Foei Blussum, jij bent ondeugend
Covid raakt inderdaad meerder aspecten van ons zijn. Het gaat verder dan alleen maar bewegingsvrijheid, lichamelijke cq financiële schade. Het gaat ook over onszelf, hoe gaan we met de gehele situatie om?
De een is daar wat laconieker in als de ander hetgeen te maken heeft met karakter, temperament, levensomstandigheden, waar je woont etc.
Ondanks dat het voornamelijk RUK is, ik heb vanochtend hier verzucht dat ik zo vreselijk klaar ben met die covid, maar dat we er nog maar een tijd voor zullen gaan→ is het dus ook wel een hele interessante tijd, vind ik.
Nl er is veel te zien bv hoe gaan de verschillende landen hiermee om?
De hele wereld wordt geraakt en dat is zoverre ik weet , echt heel erg lang geleden dat de wereld zo in de ban was van een virus cq ziekte en dat het zover ging. Meestal is het één gedeelte van de wereld → denk bv aan die afschuwelijke ebola ziekte beelden. Echte tranentrekkers waren dat die beelden.
Ook hoe gaat de politiek hiermee om in de verschillende landen, in Europa, in Nederland / België etc. Wel heel erg boeiend.
Zo ook met ontstaan van het vaccin waar ik al regelmatig berichten over krijg van science en dat ik erg interessant vind Waarschijnlijk omdat ik het wetenschapstopic heb gevolgd en al die links openklikte en met mijn leken verstandje het probeerde te volgen. Dus het verlegd wel grenzen en allemaal, gaan we in meerdere of mindere mate uit onze comfort zone.
Dus hoe je het ook went of keert, het is ook een hele interessante tijd. Een tijd dat de echte helden opgestaan zijn (voor mij zijn dat de zorgmedewerkers) die behalve applaus en misschien een aantal een bonus, absoluut niet krijgen wat ze verdienen in deze zware tijd. Maar ze kreunen en gaan gebukt onder een te zware werklast → en houden vol. Dat zijn de echte helden die hopelijk volgend jaar massal een lintje krijgien zo van het heeft zijne majesteit behaagd (Is toch wel het minste dat ze als groep kunnen krijgen).
Het is ook een hele verdrietige tijd, want veel overleden mensen zullen gemist worden met Kerstmis. Dus je kunt er van vinden wat je vindt, het is niet leuk, maar het is in ieder geval ook boeiend, hoe graag we dit niet gewild hadden natuurlijk. Er gebeurt ontzettend veel op micro en op macro niveau.