Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:49

Hey Rock, wat goed dat je toch de dingen gedaan hebt die je moest doen. Heb jij verder trouwens ook nog therapie of iets? (Hoop niet dat je het vervelend vind dat ik dat vraag, is puur belangstelling)

Ik heb een redelijk rustige dag gehad, tot dat ik net wat papieren voor de administratie aan het uitzoeken was. Heb alles een beetje laten liggen de laatste tijd en alles op één hoop gegooid. Het was een grote puinhoop. Nu aan het uitzoeken en dat geeft me veel stress. Ik denk dat ik er maar een g-schemaatje op loslaat ;) kan ik het misschien een beetje relativeren.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 28-04-09 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:51

Kan me voorstellen dat dat stress geeft PW, heb ik vaak als ik bv bankzaken moet regelen die wat zijn blijven liggen. Ik maak me zelf momenteel helemaal gek met die mexicaanse griep. Ben er echt al de hele dag mee bezig pfff. Zo irritant, als ik ergens mn gedachten op heb komik er bijna niet meer vanaf.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:56

Irritant is dat idd. Wel herkenbaar, al wordt dat bij mij momenteel door de medicijnen onderdrukt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:58

Ben altijd nogal obsessief met mn gedachten, maar helaas altijd alleen als ze minder leuk zijn. Raar, want voorheen had ik dat nooit en was ik nooit zo'n paniekzaaier. Zal er ook wel bijhoren. Wat dat betreft kunnen medicijnen dan denk ik wel wat rust geven.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:14

Hoi lieve allemaal! Lees wat mindere, maar voornamelijk positieve berichten! Top :)

Ik ben vandaag een hele dag naar beautyfarm de Veluwse Bron geweest. Heerlijk gebadderd, gezonnebankt, gescrubt en in de sauna geweest :oo Hele overwinning, een klein warm hok met veel mensen :)) Ben nu zo zacht als een baby! Heb wel lichamelijke rust, maar voor ook de geestelijke rust was het me te druk en ben ik nog veel te veel met de omgeving bezig. Lastig, maar er zit wel echt verbetering in merk ik :)

Rock, welkom in ons topic :) Wees trots op jezelf dat je je gestelde doelen ondanks je problemen wél gehaald hebt! Elk succes is er 1 :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:46

Hey dames, vanavond bij mn paardje geweest, ging niet zo lekker want ik Moest erop wat ik ook gedaan heb |o morgen er even over hebben want dit geeft me nogal wat spanning, steken op de borst. Wil heel graag weer lekker gaan rijden maar Moeten is op dit moment niet de juiste aanpak voor mij. Ze vinden het geen paard voor mij, oke het is zeker niet ideaal maar ik wil het toch proberen maar wel alles op het gemak en zonder al teveel druk. Voel me nu wel stinkmodder en hoop wat te slapen vannacht, gelukkig is mn vriend morgen weer thuis.

Sifra, ik herken dat ook wel, vroeger was ik "de rust zelve" en nu zie ik overal beren die er niet zijn. Maak me druk om dingen die niet zo belangrijk zijn.

PW, zelf heb ik ook pas de administratie uitgezocht, iedere dag een beetje. Nu ik het iedere week weer netjes bij hou is het zo gebeurt dus je hebt er straks zeker plezier van. Doe het op je gemak, die ene dag dat het er langer ligt maakt ook niet uit maar wel iedere dag iets.

Petu, lekker zo'n verwendagje, dat doet de mens goed en kan ook goed zijn voor jezelf vertrouwen ;) Fijn dat het beter gaat, ga zo door!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:55

He, vervelend CIV, ik herken het heel erg. Ik durfde ook niet goed te rijden, en dan te bedenken dat ik een suuuper braaf paard, van 18 jaar, die tot de m2 doorgereden was onder mn kont had :o

Petu, ik ben jaloers op je :j :P Heeerlijk een dagje sauna:j

Sifra, die mexicaanse griep, is dat die varkensgriep wat ik op het nieuws hoorde?

