Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:59

Ik ga me morgen laten testen, beetje grieperig met keelpijn, verkoudheid, hoofdpijn en spierpijn. Las ik ergens dat er een nieuwe manier van testen is, dat ze alleen nog in je keel gaan met een stokje? Heb afgelopen zomer ook een test laten doen en ik vond de neusswab niet heel chill :Y)

Polly
Moderator Algemeen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:06

ik denk dat dat verschilt per teststraat, ik zou het gewoon over je heen laten komen.
Ik word vrijdag getest op mijn eigen werk, helaas in die kitjes ook nog geen dunnere/flexibele stokjes en gewoon in keel en neus. Het zij zo..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:08

Polly schreef:
ik denk dat dat verschilt per teststraat, ik zou het gewoon over je heen laten komen.
Ik word vrijdag getest op mijn eigen werk, helaas in die kitjes ook nog geen dunnere/flexibele stokjes en gewoon in keel en neus. Het zij zo..

Het zij zo inderdaad, laat me hoe dan ook testen. Maar het zou wel chill zijn :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:12

yep zeker, ik zou er ook heel wat voor over hebben als ze me zouden kunnen testen door het prikken vaneen beetje bloed. Ik geef liever bloed dan zo'n wattenstok in mn keel en neus. Helaas pindakaas, hopelijk komen deze testen hier ook snel beschikbaar

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:37

Mijn buurvrouw kreeg vanmorgen de uitslag, Negatief,ze heeft de Griep,geen Corona gelukkig.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:56

Mloes schreef:
Ik ga me morgen laten testen, beetje grieperig met keelpijn, verkoudheid, hoofdpijn en spierpijn. Las ik ergens dat er een nieuwe manier van testen is, dat ze alleen nog in je keel gaan met een stokje? Heb afgelopen zomer ook een test laten doen en ik vond de neusswab niet heel chill :Y)

Ik ben alleen in de keel getest maar ik ben dus via huisartsenlab getest en niet via de GGD.
Maar heel eerlijk weet ik niet wat je beter kan hebben. Keel en neus gaat snel zag ik aan degene voor mij, maar als je alleen de keel hebt gaan ze beide kanten in je keel doen en dat duurt best wel lang, vond het geen prettig gevoel en je kokhals reflex is dan ook heftiger heb ik het idee. Ik had het gevoel dat ze mij 3 straten verderop hebben kunnen horen :')
Ik ben gister ochtend getest en krijg vandaag of morgen de uitslag binnen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:21

GGD mailde mij na een mislukte keelswab dat dat niet erg is, omdat de neus veel belangrijker was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:21

janneke584 schreef:
Ik wil me ook graag melden. Inmiddels 48 uur geleden getest en nog altijd geen uitslag.
Krijg je een positieve uitslag eigenlijk ook via je digid?

Ik heb vernomen dat dat heel binnenkort wel gaat gebeuren. Nu wordt je bij een positieve uitslag nog gebeld door jouw GGD.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:31

Zijn degenen die positief getest zijn ook daadwerkelijk gebeld door de GGD? Mijn vriend is afgelopen zaterdag getest (geen klachten maar moest een negatieve test kunnen overleggen om bij een klant op bezoek te kunnen). Tot zijn verbazing werd hij ‘s avonds gebeld door het commerciële lab dat hij positief getest is. De GGD zou maandag contact met hem opnemen. Tot nu toe niet gebeurd en het is nu woensdag. Mijn vriend neemt het zekere voor het onzekere en blijft sowieso 7 dagen in isolatie ondanks dat hij nog steeds geen klachten heeft. En ik blijf 10 dagen in quarantaine. Ik heb mijn vriend verbannen naar ons tuinhuisje. :D Daar kan hij ook slapen en eten.

Aangezien ik afgelopen zondag een beetje keelpijn had heb ik online een afspraak gemaakt voor een test.
Wat ik heel vreemd vond is dat ik me niet hoefde te legitimeren. >;) Jullie wel?
En waar ik van baalde is dat ik een afspraak had om 10.09u (alleen het tijdstip al), er een rij van hier tot Tokyo stond en toen ik eindelijk om 10.30u vooraan stond ging de deur dicht: koffiepauze.... 8)7
Ik snap dat dat ook moet gebeuren maar iets klopt er dan niet in de planning, of er waren veel mensen voor mij die veel te vroeg waren. Stuur die dan terug of zo of zet ze aan de kant.

