Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:00

Ik denk dat dat meer geld voor de vaccinaties waar je afgezwakt materiaal toegedient krijgt zoals AZ. mRNA hoef je niets van te merken, wellicht spierpijn wanneer een spier veel samentrekt als reactie of (allergische) reactie op een van de bestanddelen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:04

Jis_ schreef:
Eleeke schreef:
Inderdaad zoals Janneke2 zegt. Je lichaam reageert hierop ( als het dat niet deed, bouw je die afweer ook niet op). Paar dagen gammel, pijn in de arm etc is dus heel gewoon en wat mij betreft geen bijwerking maar de werking.

Heb ik met de griepprik ook. Met covid wel erger ( ja daar baal ik van). Maar kon nog gewoon werken en beetje aangepast sporten, dus eigenlijk niets te klagen.

Is het ook bewezen dat je zonder bijwerkingen van het vaccin geen antistoffen opbouwt? Want dan heb ik pech

Nee dat is niet waar...
Je krijgt sowieso door de herkenning antistoffen, maar je lichaam is handiger in wegwerken en dus heeft een minder grote reactie nodig om het weg te krijgen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:18

Ik had voordat ik heenging al wat problemen met mijn linkerschouder wat doortrekt naar de bovenarm maar na de vaccinatie is het wel iets erger geworden. Merk dat het nu ook wat langer duurt.

Pijn in de oksel is gelukkig wel over dat was wel echt even vervelend. Las dat het een veel genoemde bijwerking was dit keer.

Lynnepinny

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:04

Ik had vanochtend ook best last van m'n oksel (dag 2), maar dit is inmiddels ook weer minder. Ik kan ook weer op m'n linker zij slapen als ik een beetje voorzichtig ben, dus het gaat me redelijk af dit keer.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:08

Hier valt het ook reuze mee tot nu toe. De prik zit er zo'n 8 uur in, maar nagenoeg geen last. Dit is de beste tot nu toe.
En ja heeeeel hard afkloppen :+.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:14

Jis_ schreef:
Eleeke schreef:
Inderdaad zoals Janneke2 zegt. Je lichaam reageert hierop ( als het dat niet deed, bouw je die afweer ook niet op). Paar dagen gammel, pijn in de arm etc is dus heel gewoon en wat mij betreft geen bijwerking maar de werking.

Heb ik met de griepprik ook. Met covid wel erger ( ja daar baal ik van). Maar kon nog gewoon werken en beetje aangepast sporten, dus eigenlijk niets te klagen.

Is het ook bewezen dat je zonder bijwerkingen van het vaccin geen antistoffen opbouwt? Want dan heb ik pech

Nee, dat is niet bewezen.
In tegendeel.

Via het vaccin komt er een immuunreactie (zo bleek in de testfase in 2020)
en niet iedereen merkt de immuunreactie op (bleek in 2020).

Dus de bofferts zonder koorts, hoofdpijn etc. bouwen net zo goed als iemand anders immuniteit op.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:22

Hier gisteren geprikt, en afgezien van een pijnlijke arm en oksel + wat vermoeidheid gelukkig niks aan de hand +:)+ geen mega hoofdpijn zoals de vorige keren!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 20:41

ik heb wel een gunstige bijwerking: sinds de booster met Moderna is mijn astma/copd een heel stuk minder geworden. In plaats van verstikkende hoestbuien (ondanks de prednison die ik al jaren continu gebruik) heb ik af en toe een kuchje

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:09

Mooi om te horen Morrie.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:57

Vanmiddag mijn prik gehaald. Ik dacht slim te zijn en mijn rechter arm te laten prikken nadat mijn linker arm flink last gaf (vorig jaar janssen gehad, daarna nog een tetanus spuit en grieppriek). Ik ben rechtshandig en die arm doet niet veel meer behalve pijn :+ Ik slaap ook graag op rechts wat nu niet lukt 8)7

Verder nog geen last van bijwerkingen, hoop dat het zo blijft!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 06:32

Dinsdag boosterprik Moderna gekregen en behalve een pijnlijke prikplek heb ik geen andere klachten gehad!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:56

