Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manieki

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:29

Heel veel succes morgen Nani! Spannend hoor.
Hoe is het met jou Ennie?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:46

Heel veel succes Nani!!
Ik had iets te lezen meegenomen en voor de rest kunnen ze, als je iets wilt, het voor je meenemen.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:02

Heey nani!
Heel veel succes morgen, en dat gevoel van ertussen uitpiepen herken 'k al tegoed!
Hoop dat et snel allemaal achter de rug is en dat je snel mag herstellen!

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:02

Bedankt allemaal :)! Ik hoop ook dat het snel achter de rug is en ik snel weer wat op de been ben.. Iets te lezen heb ik al ingepakt en inderdaad als ik wat nodig heb kan iemand dat altijd voor me meenemen..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:27

Heeel veel succes Nani, heb vandaag nog aan je gedacht.. :)
Het gaat met mij nu super goed, ben super blij dat ik de operatie achter de rug heb en het allemaal zo goed gaat op de eerste 10 dagen na.. :D Achteraf zou ik het wel weer doen, als ze me maar genoeg pijnstilling geven de eerste 10 dagen.. Hoop voor jou dat het inderdaad net zo gaat als bij mij, en dat die arnica druppels helpen bij jou, dan zie je er niet zo rampzalig uit als mij! Hoop dat je net zo snel als mij weer kunt eten enzo..

een zachte tandenborstel zou ik meenemen als ik jou was, je mag na 2 dagen weer beginnen met poetsen. Verder kreeg ik heel veel boekjes die ik kon lezen, maar dat is ook handig om mee te nemen.

Dat gevoel herken ik ook wel een beetje, toen ik lag te wachten op de operatie in zo'n kamertje ervoor, had ik wegloopneigingen :+ moest ook zó lang wachten daar.

Ik heb trouwens wel veel gelere tanden gekregen na de operatie (Of medicijnen?). Iemand die tips heeft?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:19

Enniee gefeliciteerd met je verjaardag!!
Heb je toevallig je mond moeten spoelen na de operatie?
Ik had Perio-aid en daar krijg je na een aantal dagen een hele aanslag van in je mond en op je tanden!

Nani, als je wel pijn hebt na de operatie moet je het zeggen hoor, je hoeft helemaal geen pijn te hebben want ze hebben goede pijnstillers!

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:29

Is Enniee jarig vandaag? Van harte gefeliciteerd dan bij deze! *\o/* Ik vind het echt super voor jou dat het nu allemaal zo goed gaat :)! Ik ga er maar gewoon vanuit dat het wel een beetje mee zal vallen, ik laat het in elk geval maar over me heen komen. Nu ik eenmaal de keus heb gemaakt is er gewoon geen weg meer terug! Tijdschriften en boeken heb ik al ingepakt, dus dat komt helemaal goed. Zachte tandenborstel nu ook, bedankt voor de tip! Voor jou was het echt vervelend dat je zo lang moest wachten inderdaad.. Ik ben 's ochtends aan de beurt dus dat scheelt wel weer.. Ik ben zelf ook benieuwd of die arnica druppels zullen helpen, ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met hoe het geweest zou zijn als ik ze niet had genomen maar we zullen zien! Is het bij jou nu nog dik en blauw? Eet jij nu alweer n beetje normaal?

@ Chanicha, bedankt voor de tip. Ik zal het aangeven want ik heb geen zin in onnodig pijn lijden..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:34

@Chanica; ja moest spoelen met een chloor-hexodine/hexocidine? oplossing.. Die gele tanden zijn niet echt mooi moet ik zeggen.. :+

@Nani; ja ik eet alweer normaal, ik kan eigenlijk de meeste dingen wel weer eten. eet ook gewoon aardappels+groente en vegaburger (maar nog wel wat voorzichtig met kauwen dan), taart, magnums, pannekoeken.. Joaah, kan eigenlijk alles wel weer geloof ik *D het herstel is me echt 100x meegevallen, al zag ik het vlak na de operatie somber in. Het is nog een heel klein beetje gelig, en het laatste beetje dik zal soms pas na een jaar verdwijnen.. Het valt voor anderen niet meer op, maar ik voel wel dat het nog ietsjes dik is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:16

NAni87 dat moet je echt doen hoor én je mannetje staan in het ziekenhuis, niet dat dat altijd nodig is maar het is jouw lijf en jij voelt het het beste aan!
Dit heb ik me altijd voorgehouden en ik ben totaal geen pieperd maar de tijd dat ik de verpleging niet wilde lastigvallen heb ik inmiddels ver achter me gelaten :D
Nogmaals succes en ik zal voor je duimen morgen!

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:34

@ Enniee, zo dat is snel dat je dat allemaal alweer kunt eten! Het is nog niet eens 4 weken geleden! Ik teken er direct voor dat t bij mij ook zo gaat ;)! Hoop wel dat ik wat kan slapen vannacht.. Zal wel niet! haha Is het resultaat n beetje hoe jij het had verwacht?

