4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:11

Leonie, lichamelijk moe zijn is zo fijn. Kan je inderdaad lekker van slapen. Zolang je volgende dag gewoon weer fit en hersteld bent, niks aan de hand.
Ik ben benieuwd vanavond met sporten weer, ik heb nog spierpijn in mijn quads. Vanavond heb ik één oefening die quads meepakt erbij, rest is bovenlichaam gelukkig.

Imay, dan gewoon lekker tussendoor blijven posten! Uiteindelijk praat je mee voor jezelf, dus vooral ook doen zoals het voor jou werkt dan.

Jip, ik vind het wel heel goed dat je ook zelf wilt weten wat je toekomstige klanten gaat uitleggen. Maar denk dat op twee dingen tegelijk focussen wel lastig wordt. Maar ik neem aan dat je diëtist je dat ook prima kan uitleggen :D
Die podcast heb ik even opgeslagen, klinkt interessant.

Ik heb de werkdag er weer op zitten, ga nu even eten klaarmaken en nog even op de bank hangen met een boek voor ik naar sportschool ga. Ik zag net dat ik enige ben die zich tot nu toe voor dat uur heeft ingeschreven om te sporten, dus ik verwacht dat het lekker rustig is *D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 08:09

Ik heb gisteren heerlijk gesport, maar oi oi oi mijn quads deden zeer :') Wel mijn oefeningen allemaal kunnen doen en na de tijd even uitgebreid met foamroller bezig geweest voor mijn benen. En ik geloof dat dat wel heeft geholpen.
Na het sporten thuis alleen heel erg honger. Mijn avondeten had redelijk wat kcal, maar was niet heel vullend. Dat resulteerde in een flink stuk chocola en een cracker met brie :x

Vanavond heb ik een barbecue bij de ouders van mijn vriend met al z'n (schoon)broers en (schoon)zussen. Nou zijn ze van de typische saaie barbecue met diepvrieshamburgers, speklappen met huzarensalade en stokbrood. Niet mijn favoriete dingen. Dus ik denk dat ik me wel redelijk goed kan inhouden. Vandaag overdag maar beetje inhouden en netjes eten.

Lijstje van gisteren:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 gekookte eieren, aardbeien met suiker, wortels met hummus
A: 2 kleine wraps met vega nuggets, sla, tomaat en beetje mayonaise en mosterd
T: eiwitshake, chocola, cracotte met brie
Totaal 2.183 kcal en 123 gram eiwit
B: uur krachttraining en 9K stappen

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:17

@Jip: Ben heel benieuwd. Hopelijk is het een fijn gesprek :)

@Linoleum: Ja precies! Oei gok dat je nog wel een paar dagen last heb dan XD Maar ach heb je ook het gevoel dat je wat gedaan hebt heh.. Wel jammer van de avond. Al is het wel herkenbaar. Mijn avondeten doe ik na de training, maar vulde gewoon niet genoeg. Dus heb nog kwark extra genomen.

--------------------------------
Ik ging gister weer naar kickboksen. Helaas waren we maar met 4 man, dus het werd weinig boksen maar een krachttraining. Niet heel fijn, want ik had de dag ervoor 1 RM Strict Press gedaan. Dus heb nu echt flinke spierpijn. Gelukkig is het vanavond bij Crossfit wat meer met de benen.
Twijfel nu wel over of ik niet gewoon nu al stop met boksen ipv deze maand afmaken. Want dit heeft niet zoveel zin nu. Maar heb wel nog voor deze maand betaald.... Nog even over nadenken dus.

Lijstje:
O: havermout met kwark, whey, lijnzaad en rood fruit
L: proteine pannekoeken met pindakaas en banaan
T: 2 knackebrod met pindakaas en chiazaad
T: Eiwitshake met amandelmelk (voor training om half 6)
A: Falafel met pitabroodjes, knoflooksaus, tomaat en komkommer (na de training)
T: Maiswafel met philadelphia en kipfilet

Totaal 2100
B: uur Crossfit en uur wandelen (evt nog extra wandelen)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:03

@Lino: Ja, je hebt gelijk, op twee grote dingen tegelijk focussen is niet zo handig.
Blijft soms toch lastig om in te schatten hoeveel iets vult inderdaad, heb ik ook regelmatig. Toch wel handig zo'n "saaie" barbecue, scheelt weer, haha.

@Leoni: Hmm lastig. 4x CrossFit en 1x kickboksen in de week is ook wel lastig te combineren. Is het een optie om deze maand een keer minder te CrossFitten (of heb je specifiek een 4x in de week abonnement)? Dat kan al een hoop schelen. Is ook zonde om te betalen voor kickboksen terwijl je niet gaat.

Ik heb ook super veel spierpijn van de training van dinsdag. Heb gister een rustdag gehad maar wel een trigger sessie gedaan om mijn spieren nog even een kleine prikkel te geven. Ik denk dat ik vandaag hetzelfde doe en veel foam rollen en met de lacrosse bal.

Ik heb vanmiddag de afspraak bij de diëtist en begin toch wat nerveus te worden.

Lijstje voor vandaag:
L: 4 knäckebröd vezelrijk met cottage cheese, gerookte zalm, komkommer en tuinkers
T: 200 gram magere kwark, halve galia meloen
A: sperziebonen-tonijnsalade
T: 300 gram magere kwark met 100 gram kersen, kiwi gold, twee blokjes pure chocolade met walnoot en vijg
B: 7 km wandelen, trigger sessie (abs, biceps, triceps, billen)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:21

Leonie, ik denk dat ik ook maar mijn trainingen van 18-19 uur ga doen en dan erna eten. Ik doe nu eerst eten en dan 19-20 uur trainen. Misschien dat dat beter werkt. Volgende week maar eens proberen.
En als kickboksen je niet echt meer bevalt, dan zou ik dat lekker letten. Je hebt er voor betaald om prettig en leuk te sporten, niet om tegen je zin in heen te gaan.

