Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:18

Gefeliciteerd nog ts!!

Hier in de verhuis modus en iets minder gezond, maar wel veel beweging en gesjouw dus hoop dat dat het beetje recht trekt. Geen weegschaal dus echt geen idee nu haha

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 08:33

Roos, heel begrijpelijk dat je ook graag een wat plattere buik wil! Dan mag je best wel je baalmomenten hebben als dat nog een beetje achterblijft :knuffel:

Vulina, ja ik vind het ook wel oneerlijk dat 4kg erbij veel makkelijker gaat -O-

Gaucho, wat een mooie foto <3 op dat soort momenten is een wandeling zo slecht nog niet. En je bbq klinkt heerlijk!

Dustinlover, kan best dat de beweging het compenseert. Ik hoop het voor je!

Mijn verjaardag was gezellig :j niet heel druk, want we houden ons toch maar netjes aan de max 6 van Rutte, maar ook met minder mensen kan het gezellig zijn :D
Alleen wat weinig gedronken, dus dat vandaag maar weer inhalen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:29

Weinig gedronken op je verjaardag.. :D :D dat komt mij niet bekend voor.

Na een goede nachtrust ben ik er weer. Heb net uitgebreid lopen stoeien met de Eetmeter en een lekker menu voor mezelf vastgesteld. Nu eerst even een driekwartier tot een uur op Foxy en dan mag ik heerlijk lui doen van mezelf. Boekje. Geurkaarsje. Straks lekker badderen met Rituals. <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:21

Ik heb lekker een uurtje personal training gedaan. Zo paardrijden, mesten etc en dan heb ik er al aardig wat beweging opzitten.

Verder besloten dat het voor mij in deze reis het belangrijkste is om de tijd te nemen eten goed te plannen en te bereiden. Dat gaan we per direct dus maar weer doen.

Daarna voel ik me het beste en slaap ik het beste als ik veel buiten ben, zeker in combinatie met een kantoor baan. beweging buiten krijgt dus ook prio. En vanaf daar kijk ik wel weer verder.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:27

Dat is nog eens een goed idee van je: inzoomen op wat je drijft en waar je je fijn bij voelt!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 11:36

Ik bedoelde water Roos, waaaaaater :') intussen weer uitgefoxiet? Jij weet ongetwijfeld al van de nieuwe Rituals winkel, heb je er al een gold membership aangevraagd? :D

Gaucho, goed bezig! *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:43

Oh waterrrrr. :')

Gold member? Jij bent gek. Ze nodigden me hoogstpersoonlijk uit voor de opening :))

Ja Foxy en ik zijn braaf geweest. Net boodschappen gedaan en zit nu aan mijn zeer verantwoord maar lekker ontbijt. Rijstwafels met roomkaas en kipfilet. :9

Heb heerlijk zitten schuiven met vanalles qua eten en heb nu al zin in de volgende maaltijd. Pasta met pesto, biefstuk en roomkaas. Wordt een experiment. Laatst op cheat day was er voor mij gekookt ( <3 ) en toen hadden we de niet-dieet-proof variant met spekjes. Wel lekker. Maar die spekjes. :')

Dus nu een beetje zitten schuiven en alles past nu wel in mijn gewenst lijstje. Top!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:57

gaucho schreef:
Ik heb lekker een uurtje personal training gedaan. Zo paardrijden, mesten etc en dan heb ik er al aardig wat beweging opzitten.

Verder besloten dat het voor mij in deze reis het belangrijkste is om de tijd te nemen eten goed te plannen en te bereiden. Dat gaan we per direct dus maar weer doen.

Daarna voel ik me het beste en slaap ik het beste als ik veel buiten ben, zeker in combinatie met een kantoor baan. beweging buiten krijgt dus ook prio. En vanaf daar kijk ik wel weer verder.

