Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:38

ik meld me hier ook weer eens, tijdje geleden dat ik heb gepost :)
hba1c is nu boven de 8, slechter geworden dus.....
Iedereen hier aan de pomp?
Ik ben net halfjaar geleden overgegaan van 2 naar 4 keer spuiten, vind het nog steeds niks eerlijk gezegd en mn hba1c is zelfs slechter geworden......
Bonaire: ik meet altijd op vaste tijdstippen, misschien dat dat helpt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:41

Nee, ik ben niet aan de pomp. Zat steeds te twijfelen, maar als ik de laatste berichten hier volg, vind ik het ook steeds minder interessant :P
Kan het zijn dat je bepaalde (andere) medicijnen gebruikt?? Ik ben nu sinds 4 jaar naar 4x spuiten gegaan, en in het begin bleef het ook maar steeds minder gaan, maar dat bleek uiteindelijk aan de combinatie met een bepaald medicijn te liggen :(
Gaat nu heel goed!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:01

ik gebruik verder geen medicijnen, behalve de pil. Daar kan het toch niet aan liggen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:51

Lijkt me heel erg stug!
Maar als het zo was dat je een bepaald medicijn had gebruikt, had dat misschien wel een makkelijke oplossing geweest :P :D

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:47

ook weer eens een positief berichtje ;)

mijn hba1c is verlaagd van 6,6 naar 6,5 ;)
Alleen die lagen bloedsuikers van 2 zijn niet helemaal ideaal..

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:07

Ik ben sinds n klein maandje weer terug naar de spuit. Spuit nu 3 keer per dag.
Zit op het moment met een hba1c van 10.7....
Niet echt mooi dus.. voel me al wel stukken beter sinds ik wer spuit en de arts zegt dat dat het halve werk is.
Nu gaan we flink aan die waardes werken.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:37

Ann_Pam schreef:
Ja op dit moment ben ik even al die naaldjes zat, telkens er weer in schieten en vaak gaat het verkeerd ook, torenhoge suikers weer.. en ik heb inderdaad ook rode plekken! Verder heb ik geen last van de pomp hoor bevalt me echt prima.. alleen die naaldjes vind ik soms zo'n drama

\\welke naaldjes gebruik je? want de 1e x dat ik over ging naard e pomp had ik van die rechte naaldjes maar die zaten dus vaak dubel gebogen ed, nu ik sibnds 1 jaar weer aan de pomp zit, heb ik van die schuine, voelt zo goed als niks met inschieten, zelf veel minder dan injecteren metd e pen, tsja ok je houdt er eevn klein littekentje aan over maar aan de andere kant zo veel meer vrijheid met dei pomp eb gemakken, dat ik al die plekjes wel trotseer, ben toch geen catwalk model en mijn leevnsgenot staat wat hoger aan mijn prioriteiten lijstje zeg maar.

jeuk heb ik r ook niet van, insuline opname blijft goed en ik ga ze tot max 4 dgn laten zitten, vervang ze dus alleen als reservoir leeg is en vervangen moet worden, ik mien anti naald vind dat geweldig, van min 4x p dag injecteern zit ik nu op gem 2x per week injecteren, verder veel gemakken en hoppa we gaan weer verder

schoppen hebebn we allemaal wel s nodg maar laten we ook eerlijk zijn, zo'n strak regime houdt niemadn het 24/7 vol, tuurlijk t zou t ideaalse zijn maar niet praktisch

tootje meid jouw lijf jouw keuze hoe en wat he, je moet het team niet tevreden houden, maar jezelf!!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:23

Carolinef schreef:
Ann_Pam schreef:
Ja op dit moment ben ik even al die naaldjes zat, telkens er weer in schieten en vaak gaat het verkeerd ook, torenhoge suikers weer.. en ik heb inderdaad ook rode plekken! Verder heb ik geen last van de pomp hoor bevalt me echt prima.. alleen die naaldjes vind ik soms zo'n drama

\\welke naaldjes gebruik je? want de 1e x dat ik over ging naard e pomp had ik van die rechte naaldjes maar die zaten dus vaak dubel gebogen ed, nu ik sibnds 1 jaar weer aan de pomp zit, heb ik van die schuine, voelt zo goed als niks met inschieten, zelf veel minder dan injecteren metd e pen, tsja ok je houdt er eevn klein littekentje aan over maar aan de andere kant zo veel meer vrijheid met dei pomp eb gemakken, dat ik al die plekjes wel trotseer, ben toch geen catwalk model en mijn leevnsgenot staat wat hoger aan mijn prioriteiten lijstje zeg maar.