Jip, wat houdt het concept trigger training precies in? Ik heb er nog nooit van gehoord en toch wel redelijk bekend inmiddels met termen in de krachttraining. Naar mijn mening is niet trainen beter met spierpijn, krijgt het de tijd om te herstellen. Rust = vooruitgang.
Ben wel benieuwd hoe de afspraak bij de diëtist je gaat bevallen.

Ik hoor net van mijn vriend dat we zondag met paar vrienden/buren ook een barbecue hebben op hun parkeerplaats. Dus heb daarvoor alvast voorgesteld dat ik wel twee salades wil maken. Hebben we tenminste lekkere salades erbij en kan ik ook nog wat groenten eten :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:39

@Lino: een trigger sessie is een hele lichte training die je op een actieve rustdag kunt uitvoeren. Na een zware training is het goed om de dag erna je spieren niet compleet met rust te laten, maar een hele lichte prikkel te geven, dit bevorderd herstel en spieropbouw (eigenlijk net als dat je een paard licht longeert de dag na een zware training). Als je spierpijn hebt en toch wat gaat doen is je spierpijn daarna vaak ook minder.

Dinsdag heb ik een zware workout gehad met chin-up hold, plank hold, high pulley's, bend over rows en snatches. Ik had daardoor gister erg veel last van mijn biceps, triceps en traps dus die spieren wilde ik graag prikkelen. Gister heb ik daarvoor mini resistance bands gebruikt en heb met elke arm 3 sets van 15 herhalingen bicep curls en tricep push downs gedaan. Voor de traps heb ik 3x10 herhalingen high pulley gedaan met een 10 kg kettlebell (dinsdag deed ik 80 herhalingen met 16 kg). Je werkt eigenlijk iedere set totdat je voelt dat je wat verzuurt, dan doe je nog 2/3 herhalingen en neem je even rust.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:36

Travel, het plan houdt in dat het meer gericht gaat zijn op gripkracht, sprongkracht en uithoudingsvermogen :) Ook gaat mijn coach mn kcal doel voor zowel krachttrainingsdagen als cardiodagen aanpassen

Lino, hoe gaat het vandaag met je quads? Kan nog goed zeer doen na een intensieve training

Jip, succes vanmiddag bij de diëtist

Ik heb vanochtend bij wijze van actief herstel een rondje gefietst :) Was al wel warm aan het worden, en het was pas 7u :oo

Gisteren voor het eerst sinds mn ongelukje helemaal alleen op buitenrit geweest :D
Nou kon Titane nergens iets aan doen, maar door mijn onzekerheid na mn val, ben ik toch ook op hem onzeker geworden en daar reageert hij heel erg op.
Zolang ik oke ben, krijg ik hem overal wel langs. Ben ik onzeker, is hij dat ook en dan doet ie het gewoon niet voor me.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:49

@Linoleum, Heerlijk gesport dus! Viel de hitte mee? Herkenbaar van dat honger na het sporten. Toch is het beter om wat extra te nemen dan om ertegen te blijven vechten is mijn ervaring.
Die sociale dingetjes die bij de zomer horen (en ook super leuk zijn :D) brengen altijd wel uitdagingen mee qua correct eten. Zorgt voor mij altijd een beetje voor een tweestrijd, aan de ene kant heel gezellig, aan de andere kant voelt het niet fijn om toch anders te eten dan ik zou willen. Wel heel fijn om zelf al iets mee te kunnen nemen, dan houd je nog een beetje in de hand wat je binnenkrijgt!

@Travel_me, Op die manier is vermoeidheid inderdaad juist ideaal! Ik zou het liefst ook elke dag hetzelfde eten hoor, maar de ervaring leert dat ik gewoon te erg van wijntjes, borrelplankjes etc. houd zodat ik in het weekend gewoon mega vaak (flink) over de 2150 kcal ga. Dus dat verbied ik mezelf dan ook niet en ik probeer er op deze manier mee om te gaan.
Super balen van je kickbokstraining.. Is dan echt even niet lekker voor je lichaam.. Wel zonde om een maand voor niets te betalen, maar het is ook zonde om ergens compleet tegen je zin heen te gaan..

@IMAY, Gewoon posten wat je wil hoor! Af en toe een losse reactie is toch ook prima :). Hoe gaat het bij jou? Weer helemaal hersteld na je val?

@Maanlicht, Super, met die informatie kan ik echt wat :D Ik denk dat ik zeker wel aan die 20 gram eiwitten kom, dus dat zit goed! Bedankt!
Heel veel succes bij de dietist zodirect!! Ik snap dat je wat nerveus bent, maar dat is niet nodig joh! Het is super knap dat je erkent waar je tegenaan loopt en de diëtist gaat je alleen maar weer nieuwe inzichten geven waar je weer mee verder kan :D

@Dilan, Ondanks de onzekerheid klinkt het wel als een geslaagde rit! Je hebt toch maar weer een flinke stap gezet samen :D

Hier gisteren echt een heerlijke sportieve dag gehad. Ondanks de warmte eindelijk weer op mijn topgewicht squats kunnen komen en ook de rest van mijn krachttraining ging super lekker. Daarna 's avonds uiteindelijk een flinke ronde van 55km gefietst. Zo ver was ik nog nooit geweest met de racefiets. Ondanks dat ik gesloopt was voelt het toch heel lekker!
Vandaag alleen paardrijden en mijn buikspieren wat trainen.

