De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:19

Bubblewrap schreef:
Iedereen met lichte luchtwegklachten -> blijf thuis.
Ook om drukte bij de GGD te voorkomen.

Tsja, ik ben al dagen verkouden zonder link met patiënten of gevaarlijke landen.

Tja loop in de winter altijd wel een beetje kuchen/snotteren met dat ik standaard luchtweg puffers gebruik.

Morgen maar eerst bellen met Ha kijken wat die zeg. En dan kijken we wel hoe of wat betreffende werken donderdag avond feyenoord.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:20

Ilse_123 schreef:
Saskia9 schreef:
Hier omgeving Tilburg en loon op zand. Gek genoeg merk ik hier echt helemaal niks aan de gekte. Geen inslaan in supermarkten, geen mensen met mondkapjes en sjaals etc. Lekker nuchtere Brabanders gok ik :D

Hier ook omgeving Tilburg, 0 paniek. Gelukkig.

Met de meldingen van meer patienten in Tilburg die carnaval hebben gevierd verwacht ik over een week een flinke opleving in het aantal gevallen.

Ja dat gok ik inderdaad ook. En hopelijk blijft alle paniek dan weg. Zit niet echt te wachten op lege schappen etc. En dan dooorrrrr :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:24

Iemand trouwens idee hoe de virus bestreden wordt. Als het namelijk gewone AB kuur is dan ga ik pech hebben. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:25

Marcella schreef:
Iemand trouwens idee hoe de virus bestreden wordt. Als het namelijk gewone AB kuur is dan ga ik pech hebben. :')

Geen enkel virus wordt met antibiotica behandeld, dus je hebt geluk. Virussen moet je domweg uitzieken.

Liezel1

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:26

Ik gok op paracetamol indien nodig en vocht toedienen

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:34

Citaat:
Het Beatrixziekenhuis in Gorinchem is gesloten omdat er een coronapatiënt lag die niet volgens het coronaprotocol was opgenomen. Ook de Lingepolikliniek van het ziekenhuis in Leerdam is dicht. Tot de tijdelijke sluiting is besloten nu duidelijk is geworden dat een vrouw van 21 tot en met 28 februari met klachten aan de luchtwegen op het intensive care van het Beaxtrixziekenhuis lag. De vrouw uit Altena (Noord-Brabant) is vrijdag overgebracht naar het Erasmus MC in Rotterdam en blijkt besmet met het coronavirus

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/l ... ~a43f7b86/

Linge polokliniek in Leerdam dus ook dicht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:48

Oh, er is nu bekend dat ze uit Altena komt? (Woon ik...)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:53

Saskia9 schreef:
Hier omgeving Tilburg en loon op zand. Gek genoeg merk ik hier echt helemaal niks aan de gekte. Geen inslaan in supermarkten, geen mensen met mondkapjes en sjaals etc. Lekker nuchtere Brabanders gok ik :D

Volgens mij is die "gekte" en de "paniek" waar in dit topic over wordt gesproken sowieso helemaal niet in Nederland

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:58

Marcella schreef:

Er is een oud malariamiddel wat werkzaam lijkt te zijn en wat de klachten doet verminderen. Maar tot in hoeverre dat precies gebruikt wordt weet ik niet.
Verder zal het denk ik ook afhangen van de klachten die je hebt. Kun je in thuisisolatie dan vermoed ik ook dat er snel zoiets gezegd zal worden als paracetamol en goed blijven drinken. Ik heb ook begrepen dat 1 van de leefregels dan o.a. is dat je elke dag je huis/sanitair schoon moet maken met chloor.
Wordt je opgenomen in het ziekenhuis zal het afhangen van je klachten en hoe slecht je er aan toe bent.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:01

Schoon maken met chloor ga niet doen, want mag zelf niks meer doen met chloor. :')

Ga het wel afwachten. :+

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:04

Nikass schreef:
Saskia9 schreef:

Volgens mij is die "gekte" en de "paniek" waar in dit topic over wordt gesproken sowieso helemaal niet in Nederland

Bij ons (kruidvat) hebben we toch echt een hoop lege schappen en komen mensen veel voor handgel en mondkapjes. Al kunnen wij al paar dagen niks meer leveren en we hebben donderdag pas weer binnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:10

49 jarige vrouw uit Nieuwendijk.
Op omroep Brabant is een persconferentie bezig vanuit het Beatrix ziekenhuis

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:13

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:14

LadyMadonna schreef:

Wat is er met die vrouw?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:24

Photograph schreef:
LadyMadonna schreef:

Wat is er met die vrouw?

besmet met Corona.

Volgens het RIVM was die man die vorige week besmet was en uitbundig carnaval had gevierd niet besmettelijk.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:25

Typisch nederland. Eerst huisgenoten van mensen in quarantaine overal heen laten gaan :j nu toch maar aangepast.