Hier gaat het redelijk. Weer een paar huildagen gehad, ik wijd het maar aan de hormonen :+ Ik slik nl nog steeds de citalopram, waardoor het eigenlijk zo goed als niet meer mogelijk is dat het van de depri-buien komt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 21:58

@ Petulan: Lekker zo'n relax-dagje. Kan me wel goed voorstellen dat het geestelijk nog te druk was. Voor mij is een drukke omgeving ook al gauw teveel (zou zelf nog niet een hele dag naar een beautyfarm kunnen momenteel). Wel fijn en goed dat je je lichamelijk wel lekker hebt kunnen ontspannen. Je hebt het verdiend!

@ CIV: He wat vervelend dat je er op moest. Jammer dat je eigenlijk min of meer een beetje gedwongen bent om toch weer over je eigen grenzen te gaan. Ik begrijp niet zo goed waarom ze iedere keer benadrukken dat het paardje niet bij je past. Dat kan je er nu net niet bij hebben. Idd fijn dat je moeder mee was, het is fijn als je even kan napraten. Weten ze trouwens iets van jouw situatie af? Misschien kun je uitleggen dat het teveel voor je is als je er iedere keer op moet. Dat moeten geeft je nu teveel druk en dat kan je er niet bij hebben. Als je moet huilen, lekker aan toegeven, dat mag best.
Sterkte he :(:)

@ Samantha: De huilbuien kunnen idd goed hormonen zijn. Waar het ook van is, leuk is het niet. Hoe gaat het met jullie nieuwe huisgenoot? Trek je dat allemaal een beetje?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:02

Die is alweer opgerot na een dag gelukkig haha. Hij voelde zich niet veilig, omdat er 2 jongens voor de deur bleven staan wachten op m waar hij wat mot mee heeft. Maar goed, bij ons is alles goed beveiligd, dus ze konden niet naar binnen komen. Hij heeft als gevolg een echte paniek aanval gehad, waarna ik dacht, jeeetje, dan viel die van mij nog mee :+
Maar goed, ik neem aan dat ie, omdat ie zich toch niet veilig voelde weer is gegaan, heb m gedwongen zn ratten mee te nemen, aangezien mn hond er helemaal van gestresst raakte. Daarna niks meer gehoord of gezien van m. Dus lekker, stank voor dank -O-

( ben wel blij dat ik m kwijt ben eigenlijk hoor :o )

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:07

Wel mooi dat hij weer weg is, wel banketstaaf dat je niks meer van hem gehoord hebt. Zo vanzelfsprekend is het toch niet dat je iemand zo maar even opvangt. Maar goed, de rust is dus weergekeerd bij jullie ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:07

Denk niet dat ze het slecht bedoelen, zeker niet, maar als ik al 2 dagen slecht heb geslapen en dan zeggen ze nog zulke dingen. Dat kan ik er dan gewoon even niet bij hebben, trek het me dan ook gewoon teveel aan. Weet nu wel dat dit geen ideale situatie is, dat hoeven ze niet steeds te herhalen, we proberen er het beste van te maken! Ze weten van de situatie maar of ze het begrijpen is een 2de, het is ook moeilijk voor een buitenstaander om te snappen, snapte mensen zoals ik nu vroeger ook niet.

Sam, het lucht misschien wel op die huilbuien? Hormonen schijnen de eerste weken het ergste te zijn, zeggen ze. Vervelend zo'n ondankbare logé maar jullie hebben gedaan wat je kon doen. Paniekaanvallen schijnen toch vaker voor te komen dan we denken. Geniet van de rust.

PW hoe voel je je nu? Je G schema nog gebruikt vandaag?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:14

Goed dat je het zo kan zien CIV. Ik begreep mensen als ons eerder ook niet. Pas als je zelf iets soortgelijks meemaakt (jezelf of dichtbij) weet je pas hoe het is. Het kan dus idd goed zijn dat ze je niet snappen. Ik herken het wel dat je je dingen teveel aantrekt, dat is ook mijn valkuil :j op slechte dagen is dat erger dan op goede dagen.