Lijstje voor vandaag:
O: 200gr melkunie protein
T: Stukje gezonde nectarinecake en een peer
L: Salade met kip, zwarte bonen, tomaat, etc. en 1 volkoren beschuit
T: Smart bar crunchy
D: Aardappeltjes, venkel en artisjok met parmezaan uit de oven met 80gr zalm
T: 200gr magere kwark met 20gr pure chocolade
Totaal 1588 kcal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:15

m9ara schreef:
@IMAY, Gewoon posten wat je wil hoor! Af en toe een losse reactie is toch ook prima :). Hoe gaat het bij jou? Weer helemaal hersteld na je val?

De hamstring is redelijk herstend, nog wel wat irritatie van pezen etc. en dat kan nog wel even aanhouden maar niks schokkends daar meer. Ik heb er wel sinds 6 weken een hernia bij cadeau gekregen en daar heb ik wel wat last van. Niet zo erg als ik van veel mensen hoor dat het kan zijn maar staan en lopen is oncomfortabel.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:39

@IMAY, Oh ja dat was ik even vergeten! Super vervelend joh. Weet je wel een prognose of sta je ervoor onder behandeling?

@Maanlicht, Hoe is het gisteren gegaan bij de diëtist?

Mijn dag werd gisteren wat anders dan gepland, want ik had echt heel de dag MEGA honger. Of dat nou kwam omdat ik de dag ervoor zo intensief had gesport of dat het toeval is weet ik niet. In ieder geval in de middag een aantal extra dingen gepakt (2x volkoren beschuit, 1x met kaas en een pakje sultana koekjes), maar in de avond juist wat kunnen laten, waardoor ik wel oke uitkwam.

Vanavond komen mijn zusje en haar vriend langs voor drankjes en hapjes. Dus vandaag overdag wat magerder en proberen het vanavond een beetje binnen de perken te houden :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:49

Jip, hmm ben met jouw uitleg nog niet overtuigd van het echte nut van een trigger training. Naar mijn mening heb je meer aan active rest day waarbij je bijvoorbeeld een stukje gaat wandelen of fietsen. Wel de boel even in beweging, maar ook de spieren de rust geven om te herstellen. Maar als jij je hier goed bij voelt, dan vooral doen.
Hoe was de afspraak bij de diëtist?

Dilan, ging opvallend goed met mijn quads. Denk dat het uitgebreid foamrollen na mijn training wel nut heeft gehad.
En wat goed dat je weer alleen op buitenrit bent geweest *\o/* Wil je nog weer endurance met hem gaan rijden?

Mara, het was wel warm en zweette flink tijdens sporten. Maar ik kan over algemeen prima tegen warmte zolang ik niet vol in de zon zit. Dus ja, was goed te doen met de warmte. Al zal het de komende dagen wel erger zijn :') Vanavond of morgenochtend ga ik weer, dan zal het wel stuk warmer zijn.
Je wisselt echt lekker af met allerlei sporten, heerlijk!
Op welk gewicht zit je nu met squats? Ik redde maandag 45kg weer, nog niet mijn pre-corona/pre-stuitje gewichten, maar wel al flink eind weer op weg.
Succes vandaag met je inhouden zodat je vanavond meer kan!

Imay, heel veel beterschap met je hernia :( gelukkig wel niet zoveel last van, maar fijn is het nooit.

Ik had gisteren dus barbecue bij de ouders van mijn vriend. Heb eigenlijk best netjes gegeten. Twee stuks vlees (kipsatéstokje en hamburger), klein beetje saus, paar stukjes stokbrood met beleg, veel fruit, 2 biertjes en een ijsje na. Overdag had ik mijn kcal aardig lager dan normaal, dus best netjes uitgekomen volgens mij, denk rond de 2000/2100 kcal.

Vandaag is lastig plannen. Ben overdag wel aan het werk en dus normaal. Maar vanavond ga ik OF gewoon thuis eten en erna sporten OF ik ga naar mijn ouders omdat mijn zusje daar vandaag aankomt vanuit Spanje en haar dus wil zien. Maar dat weet ik dus pas ergens in de loop van de middag pas..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:12

Mara, lastig als je ineens zoveel trek hebt. Kan best omdat je intensief gesport hebt ervoor.

Lino, mooi dat het foamrollen geholpen lijkt te hebben :D
Of ik weer endurance wil gaan rijden weet ik nog niet. Sinds ik verhuist ben woon ik nog verder van de wedstrijden af, wat het vervoer een heel duur geintje maakt. Plus het risico dat ik op de voorkeuring misschieb afgekeurd word en weer terug kan :=
Wil misschien wel Enjoy the Ride gaan rijden. Ook mooie ritten, zonder keuring, die je gewoon op rustig tempo kan rijden. Daar heb ik dan best wat geld voor over :j

Gisteren in onze 'achtertuin' een prachtige rit van 2,5 uur gemaakt om het Oostvoornse Meer. Was een heerlijke temperatuur ook in de avond :D Wel samen met een stalgenootje gegaan dit keer.
En vanochtend weer krachttraining gedaan

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:13

@Jip: Normaal is het eigenlijk heel makkelijk te combineren :) Vooral omdat je natuurlijk bij Crossfit iedere keer andere krachtoefening doet en korte inspanning waarvan ik wel snel herstel. Boksen daarentegen is bijna volledig cardio en daar heb ik dus weinig last van qua herstellen voor de volgende training. Alleen probleem is dat we nu dus krachttraining gingen doen ipv boksen. En dat terwijl we de dag ervoor een 1 RM test op strict press hadden gedaan. Was ik dus niet echt blij mee.
Ik heb bij Crossfit een onbeperkt abonnement en bij kickboksen 2x per week (maar ga max 1x). Denk dat ik toch gewoon niet meer ga boksen of het nog 1 kans geeft volgende week.