Had je toch meteen wel kunnen bedenken. :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:26

Biebz schreef:
Nikass schreef:

Bij ons (kruidvat) hebben we toch echt een hoop lege schappen en komen mensen veel voor handgel en mondkapjes. Al kunnen wij al paar dagen niks meer leveren en we hebben donderdag pas weer binnen.

Maar dat is toch geen paniek. De handgel wordt geadviseerd en de mondkapjes daar is zoveel tegenstrijdigs over gezegd dat ik denk dat mensen ervan uit gaan baat het niet dan schaad het niet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:33

Photograph schreef:
LadyMadonna schreef:

Wat is er met die vrouw?

Dat is de vrouw waardoor het Beatrix ziekenhuis nu “op slot” is. Dacht dat 1+1 wel duidelijk was....

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:37

LadyMadonna schreef:
Photograph schreef:
LadyMadonna schreef:

Wat is er met die vrouw?

Dat is de vrouw waardoor het Beatrix ziekenhuis nu “op slot” is. Dacht dat 1+1 wel duidelijk was....

Deze had ik ook niet in de gaten. Sommige dingen verder uittypen om onduidelijkheden te voorkomen is misschien wel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:42

Saskia9 schreef:

Maak er maar lekker nuchtere Nederlanders van, want in Amsterdam merk ik ook niets van gekte hoor. Geen mondkapjes of sjaals gezien en geen lege schappen toen ik gisteren boodschappen deed.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:52

Ik vraag me wel af, ik heb een nagelsalon, nogal close contact zeg maar. Ik heb klanten uit zowel Gorinchem als nieuwendijk.
Ik werk super hygiënisch. Draag altijd handschoenen, en de dettol vloeit rijkelijk :') . Ik werk met een mondkapjes (maar dat is voornamelijk tegen het stof).
Elke klant heeft haar eigen vijlen, of ik gebruik hygiëne vijlen.
Kan/moet ik nog meer doen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:58

Hier (Tilburg) toch wel alle handgel uitverkocht bij alle drogisten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:05

Ladybird schreef:
https://nos.nl/livestream/2325327-kijk- ... nhuis.html

Persconferentie vanuit het zkh in Gorinchem

Ongelooflijk. Ze kunnen echt geen millimeter verder nadenken dan wat er in hun protocollen staat.
Zo begon het ook in Italie, dezelfde domme fouten. En dan ook nog met droge ogen durven zeggen dat ze goed gehandeld hebben. Wat een blamage weer.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:14

Loretta schreef:
Ladybird schreef:
https://nos.nl/livestream/2325327-kijk- ... nhuis.html

Persconferentie vanuit het zkh in Gorinchem

Ongelooflijk. Ze kunnen echt geen millimeter verder nadenken dan wat er in hun protocollen staat.
Zo begon het ook in Italie, dezelfde domme fouten.

Achteraf is altijd makkelijk praten.
Misschien heb ik zelf wat gemist maar het laatste wat ik begrepen heb is dat nog niet direct duidelijk is waar zij mogelijk besmet is geraakt. Maar dan was er ook mogelijk al een week eerder corona in NL dan gedacht. Als zo iemand dan niet aan de criteria voldoet, waarom zou je die dan testen? Dan kunnen we heel NL wel testen en is het hek van de dam. Want volgens mij lag zij qua tijdlijn al in het ziekenhuis toen pas besloten werd dat de criteria minder streng nageleefd hoefden te worden en er steeds meer ziekenhuizen preventief gingen testen bij luchtwegklachten en koorts an sich (oftewel ook het ''standaard'' influenzaplaatje).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:26

Blacky94 schreef:
Achteraf is altijd makkelijk praten.
Misschien heb ik zelf wat gemist maar het laatste wat ik begrepen heb is dat nog niet direct duidelijk is waar zij mogelijk besmet is geraakt. Maar dan was er ook mogelijk al een week eerder corona in NL dan gedacht. Als zo iemand dan niet aan de criteria voldoet, waarom zou je die dan testen? Dan kunnen we heel NL wel testen en is het hek van de dam. Want volgens mij lag zij qua tijdlijn al in het ziekenhuis toen pas besloten werd dat de criteria minder streng nageleefd hoefden te worden en er steeds meer ziekenhuizen preventief gingen testen bij luchtwegklachten en koorts an sich (oftewel ook het ''standaard'' influenzaplaatje).

Iedereen loopt maar door elkaar heen. Je hebt contact met jantje die net uit Ijsland komt dan heb je weer contact met zijn broer die net uit Italie komt en dan weer met iemand die zijn neef komt uit Japan. Tel daar alle binnenlandse bewegingen bij op en het kan overal opduiken. Dat is al meerdere keren gebleken.