Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 12:54

Heerlijk lies-sparkle. Vlot zeg.
Tiggs, balen. Volgende keer weer!

Posbank is het niet geworden. Ik had geen zin in de reistijd, had er dan al voor de drukte willen zijn en het was vanmorgen 11 graden in mijn caravan toen ik wakker werd, dus ik wilde mijn bed niet uit :')
Ik ben hier het Speulderbos in gedoken en heb een rondje van 15km gedaan. Was fijn.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:54

Ik merk echt dat mijn conditie vooruit gaat.
Vandaag 1x 5 min., 2x 7 en 1x 5 gelopen met tussendoor steeds 2 min doorwandelen. Moet zeggen dat de laatste minuten mijn benen echt wel verzuurd waren. Maar ben trots op mezelf :o

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:00

Goed bezig Koekie!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:36

Super Koekie!

Lekker Goof, lekker gelopen dus?

Ik zou vandaag niet lopen, maar heb vanmiddag nieuwe hardloopschoenen gehaald, en wilde toch een kort stukje erop rennen. 2 km heel snel gelopen, daarna nog 2 km uit. Zelfs meteen 3x PR op dat korte stukje! Mn snelste 1 km tot nu toe haha.

Morgen MS Motion run, 10 km.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:30

Kuch.

Ik leef nog. Sorry :+

Poosje stil gelegen, nu weer hopelijk back on track.
Afgelopen week liep ik een keertje 4 km en 3 keer 5 km.

Heel bizar was het volgende.
Gisteren ging ik mijn fiets wegbrengen naar de fietsenmaker en ging dan al lopend via een kleine omweg naar huis. Dat was een hel. Het was amper 5 km, maar mijn hartslag ging alle kanten op, ik voelde me misselijk, super zware benen, ... Een lijdensweg.
Vanochtend moest ik de omgekeerde oefening maken om m'n fiets weer op te pikken. En vanochtend had ik het gevoel dat ik kon blijven lopen. Hartslag bleef rustig, beentjes bleven draaien, ...

Het grootste verschil? Gisteren had ik ontbeten, vandaag had ik enkel water op...

Any thoughts?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:21

Gek is dat, zou aan eten kunnen liggen. Maar je kan ook wel eens je dag niet hebben.

Ik heb net op de MS motion een PR gelopen! Kostte wel moeite, m’n trainer was mee als haas. 54:20 op 10 km. Ben wel echt stuk nu zeg, alleen was me dat niet gelukt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:04

Knap gedaan Samantha!!
Koekie, lekker bezig zo.
Memuska, vreemd, maar ik zou er niets achter zoeken eigenlijk.

Ik heb gewoon wat stijfheid van mujn 15km gisteren :+
Ik heb even terug gekeken, maar de laatste keer dat ik een beetje afstand gelopen heb was 2 maanden terug 14km. Sindsdien heb ik maar 2x in de week gelopen, een enkele 10km nog en verder steeds 6/7 km. Duidelijk te zien dat ik minder energie had/heb. En niet gek dat ik nu wat stijf ben dus.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 15:12

Ik heb vandaag voor de 5e keer meegedaan met de Airborne Freedom Run.
Ik geloof dat ik alle afstanden wel gehad heb. Ik heb 2x de 45km gelopen, een keer de 15, een keer de 34 en vandaag liep ik de 21km. Ik stond eigenlijk ingeschreven voor de 45km, maar doordat ik weinig energie heb de laatste tijd ging dat niet lukken.
Een vriendin was zo lief om mij op papendal te droppen. Daar begint de loop. Het is een loop van A naar B.
Deze loop is ter nagedachtenis aan operatie market garden en de slag om Arnhem.
Voor de start krijg je een houten kruisje, de bedoeling is om dit kruisje te leggen bij het graf van de gesneuvelde soldaat voor wie je loopt. De soldaat staat op je startnummer.
In mijn geval soldaat Albert Walker.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de start laten ze een filmpje zien van de droppingen op de Ginkelse hei. Hier start de 45km loop. Blijft indrukwekkend.

Afbeelding
Afbeelding

Na de start loop je al snel door een tunneltje waar de soldaten met jeeps doorheen reden. Ze moesten hiervoor hun banden leeg laten lopen, omdat het zo'n laag tunneltje is.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna loop je richting Oosterbeek, waarbij je langs het oorlogsmuseum loopt.

Afbeelding

Dan is het op naar een kerkje, waar ook een monument staat en je eventueel een kaarsje kunt branden.

Afbeelding
Afbeelding

Dan loop je een stuk langs de rivier en ga je op naar de oorlogsbegraafplaats in Oosterbeek om je kruisje te leggen en een moment stil te staan bij alle slachtoffers van de tweede wereldoorlog. Ik blijf dit heel bijzonder vinden.
Zoveel mensen die jong gestorven zijn voor onze vrijheid.

Afbeelding

Het graf van Albert Walker, waar ik mijn kruisje plaatste. Hij werd slechts 19 jaar.

Afbeelding

Hierna loop je door de groene bedstee (foto) en via de rijnkade richting de markt, waar de loop eindigt.

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk moest de John Frostbrug er even op.

Afbeelding

Als je eens betekenisvol wilt lopen.. dan moet je deze loop hebben.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:52

Dat is wel een heel indrukwekkend evenement SV. Wist niet van het bestaan af. Echt iets moois om naartoe te trainen. Is de kleinste afstand daar 15km?