Hoe was het bij de diëtist? En is je spierpijn al wat gezakt?

@Linoleum: Ja misschien wel een slim idee. Gewoon eens uitproberen en kijken hoe het je bevalt. Mij bevalt het pas na de training eten wel echt goed (ik neem wel een eiwitshake van te voren).
En je hebt helemaal gelijk hoor. Oké tis 35 euro, maar als je met tegenzin heengaat is het gewoon nog meer zonde.
Wat voor salades ga je maken?
Qua reactie op de hersteltraining. Mij is inderdaad op school (en bij de schaatstrainingen) ook altijd geleerd om dan een actieve rustdag te maken voor sneller herstel. Inderdaad fietsen of wandelen. Gewoon even de spierpijn uit je benen fietsen :)

@Dilan: Je nieuwe plan klinkt goed! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! En erg fijn dat alleen op buitenrit goed ging :)

@Mara: Ja dan beter zo inderdaad. Ik heb t geluk dat ik alcohol echt vies vindt XD Maar als je het zo vol kunt houden, is het prima toch :)
Je hebt ook helemaal gelijk tov met tegenzin heen gaan. Ik twijfel om het nog 1x een kans te geven, maar als te dan weer zo is, dan is dat sws de laatste keer.
Erg goed bezig met sporten jij!
Hmm zulke dagen heb ik ook. Vaak ook vlakbij een intensieve dag. Normaal bleef ik daar echt tegen vechten, maar nu neem ik gewoon extra's. Mijn lichaam zal het dan wel nodig hebben gok ik.

---------------------------
Ik heb hier een rustdagje. Ook wel nodig na 4 dagen intensief sporten. Wel een paar uur werken maar met dit warme weer is het altijd rustig.
Gister weer een heerlijke Crossfit training gehad. Ik twijfelde heel even om heen te gaan, want het was nog 34 graden en bijna iedereen had zich al uitgeschreven. Maar mijzelf toch schop onder mijn kont gegeven en heerlijk getraind.
We gingen een 3 RM front squat doen. 2 weken geleden had ik op mijn 1 RM een 40 kilo, maar ik ben natuurlijk nog maar net bezig en maak iedere keer stapjes. Deze keer zei mijn trainer al vrij snel: Nou die 1 RM gaat de prullenbak in. En jahoor 41 kilo op 3 RM, dus wel echt flinke verbetering. Tis echt niks als ik het met andere vergelijk, maar gelukkig snap ik heel goed dat ik het met mijzelf moet vergelijken.

Daarna nog een giga zware WOD gehad met veel cardio en jawel armen (en ik had nog spierpijn). Maar die hebben we overleefd. Wel echt zelf na de lauwe douche nog een giga rood hoofd XD.

QUa eten had ik vandaag mijzelf popcorn beloofd. Maar dit is nu al de 3de week op rij dat ik dat gepland heb en er gewoon geen zin in heb. Heb dus maar wat anders gekozen.

O: eiwitshake met amandelmelk + havermout met banaan en pindakaas
L: overnight oats met amandelmelk, chiazaad, blauwe bessen, klein beetje whey en frambozen
T: 2 knackebrod met pindakaas
A: pasta
T: Kwark met beetje whey, gepofte tarwe en granola

B: 4/5 uur horeca en misschien nog uurtje wandelen
Totaal: 2100

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:57

Rustig hier!

Mara, hoe voel je je ondertussen wat strakheid betreft? Niet meer zo opgeblazen? Slim bezig zeg! Gedeeltelijk was het daarom, maar ook omdat ik een weekje op vakantie ging en geen zin had om daar op te letten. Fijn dat je vergelijkingsfoto meeviel! Lastig als je ineens zoveel trek hebt.

Dilan, oeps, uiteindelijk werd dat maar één dagje balansen haha. Wel lekker gegeten overigens. Jammer dat je geen handgrepen hebt gekregen. Hoe voel je je vandaag? Ik ben benieuwd wat je van je nieuwe programma gaat vinden. Waar zie je het verschil dan concreet in terug? Dat zijn zeker essentiële aankopen voor je trektocht! Jammer dat het nog steeds niet helemaal top gaat qua gezondheid. Ondanks je onzekerheid klinkt het als een geslaagde rit!

Fading, hoe was het in Valkenburg?

Lis_Ol, jeetje wat een boel dagen werken dicht bij elkaar! Pas wel goed op jezelf hoor. Wat goed van je wedstrijd *\o/* Oei dat klinkt niet fijn van de misselijkheid.

Janine, ik hou van brood :j Ik zou dat oprecht alleen maar kunnen eten en intens gelukkig zijn. Alleen niet zo gezond := Ik heb ook niet het idee dat er in dit topic mensen zuinig zijn met vet. Goed bezig! Ik moet ook wel een beetje lachen om je posts hihi := Dan zal het vast geen heel bijzonder doel geweest zijn. Nog gefeliciteerd met je moeder! Zoals anderen ook al zeggen, zal het nooit vet erbij kunnen zijn, eerder wss toch vocht.

Leonie, op de weegschaal is soms geen pijl te trekken hoor. Fijn dat je gewicht omlaag is gegaan en veel plezier en succes met het sporten! Je bent echt lekker bezig! Ook heb je je draai geloof ik helemaal gevonden in het Crossfit, heel leuk! Lichamelijk moe zijn is zo fijn.

