Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:25

Ja ik denk eigenlijkdat we (de halve hoofdjes ) er allemaal zo over denken, als je niets inneemt is het ondraagbaar. Helaas helpt immigran niet bij mij en zomig dus ook niet, ik ben benieuwd wat de dokter me gaat vertellendaarover, want ze zei dat zomig eigenlijk bij iedereen wel werkt.(hé verdorie, waarom bij mij dan weer niet?)

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:48

Ik heb ook van de HA te horen gekregen dat ik het in principe 1x per dag in mag nemen, maar als het uitgewerkt is, mag ik na een uurtje of 6 weer een nieuwe dosis nemen. Maar niet meer dan 2 per dag! Dus meestal begin ik met de neusspray en als dat niet aanslaat of snel uitgewerkt is, neem ik later de zetpil. Meestal slaat 1 van de 2 wel aan en gelukkig hoef ik bijna nooit 2x per dag te nemen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:34

Laurabram schreef:
dan leef ik liever een paar jaar korter zònder hoofdpijn dan langer met iedere keer een zere kop.

Helemaal mee eens! :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:37

Ik houd me bij imigran gewoon aan de bijsluiter: niet meer dan 3 per 24 uur. Dus minimaal 8 uur ertussen, en datwerkt al jaren prima. Word er ook niet immuun voor of zo.

Af en toe neem ik een keer niks in en probeer ik het maar uit te zitten, maar het wordt dan niet minder en gaat al helemaal niet vanzelf over. Het gaat alleen over als het op enig moment na een imigran wegblijft, maar dus nooit zonder medicatie uit zichzelf ...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:39

mijn huisarts zei altijd: in principe 1 keer bij het begin van de aanval, als ie met 2 uur niet werkt dan mag ik een 2e, en helpt dat niet ja dan helpt niks...

enneh...vanaf nu zal ik maar de bosjes goed in de gaten houden... al zal dat wel meevallen aangezien ik hier mijn woonplaats en adres niet heb vermeld...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:41

@lammie, you´ll never know........... :+

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:42

rocymax schreef:
@lammie, you´ll never know........... :+

ok...nou ik hou het in de gaten...hahaha

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:09

Het is volgens mij ook gewoon zo dat de Imigran de alleen ergste verschijnselen onderdrukt, maar zeker de aanval niet afbreekt. Die moet je 'gewoon' uitzitten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:30

Ja dat denk ik ook, vandaar dat die eerste zomig wel "werkte", maar daarna kwam de pijn weer terug en de tweede werkte al niet meer.........

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:45

Kreeg net van mn baas de tip van een osteopaat, die had haar goed geholpen met migraine/hoofdpijn. Wordt ook nog vergoed zag ik, dus ga dr eens achteraan. Jullie toevallig ook ervaring mee?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:54

as donderdag om 11 uur word ik bij de huisarts verwacht..
ben benieuwd!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:52

@pinacolada; ik heb er geen ervaring mee maar misschien helpt het, ik geloof wel dat er hier meer bokkers het geprobeerd hebben.
@daancats, ik ben ook benieuwd wat ze gaan zeggen , je houd ons toch op de hoogte?

Ik voel me zelf wel wat beter maar het is niet weg, het lijkt wel chronishc te worden

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:48

Laurabram schreef:
Het is volgens mij ook gewoon zo dat de Imigran de alleen ergste verschijnselen onderdrukt, maar zeker de aanval niet afbreekt. Die moet je 'gewoon' uitzitten.

Dat ervaar ik ook. n dat kan soms ook wel 5 dagen duren. Ik slik dan gewoon elke dag een imigran, zo kom ik die dagen dan redelijk door, heb ik elk geval zo'n 8 a 9 uur geen hoofdpijn want ze helpen na een uur altijd prima voor die tijd.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:37

En Sumatriptan of Fromirax, werkt dat bij jullie niet (al dan niet in combinatie met betablokkers)?

Ondertussen nog steeeeeds geen aanval gehad, wel een heerlijke blaasontsteking waar ik al een paar dagen mee rondloop. Vannacht werd het zo erg dat ik vanochtend toch maar een plasje heb ingeleverd. Resultaat is een ABkuur van 6 dagen.

Beterschapjes voor alle halve hoofden!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:42

pieteritus schreef:
En Sumatriptan of Fromirax, werkt dat bij jullie niet (al dan niet in combinatie met betablokkers)?