Dat is een enorm goede waarneming. Een van de belangrijkste onderdelen van het proces is voor jezelf kijken wat het meeste helpt.
De een heeft baat bij hulp van iemand anders, de ander bij een vooropgesteld programma en weer een ander stelt graag zelf zijn programma op. Dus super goed dat je dit hebt ontdekt en ermee aan de slag bent! *\o/*

Ik heb gister ook een week-menu voor mezelf opgesteld, incl lunch en tussendoortjes. Ik ga hierin Intermitted fasting combineren met koolhydraatarm. Kom max aan 50 gram koolhydraten per dag, dus ben eens benieuwd. Merkte dat ik afgelopen week even de weg kwijt was, was ook 0,5kg bijgekomen maar dat viel me nog allemaal mee. Vorige week was gewoon lastig ook doordat we 4 dagen niet thuis zouden eten. Dus deze week gaan we weer vol aan de bak :Y)

@Roosch: Fijn dat het allemaal erin past

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:02

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt!

Ik heb eigenlijk volgens mij nog niet eens uitgelegd hoe ik deze reis doe, maar ik doe IF gecombineerd met caloriebeperkend eten. Heb uitgerekend wat mijn BMR is en probeer daarop te richten. Ik eet tussen 12 en 20 uur (wat in de praktijk vaak neerkomt op tussen 12 en 19).

Hiermee ben ik dus sinds januari bezig en ik voel me erg goed bij (plus een kledingmaat of 3 kleiner inmiddels). :j
Het scheelt ook dat mijn intoleranties opgelost zijn: ik heb 5 jaar enorm veel last gehad van intoleranties en in het ziekenhuis en bij de dermatoloog kwamen ze er niet achter wat het was. Ze wilden me op hormoontherapie zetten. Dolblij dat ik toen het alternatieve circuit ben ingestapt want na 4 behandelingen dus compleet klachtenvrij én van 60% energie naar 95% gegaan. Dat heeft me een flinke boost gegeven, ben gestopt met roken en ben de relatie met Foxy gestart. <3

Als ik het zo terug kijk is mijn gemopper van gisteren dan toch ook wel stom he. :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:27

Pasta met pesto klinkt goed. Ik vind kalkoenbacon ook een goede vervanger van spekjes :j

Hier mijn maaltijden voor de komende dagen ook al uitgedacht. Vanavond eet ik garnalen in pittige tomatensaus met zeewierpasta. Morgen paddestoelen risotto. Ik maak risotto wat meer dieetproef door minder risotto en meer groente in verhouding, en dan ook nog salade erbij. En dinsdag tagliatelle met spinazie en zalm. Zowel risotto als tagliatelle zijn voor mijn doen redelijk koolhydraat rijke maaltijden, doordat ik vooruit plan kan ik dat compenseren met ontbijt en lunch.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:59

Wat een BRILJANTE tip <3

Ik ben gek op spekreepjes maar kende dit alternatief niet. Jeej!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:47

I sea more heeft ook zeewier bacon. Krokant gebakken qua smaak erg lekker, alleen niet de structuur van spek.

Zo ziet het resultaat van goed plannen er uit: een bord vol gezond en lekker eten, totaal 300 kcal. 21 gram koolhydraten, 32g eiwit, 8g vet:
Afbeelding

Omdat het weekend is ook nog een glaasje wijn erbij met die wijn meegerekend heb ik nog 225 kcal over om iets leuks mee te doen vanavond *\o/* ik neig nu naar wat ijs, maar een cracker met hoemoes of yoghurt dip zou ook nog kunnen. Zien we straks wel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:49

Jij bent lekker bezig, gaucho! Top!

Ik heb uiteindelijk vanmiddag nog een rondje op de foxy gedaan, had het ineens in mijn kop dat ik nog heel even wilde. Moet niet gekker worden. :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:05

Vond ik zelf ook, dus heb mezelf net getrakteerd op een nieuwe blender. Mag ook wel, gebruik m vrijwel dagelijks en de oude is zeker een jaar of 20 oud.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:08

Goeie beloning. :j

Ik werd verliefd op een keukenmachine die ook perfect in mijn keuken past. Niet in het budget, dus laat hem wel staan. :')
De laatste tijd is er weer ruimte in mijn hoofd om een oude hobby op te pakken: bakken. Niet goed voor mijn afvallen maar als ik cheat day heb en iemand om voor te bakken aanwezig is, dan heb ik daar enorm plezier in. En toen werd ik verliefd op die keukenmachine van 150 euro. :D :D doen we maar niet.

