe opleiding dan? (omdat je intake hebt?)
@Knabbelgril; Welkom! Ben je als CVS patiënt betitelt of hoe bedoel je dat? :)
@Hermlein; Lekker dat je goed mee hebt kunnen paardrijden. Ben je al op school begonnen?
@miss_kippie; Balen van die ontsteking!! Heb je al de uitslag van de MRSA test?
@Marilla; Zo jij hebt aardig gefeest, hoeveel avonden ben je weg geweest? Wel lekker als je dat allemaal kunt!

Ik moet de 24e naar de cardioloog.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:54

Ben benieuwd Paula! Wie weet dat er nu dan ein-de-lijk wat uitkomt zodat er wat aan kan worden gedaan!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 08:56

Ben benieuwd Paula!
Hoe gaat het met je op school?

Ik ben vrijdagavond, zaterdagavond, dinsdagavond en woensdagavond weg geweest. Scheelt dat ik niet blijf totdat ik moe ben en overdag rust. Ik ga gewoon nog naar huis wanneer ik fit ben, zodat ik niet over m'n grens ga.
En ik wil niet denken over hoe ik me volgende week ga voelen :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 08:58

Zo zag ik er gisteravond met gekostumeerd feest uit. Iedereen liep zo verkleed, maar voelde me echt niet op m'n gemak :P

Afbeelding

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:54

School gaat nog precies zo als voor de vakantie... Opgespaarde energie is ook niets meer van te merken.
Zo wat een gefeest! Is die feestweek nu afgelopen?
Sexy pakje hoor! :')

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:00

Mooi pakje Marilla!

Lekker hoor dat je zoveel kunt doen, daar kan ik op dit moment alleen maar van dromen :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:43

Paula schreef:
@Hannanas; Begin je een nieuwe opleiding dan? (omdat je intake hebt?)
@Knabbelgril; Welkom! Ben je als CVS patiënt betitelt of hoe bedoel je dat? :)
@Hermlein; Lekker dat je goed mee hebt kunnen paardrijden. Ben je al op school begonnen?
@miss_kippie; Balen van die ontsteking!! Heb je al de uitslag van de MRSA test?
@Marilla; Zo jij hebt aardig gefeest, hoeveel avonden ben je weg geweest? Wel lekker als je dat allemaal kunt!

Ik moet de 24e naar de cardioloog.

Nee, mijn Minor! Vandaar, ze noemen het intake. Ik hoop dat het bevalt want het is aan de vrije hogeschool en ze zijn iig een klein beetje zweefkezerig. :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:44

Marilla schreef:
Ben benieuwd Paula!
Hoe gaat het met je op school?

Ik ben vrijdagavond, zaterdagavond, dinsdagavond en woensdagavond weg geweest. Scheelt dat ik niet blijf totdat ik moe ben en overdag rust. Ik ga gewoon nog naar huis wanneer ik fit ben, zodat ik niet over m'n grens ga.
En ik wil niet denken over hoe ik me volgende week ga voelen :=

Is dat wel gezellig, ik neem aan dat je al rond 11 uur moe bent? :P
Of eerder: al moe bent voordat je gaat dus nog moeier maakt dan niet meer uit.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:08

Het begint bij ons al om 8 uur en iedereen moet al wel binnen zijn voor half 10, dus de sfeer hangt er ook al vrij snel in en bovendien stopt het doordeweeks al om 12 uur. Heb het tot nu toe nog super goed naar m'n zin gehad! :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:33

Ik verveel me zo he :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:37

@Hannans; Begin je dan nu aan je 3e jaar?
@Marilla; Lekker hoor! Als de feestweek is afgelopen kun je dus weer andere dingen gaan doen als dit zo goed gaat? :)
@MP; Hoe dat zo?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:39

mja... heb gewoon even niets te doen :P En nergens zin in en nergens puf voor!

Enn.... het regent hier weer lekker

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:16

Net toch maar even gaan slapen want moet dus zo naar mn werk.. Hoe is het met de rest hier?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:36

Ook vervelen :P Heb je nu eigenlijk ook nog school of ga je een jaartje werken?

Ik hoop dat het na de feestweek (die duurt tot zaterdag, maar denk dat vanavond laatste avond is.. morgen lekker rustig doen en zaterdagavond bbq) ook steeds goed blijft gaan. Ik hoop dat ik dan ook wat dingen kan blijven doen en misschien wel ergens vrijwilligers werk kan gaan doen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:22

Ik heb lekker weekend. :+: Nog niets voorbereid deze hele week dus nog een berg huiswerk te doen, en ook nog het voorbereiden voor volgende week dan.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:28

Fijn marilla, dat je het zo goed hebt kunnen volhouden, de feesten.

Paula: gewoon genieten van je weekend!

MissP wanneer moet je weer naar het cvs centrum?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:31

Ik denk trouwens niet dat ik nog ga proberen om bij het CVS centrum te komen... Want wat hebben ze daar voor onderzoeken met betrekking tot je hart? Ik moet nu dan dus (weer) naar de cardioloog en krijg hoogstwaarschijnlijk een fietstest en sowieso weer een ECG. Echo, bloeddrukmeting 24 uur enzovoort heb ik al gehad. Ben op heel veel dingen geprikt. Zie er eigenlijk geen meerwaarde meer in nu...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:39

Maar ze doen bij het CVScentrum meer dan alleen je hart controleren he ;)
Ze doen daar inderdaad een fietstest (maar wel een hele uitgebreide met zuurstofkapje) en ECG's en een echo van je hart :) Verder dus de kanteltafeltest.. Bij beide testen wordt het slagvolume en nog veel meer gemeten, je zit echt onder de metertjes :P

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:41

En het CVS centrum werkt samen met het VU tegenwoordig, en zij kunnen over het algemeen meer onderzoeken uitvoeren dan alle andere ziekenhuizen in Nederland. Dus meer onderzoek en meer mogelijkheden en meer behandelmogelijkheden. maar het cvs centrum heeft wel een patientenstop tot april 2010