Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:41

Zojuist teruggebeld. De secretaresse gaf aan dat de gyn zei dat er eigenlijk geen twijfel is over die 8 weken. Ik gaf nog mijn schrik aan voor mola of een meerling of iets anders waardoor de waarde hoger is, maar ze stelde me gerust.
Over 2 weken dus al naar de gyn voor een eerste echo en de hele mikmak. Oef, ik sta nog te trillen *\%/*

In Belgie is het inderdaad anders. Dan ga je na een positieve test daags erna naar de huisarts. Die doet een urinetest en bloedtest. Ze meten oa hCG, vit D en B12, foliumzuur, ijzer. Ook op toxoplasmose, syfillis, hiv, hepatitis B en nog wat dingen. Dus echt een uitgebreid bloedbeeld om meteen te kunnen starten met extra supplementen of andere medicijnen.

LinsxDot

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:45

Spannend! Hoop dat het 8 weken is.

En jullie worden meteen door gestuurd naar een gynaecoloog of hebben jullie ook verloskundige? Sorry voor mijn nieuwsgierigheid maar ben benieuwd hoe anders het daar is.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:49

jasia: sterkte! Gelukkig is het toch zelf op gang gekomen. Ik hoop dat je klachten nu minder gaan worden.

Rebel: oh gelukkig! Dat verminderd de stress weer. Nu vol (leuke) spanning wachten op de echo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 23:11

Fijn Rebel.
Laten we hopen dat de rest van ons ook binnenkort goed nieuws kan delen.

Ik merk dat ik er weer erg moedeloos van word en overweeg om even afstand te nemen uit dit topic.
Vanmiddag weer op kraambezoek geweest en ik merkte dat het me gewoon fysiek pijn deed om dan zo'n hummeltje te zien.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 06:53

Jolien87 schreef:
Fijn Rebel.
Laten we hopen dat de rest van ons ook binnenkort goed nieuws kan delen.

Ik merk dat ik er weer erg moedeloos van word en overweeg om even afstand te nemen uit dit topic.
Vanmiddag weer op kraambezoek geweest en ik merkte dat het me gewoon fysiek pijn deed om dan zo'n hummeltje te zien.

Snap je wel. Mijn halve fb is zwanger en aankondigingen zo ook op werk en denk ik jaaa hoor tuurlijk. En gun het iedereen maar diep in me hart denk ik f*ck waarom ik niet…

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 08:12

Ik herken je gevoel. Mijn zus is zwanger en liep bijna gelijk met onze eerste zwangerschap, wij hebben er inmiddels twee verloren en m’n zus is bijna op t einde.

Je gunt t haar en haar partner enorm maar het doet ook echt onwijs veel pijn.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 08:19

Hier ook heel herkenbaar! Ik heb 2 vriendinnen en een schoonzus die allemaal later zijn begonnen met proberen een kindje te krijgen dan ons. En zij hebben nu allemaal al een kindje.. doet soms pijn idd
Maar gun het ze ook zo erg, heel dubbel..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 08:40

Herkenbaar Jolien. Ik heb ook echt al heel vaak het topic willen ontstippen. Hoewel je het iedereen gunt doet het echt pijn soms en ik zie ondertussen ook groen van jaloezie richting alle andere zwangere vrouwen :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 08:57

Precies dit, wat jullie zeggen. Je gunt het een ander maar jezelf stiekem nog meer.
Werkelijk alles en iedereen lijkt momenteel zwanger te zijn. Van de week is een vriendin bevallen van haar derde kindje, zaterdag hebben we een babyshower van een andere vriendin, die verwachten ook hun derde kindje. Ondertussen stroomt de hele vriendinnengroep over van kinderen en baby's want inmiddels zijn alle stellen gezegend met een vervulde kinderwens. En ik kan daar dan niet over meepraten omdat ik a: niet weet waar het over gaat of b: omdat ik het (nog) niet heb meegemaakt.

Laatst was ik met mijn beste vriendin een dagje weg voor haar verjaardag. De baby van 8 maanden moest per sé mee 'want die had ze zo gemist tijdens haar werkweek'. Ja vriendin, ik heb jou ook gemist. Maar de hele dag is ze met haar kind bezig geweest, ik heb echt op het punt gestaan om maar weer naar huis te gaan. Ik kon wel janken.