Neverland, wat vervelend van die kilo's! Het is wel veel idd. Wat vervelend dat je nog steeds veel last hebt van eetbuien. Mijn vakantie heeft er idd ook wel voor gezorgd dat ik ben aangekomen :+ Wel fijn dat je eetmomenten gepland waren, ipv dat je eetbuien hebt gekregen.

Lino, genoten van je vakantie dus :j Squatten kan idd voor flinke spierpijn zorgen. Het lijkt mij ook slim om een keer langs de huisarts te gaan voor je stuitje. Fijn dat het opvallend goed ging met je quads. Heerlijk gesport dus! Mooi dat het foamrollen geholpen lijkt te hebben :D

Jip, ik ben ook benieuwd hoe het gesprek met de diëtiste is gegaan! Op vakantie moet je ook gewoon genieten ipv op je eten letten. Ik vind het heel goed dat je zelf wilt gaan ervaren wat je je toekomstige klanten gaat uitleggen. Het concept trigger training klinkt interessant. Ik weet overigens niet of ik na jouw uitleg geneigd ben om het een keer te gaan testen. Maar ik train natuurlijk ook niet heel zwaar.

Imay, dan gewoon lekker tussendoor blijven posten! Oh ja ik herinner het me weer! Heel veel beterschap met je hernia :(:)

Ik ben lekker een weekje op vakantie geweest en heb totaal niet opgelet met eten. Ik voel me daarom nu ook niet bepaald lekker. Heel veel last van brandend maagzuur en een opgeblazen gevoel. Daarom ook wel gemotiveerd om weer aan de slag te gaan. Ik zag foto's van mezelf in bikini en werd er echt niet blij van. Maar ik wil liever strakker worden dan afvallen, dus dat wordt het nieuwe doel denk ik.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:00

@Linoleum, Lekker bezig met sporten dus! Ik zit nu op 66kg met squats. De oefening zelf gaat me vrij gemakkelijk af, maar ik heb een mini thuis gym zonder squatrek oid. De standaarden voor mijn stang zijn wat te laag waardoor ik altijd met het gewicht in mijn nek vanaf mijn hurken/knieën nog omhoog moet (ik kan even geen duidelijk beeld scheppen, waarschijnlijk lijkt het nu raarder dan het is :') ). Ik heb het er graag voor over om thuis te kunnen sporten, maar soms baal ik wel omdat ik het idee heb dat ik anders al veel verder zou zijn. Maar goed, kwestie van keuzes :D
Netjes joh, dat je met een bbq gewoon op onderhoud hebt gegeten! Al enig idee of je vanavond je zusje kan zien? Is ze lang weggeweest?

@Travel_me, Soms zou ik willen dat ik niet van wijn hield :+ Je gaat echt hard vooruit qua sporten zeg! Helemaal in zo'n relatief korte tijd. Grappig he dat je uiteindelijk helemaal geen zin kan hebben in hetgeen waarmee je jezelf wilde belonen/trakteren. Ik heb dat ook steeds vaker en dan juist meer zin in bewuste keuzes. Heel fijn :D Volgens mij heb jij het nu ook voor een bewuste keuze vervangen als ik je lijstje zo zie?

@Dilan, Enjoy the ride lijkt me ook echt super leuk! Net als een ride & run, om bijv. samen met mijn vriend te doen. Hoe ging je krachttraining?

@Kimmie, Lief dat je vraagt naar mijn opgeblazen buik! Ik moet zeggen dat ik toevallig vanochtend voor de spiegel stond en er eindelijk weer echt blij van werd! Het leek weer helemaal bijgetrokken. Voelt fijn :D
Heerlijk zeg een weekje vakantie! Lekker kunnen genieten? Een week nergens op letten kan inderdaad weer een fijne stimulans zijn, ook om mentaal even te resetten en weer de juiste motivatie te vinden i.p.v. steeds in gevecht met jezelf te gaan. Mooi doel om te focussen op strakker worden in plaats van afvallen :)

Hier vanochtend eens een krachttraining met focus op armen gedaan. Dat doe ik bijna nooit, omdat ik vind dat ze genoeg meekomen qua bespiering door mijn andere trainingen en ik dat op die manier ook mooier vind. Maar ik had nog veel spierpijn in benen/billen en gisteren buik gedaan, dus als ik wat wilde doen moest ik de focus wel even verleggen. Was uiteindelijk best lekker :D Het sporten in deze hitte valt me tot nu toe 100% mee. Normaal heb ik er meer last van.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:07

Kimmie, wel genoten van je vakantie? Strakker worden is een prima doel :j
Of het een verschil in plan of een verschil in coach is weet ik nog niet, maar mijn nieuwe coach heeft buiten de calorie-doelen voor krachttrainingsdagen, nu ook het doel berekend voor hardloopdagen. Vanuit PBP krijg je nml een krachttrainingsschema met bijbehorende kcal op die trainingsdagen. Hardloopschema maken zij niet, maar mn coach gaf aan dat ik op die dagen ook meer mag eten en dan vooral uit koolhydraten.
Ook had ze me per mail een lijst gestuurd met voorbeelddagmenu's en plantaardige, eiwitrijke producten. Nu weet ik zelf al een hoop, maar zo'n overzicht is altijd fijn.

