volgens het matendingetje in mijn Freya bh is een 65FF in NL een 30FF in de UK, in de US is het een 30H dus ik vermoed dat je wel gewoon een H moet bestellen...
En ik heb een omvang van 84, volgens de ene site moet je dan een 80 hebben, volgens de ander een 85, wat is wijsheid? De 85's die ik in het verleden had/heb kruipen enorm omhoog.
Dat is heel wisselend Odetteke... Hou je meer van strak, of meer van los? Ik heb wel eens mensen in de winkel, als ik ze meet, dat ze een omvang van 93 cm hebben en graag een bh met 85 omvang dragen, omdat ze van strak houden.
Enne, per merk/materiaal verschilt het ook heel erg qua omvang, het ene valt strakker dan het andere.
sowieso fijne site odetteke, die kende ik nog helemaal niet joyce2: een strakke BH is toch lelijk onder "strakke" kleding. Dan krijg je van de zwembandjes...
odetteke
Geplaatst: 18-08-10 21:22
Maakt mij niet uit waar ik van hou, als ik maar eindelijk iets heb wat ik zelf kan openmaken eind van de dag (in plaats van dat het bijna in mijn nek zit), dat de beugels niet in mijn oksels prikken, en alles er in blijft zitten ben ik al tevreden... dus waar heb ik dan het meeste kans mee, 80 of 85?
Btw, ik heb nu o.a. freya, panache, wonderbra en lepel in mijn lijstje op brastop staan... nu alleen even een selectie maken, want 17 beha's vind ik wat veel
@odetteke: Ik kan je pas vertellen welke omvang je moet nemen, als ik de bh bij je aan zie, haha. Kan ik zo niet zeggen, ik ken het merk niet, ik ken de materialen niet en ik ken jou bouw niet. Onthoud wel, dat als je een omvang kleiner neemt, de cup ook kleiner word en bij een omvang groter, de cup ook groter word. Hoe strakker je bh zit, hoe meer druk erop komt te staan, hoe sneller hij uit gaat rekken.
@Joelledsr: Dat klopt, als een bh te strak zit, dan ga je van die "hubbels & bubbels" zien, al zijn er ook mensen die al van zichzelf wat hubbels en bubbels op die plek hebben en dat kun je moeilijk weg krijgen! Maar als iemand perse een (te) strakke omvang wil, kan ik alleen maar adviseren dat het mooier is om een lossere te nemen. De uiteindelijke keuze moet de klant zelf maken, want als ze het idee hebben dat ik ze gedwongen heb een bepaalde keuze te maken en de bh zit toch niet zoals ze gehoopt hadden, ben ik gelijk de pineut Dus ik pas altijd erg op met hoe ik dingen zeg! Veel mensen hebben het gevoel: Strak = veilig
odetteke, in principe kan een bh alleen steun bieden als de omvang van de bh kleiner is als jou eigen omvang.. de meeste steun van een bh komt vanuit de band die onder de borst door loopt..
het merk freya heeft beugels die tot vrij hoog doorlopen.. voordeel van freya is wel dat als je een beetje uitgebreide livera of bijenkorf in de buurt hebt ze die ook verkopen, daar zou je even kunnen passen wat je lekker vind zitten qua maat voor je online besteld.. (kan een boel teleurstelling voorkomen als je veel leuke bh's hebt besteld en niks past)
Odet, heb je al besteld? Mijn Bravissimo pkje is inmiddels gearriveerd in Nederland (ik ben zelf echt nog in Frankrijk ) en ook mijn bestelling bij the undercover experience is onderweg (daar hadden ze een hele mooie aanbieding van Panache!).
Wat maten betreft, dat verschilt echt per merk. Ik heb van Panache 34H (75H) terwijl ik in Nl laatst een 75H had gepast (van primadonna???) die echt te klein was.
Qua omvang zou ik als ik jou was voor een 80 gaan, ter overbrugging kan je evt een tussenstukje gebruiken, maar de ervaring leert dat de omvang toch flink rekt. Als diverse 85s ohoog kruipen, dan klinkt het toch alsof 85 te groot is.
Is er geen lingeriezaak in jouw omgeving waar je een van de door jou genoemde merken kan proberen? Of een merk dat Bravissimo ook verkoopt? Als je dan weet welke maat goed zat van welk merk, dan weten ze bij Bravissimo wel hoe andere merken daarmee vergelijken .
