Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:Hier weer een vraagje. Ik ben op de eerste dag van mijn ongesteldheid begonnen met Desorelle 20 (generische vorm van Mercilon als ik het goed begrepen heb) en ben op dit moment al 8 dagen ongesteldEn het ziet er niet naar uit dat het vandaag of morgen gaat ophouden.
Ik wilde een pil omdat ik lichtere ongesteldheid wilde (heb normaal 7 dagen en dan de eerste drie dagen vrij hevig.
) niet omdat ik ze zwaarder wilde...Is dit normaal?
Nuage schreef:Je wilt je menstruatie 3 dagen opschuiven. Dus slik de pil eenmalig 3 dagen langer door. Dus niet stoppen op maandag maar op donderdag.
dingetje schreef:pharagirlke schreef:Hier weer een vraagje. Ik ben op de eerste dag van mijn ongesteldheid begonnen met Desorelle 20 (generische vorm van Mercilon als ik het goed begrepen heb) en ben op dit moment al 8 dagen ongesteldEn het ziet er niet naar uit dat het vandaag of morgen gaat ophouden.
Ik wilde een pil omdat ik lichtere ongesteldheid wilde (heb normaal 7 dagen en dan de eerste drie dagen vrij hevig.
) niet omdat ik ze zwaarder wilde...Is dit normaal?
Je slikt nu dus 8 dagen de pil. Dan kun je er dus nog helemaal geen pijl op trekken. Even afwachten. Als het te lang duurt kun je alsnog de ha bellen. Ik zou de pil in elk geval 3 maanden proberen. Pas dan zou je een conclusie kunnen trekken.
malih schreef:je mag je stopweek wel verkorten nooit verlengen.
Je kan dus vandaag je pil al gaan slikken. Het kan dan dus zijn dat je een stopweek van 6 dagen hebt ipv 7 dagen.
Je moet de pil minimaal 3 weken slikken. Om te zorgen dat hij 7 dagen veilig is (je stop week) als je hem verlengt naar 8 dagen, betekend het dat je de 8e dag (en de 2 weken er na) niet veilig bent voor zwangerschap.
snapje je het nog ?
Lizzle schreef:Ik heb even een kort vraagje.
................... Nu heb ik in overleg met de huisarts besloten om over te gaan op Marvalon. Iemand daar ervaringen mee? Heb er eigenlijk nooit van gehoord...................