Mara, fijn dat he meeviel :D Mijn armen groeien juist altijd sneller dan mijn benen :') Heb ook best brede schouders in vergelijking met mn heupen :+
Ride en run lijkt me ook heel leuk, al ren ik niet zo hard dat ik een paard bijhoud voor 5 km
Training ging goed, warmte viel nog mee vanochtend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:24

Hi guys,

Ik speel al ff met het idee, maar nu ik weer aan het werk ben trek ik die bijleesposts echt niet meer hoor. :') Dus ik zwaai hier af, no offense hoor!
Ik hou nog het keto topic aan. :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:07

@Kimmie: Jaa ik heb mijn draai inderdaad helemaal gevonden. Iedere training kom ik nog steeds met een big smile vandaan en ga nooit met tegenzin heen. En qua gewicht is de weegschaal soms gewoon stom. Ik durf nu al te wedden dat hij morgen hoger staat. Vooral omdat ik erg veel water heb gedronken en met warm weer altijd vocht vasthoud.
Vervelend dat je je niet lekker voelt! Misschien door heel anders te eten? Gok dat als je weer een beetje op de oude voet verder gaat, je je snel weer wat beter voelt.
Ook goed qua nieuw doel. Is mijn doel ook ja. Afvallen is niet heel belangrijk meer, maar strakker worden wel. En daar hoort een beetje minder vetpercentage zeker bij, maar ook gewoon spieren sterker maken.

@Mara: Hahah ja dat is wel een voordeel ja dat ik geen wijn lust XD Grappig dat het bij jou ook zo zit. Ik gok omdat je der toch over nadenkt en heb inderdaad iets gezonders genomen (heb iets meer cal genomen bij de andere gerechten en een bak kwark met gepofte tarwe ipv de popcorn.
Ik ga inderdaad echt hard vooruit. Probeer ook gewoon iedere keer weer een pr te zetten. Dat stopt natuurlijk wel uiteindelijk, maar voor nu ben ik der erg blij mee :)
SLim dat je een dagje je armen hebt getraind! Kan de rest mooi even een dagje herstellen en ben je toch bezig geweest :)

@Janine: Geen probleem, jammer. Meelezen mag altijd heh?

---
Ik ben erg benieuwd hoe ik straks ga slapen. Ik trek deze warmte heel slecht en heb plat dak dus tis erg warm op mijn kamer. Hopelijk koelt te snel wat af, want morgen om 7 uur mijn bed weer ui (trainen om9)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:40

Dilan, jammer dat je niet echt in de buurt woont van wedstrijden. Snap dat dat wel een grote drempel is ook. Maar Enjoy the Ride en andere georganiseerde buitenritten zijn ook erg leuk! Gewoon lekker op eigen tempo genieten zonder wedstrijddruk.
Lekker gesport en gereden ook! En fijn dat je nieuwe coach je zo helpt met informatie, ook al had je dat al, laat wel zien dat je coach zich inzet voor je. En bij een ride en run moet je natuurlijk ook iemand anders laten mee rennen en zelf rijden :P

Leonie, ik ga voor de barbecue morgen een spitskoolsalade maken (spitskool gesneden, appel gesneden, grana padano snippers, pijnboompitjes, rozijnen en mosterd-dille dressing). De rest wordt gewoon gekocht. Maar vind wat anders dan een salade op basis van mayonaise altijd wel fijn :')
Wel handig dat je geen alcohol lust, ik lust dat veel te graag :+ wijn, bier, cocktails, het gaat er veel te graag in.
Leuk dat crossfit je zo goed bevalt! Wordt ook wel duidelijk uit je berichtjes hier dat je het echt leuk vindt om te doen.

Kimmie, heerlijk genoten van je vakantie ook! Jammer dat je baalde van je bikini foto's. Wel een mooi doel, strakker worden en niet alleen maar focus op afvallen. Doe ik ook en dat voelt erg fijn.

Mara, 66kg is heel mooi gewicht al voor squats! Dat is mij nog nooit gelukt. Maar doe met mijn knieën er ook liever heel lang over om zwaarder te gaan dan dat ik ze kapot train. Wel uitkijken met je vervelende standaard thuis, hoe zwaarder je gaat hoe 'gevaarlijker' een onfatsoenlijke opstelling wordt.
Mijn zusje woont inmiddels 3,5 jaar in Spanje, maar komt normaal wel paar keer per jaar een weekendje ofzo naar Nederland. Laatste keer dat ik haar gezien had, was in februari. Gisteravond gelukkig nog wel gezien toen ze aankwamen in Nederland :D

--------------
Gisteren overdag was een gewone werkdag, maar het was gigantisch druk met van alles wat niet goed ging en waar ik achteraan moest. Puntje bij paaltje daardoor bijna niks gegeten. 's Avonds na werk gelijk wezen sporten, wel bewust nog even wat extra's gegeten voor ik heen ging. Wel lekker die warmte, het was al de tweede keer deze week dat ik helemaal alleen aan het sporten was :') Het was wel warm tijdens het sporten, maar ik vond het absoluut niet ondoenlijk, heb lekker gesport. Maar nou heb ik niet zo snel last van de warmte.