Ondertussen wil ik er ook heel graag voor jullie in dit topic zijn, onder het mom van gedeelde smart is halve smart. Maar ik vind het lastig.
En begrijp me niet verkeerd: ik gun het iedereen maar het doet me gewoon zeer als iemand hier halsoverkop het topic binnenkomt en dan toch al zo makkelijk zwanger blijkt te zijn, terwijl wij hier met een groep dames zitten waarvan de één nog langer dan de ander bezig is om zwanger te raken.
En ik kan wel eerlijk zijn dat ik daar dan stikjaloers van word en zelfs wel een beetje zuur.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:25

Zo herkenbaar,
Ben stiekem wel echt jaloers op iedereen die zwanger is. Dan denk ik echt waarom moet het bij mij op deze manier. Waarom duurt het al 2 jaar…. En dan is het niet dat ik het ze niet gun maar ik wil het ook gewoon.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:39

Er is door die gene ook nooit mee gepraat.. of ik heb iets gemist?
Is wel rede dat ik ook tijdje niet gepost heeft.
Weinig er mee bezig en zwaar teleur gesteld.
Over 3 maanden weer terug voor nieuwe test voor me baarmoederhals.. maar ik heb het in me hoofd al opgegeven geloof ik alleen me hart blijft vol verlangen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:45

LinsxDot schreef:
Over 3 maanden weer terug voor nieuwe test voor me baarmoederhals.. maar ik heb het in me hoofd al opgegeven geloof ik alleen me hart blijft vol verlangen

Voor zover ik weet niet, nee.
Dat maakt niet dat je hier niet welkom bent voor vragen, maar toch.

Spannend Lins. :(:)

Ik heb nu groen licht om een afspraak te maken bij de huisarts voor een echo om te kijken of er afwijkingen te zien zijn maar ik merk dat ik toch niet zo goed durf. Ik mag al 1,5 week bellen maar moet mezelf nog steeds zover krijgen om de telefoon te pakken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:55

LinsxDot schreef:

Spannend :knuffel:

@jolien
Ik snap zo goed hoe je je voelt ik durfde ook niet. Maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Het aan blijven modderen is zo veel teleurstellender :knuffel:

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:11

Oh neeee zeker niet iedereen is welkom! Alleen we zijn met ze alle best wel tijdje al in 1 topic dan is wel fijn als iemand zich beetje soort van voorstelt of iets!

Gewoon bellen hoor! Misschien lucht het juist op en zoals Lau zegt continu die teleurstelling is ook zenuwslopend

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:46

Hier helaas ook weer ongesteld geworden. Iedere keer weer die teleurstelling. Loop ook steeds meer met de gedachten laat maar. Ik wil niet iedere maand weer die onzekerheid.

Ik gun het ook iedereen, maar vond het bericht ook best confronterend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:48

Ik ervaar wel een beetje hetzelfde gevoel als jullie en dat is ook de reden waarom ik niet meer zo fanatiek meepraat. Wellicht kunnen we voor de dames die er behoefte aan hebben een huiskamertopic openen, is misschien toch iets meer besloten?

Ik ben weer ongesteld geworden, gelukkig wel weer een normale cyclus en geen gek tussentijds spotting. LF was weer precies 11 dagen, mijn app zei nog je lichaam werkt als een klok. Nou ja, daar koop ik wat voor als ik niet zwanger raak.

Ik heb een check gehad op afwijkingen bij de gyn na de eerste miskraam en het vreemde tussentijdse bloedverlies. Niks geks op te vinden. In mei zijn we een jaar bezig en ik weet nu niet zo goed wat we moeten.. Ergens denk ik ook laat maar, die pijn is te zwaar en ik trek dat niet.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:54

Er was toen ook ooit eens een topic met in de trend als zwanger worden niet vanzelf sprekend is kan me vergissen hoor. Dat lijkt me ook wel fijn voor de meeste hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:55

Ja precies, die heb ik toen ook gezien ooit

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:02

Ja dat topic heb ik ook gezien inderdaad, misschien een groeps app dat is toch wat beslotener?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:14

Vind ik zelf nog makkelijker!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:20

Lau schreef:
Ja dat topic heb ik ook gezien inderdaad, misschien een groeps app dat is toch wat beslotener?

Dat vind ik wel een goed idee! :j

Nou, ik had mezelf net zover om te bellen, zijn ze tussen 10.15 en 10.45 niet bereikbaar. Wat een timing. :=
Straks dus nog maar even weer proberen.

Anieke en Angela, dikke knuffel. Hopelijk is het niet te heftig. :(:)
Ik vind het iedere maand weer spannend welke menstruatiekwaaltjes er nu weer voorbijkomen.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:36

Mocht er een ander topic/groepsapp komen zou ik het fijn vinden om mee te praten. Indien dat voor andere oké is.

Ik ben niet enorm actief op dit topic maar vind het wel fijn om er zo nu en dan eens over te praten.

Het zwanger worden is hier niet echt een probleem. Het zwanger blijven daarintegen.

Mochten mensen vinden dat ik te weinig plaatst of te kort mee praat heb in daar begrip voor het is namelijk een teer onderwerp dus snap het goed als je dat besloten wilt houden.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:09

Ik vind nieuw topic prima, een app groep vind ik helaas niks. Het gaat me dan te snel en krijg dan gevoel ik alles direct moet lezen en antwoorden. In een topic kan ik dat doen wanneer ik er zin in heb zonder me telefoon continu gaat. Iets met controle freak? :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:40

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:51

Ik zal een groepsapp wel fijn vinden, ook aangezien ik weet dat ik wat meelezers heb (heb mijn gebruikersnaam al aangepast, maar ze kunnen mij hier zo weer vinden). Maar kan mij idd voorstellen dat niet iedereen dat prettig vind :)