Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 21:00

pien_2010 schreef:
Pink een traantje weg bij je Facebook bericht.

Begrijp ik nu goed dat je jouw galblaas nog hebt en niet geopereerd bent?
Inderdaad goed opletten. Mijn oma heeft een lang leven gehad zonder galblaas. Maar het is beter als je nu niet weer geopereerd hoeft te worden.

Jaja alles is nog intact, moet wel opgevolgd worden. Maar grote paniek voor niets dus

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:06

Fijn dat je niet geopereerd hoefde te worden. Je paniek is zo normaal. Zou ik ook hebben hoor.

Levita

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:32

Wat fijn!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:33

Wat een mooi en fijn bericht, en wat fijn dat je galblaas mag blijven zitten.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 21:57

Urona447 schreef:
Wat een mooi en fijn bericht, en wat fijn dat je galblaas mag blijven zitten.

Ja het kan alsnog dat ze eruit moet maar allesinds niet vandaag…

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 01:00

Supergoed nieuws Brit!!! Daar wordt iedereen blij van!!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:04

Hopelijk lekker geslapen in je eigen bed!

Fijn bericht van Facebook, had een jaar geleden niet durven hopen dat je er nu zo 'goed' bij zou zitten.

Je galblaas kan je zonder, maar op een operatie zit je niet te wachten natuurlijk. Goed dat ze het in de gaten houden. En jammer van de paniek maar gelukkig nu even voor niets.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:42

Fantastisch Britt
Gefeliciteerd **\O/**

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:01

Gefeliciteerd, Britt!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 01:53

Hier even een late reactie. Ik had in het ziekenhuis geen laptop bij me en om de één of andere reden wilde mijn telefoon niet inloggen op bokt.

Allereerst ben ik blij positieve berichten van je te horen, Brit! Het gaat de goede kant op met die slinkende tumoren!

Zelf heb ik minder goed nieuws. De artsen die gezamenlijk mijn MRI-scan hebben bekeken, hebben geen manier weten te bedenken om mij nog te behandelen. Dus komen we alleen nog uit bij pijnmedicatie en palliatieve zorg.
Wel ben ik nog bezig met een aanvraag voor een second opinion in Leuven.
Het gaat gelukkig wel wat beter qua pijn en daarom mocht ik vandaag naar huis.

BritHittepit schreef:
Voor zo’n fistel heb ik ook wel bang… merk je hier voor de rest nog last van? Bv met naar het toilet gaan?

Ik hoop dat je ontsteking snel weg is en dat de antibiotica werkt, ik heb ondanks de blaasontsteking geen antibiotica gekregen omdat er geen bacteriën aanwezig zijn, het is een ‘steriele’ ontsteking van de bestraling… ik hoop dat het bij jou wel iets uithaalt want die ongemakken van antibiotica zijn ook geen lachertje…

Ik heb hier volgens mij nog nooit het hele verhaal van mijn ziekte in chronologische volgorde verteld.
Even snel in een notendop:
augustus 2020 diagnose, daarna gestart met de behandeling bestaande uit chemotherapie, bestraling en tot slot brachytherapie. Omdat de tumor de urineleiders heeft afgekneld heb ik 2 nierdrains gekregen. Deze heb ik nog steeds.
November 2020: Uit scans blijkt dat de behandeling niet heeft geholpen. Er is geen sprake van uitzaaiingen, maar de tumor slinkt niet.
Februari 2021 : begonnen met een tweede serie chemotherapie. Daarna blijkt dat de tumor is gestopt met groeien. Vanaf juli 2021 om de 3 maanden een scan om in de gaten te houden of de tumor niet opnieuw groeit. Telkens geen groei zichtbaar tot afgelopen juli een gezwollen lymfeklier wordt ontdekt.
In periode tussen juli 2021 en november 2022 voel ik me goed. Geen pijnklachten en ik kan met wat aanpassingen een redelijk normaal leven leiden. Alleen in maart 2022 krijg ik inderdaad last van die fistelvorming als gevolg van de bestralingen. Ik kon daardoor steeds moeilijker naar het toilet. In april van dat jaar heb ik daarom een colonstoma gekregen. Dat heeft de klachten aanzienlijk verlicht.
Sinds vorig jaar november heb ik last gekregen van vage pijnklachten, ondanks dat er op de scans geen tumorgroei zichtbaar was. Die klachten zijn in hevigheid steeds toegenomen, ik ben bij het halve ziekenhuis op consult geweest, maar heb dus nu, een jaar later, pas een diagnose.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 08:12

Jeetje Grote Beer wat verdrietig. Heel erg veel sterkte met dit slechte nieuws.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 13:42

Veel sterkte Grote_Beer! Voor zo’n fistel ben ik ook bang… op mijn scan was ook te zien dat blaas en darmen zijn aangetast…

Hebben ze eigenlijk nog onderzoek gedaan naar uitzaaiingen omdat ze nu echt spreken van palliatieve zorg… als ik het goed kan lezen is er dus na de uitzaaiing van de lymfe geen behandeling meer geweest…

Ik hoop dat je snel terecht kan in Leuven, het loopt daar ook niet altijd even soepel maar ik ben wel blij dat ik deze behandeling kan krijgen… en ik denk dat ze daar ook wel meer behandelingen aanbieden…

Welke aanvraag ben je aan het doen? Als je arts je doorstuurt kan je altijd snel terecht, ik mocht maandag op eerste consult terwijl mijn arts pas vrijdagavond had contact gehad met Leuven…

Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt…

Verder wil ik ook even zeggen dat ik ook palliatief ben en een jaar geleden ook geen uitzicht had en onder enorme pijnmedicatie zat… en kijk nu…

de hoop nog niet opgeven :(:)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:09