Ik vind 15km dan toch heel stoer wanneer je je moe voelt en eigenlijk niet echt de zin kon vinden Goof. Knap!

Gefeliciteerd met je PR Samantha, heel tof.

Lekker is dat om te merken dat je vooruit gaat Koekie, volhouden zo.

Ik hoop morgen weer een nieuwe start te kunnen maken. Been is nog steeds gevoelig, maar dan maar meer stappauzes tussendoor. Kijken of dat lukt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 15:54

Ja klopt, 15km is het kortst.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:07

Wauw wat een mooie indrukwekkende loop zeg! Lijkt me heel bijzonder om die eens te lopen inderdaad.
Verstandig dat je een kortere afstand hebt gekozen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:11

Dat lijkt me nou nog eens een gave loop om te doen. Was het druk?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:15

Wauw wat een bijzondere loop!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 16:44

Goof schreef:

700 lopers op de 21km (startten in 2 waves), mijn vriend liep de 45km en daar deden er 300 aan mee. Dan was er nog de 30km en 15km, geen idee hoeveel dat er waren.

Maar het verspreidt aardig, alleen in het begin is het wat druk. Je hebt genoeg ruimte om te lopen in ieder geval. Ik hou ook niet van drukte en ik vond het goed te doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:01

Ik heb er wel reclame voor lang zien komen op facebook. Maar er verder niet op geklikt. Lijkt me wel een mooie run.
Er zijn dus meerdere mensen met dezelfde naam op het kruisje? Was inderdaad nog een erg jong persoon.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:15

Zag er leuk uit Tessa!!!

Probleem bij mij is dus dat het wel een regelmaat lijkt te worden: eten = hart op hol.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:20

Supervixen schreef:
Goof schreef:

700 lopers op de 21km (startten in 2 waves), mijn vriend liep de 45km en daar deden er 300 aan mee. Dan was er nog de 30km en 15km, geen idee hoeveel dat er waren.

Maar het verspreidt aardig, alleen in het begin is het wat druk. Je hebt genoeg ruimte om te lopen in ieder geval. Ik hou ook niet van drukte en ik vond het goed te doen.

Poeh, dat klinkt wel groots zeg.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 17:49

Valt best mee hoor.

Germie ik denk het niet, of niet veel. Er liggen bijna 1800 mensen begraven daar.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:56

Memuska schreef:
Zag er leuk uit Tessa!!!

Probleem bij mij is dus dat het wel een regelmaat lijkt te worden: eten = hart op hol.

Heftig zeg, verschilt het nog met wat je eet?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:03

Wow Samantha, gefeliciteerd! Prachtige tijd! *\o/*

Goof, logisch dat je nu stijf bent. Heb je toch maar mooi gedaan, applaus!

SV, prachtige loop! Ik kan me je eerdere deelname nog herinneren. Toen bedacht ik al dat ik die ook weleens wil doen. Toch maar eens op mijn lijstje zetten. Het was perfect loopweer vandaag.

Ik heb er 15 km op zitten. Gezellig samen met mijn Meeko <3 Het was prachtig in de duinen. We startten in het donker.
Meeko moet weer even wennen. Die ging de eerste kilometers als de brandweer maar die wist natuurlijk niet dat er nog wat mul zand aan zat te komen en hij nog wel even moest. Echt afremmen lukt me dan ook niet dus we zullen dan toch weer wat meer kilometers moeten gaan maken waarbij hij zijn energie leert doseren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 18:27

Dat ziet er ook heerlijk uit zeg!
Mag je daar in het donker lopen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:31

Heerlijk, zo samen met de hond. Mooie afstand ook.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:33

Ja, dat mag. We begonnen om 7 uur trouwens hoor, dus de zon was al bijna op. Het klonk bijna stoer hè?

Ik heb er ooit ‘s avonds in het donker gelopen maar je struikelt dan over de herten en ik werd bang van alle geluiden haha! Ik ben niet zo’n held.

Ik denk dat jij het ook mooi gebied vindt. Je kunt er mooie lange routes lopen. Als je ooit in de buurt bent pb je me maar :D

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:34

@SV wat een toffe loop! Kan me voorstellen dat daar veel deelnemers voor zijn.

@Goof fijn dat je lekker gelopen hebt. Posbank gewoon een andere keer ;)

@Busymissy idd maar gewoon op gevoel proberen te lopen?

@Memuska, hmmm vreemd en vooral vervelend? Misschien gewoon een off day?

@Samantha gefeliciteerd met je PR

@Lisitano heerlijke plaatjes. Leuk om dat met je hond te doen. Ik zie mezelf dat nog niet doen met mijn teckels :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:01

O wauw wat een mooie plaatjes! En leuk zo, met je hond!
O ik ben helemaal gaar na m’n loopje zeg. Moest mezelf vanmiddag echt van de bank jagen om wasjes etc te doen.
Denk ook beetje vermoeid, laatste 5 weken tot de marathon gaan nu in. Dan ben je het trainen ook een beetje zat op een gegeven moment denk ik.
Morgenochtend de wekker weer vroeg voor een herstelloopje. Dinsdag rust, woensdag een interval van totaal 12, vrijdag een snelle 10 en zondag dam tot dam.