Flosje446 schreef:@Phietje: Misschien kan je accupunctuur proberen? Daar heb ik best wel goede verhalen over gehoord. Voor de rest kan ik je niet echt tips geven.
Vandaag was het weer drama. Ik stond al met een buik vol gas op. In de trein moest ik ineens onwijs nodig naar de wc en werd echt heel erg misselijk. De trein zat helemaal bomvol en ik schoot volledig in de stress. Gelukkig kon ik het even volhouden en waren we snel in Utrecht, maar als het langer geduurd had, had ik echt een paniekaanval gekregen. In de frisse buitenlucht knapte ik al snel op. Op Utrecht moest ik 20 minuten wachten en ben ik maar op het perron heen en weer gaan lopen en gelukkig kwam mijn buik weer tot rust. De volgende trein was lekker rustig. Dat ik zo in paniek raakte heb ik echt al een tijd niet gehad. In april moet ik verplicht een week op excursie naar Noord-Oost Duitsland met de bus. Dat zie ik dus totaal niet zitten. Dan zit ik echt helemaal opgesloten en kan ik geen kant op. Als ik er over nadenk raak ik al gestressd. Dan komt ook nog het verblijven in een vreemde omgeving en 5 dagen lang vanalles en nog wat doen. Dat ga ik dus echt niet trekken. Ik ben na 1 hele dag iets doen al gesloopt en een paar dagen er na ook nog. Het is echt verplicht. Als ik nu niet ga, moet ik volgend jaar mee, maar dan met mensen die ik helemaal niet ken. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Maar leuk vind ik het niet.
Dit herken ik inderdaad heel goed
Vreselijk is dat..
Ik vind het ook nooit leuk om met een hele groep naar de trein te gaan
ga liever in mijn eentje.
Vind het ook niet altijd leuk dat een vriendin ( of iemand die ik redelijk ken en toevallig mee praat) naast mij gaat zitten in de bus als ik mij niet lekker voel, ik probeer dan altijd als laatste in de bus te stappen zodat misschien dat plekje al weg is 
Maar vind dit wel super triest......
Van dat 'vast' zitten in de bus herken ik ook, toen ik met school naar Disneyland ging, was ik al super zenuwachtig en kwam er ook nog eens een wortelontsteking bij in mijn kies
Ik raakte toen al helemaal in paniek. ( buik + tand)
Ben toen ook niet gegaan, kunnen ze geen regeling voor jouw treffen dat je niet mee hoeft? Maar dat compenseert met iets?
Ik vind dit soort dingen wel altijd heel lastig want dan plaats je jezelf wel in zo'n 'slachtofferrol' als je alles voorbij laat gaan, maar het is gewoon heel moeilijk om je erover heen te zetten 
In dit topic wordt heel veel begrepen wat normaalgesproken niet wordt begrepen inderdaad, best fijn is dat.
Toen ik met die salades bezig was, kreeg ik natuurlijk opmerkingen want ik moest wel uitleggen dat het niet was om af te vallen...
Ik heb elke keer gezegd dat het is omdat ik zo'n last van mijn buik heb, maar dan wordt er doorgevraagd en dan zeg ik al vrij snel dat ik spastische darm heb.
Vooral op stage werd dit heel veel gevraagd en schijnen bijna alle meisjes bij mij op stage het ook te hebben
Maar die doen gewoon alles, eten hardstikke veel brood, ook dat donker bruine, lopen niet constant naar de wc e.d.
Ik vind dit best lastig, ik weet dat heel veel meisjes dit hebben
Maar daar heeft bijna iedereen het, terwijl ik (heel stom, ik weet het) het idee heb dat het allemaal wel meevalt bij hen.
Maar vind dit ook weer zo'n stomme gedachtegang, want waarom zou het niet zo zijn..
Heb dan wel het idee dat ik het erger heb o.i.d? Er wordt wel heel snel gezegd dat het spastische darm is natuurlijk.