Ik ga binnenkort weer bijlezen. Ben benieuwd Vikki of alles past! Ik pas mijn bikini niet meer door afvallen, 2 x mee gezwommen
Odette je kunt ook een tussenstukje kopen met haakjes en oogjes. Die kun je dan gebruiken wanneer hij nog te strak zit dan kun je als hij wat uitloopt het eruit halen. Op die manier kun je ook een tussenmaat nemen zeg maar
ik heb niet heel het topic doorgelezen maar ik heb ook een E 70 en vond ook geen bh's voor een mooie prijs maar nu heb ik sapph en ook bikini van en heel tevreden over! hebben ze heel veel maten in
Ik heb 1 Sapph waar ik eerst heel tevreden over was, maar later... Pfffff dat labeltje !!! Ik word er helemaal knetter gestoord van, zo irriteerd het! Ja ik weet het, ik moet het er uit halen... Maar ik ben bang dat het dan nog meer gaat irriteren, dat het dan meer prikt.
gege, hier nog 1! maar dan niet echt exterem, ik heb meestal 75e, kan ook wellis 80e worden. ben ook wel redelijks tevig maar ik heb altijd bh's van de hunkemöller, zitten heerlijk! schijnt dat die nieuwe bh's van die Daphne van HNTM onwijs goed zijn.. toch maar keer passen sapph vind ik helemaal niks, zelfde reden als hierboven+die 'touwtjes'
Corelli
Geplaatst: 27-08-10 20:47
Celiien schreef:
sapph vind ik helemaal niks, zelfde reden als hierboven+die 'touwtjes'
Die kun je er ook af knippen heb ik ook wel eens overwogen
Ik kom even brutaal dit topic binnen zetten. Ik heb al vaker hier wat dingen mee zitten lezen, en hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. Op een site uit de VS heb ik een aantal leuke bh's gezien, en daar zou ik ook graag willen bestellen. Alleen, welke maat? Ik heb 70E, en op internet lees ik overal dat ik dan een 32D moet nemen, terwijl een bokker 32DD zei. Iemand een idee welke het nou moet zijn?
ik vind sapph wel leuk en lekker zitten, geen last van labeltjes er zijn wel veel bandjes enzo maar ik vind dat deze stevig blijven tegenover die van hukemuller die rekken altijd heel hard uit en dan geven ze geen stevigheid meer. Meestal passen ze me niet ook niet omdat ik klein ben en de bandjes niet genoeg kan verstellen. Heb er een aantal gehad die heerlijk zaten maar na een paar maanden echt te groot waren in de rug doordat ze zo rekken
Ilsemarie
Geplaatst: 29-08-10 11:24
Celiien schreef:
sapph vind ik helemaal niks, zelfde reden als hierboven+die 'touwtjes'
Ik vond MD eerst ook nooit wat, wilde ik nooit en vond het maar ordinair en al dat hang en sluitwerk, voordat je dat aanhebt ben je een halve dag verder... Tot ik uit vertwijfeling toch eens eentje gekocht heb. Bij mij zie je de bandjes bijna nooit (en ik draag geen coltruien geowon normale shirtjes/singlets) en het zitcomfort is gewoon zo groot, iig voor mij! Ik draag nu heel graag MD en eigenlijk alleen nog maar...!
vikki
Geplaatst: 29-08-10 21:17
Perfect fit !!! Ik ben helemaal blij . Dwz, ik ben blij met mijn bh's, ik ben niet blij dat ik weer in Nederland ben...
Mariskatw
Geplaatst: 29-08-10 22:28
Ik heb sowieso al weer 2 gezien van freya die op mijn verlanglijstje kunnen
en van sapph vind ik de gladiator ook wel leuk trouwens!
maarja.. eerst wat investeringen bij de paarden in erfverharding... dus veel geld uitgeven aan bh's is nu even niet verstandig!
Corelli
Geplaatst: 30-08-10 09:27
Jammer dat bij Freya bijna alle leuke onvoorgevormd zijn Ik draag alleen maar voorgevormd namelijk en die vind ik dan weer vrij basic.. Nou ja, heb gelukkig nog BH's genoeg
@Mariska: De bovenste hebben wij in de winkel hangen, erg mooie bh! Maar wel wat minder stevig dan bijv. Prima Donna. Vind de prijs van de Freya bh's overigens ook erg goed.
De cups zijn echt heerlijk zacht, maar daardoor geven ze misschien niet genoeg steun voor dames met een grotere cup dan ik..Voor mijn 70E is hij ideaal