@ Chanicha, ik zal goed voor mezelf op komen en gewoon roepen of laten weten dat ik pijn heb, dan moeten ze er maar wat aan doen :)

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:00

Heel veel succes @nani87

Prairy dat over mij bovenkaak die ook gedaan moet worden is nog niet zeker, dat hoor ik pas tegen de tijd dat mijn volgende operatie gepland word.

Gefeliciteerd Enniee *\o/*

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 01:02

Ja ben heel tevreden nani, als ik straks de nafoto's heb zonder beugel plaats ik ze hier even :) gaat inderdaad snel met eten enzo..

Nog een paar uurtjes, heel veel succes en sterkte! Hoop op een spoedig herstel

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:16

Nani ik hoop dat je al richting OK bent!!
Heel veel succes!

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:11

Nani heel veel succes, waarschijnlijk ben je inmiddels al aan de beurt. Ik hoop voor je dat het meegevallen is, en je snel zult herstellen!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:13

Van mij ook heel veel succes en ik hoop dat je snel weer van je laat horen!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:36

Ik hoop dat alles goed gegaan is Nani!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:02

Ik ook, ik zit de hele middag al te kijken of er een berichtje van je is :)
Eerst maar goed uitrusten!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:18

enniee schreef:
Ik ook, ik zit de hele middag al te kijken of er een berichtje van je is :)
Eerst maar goed uitrusten!

Hihi ik ookal! Zit hele tijd op mn mobiel even te gluren!

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:15

Hier even een berichtje van mij, ik ben alweer een tijdje op de afdeling, maar mn moeder had mijn telefoon dus ik kon nog niet reageren. Alles is goed gegaan gelukkig! De planning was idd kwart voor 9 maar er was een kindje nog voor mij en dat liep uit.. dus werd pas om 10u vanaf de tussen afdeling naar de ok gebracht. Kwart voor 1 werd ik gewekt op de uitslaapkamer en half 2 ongeveer weer naar de afdeling! Ik heb n beetje kwark gehad en thee en water. Heb gelukkig niet echt pijn maar mijn tong is half doof en mijn lip ook half! Wel apart want de tong is rechts doof en links niet en de lip precies anderson. Dat moet langzaam wegtrekken..hoop ik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:32

Heeeyyy lekker dat je weer op zaal bent en alles goed is gegaan!!
Alleen balen dat het later werd maar je hebt het lekker achter de rug!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:41

Snel opknappen nani! Wel een doof gevoel dus? Das jammer..

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:17

Fijn wat van je te horen Nani!

Hoe is het nu met je? Weet je al of je vandaag naar huis mag? En hoe is het nu met de pijn, en het dove gevoel?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:37

Hoe gaat het ermee Nani??

nani87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:12

Hee allemaal, hier weer even een berichtje van mij! Het gaat naar omstandigheden wel goed.. Gisterochtend mocht ik om 12u naar de poli voor controle en daarna mocht ik naar huis.. De controle was allemaal goed, de operatie is goed gegaan. Aan beide kanten is de kaak 7mm naar voren gezet. Ik heb bijna geen bloed verloren tijdens de operatie en gelukkig heeft het ook niet nagebloed. Eenmaal thuis aangekomen heb ik me lekker op de bank geinstalleerd, zo wat was ik moe. Ik heb gelukkig geen pijn, dus dat scheelt. Ik denk mede door de ibuprofen en antibiotica. Gisteravond heb ik een beetje broccolischotel door de blender gehad, goh wat was dat lekker zeg. Ik had het toen al helemaal gehad met die kwarkbende haha.. Vannacht weer lekker in mijn eigen bedje geslapen, het duurde wel even voordat ik mijn draai had gevonden maar uiteindelijk wel lekker geslapen. De zwelling is nu weer iets dikker geworden dan gisteren. Hopelijk neemt die snel af. Verder had ik vannacht steeds kleine bliksemschichtjes door het dove deel van mijn lip. Ik hoop dat dit een teken is het dat het gevoel snel terug zal gaan komen. Wat betreft het dove stuk van mijn tong, dat is iets wat niet echt vaak voorkomt, HEB IK WEER, bah! Waarschijnlijk is met het optillen van het slijmvlies de zijtak van de zenuw die door de kaak loopt bekneld geraakt en die zijtak loopt naar de tong.. Nou ik hoop wel dat dit ook terug komt want het voelt nu net alsof ik een groot stuk dood vlees in de mond heb.. Zo'n vol gevoel! Net voor de eerste keer de elastiekjes vervangen die ik nu tussen mijn boven en onderkaak heb zitten, wel even een gepruts maar het is me gelukt..

Hoe is het met jou ennie?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:00

Wat fijn dat je lekker thuis bent en inderdaad, heerlijk die eerste huisgemaakte hap hahaah!!!!
Knapt een mens van op!
Heerlijk dat je geen pijn hebt alleen wel oppassen dat je niet te ver gaat met eten omdat je geen pijn voelt maar dat zal best goedkomen!
Die flitsjes in je tong komen inderdaad van je zenuw en ik denk ook dat het snel goedkomt!