Ik heb hem dus maandag gehad en ik heb nog steeds regelmatig een beetje een gekke hoofdpijn die ik niet vaker heb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:28

Had ik ook, na een dikke week weer weg. Niet echt hoofdpijn maar het gevoel dat er fikse hoofdpijn aan zat te komen.
Normaal heb ik echt nooit hoofdpijn dus viel wel op.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 14-01-22 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:29

Ik had m vanmiddag, en begin nu alleen een beetje een stijve arm te krijgen, meer niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:31

Voordeel van de booster is dat je na twee weken niet meer in quarantaine hoeft met de nieuwe regels. Hopen dat veel jongeren die booster halen, blijven de scholen en bedrijven open. Ook de horeca ( straks) en winkels.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:35

Hier niet ziek geweest. Wel pijnlijke arm en een pijnlijke oksel, deze was ook dik. Had echt vocht onder mijn oksel. Maar was allang blij dat ik niet ziek ben geworden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:36

bigone schreef:
Had ik ook, na een dikke week weer weg. Niet echt hoofdpijn maar het gevoel dat er fikse hoofdpijn aan zat te komen.
Normaal heb ik echt nooit hoofdpijn dus viel wel op.

Ja dat! Heel irritant omdat ik dus wel eens echt hoofdpijnaanvallen heb. :=

Denk steeds dat het komt maar er gebeurt niks.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:47

Vanmiddag ook mijn booster gehad.
Hele aardige mevrouw en goed prikken, niks van gevoeld.
Ze adviseerde mij ook om veel water te drinken, en paracetamol bij klachten.
Tot nu toe gaat het goed!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:02

Suzanne F. schreef:
Hier niet ziek geweest. Wel pijnlijke arm en een pijnlijke oksel, deze was ook dik. Had echt vocht onder mijn oksel. Maar was allang blij dat ik niet ziek ben geworden.

Ik had ook een pijnlijke oksel van m’n derde Pfizer. Of het dik was konden we niet echt goed zien, maar ik was wel blij als m’n bh uit kon, want die beugel zat precies verkeerd te pikken. Bij de andere twee helemaal geen klachten.
Bij Moderna staat opgezette lymfeklieren wel als bekende bijwerking, maar bij Pfizer niet. Ik hoorde vandaag wel iets op de radio over die bijwerking, maar kon niet alles horen dus weet niet precies in welke context het genoemd werd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:12

Dorus schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik had ook een pijnlijke oksel van m’n derde Pfizer. Of het dik was konden we niet echt goed zien, maar ik was wel blij als m’n bh uit kon, want die beugel zat precies verkeerd te pikken. Bij de andere twee helemaal geen klachten.
Bij Moderna staat opgezette lymfeklieren wel als bekende bijwerking, maar bij Pfizer niet. Ik hoorde vandaag wel iets op de radio over die bijwerking, maar kon niet alles horen dus weet niet precies in welke context het genoemd werd.

Hier ook (derde) Pfizer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:36

bigone schreef:
Voordeel van de booster is dat je na twee weken niet meer in quarantaine hoeft met de nieuwe regels. Hopen dat veel jongeren die booster halen, blijven de scholen en bedrijven open. Ook de horeca ( straks) en winkels.

1 week zelfs! Vanaf morgen zit die er bij mij alweer een week in :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:38

Zebrastreep schreef:
bigone schreef:

1 week zelfs! Vanaf morgen zit die er bij mij alweer een week in :j

Oh ik dacht dat ze twee weken zeiden maar kan ook een week zijn.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:39

Ze zeiden 1 week in de persconferentie

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:44

Diegene die mij prikte zij nee hoor de booster werkt direct , maar ik denk dat ze mijn vraag niet helemaal begreep :') Dacht toen van dan ga ik uit van een week.

Overigens ben ik sinds gisteren weer echt 100% oké als het gaat om pijnlijke spieren en oksel *\o/*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:58

Hier Pfizer na 2 x Moderna

Moderna 1, zere arm en menstruatie klachten (3 weken slachthuis bloedbad :+ )

Moderna 2, geen klachten

Phizer booster, zere arm met zwelling, flinke hoofdpijn zo'n 24 uur