Ik voel me aardig goed. Ga zo lekker slapen. Heb idd het g-schema gebruikt. Was wel nuttig. Kon ik mooi ontrafelen waar m'n gestresste gevoel vandaan kwam bij het uitzoeken van de papieren ;)

Weltruste alvast allemaal!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:16

Zal zo ook eens een poging wagen om te gaan slapen :Z . Slaap lekker en dan tot morgen maar weer :evaw: Vind het leuk en fijn dat jullie er hier voor me zijn, bedankt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:19

Jij ook bedankt :j
Het doet mij ook goed dat ik hier mijn verhaal kwijt kan

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:10

PW, weer goed geslapen? Ik gelukkig weer wel iets beter, ben ook weer rustig. 's Morgens kun je dingen weer even van de andere kant met een frisse blik bekijken wat ook weer rust geeft. Vandaag best een drukke dag maar dat is ergens wel lekker. Hoop is van mn sollicitatie te horen, van de 4 is er nog maar 1 de loopt, deze zou ik graag hebben maargoed we wachten het af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:14

:) Ik heb inderdaad therapie, maar dat is niet echt vanwege m'n overspannen zijn, maar vanwege m'n ADHD die daar onmiddellijk mee in verbinding staat.

ADHD'ers staan zeg maar constant op het randje van overspannen zijn... En tja, ik donderde er dus overheen. Gelukkig ben ik wel vrij rationeel dat ik wéét dat dit over gaat, zéker na mijn examens... Maar echt makkelijk is het niet :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:21

Ik heb goed geslapen. Heb de laatste paar dagen heel veel moeite met mijn bed uitkomen. Fijn dat je je wat beter voelt CIV, het is zeker zo dat je dingen anders bekijkt en makkelijker relativeert wanneer je uitgerust bent. Ik zal voor je duimen wat betreft de sollicitaties. Ik kwam gisteren met opruimen mijn sollicitatiebrief tegen die ik geschreven ad voor mijn huidige baan. Merkte dat ik toch langzaam aan het idee begin te wennen dat ik er niet kan blijven. Dus dat is positief. Aan solliciteren moet ik nog even niet denken :n

@ Rock: Wel goed dat je therapie hebt. Ik neem aan dat je daar ook je dingen in kwijt kan waar je nu tegen aanloopt. Wanneer zijn je examens?

Ik ben ook vrij rationeel, op zich handig, maar aan de andere kant is dat ook mijn valkuil. Weet me soms (of eigenlijk vaak) geen raad met mijn emoties en gevoelens en dat breekt me behoorlijk op. Makkelijk is het zeker niet, hopelijk vind je in dit topic wat herkenning.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:40

Hallo! Fijn om te lezen dat je je wat beter voelt CIV.

Makkelijk is het zeker niet Rock, je moet er toch doorheen. Hopelijk heb je wat aan de therapie.

Ik moet ook nog even niet aan solliciteren denken PW. Eerst mezelf maar eens op de rit krijgen. Hoewel ik soms ook wel eens denk dat ik beter weer aan het werk kan gaan, heb ik minder tijd om na te denken over allerlei onzin waar ik mezelf helemaal gek mee maak. Want ook ik ben eigenlijk heel rationeel ingesteld en dat maakt het juist zo moeilijk als je je soms helemaal verliest in je gevoel. Ik zet dan de dingen op een rijtje, er is dan eigenlijk niet zoveel aan de hand en toch ben ik aan het panieken. En dat kan ik dan weer niet rijmen met elkaar.
Maar wel fijn dat je het een beetje een plaats kunt geven dat je daar niet kunt blijven werken. Dan kun je ook verder.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:51

Vanmorgen al lekker bezig geweest, nu weer even relaxen anders loop ik mezelf weer voorbij.

Rock, lukt het met je examens duren ze nog lang? Dat is wel lastig zeker studeren icm moederschap? Ik ben (nog) geen moeder maar kan me er nu al niet toezetten om te studeren :? dit heb ik overgens altijd wel moeilijk gevonden.