jeuk heb ik r ook niet van, insuline opname blijft goed en ik ga ze tot max 4 dgn laten zitten, vervang ze dus alleen als reservoir leeg is en vervangen moet worden, ik mien anti naald vind dat geweldig, van min 4x p dag injecteern zit ik nu op gem 2x per week injecteren, verder veel gemakken en hoppa we gaan weer verder

schoppen hebebn we allemaal wel s nodg maar laten we ook eerlijk zijn, zo'n strak regime houdt niemadn het 24/7 vol, tuurlijk t zou t ideaalse zijn maar niet praktisch

tootje meid jouw lijf jouw keuze hoe en wat he, je moet het team niet tevreden houden, maar jezelf!!

Ik gebruik naaldjes van Quick-set heb zo'n medtronic pomp ;) Welke naaldjes gebruik jij dan? Lijkt me namelijk zelf ook stukken makkelijker! :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:59

dank carolinef voor je opbeurende woorden ! dat is waar ik heb vaak het gevoel dat ik de mensen in het znh tevreden moet houden ipv mijzelf, ik moet echt om de twee dagen mijn naald verwisselen want dan is de jeuk en de rode bult ondragelijk en dat word ik zat ...maar goed de pomp ben ik niet zat inderdaad meer de naalden en jeuk ervan...

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:58

Pff als ik dat allemaal lees ga ik helemaal nooit meer aan de pomp!

Artsen zitten nu wel erg te pushen.. hba1c van 8,1 naar 8,6 en ze hebben me de dag na de afspraak gebeld dat ik gelijk volgende week een nieuwe afspraak moest maken ivm lekkende eiwitten ;(

Maar de mensen waarbij de naaldjes niet helemaal lekker zitten, zouden jullie niet terug willen naar de gewone spuit? En waarom niet of wel?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:25

terug naar de spuit niet, je kan met de pomp veel beter instellen wanneer je meer of minder insuline nodig hebt zo kan je je bloedsuikers veel beter regelen.
Zo blijkt dat ik s'nachts heel weinig nodig hebt dus geeft de pomp veel minder af.
Ook als je gaat sporten of inspannen kan je je pomp even of uitschakelen of wat minder laten geven zodat je veel minder kans op een hypo hebt en zo zijn er nog veel meer voordelen van een pomp.

Alleen kan ik dus slecht tegen de naaldjes ik ga wel andere proberen en andere insuline (kan zijn dat ik daar gevoelig voor ben) dus wie weet !

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:48

ik gebruik de medtronic silhouette , ideaal die worden schuin geprikt zeg maar en zitten veel beetr en nog nooit dubbel gezeten, deze gebruiken ze bij eigenlijk alle jonge kids omdat die zo flexibel zijn en veel bewegen, maarja dat doen wij eigenlijk ook. ik heb ook de medtronic pomp

ik ga echt never nooit meer terug naar spuiten

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:40

Carolinef schreef:
ik gebruik de medtronic silhouette , ideaal die worden schuin geprikt zeg maar en zitten veel beetr en nog nooit dubbel gezeten, deze gebruiken ze bij eigenlijk alle jonge kids omdat die zo flexibel zijn en veel bewegen, maarja dat doen wij eigenlijk ook. ik heb ook de medtronic pomp

Dankjewel! Dan ga ik deze maar eens uitproberen, want afentoe word ik gek van deze naaldjes!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:58

Ann_Pam schreef:
Carolinef schreef:

Dankjewel! Dan ga ik deze maar eens uitproberen, want afentoe word ik gek van deze naaldjes!

kunnen die naaldjes ook op de cozmo pomp ??

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:42

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:06

Voor Cozmo bestaan ook schuine naaldjes, maar de Silhouette van Medtroniic kan er ook op. Ik heb altijd Medtronic infuussets voor mijn Cozmo gebruikt. Je moet letten op de aansluiting, op Cozmopompen past elke infuusset met luerlock-aansluiting.

