[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loveyoutoo

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:23

Je zou de ring ook in kunnen laten zitten tot zaterdag, en dan meteen een nieuwe in doen, dan word je niet ongesteld. Of een weekje opschuiven. Dat lijken me de makkelijkste opties.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:08

Hier weer een vraagje. Ik ben op de eerste dag van mijn ongesteldheid begonnen met Desorelle 20 (generische vorm van Mercilon als ik het goed begrepen heb) en ben op dit moment al 8 dagen ongesteld Scheve mond En het ziet er niet naar uit dat het vandaag of morgen gaat ophouden. Scheve mond Ik wilde een pil omdat ik lichtere ongesteldheid wilde (heb normaal 7 dagen en dan de eerste drie dagen vrij hevig. Scheve mond) niet omdat ik ze zwaarder wilde...Is dit normaal?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:12

Hoihoi,
even een vraag: Ik ben nu aan de pil en wil mijn menstruatie opschuiven, zodat ik op maandag ongesteld word. Nu neem ik op maandag ochtend mijn laatse pil en word dan vrijdag nacht ongesteld. Dat wil ik dus in maandag veranderen. Hoe kan ik dat het beste doen? (Ik snap die bijsluiter nooit helemaal.. Bloos)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:18

Je wilt je menstruatie 3 dagen opschuiven. Dus slik de pil eenmalig 3 dagen langer door. Dus niet stoppen op maandag maar op donderdag.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:23

pharagirlke schreef:
Hier weer een vraagje. Ik ben op de eerste dag van mijn ongesteldheid begonnen met Desorelle 20 (generische vorm van Mercilon als ik het goed begrepen heb) en ben op dit moment al 8 dagen ongesteld Scheve mond En het ziet er niet naar uit dat het vandaag of morgen gaat ophouden. Scheve mond Ik wilde een pil omdat ik lichtere ongesteldheid wilde (heb normaal 7 dagen en dan de eerste drie dagen vrij hevig. Scheve mond) niet omdat ik ze zwaarder wilde...Is dit normaal?

Je slikt nu dus 8 dagen de pil. Dan kun je er dus nog helemaal geen pijl op trekken. Even afwachten. Als het te lang duurt kun je alsnog de ha bellen. Ik zou de pil in elk geval 3 maanden proberen. Pas dan zou je een conclusie kunnen trekken.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:26

Nuage schreef:
Je wilt je menstruatie 3 dagen opschuiven. Dus slik de pil eenmalig 3 dagen langer door. Dus niet stoppen op maandag maar op donderdag.

Oke, dankjewel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:41

dingetje schreef:
pharagirlke schreef:

Je slikt nu dus 8 dagen de pil. Dan kun je er dus nog helemaal geen pijl op trekken. Even afwachten. Als het te lang duurt kun je alsnog de ha bellen. Ik zou de pil in elk geval 3 maanden proberen. Pas dan zou je een conclusie kunnen trekken.

Het zou dus niet van de pil mogen zijn? Ik was sowieso van plan om nog een maandje aan te kijken. Wilde alleen weten of dit hier al van afhankelijk kon zijn. Heb nu al gezegd als ik maandag nog ongesteld ben, ik toch even langs mijn HA ga om te kijken wat zij er van te zeggen heeft. Lachen Beter een keer te veel dan een keer te weinig Clown

edit: Ik heb wel een heel stressvolle maand achter de rug, kan het zijn dat mijn ongesteldheid daar door beinvloed is en dus iets feller is?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:45

Je lijf reageert soms heel heftig op verandering van de pil. Idd even aankijken. En stress heeft idd ook invloed op je cyclus. Als je het niet vertrouwd zou ik altijd even de dokter bellen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:42

Een beetje een onduidelijke vraag :

Ik zit nu in mijn stopweek.
Nu heb ik de datum niet opgeschreven want ik dacht dat ik het wel zou onthouden... wanneer mijn 1ste dag is begonnen dat ik ik mijn stopweek zit.

Naar mijn weten zoals ik het heb opgeschreven wat ik dacht zou ik de 26ste van juni mijn laatste pil hebben ingenomen en dat zou betekenen dat ik vrijdag 4 juli weer met mijn nieuwe strip mag beginnen.

Maar als ik terug reken 21 dagen terug dan had ik 28 mei mijn laatste pil geslikt en reken ik 7 dagen stopweek dan moet ik 5 juni weer beginnen met de pil.
Reken ik 21 dagen verderzou woensdag 25 juni mijn laatste pil zijn ipv 26 juni.

En dan zou ik dus vandaag mijn nieuwe pil moeten innemen.