PW toen ik mn administratie uitzocht kwam ik m'n werkgeversverklaring tegen, dat is even slikken maar doordat we er mee geconfronteerd worden kunnen we het niet wegstoppen en leren we ermee opgaan, het een plekje te geven. Vind het liedje van Nick en Simon wel mooi Vaarwel verleden zou mn verleden ook graag achter me laten. Zou graag weer een aantal uren gaan werken maar zeker (nog) niet fulltime, we gaan zien wat er op mn pad komt. Thuis is het ook zo slecht nog niet 8-)

Sifra, hoe voel je je nu? Ik wil weer gaan werken omdat ik denk dat het beter is, weer een "normaal" leven beginnen. Ooit zal ik toch weer moeten en ik wil het het ook wel, zeker als mn vriend straks weg is. Het valt alleen niet mee om iets te vinden.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:49

sifra01 schreef:
Want ook ik ben eigenlijk heel rationeel ingesteld en dat maakt het juist zo moeilijk als je je soms helemaal verliest in je gevoel. Ik zet dan de dingen op een rijtje, er is dan eigenlijk niet zoveel aan de hand en toch ben ik aan het panieken. En dat kan ik dan weer niet rijmen met elkaar.
Maar wel fijn dat je het een beetje een plaats kunt geven dat je daar niet kunt blijven werken. Dan kun je ook verder.

Heel herkenbaar, ik ben ook een en al hoofd en verstand en emoties zitten ergens heel ver in een hoekje gedrukt. Toevallig zat ik juist dit te lezen:
http://www.cyquest.com/motherhome/perceptions.html
If you have been used to living high up in your mind, you may find it a difficult thing to loosen mind's hold on the reigns. It's not uncommon to become so out of balance that you live day to day in a world built entirely of rigid constructs, clinging to beliefs and structures that mind says are real and necessary, but in truth can be both binding and ungrounded. Living from this place can feel very ... well ... heady. It can be an exhilarating experience to feel yourself in "flights of fancy", doing elaborate mental gymnastics, sorting through information, cataloging, categorizing, feeling that finally you KNOW something.

The danger in this state is that it is disconnected entirely from the soul, and feeling itself to be free of the weights and chains of pain, it flies away and loses track of what is real. What at first may seem like a soaring adventure, will soon become a dizzying tailspin, a flight out of control, a nightmare of the mind in which you find yourself wandering through mazes with ever changing walls.

As this ungrounded state builds, Mind will fight harder and harder to understand by using logic and building constructs and systems to explain what it experiences. It will twist the beams and bend the walls, attempting to make its constructs fit and explain the experience. But this will only succeed in creating more and more confusing walls to the maze. As fear mounts in the Mind at its inability to sort through the confusion, mind usually blames the soul and the emotions, and tries to go farther away from them.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:10

Ik doe m'n havo omdat ik vroegâh gestopt ben met school wegens omstandigheden. Volgend jaar wil ik HBO verloskunde gaan doen.

14 mei beginnen de centrale examens en 3 juni zijn ze voorbij... En dan heb ik in juli nog mondelingen en dan heb ik het hopelijk allemaal gehaald! Pffff...

Ik ben juist altijd heel erg emotioneel, maar nu is er nog een schepje bovenop. Het is nu weer een beetje minder erg, maar twee weken geleden kon je niks tegen me zeggen of ik kreeg een onbedaarlijke huilbui :=

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:13

Ik ben jaloers, want juist op zijn tijd flink kunnen huilen, lijkt me heerlijk. Maar dat kan ik dus niet of nauwelijks. Zo irritant.

Hee, jaloers zijn is een emotie, dus ik heb er toch wel :D .

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:18

Ik ook niet Himyar en het lijkt me juist heerlijk. Heel soms komt er iets opzetten, maar meer als drie tranen lukt niet, want dan is het weer weg. Ik vind dat stuk hierboven eerlijk gezegd ook wel een beetje eng. Want wat moet ik doen?? denk ik dan

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:27

Ik zou ook wel eens flink willen huilen. Heel soms lukt het, maar meestal blijft het bij mij ook bij een paar tranen.

Waar gaat het stuk over? Ik heb het geprobeerd te lezen maar mijn engels is niet zo geweldig en mijn concentratievermogen is al helemaal waardeloos momenteel.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:28

Ik doe even een stipje hier... ben ook depressief en wil graag dit topic volgen. Ik zie zo ontzettend veel herkenbare dingen... niet normaal meer...