Mijn portemonnee valt overigens flink hard af. Moest de aanbetaling voor die fotoshoot ook doen. :D :D kijk er onwijs naar uit, ze reageert ook zo leuk per mail!

Heb nog 3 maanden om nog resultaat te boeken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:14

Leuk om naar uit te kijken :j

Ik bak veel gezonde dingen :j Ook echt leuk. Hartige speltmuffins, bananenbrood, blauwe bessen-havermoutmuffins, pompoencake etc. :j

Ik zag dat ik aan blenders ook flink geld kwijt gekund had :') maar het is een middenklasser van Tefal geworden. Die zal in ieder geval beter door de bevroren banaan heen komen dan de oude.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:27

Roosch schreef:
Ik ben benieuwd hoe het je bevalt!

Ik heb eigenlijk volgens mij nog niet eens uitgelegd hoe ik deze reis doe, maar ik doe IF gecombineerd met caloriebeperkend eten. Heb uitgerekend wat mijn BMR is en probeer daarop te richten. Ik eet tussen 12 en 20 uur (wat in de praktijk vaak neerkomt op tussen 12 en 19).

Hiermee ben ik dus sinds januari bezig en ik voel me erg goed bij (plus een kledingmaat of 3 kleiner inmiddels). :j
Het scheelt ook dat mijn intoleranties opgelost zijn: ik heb 5 jaar enorm veel last gehad van intoleranties en in het ziekenhuis en bij de dermatoloog kwamen ze er niet achter wat het was. Ze wilden me op hormoontherapie zetten. Dolblij dat ik toen het alternatieve circuit ben ingestapt want na 4 behandelingen dus compleet klachtenvrij én van 60% energie naar 95% gegaan. Dat heeft me een flinke boost gegeven, ben gestopt met roken en ben de relatie met Foxy gestart. <3

Als ik het zo terug kijk is mijn gemopper van gisteren dan toch ook wel stom he. :+

Dat klinkt ook goed!
Weet in principe wel hoe het bevalt, doe dit al tot nu toe.. alleen was ik af en toe inspiratieloos, hoop dat dit beetje helpt.

@gaucho: gezonde bakdingen is ook erg leuk om te doen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:15

De topics hier op bokt zijn zooop fijn! Ik reageer niet veel maar lees wel bij :D

Mn weegschaal is kapot denk ik...
Vorige week, bijna 6 kilo eraf. Ga nu op de weegschaal staan, nog eens bijna 2.5 kilo eraf. Van bijna op mijn eerste doel, naar bijna 2.5 kilo eronder *\o/*

En nu durf ik het voor het eerst te zeggen, ik zit weer onder de 100!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:25

Wat een mijlpaal, super zeg!! *\o/*

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:57

LoveUggs schreef:
De topics hier op bokt zijn zooop fijn! Ik reageer niet veel maar lees wel bij :D

Vorige week, bijna 6 kilo eraf. Ga nu op de weegschaal staan, nog eens bijna 2.5 kilo eraf. Van bijna op mijn eerste doel, naar bijna 2.5 kilo eronder *\o/*

Wooow wat goed *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Onder de 100, dat moet vast enorm fantastisch voelen

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:15

LoveUggs schreef:

Ik lees hier nog steeds trouw mee vanaf het begin.
Maar ik kan nog niet echt mee praten want ik zit in het einde van mijn zwangerschap.

Maar wil gewoon even kwijt dat ik jullie toppers vind, en hoop straks met net zoveel plezier mee te praten als dat ik nu mee lees O:)

De post van Loveuggs nu even in het bijzonder, wat een mooie mijlpaal.
Hoop dat ik deze straks ook snel mag behalen :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:29

LoveUggs schreef:

Goed bezig!!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:35

ja ik ben zo blij! Van 106 naar 97.5 - 97.8 (weegschaal schommelde wat). Zit nu in week 7. Nog een hoop te gaan maar ik ben zo blij met hoe het nu gaat! Op naar onder de 90 *\o/*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:37

*\o/* wat super LoveUggs!! ga zo door!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:58

Da's wel een efficiënte manier van gewicht verliezen, zo een bevalling. :D