Is het een probleem als ik hem vandaag inneem en stel dat ik hem dan toch op 1 of andere manier pas morgen had mogen innemen?

Volgends kan je betere eerder stoppen in je stopweek dan dat je hem langer door laat gaan dan 7 dagen toch?

Lang verhaal misschien is het heel simpel maar wou het even duidelijk uitleggen Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:53

je mag je stopweek wel verkorten nooit verlengen.

Je kan dus vandaag je pil al gaan slikken. Het kan dan dus zijn dat je een stopweek van 6 dagen hebt ipv 7 dagen.

Je moet de pil minimaal 3 weken slikken. Om te zorgen dat hij 7 dagen veilig is (je stop week) als je hem verlengt naar 8 dagen, betekend het dat je de 8e dag (en de 2 weken er na) niet veilig bent voor zwangerschap.

snapje je het nog ?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:55

Je kunt idd beter je stopweek korter maken.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:59

malih schreef:
je mag je stopweek wel verkorten nooit verlengen.

Je kan dus vandaag je pil al gaan slikken. Het kan dan dus zijn dat je een stopweek van 6 dagen hebt ipv 7 dagen.

Je moet de pil minimaal 3 weken slikken. Om te zorgen dat hij 7 dagen veilig is (je stop week) als je hem verlengt naar 8 dagen, betekend het dat je de 8e dag (en de 2 weken er na) niet veilig bent voor zwangerschap.

snapje je het nog ?

Ja ik kan nu gewoon mijn pil slikken en dan gewoon mijn strip afmaken met 21 pillen slikken.
En dan gewoon weer mijn 7 daagse stopweek precies op 7 dagen maken.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:11

ja dat kan Lachen

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:52

help,
de tussenbloedingen houden niet op ? is de pil te licht? moet je perse naar de huisarts om een andere te krijgen?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:14

Het lijkt me slim om even naar de huisarts te gaan, het zou inderdaad kunnen dat je pil te licht is.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:44

normaal neem ik mijn pil in rond 8 uur(kan een uur eerder of later zijn is verschillend) en vandaag was ik hem vergeten en heb ik hem om kwart over 11 ingenomen? Is dat een probleem?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:45

Als je 'm binnen 12 uur na je eigenlijke tijd inneemt is het geen probleem, zoals in jou geval.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:48

Oke bedankt, voor de zekerheid wou ik het toch nog wel even navragen Lachen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:25

Ik heb even een kort vraagje..

Ik had sindskort de goedkope variant van Microgynon (, Ethynilastradiol oid). Nu heb ik in overleg met de huisarts besloten om over te gaan op Marvalon. Iemand daar ervaringen mee? Heb er eigenlijk nooit van gehoord.
Ik ben het vanochtend vergeten te vragen, maar hier kan ik toch gewoon na mijn stopweek het beste mee beginnen? -edit- Qua betrouwbaarheid maakt het geen verschil tussen beiden pillen, neem ik aan?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:29

Ik zou dit toch even navragen bij je dokter!
Vriendin van mij werd zwanger doordat ze van pil wisselde en blijkbaar eventjes niet beschermd was daardoor...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:20

ik heb marvelon Haha! en ben er dik te vreden over Haha!

in de gebruiksaanweizing van de pil staat hoe het werkt als je over stapt op een andere pil. (heb het papiertje nu niet bij de hand dus kan het even niet op zoeken )

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:05

Ik ben nu een aantal jaar aan de pil en wil volgende maand helemaal gaan stoppen met het slikken van de pil (iig zeker voor een tijdje)
Ik ben ruim 10 kilo aangekomen. Kan het zijn dat ik als ik stop ook weer afval (niet de bedoeling Clown )

En stel dat ik na een tijdje weer begin met de pil, kan ik dan weer opnieuw heel wat aankomen?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:34

ja er is kans dat je afvalt. Omdat je aankwam toen je de pil gebruikte. Alleen vliegt er niet in week tijd 10 kilo af, dat gaat geleidelijk aan met de maanden.

er is dus ook kans dat je weer iets aan komt.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 22:23

Is er echt niemand hier die mij kan adviseren dan? Of ervaringen heeft?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:50

Lizzle schreef:
Ik heb even een kort vraagje.
................... Nu heb ik in overleg met de huisarts besloten om over te gaan op Marvalon. Iemand daar ervaringen mee? Heb er eigenlijk nooit van gehoord...................

Ja, heb hem 15 jaar geslikt. Vork

Nu ben ik sinds een half jaar aan de prikpil.
Nadeel daarvan is dat je wel twee jaar onvruchtbaar kunt zijn. Bloos