Even een aanvulling: ik moest wel mijn naam, tijdstip van de afspraak en geboortedatum doorgeven.
Laatst bijgewerkt door Silvia op 14-10-20 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:36

Silvia schreef:
Zijn degenen die positief getest zijn ook daadwerkelijk gebeld door de GGD? Mijn vriend is afgelopen zaterdag getest (geen klachten maar moest een negatieve test kunnen overleggen om bij een klant op bezoek te kunnen). Tot zijn verbazing werd hij ‘s avonds gebeld door het commerciële lab dat hij positief getest is. De GGD zou maandag contact met hem opnemen. Tot nu toe niet gebeurd en het is nu woensdag. Mijn vriend neemt het zekere voor het onzekere en blijft sowieso 7 dagen in isolatie ondanks dat hij nog steeds geen klachten heeft. En ik blijf 10 dagen in quarantaine. Ik heb mijn vriend verbannen naar ons tuinhuisje. :D Daar kan hij ook slapen en eten.

Aangezien ik afgelopen zondag een beetje keelpijn had heb ik online een afspraak gemaakt voor een test.
Wat ik heel vreemd vond is dat ik me niet hoefde te legitimeren. >;) Jullie wel?
En waar ik van baalde is dat ik een afspraak had om 10.09u (alleen het tijdstip al), er een rij van hier tot Tokyo stond en toen ik eindelijk om 10.30u vooraan stond ging de deur dicht: koffiepauze.... 8)7
Ik snap dat dat ook moet gebeuren maar iets klopt er dan niet in de planning, of er waren veel mensen voor mij die veel te vroeg waren. Stuur die dan terug of zo of zet ze aan de kant.

Ze hebben toen niet letterlijk mijn ID kaart vastgehad. Wat ook logisch is want je zit dan binnen de 1,5 meter. Ik moet gewoon ja of nee op vragen beantwoorden en mijn ID nummer opzeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:48

Ik moest mijn paspoort laten zien. Poppetje bij de ingang zat achter plexiglas. En poppetje aan de andere kant van de keet vroeg ook of ik hem bij had. Toen ik m'n fiets parkeerde stapte er iemand buiten. Verder geen wachtrij, was rustig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:26

Ben 3x getest en heb hem nog nooit hoeven te laten zien. Alleen naam en geboortedatum.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:37

Hier getest en binnen 24 uur gebeld. Manlief pas na 5 dgn! Dochter na 48 uur zelf gebeld en later terug gebeld door de GGD. Allemaal dus anders....wacht zelf nog steeds op telefoon voor contacten onderzoek. Maar hebben wel digitaal Excel ingevuld. Door de drukte waarschijnlijk niks gehoord

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:59

Sheran schreef:
Ben 3x getest en heb hem nog nooit hoeven te laten zien. Alleen naam en geboortedatum.

Ook niet bsn opnoemen? Dat moet hier wel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:02

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Ik kon niet meer op het woord BSN komen :') , maar die moest ik toen des tijds wel opnoemen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:04

Mijn man had na 27 uur de uitslag negatief gelukkig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:05

Haha zebrastreep. M’n vriend noemde van de stress een ander nummer op zijn rijbewijs op tijdens de test :') kwam er een oudere mevrouw naar voren :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:10

@zonnebloem18

Fijn dat het negatief was! Toch altijd een opluchting.

@lenaa_tje

Ach kan de beste overkomen :') Mijn BSN nummer lijkt verdacht veel op mijn studenten nummer. Ik raak daar dus altijd mee in de war.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:30

Ik hoefde geen ID te laten zien noch BSN noemen. Ik riep alleen wel uit gewoonte m’n getrouwde naam en ze wilde m’n meisjesnaam hebben. Ook geboortejaar werd gevraagd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:37

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Nee, ook geen BSN.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:34

Vanmiddag afspraak voor morgen gemaakt.
Al een paar dagen aan het hoesten, slijm in keel en pijn met ademhalen aan een kant. Daarvoor paar dagen gevoelloze tong gehad.
Zijn mij bekende klachten als mijn allergie erg opspeelt maar zekere voor het onzekere.
Zit nu thuis wegens vakantie, maar wil het weten voordat ik weer moet gaan werken.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:45

Ik heb wat keelpijn, toch maar proberen afspraak te maken, maar wordt er elke keer uitgegooid bij digid, bekend probleem?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:26

Hier ging het net goed. Voor iemand anders een afspraak kunnen inplannen voor morgen vroeg in de middag redelijk in de buurt. Kostte wel aardig wat keren postcode intikken maar de mogelijkheden werden steeds eerder en steeds dichterbij

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:32

Ik moet morgen naar Bussum, gisteren de afspraak gemaakt. Wel balen, want mijn activiteit morgen vervalt dus sowieso.
(En ik belde, eerst was er een plekje donderdag, toen woensdag, toen waren ze nog voor die gereserveerd kon worden allebei weg. En ik dacht nog te proberen of ik mijn afspraak misschien kon verschuiven naar vrijgekomen of extra plekken, maar dat mag ook niet van Digid.)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:34

Als je belt kan het mogelijk wel. :j is me twee keer gelukt voor mezelf het flink dichterbij te krijgen en zelfs iets eerder ook. Nu dus de mazzel dat er morgen voor die persoon op redelijke ok afstand plek is.