N.B.: Cozmo is uit de handel en je hebt in principe recht op een andere pomp daardoor, wist je dat?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:09

He Monique, alweer even geleden :D
Alles goed daar??? (ook met de gezondheid van je man??)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:17

ik ben ook lang hier niet geweest. Mijn hba1c is zooo hoog, rond de 12 :(.. ik heb toen ik de pomp had veel problemen gehad met die buisjes, ik had op 't eind een vaste naald. dus geen buisje maar er zat een naald in die kon niet buigen of knakken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:22

Dat is die van mij ook geweest en ik heb daar al voor moeten boeten :o Ging érg lang goed, maar op een moment toch even niet meer....... Toen ik 4 jaar terug m'n hartinfarct 'kreeg' ben ik toch wel behoorlijk wakker geschudt :o
(mocht je naar veel beter willen gaan, wil ik je wel op je hart drukken om het geleidelijk aan te doen!!!!!!!! Te snel van slecht naar goed heeft ERG vervelende effecten op o.a. je ogen en ook dat mag ik ondervinden...................)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:35

Ha, ja, ik lees vaak wel mee hoor. Maar het leven is op dit moment een soort wervelwind met veel heen en weer reizen, bouwen- en verbouwen zowel in Nederland als in Spanje en veel leuke dingen.

Het gaat dus erg goed met ons, Spanje doet Alberts gezondheid heel erg goed en ik heb het prima naar mijn zin onder de Spaanse zon.

Mijn diabetes gaat voorspoedig, maar dat is bij mij al jaren zo. Ben geluksvogel met Hba1c's altijd onder de 7.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:44

Wat fijn om te horen!!
Je weet er natuurlijk zelf al wel ontzettend veel van, maar kom je er daar ook een beetje uit (bij artsen/verpleegkundigen)??
Wat een ander klimaat al niet kan doen voor je gezondheid!! Jullie zijn nog niet helemaal klaar met 'settelen'??

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:15

MoniqueT schreef:
Voor Cozmo bestaan ook schuine naaldjes, maar de Silhouette van Medtroniic kan er ook op. Ik heb altijd Medtronic infuussets voor mijn Cozmo gebruikt. Je moet letten op de aansluiting, op Cozmopompen past elke infuusset met luerlock-aansluiting.

N.B.: Cozmo is uit de handel en je hebt in principe recht op een andere pomp daardoor, wist je dat?

Dat wist ik niet..wel dat de cozmo uit de handel is maar niet dat ik recht heb op een ander .volgens mijn diabetesverpleegkundige nog niet en moet ik er gewoon 4 jaar mee doen..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:21

tootje71 schreef:
MoniqueT schreef:

Dat wist ik niet..wel dat de cozmo uit de handel is maar niet dat ik recht heb op een ander .volgens mijn diabetesverpleegkundige nog niet en moet ik er gewoon 4 jaar mee doen..

en hoe zit dat dan met als je pomp het begeeft, dan kunnen ze hem toch ook niet verplaatsen door eenzelfde als die niet meer verkrijgbaar zijn? eevn navragern hoe dat zit bij je leverancier, niet alleen maar afgaan op je dbvpk ;)

monique, mijn jaren in spanje en portugal waren mijn suikers altijd veel beter en hoefde ik veeeel minder insuline te gebruiken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:27

Oef, even op een rijtje: we zijn aardig gesetteld in Spanje, maar hebben de laatste week vooral geklust in het gastenverblijf wat we gebouwd hebben voor familie en vrienden. Nu zijn mijn moeder en haar vriend hier, dus veel 'entertainen'.

Met artsen heb ik hier nog niks te maken, we wonen nog officieel in Nederland en zullen pas Spaans resident worden als ons huis in Nederland verkocht is. Ga dus nog gewoon mijn eigen gangetje.

Wat betreft Cozmo: zowel Medtronic als Roche hebben al vanaf begin 2010 mensen met een Cozmo aangegeven dat ze mensen die een Cozmo hebben lang voor het aflopen van hun 4-jaarstermijn een pomp zullen van hun merk zullen bieden. Je diabetesverpleegkundige moet dat weten volgens mij. Ik zou gewoon Roche en/of Medtronic bellen en vragen of dat nog steeds zo is.

@ Caroline: ik eet hier ook anders en gebruik daardoor zeker minder insuline.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:35

als ik het juiste eindejaarslot heb monique, kun je je huis in nl als verkocht beschouwen ;)