Daarna naar mijn ouders gegaan omdat m'n zusje, haar vriend en hun hond daar aankwamen. Was erg gezellig. Tot 1 uur 's nachts heerlijk buiten in de tuin gezeten en bijgepraat en kennis gemaakt met haar vriend. Het was een mooie mengelmoes van Nederlands, Engels en Spaans door elkaar, maar uiteindelijk heeft hij volgens mij aardig goed kunnen meekrijgen waar we het allemaal over gehad hebben _O-

Vandaag rustig dagje, ik ga zo even wat huishouden doen, daarna met een boek op de bank en Formule 1 kijken. Vanavond bij mijn vriend denk ik ook even lekker buiten zitten met een drankje.
Morgen ga ik met vriendinnen wat doen, waarschijnlijk bij de ouders van een vriendin in/bij het zwembad hangen met een lunch erbij (een stel meiden die ik uit dit topic ken en al paar jaar echt vriendinnen kan noemen!). Daarna 's avonds nog een barbecue met mijn vriend en een paar van zijn buren/vrienden. Heerlijk zomers weekend dus :D

Lijstje van gisteren nog
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: gekookt ei, wortels met hummus
A: spinazie-kaasrondo (voor het sporten, maar had geen honger, dus maar wat kleins genomen)
S: appelkoek bij de koffie, 4 biertjes, 3 plakjes stokbrood met zeezoutboter
Totaal 2.038 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:20

Leonie, ik hou ook niet van wijn := Helaas wel van cocktails, mixdrankjes, fruitbier etc, dus beter wordt het helaas niet :') Ik denk idd dat dat ook de reden is dat ik me niet echt lekker voel. Gewoon veel te veel en veel te ongezond gegeten.

Dilan, enjoy the ride lijkt mij ook heel leuk! Helaas is mijn paard nu nog niet braaf in het bos, dus dat moet ik eerst gaan oefenen voordat ik dat ooit kan gaan doen. Fijn dat je zoveel extra info hebt gekregen! Jammer dat je niet echt in de buurt woont van wedstrijden. Die worden normaal toch door heel het land georganiseerd?

Mara, wat fijn dat je nu echt tevreden bent! Mijn vakantie was echt heerlijk! Heerlijk gegeten, goed uitgerust en een week lang geen lastige dingen moeten doen. Heel fijn. Fijn dat de hitte bij het sporten voor je meeviel :D 66 kg klinkt mij als heel heftig in de oren voor squats! Maar ik heb natuurlijk ook nergens verstand van haha.

Janine, geen probleem, jammer.

Gisteren nog redelijk ongezond gegeten door het terugkomen van vakantie, maar vandaag ga ik er weer tegenaan. Iig kcal bijhouden, zodat ik weer controle heb over wat ik allemaal binnen krijg.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:05

Oh ik praat een beetje tegen mezelf zie ik _O-
Nu hoef ik iig geen lange bijleespost te maken haha!

Gisteren voor de eerste keer weer kcal bijgehouden. Nog niet per se de beste keuzes gemaakt, maar wel binnen mijn doel gebleven. Zelfs een vreetbui kunnen tegenhouden, dus ik ben blij.
O: bruin brood met halvarine en hagelslag en fruitstroop. (262)
T: boterham met hazelnootpasta + melk & vezel. (171)
T: kaneelkoekje. (60)
L: drie boterhammen met halvarine en goudsalami, fruitstroop en stroop, halfvolle melk. (510)
T: ananas. (50)
T: bruin brood en cola zero. (70)
A: zalm, huzarensalade, half stokbrood, roomboter, salade. verte en kruidenboter. (644)
B: 5000 stappen, 60 minuten paarden verzorgen en 10 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1767.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:27

@linoleum: Oh klinkt lekker!
Zoo lekker dat alleen sporten. Kun je gewoon doen wat je wil zonder dat mensen dingen bezet houden XD
En wat leuk dat je zus er is! Eet smakelijk vanavond :)

@kimmie: Hahah nee scheelt wel werk XD Hmm ja dat lus ik ook allemaal niet gelukkig XD Ik drink vrijwel alleen water (ja en eiwitshake, maar dat vind ik ook meer eten want voedingsstoffen)
Lekker bezig met je eetbui onderdrukken. Kreeg ik gister niet voor elkaar

-----
Ik weet niet wat het met dit weer is, maar ik heb echt veel honger de laatste dagen. Meestal hoor je dat mensen minder eten met warm weer. Nou hier niet hoor. En drink ook echt veel water.
Vanmiddag nog even paar uurtjes werken en dan heb ik weer een dagje weekend. :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:01

Haaii, mag ik er ook bij komen? *D

Toen ik ben gaan studeren ben ik in de zomer (2018) 10 kilo afgevallen en woog ik 75 kilo. Tot de zomer van 2019 heb ik dat gewicht behouden door te eten wat ik wilde en daarbij tenminste 4 keer per week heel veel te sporten (lees 2 a 3 uur per keer). Daarna ben ik terug gegaan naar 1 keer per week sporten maar niet minder gaan eten. lang verhaal kort: de kilo's vlogen eraan. In november 2019 was het opgelopen naar 83 en in maart was het 87.5 kilo (dat is dus 12 kilo erbij in minder dan een jaar....). Toen is de knop omgegaan. Deze keer was niet afvallen door extreem veel sporten maar afvallen door minder eten het doel. Dat ging eigenlijk best heel goed. Op 1 juli woog ik 78 kilo. :):)

Helaas bleef het daar op steken. Meer afvallen lukte niet zo goed -O- Mede hierdoor verminderde de motivatie. Immers vond ik dat ik al best veel afgevallen was. Ook ging ik weer iets meer sporten 3 keer per week. Dus dan kon ik ook wel weer meer eten (dacht ik). Ik ging wat vaker op een terasje zitten of met vrienden borrellen. Chips werd weer met een hele zak per avond opgegeten ect.

Op 3 augustus kreeg ik te horen dat ik 14 dagen in corona quarantaine moet. Ik baalde daar echt heel erg van (daar gingen mijn last minute vakantieplannen). Toen ik het hoorde was ik in de supermarkt, ik heb mijn karretje daar volgeladen met alleen maar ongezonde dingen, genoeg om ruim 2 weken van te eten. Een groot deel van al deze ongezonde dingen heb ik de afgelopen week al opgegeten. :')

Op 16 juli had ik voor het laatst gewogen. Toen stond er netjes 77.5 kilo. Daarom schrok ik toch wel een beetje van de 80.5 kilo die er vanmorgen op de weegschaal stond.