BritHittepit schreef:
Veel sterkte Grote_Beer! Voor zo’n fistel ben ik ook bang… op mijn scan was ook te zien dat blaas en darmen zijn aangetast…

Hebben ze eigenlijk nog onderzoek gedaan naar uitzaaiingen omdat ze nu echt spreken van palliatieve zorg… als ik het goed kan lezen is er dus na de uitzaaiing van de lymfe geen behandeling meer geweest…

Ik hoop dat je snel terecht kan in Leuven, het loopt daar ook niet altijd even soepel maar ik ben wel blij dat ik deze behandeling kan krijgen… en ik denk dat ze daar ook wel meer behandelingen aanbieden…

Welke aanvraag ben je aan het doen? Als je arts je doorstuurt kan je altijd snel terecht, ik mocht maandag op eerste consult terwijl mijn arts pas vrijdagavond had contact gehad met Leuven…

Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt…

Verder wil ik ook even zeggen dat ik ook palliatief ben en een jaar geleden ook geen uitzicht had en onder enorme pijnmedicatie zat… en kijk nu…

de hoop nog niet opgeven :(:)

Ja, die fistelvorming is een risico na bestraling.
In juli hebben ze op een scan een verdikte lymfeklier gezien en toen is aangenomen dat dat om een uitzaaiing ging. Maar of het dat ook was? Verder hebben de scans geen uitzaaiingen laten zien.

Tussen mijn eerste en tweede serie chemo's ben ik ook voor een second opinion in Leuven geweest. Ik heb toen emeritus professor Vergote gesproken en die stond destijds achter de behandeling die mij in Breda werd aangeboden. Maar hij vroeg mij wel om terug te komen mochten er opnieuw ontwikkelingen zijn. Dus dat ga ik nu doen. Mijn arts in Breda zou dit weekend mijn dossier doormailen naar Leuven en dan kan ik ze bellen voor een afspraak. De vorige keer kon ik inderdaad ook binnen een paar dagen terecht.

In Breda werd ik destijds ook al palliatief genoemd. Daar schrik ik dus ook niet meer van. Maar wel van het feit dat er behalve pijnstilling niets meer mogelijk zou zijn om de levenskwaliteit te verbeteren.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 17:15

Jeetje, dat is toch echt wel een hard gelag, Grote Beer.
Goed ook dat je probeert om die afspraak te krijgen. Er staat nogal wat op het spel.
Misschien een rare opmerking/vraag (maar zeker goed bedoeld): zou het niet fijner zijn om je eigen topic te hebben?

Britt, fijn dat er gelukkig niets acuuts hoefde te gebeuren. En fijn ook dat de uitslagen zo goed mogelijk waren!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:14

Dikke knuffel voor jou Grote Beer :knuffel:

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 00:39

Phoe Grote Beer en Brit, jullie krijgen wat te verwerken. Fijn dat jij wat positief nieuws gekregen hebt Brit. En jij Grote Beer, veel sterkte!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 09:16

Als ik het verslag lees van de scan is het toch niet zo positief dus ik ga volgende week toch wel wat navragen… in het verslag staat dat alles vergelijkbaar is gebleven maar dat er ook een lymfeklier bijgekomen is die nav mijn voorgeschiedenis wel moet opgevolgd worden…

Ofwel bekijken de radiologen deze beelden anders dan de studie ofwel heb ik toch misleidende info gekregen…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:30

Ai dat is geen fijn gevoel. Dat zou ik ook navragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:52

Ik kom weer eens uit de meelees modus.
Wat een hoop gemengde emoties! Enerzijds zulk goed nieuws, dan eventueel geopereerd moeten worden, dan toch weer niet, en dan de uitslag die toch niet zo positief lijkt.
Zo’n schommel die continue tussen goed en slecht nieuws wisselt is enorm zwaar om mee te dealen, ik hoop dat je dat emotioneel allemaal nog weet te trekken en veel steun in je omgeving hebt.
Hoe dan ook is het ontzettend fijn dat de behandeling wat lijkt te doen :)

Grote beer, wat een verdrietig nieuws. Ik kan het niet in woorden uitdrukken en hoop dat je second opinion je wat brengt. Wat de stralingsschade betreft: ik heb het eerder opgerpen hier. Kom je (komen jullie) niet in aanmerking voor hyperbare zuurstof therapie?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 13:19

Ja dat hebben ze me wel gezegd in het ziekenhuis maar ze zeiden van nog af te wachten omdat ik nog wel kan dealen met de symptomen

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 19:07

En alweer een mindere update… vandaag weer beginnen overgeven, vlak na het middag eten… broodje met spiegelei waarvan ik het eigeel aan men vriend gegeven heb… begon ik weer over te geven… voelde me weer barslecht met ook wat steken in de buiken… gelukkig geen koorts… we gaan nu rijst met kip eten want in moet wel iets kunnen binnen houden want mijn lijfje is al heel moe van het overgeven alleen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:12

Balen Britt. Ik duim voor betere dagen. Misschien is einte vet en verdraag je dat nu niet?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 20:19

Ja k denk dat het zoiets is… maar toch probeer ik niet te zwaar te eten… chocolade kan ik niet verdragen… heb deze avond rijst met kip gegeten…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:22

BritHittepit schreef:
Ja k denk dat het zoiets is… maar toch probeer ik niet te zwaar te eten… chocolade kan ik niet verdragen… heb deze avond rijst met kip gegeten…

Dat lijkt me verstandig, rijst met kip is niet zwaar.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 20:25

En ik denk toch maar een koffertje mee donderdag…met het overgeven was het laatste echt alleen gal dat eruit kwam… dan zijn we voorbereid als ik daar moet blijven en hoeft mijn man niet nog eens op en af…