Ondertussen nog steeeeeds geen aanval gehad, wel een heerlijke blaasontsteking waar ik al een paar dagen mee rondloop. Vannacht werd het zo erg dat ik vanochtend toch maar een plasje heb ingeleverd. Resultaat is een ABkuur van 6 dagen.

Beterschapjes voor alle halve hoofden!!

Sumatriptan zit in imigran. ;)

Heb je geen last van je hoofd zit het weer ergens anders! ;) :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:42

hoi hoi, Nou laat ik ook eens een keertje schrijven als ik me goed voel, werd vanmorgen wel wakker met stevige hoofdpijn maar heb gelijk hemicraneal ingenomen (ibuprofen durf ik niet zo erg meer in te nemen, nadat jullie me gewaarschuwd hadden heb ik ook nog eens de reportage op radar gezien) en het is over gegaan, ik voel me eigenlijk best goed!!!!! Hoera!! hoe gaat het met de rest van jullie??

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:47

hier gaat het nog steeds goed...iedereen met halve hoofden sterkte...

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:54

Hier gaat het ook nog steeds goed... is al een tijdje geleden dat ik mijn laatste aanval gehad heb (23 sep).

Momenteel neem ik Topamax 2x25 mg per dag, en als het opkomt een spuit Imigran. Ibuprofen heeft bij mij geen effect. Na een artikel gelezen te hebben over Omega 3 en migraine, ben ik overstag gegaan en probeer ik het op deze (natuurlijke) manier aan te pakken. Al de chemische rommel ben ik een beetje beu eigenlijk, en ik moet zeggen dat het tot nu toe redelijk gaat. Omega 3 gaat de natuurlijke ontstekingsreactie tegen, die onder andere in ons lichaam plaats vindt tijdens een migraine aanval.

Verder is er momenteel een onderzoek gaande (ik geloof dat ze nog op zoek zijn naar deelnemers) die gericht is op zelfmanagement voor mensen met migraine (meer info: www.mymigraine.nl).

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:24

ik heb het doorgelezen en het lijkt me wel interessant, maar dezze cursus kan je natuurlijk alleen maar doen als je in nederland woont.
Heeft iemand trouwens ervaringen met acupunctuur?

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:48

Dat hoeft niet noodzakelijk een probleem te zijn, ik woonde destijds in Belgie en ben intussen verhuisd naar Zweden... Bij het aanmelden voor de cursus heb ik de onderzoekster even een mailtje gestuurd en volgens haar was er wel een mauw aan te passen door contact via e-mail.

Accupunctuur heb ik maar een keer geprobeerd, geen ervaringen mee op langere termijn...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:53

oh dus jij hebt deze cursus al gedaan dan?? en heb je er baat bij gehad? en zo ja in wat voor opzicht?? ja sorry dat ik je dit allemaal vraag maar ik walg ook echt van al die chemische rotzooi, ik heb het idee dat het mijn hele lichaam kapot maakt

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:01

Ik heb haar in augustus een mailtje gestuurd, en hou sindsdien het hoofdpijn dagboek bij. Officieel moest ik dit pas vanaf begin oktober bijhouden, maar het is wel handig om een overzicht te hebben per maand van de aanvallen, medicatie, wel of geen menstruatie etc. (zeker als je bv eens naar de dokter moet) dus ben ik er toen maar meteen mee begonnen.

Ze vragen je initieel om twee vragenlijsten in te vullen en het hoofdpijndagboek voor een maand in te vullen, waarna ze bekijken of je in aanmerking komt voor het trainingsprogramma. Ik hoop er ook baat bij te hebben, ben zelf psychologe, dus ook van daaruit interesseert het me wel om via zelfmanagement een beetje meer controle te krijgen over die aanvallen. Als het jullie interesseert, houd ik jullie op de hoogte van het verdere verloop.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:03

Ja mij interesseert het zeer zeker, de rest weet ik niet , het is heel stil op het topic, dan hoop ik altijd maar dat er geen tot nauwelijks halve hoofdjes zijn

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:36

Ben erg benieuwd of het werkt sneeuwelfje!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:14

Jaja ik mag me nu officieel aanmelden bij jullie kluppie :=

Ik ben dus vandaag bij de dokter geweest en het is inderdaad migraine..
Ik heb gekregen: ibubrofen 600 als de aanval niet zo heel erg is :z jaja..

en voor zwaardere aanvallen maxalt 10 mg smelttabletten
Primperan zetpillen 20 mg voor de misselijkheid..

Ben benieuwd.. mochten ze niet werken of mocht ik teveel last krijgen van de bijwerkingen :7 dan moet ik
weer terug naar de huisarts!