Ik maak mij niet de illusie dat ik een week alles er weer aan kan eten. Maar er zit nu wel echt weer een patroon in mijn ongezonde eten. Tot het einde van mijn carantaine zo doorgaan is ook zeker niet de bedoelling! Ik ben de motivatie een beetje kwijtgeraakt en moet die weer zien te herpakken.

Dus ik ben vanaf vandaag weer goed aan het letten op mijn eten. Ook is mijn eerste home workout gedaan. Woensdag mag ik weer uit quarantaine en vanaf dan ga ik weer echt meer sporten!

Ik heb geen specefiek doel. Maar met mijn lengte van 169cm moet richting de 70 kilo zeker haalbaar zijn. Maar eerst maar even richting de 75 kilo. Kijk ik daarna weer veder!

Veder merk ik dat ik niet zo goed kan doseren. Het is of streng dieten of alles mogen eten wat ik wil, en of bijna niet sporten of gelijk tenminste 3 keer per week een paar uur. Ik denk dat mijn grootste doel is om hier wat meer nuance in te vinden.

Iemand nog tips hoe ik de aankomende dagen van de vooraadkast afblijf? Ik ben alleen thuis en er zitten echt hele lekkere dingetjes in. :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:03

Travel, ahh balen van de hitte bij jou thuis :(
Ik heb helaas ook geen last van minder trek met warm weer :') Snap ook niet dat mensen dat soms een probleem vinden. Zolang je genoeg drinkt kan het weinig kwaad.

Lino, gezellige avond gehad dus gisteren :j Zal voor de vriend van je zus ook wel even schakelen zijn geweest om de gesprekken te kunnen volgen.

Kimmie, endurance is helaas voornamelijk rond de Veluwe, of het oosten van Brabant. Ik woon helemaal aan de kust ter hoogte van Rotterdam. Endurance by the Sea zou een optie zijn, maar Titane is nog maar 1x op het strand geweest. Dus weet niet wat ie doet als daar allerlei paarden in galop voorbij vliegen :+
Netjes dat je binnen je kcal bent gebleven :j

jumerenik, welkom :) Je doel klinkt zeker haalbaar.
Wel balen van de quarantaine.

Ik mag in mn handjes knijpen met een gekoeld huis. :o Totaal geen last van de wamrte hierbinnen.

Gisterochtend een stukje hardgelopen. 8x 500 meter joggen, 1 minuut wandelen. Laatste stuk joggen iets langer gemaakt, zodat ik op 5 km uitkwam.
Daarna de paarden gelongeerd.

Vanochtend om half 9 te paard voor een staprondje, Mattvey was ook mee aan een halster. Zon was nog niet aanwezig, dus temperatuur was goed te doen. Verder voornamelijk binnen gezeten. We wilden eigenlijk onkruid weghalen, want de tuin ziet er niet uit. Maar met 30+ temperatuur in de volle zon bedank ik toch echt :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:22

Kimmie, hebben we allemaal wel eens last van, dat we tegen onszelf praten :') Goed gelukt met je kcal!

Leonie, ik heb ook gewoon honger met dit weer hoor. Wel in wat ander eten, liefste gewoon lekker salades en geen volledig warme maaltijden. Maar ik eet er echt niet minder om. Geniet van je vrije dag vandaag!

jumerenik, welkom in dit topic! Wat vervelend dat je twee weken in quarantaine moet. Kan ik heel goed snappen dat je eerste reactie was om maar vanalles lekkers te kopen om de tijd mee te vullen.
Kan je aangeven wat je zoal eet in een dag als je op je voeding let? En ik ben wel benieuwd wat voor sport je doet!
Mijn tip, die voor mij heel goed werkt, is van te voren een eetplanning maken en die ook in een app als MFP invullen. Dan staat al vast wat ik van plan ben en is het veel makkelijker om mij aan te houden.
Maar zeker in het begin als je nog je wilskracht moet trainen, is ook simpelweg niet in huis hebben erg verstandig. Dat is voor jou nu alleen nog even lastig :')

Dilan, ik heb een goed weekend gehad met veel gezelligheid :D En zal inderdaad wel schakelen zijn voor hem, maar hij wil graag Nederlands leren en hij kende ook wel echt wat dingen al.
Hier in huis ook totaal geen last van de warmte. Net weer halfuur de ramen tegen elkaar open gehad en zit nu met trui aan. Zal vanmiddag wel weer uitgaan. Maar bij mijn vriend is het nu echt 30/35 graden in huis, daar was ik dus van het weekend helaas..
Ik zou met dit weer gewoon wachten tot het onkruid vanzelf weggebrand is door de zon :+

----------
Ik heb van weekend weer wat minder op eten gelet. Maar wel genoten en gezellig gehad. Zaterdag overdag wel heel netjes, maar in de avond heerlijk buiten gezeten met mijn vriend en paar drankjes gehad met wat hapjes.
Gisteren dus met vriendinnen afgesproken en ook heerlijk geluncht en borrelplank gehad, daarna nog barbecue bij mijn vriend met paar van zijn vrienden. Mijn salade is wel goed in de smaak gevallen en ik heb mij ook goed ingehouden met stokbrood en vlees, maar wel paar wat drankjes ook weer gehad. Genoten, maar redelijk met mate.

Nu zo weer aan het werk, weer gewoon ritme. En vanavond even sporten. Deze keer kijken of eten na sporten fijner werkt dan andersom en ik vanavond kan voorkomen dat ik heel erg honger heb.