Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:51

MarlindeRooz schreef:
Jongens het niveau van deze discussie ligt nog lager dan die van een kind die hersenschade heeft opgelopen door zijn vaccinatie. Even volwassen reageren. “Maar hij/zij doet dat ook” is geen excuses om op zo’n laag niveau door te gaan.

Dat zie je te negatief. Door de discussie op het laagst aanwezige nivo te voeren mist niemand iets.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:51

Moderatoropmerking:
Oké, dan even zo. Filmpjes zijn nuttig maar geef dan wel een toelichting op wat er te zien is en waarom jij vindt dat anderen het moeten bekijken. Gewoon linkjes dumpen is niet prettig voor de discussie.

dromertje2

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:02

Hoeveel keer is dat niet al aan pocca_locca gevraagd door medebokkers?
Naar mijn weten is er nooit op haar continue gepost van linken van filmpjes zonder toelichting een groene hulk geweest.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:06

Daar zal wel niet op getemd zijn en dan hoef je er niet op te modereren... |o

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:11

Bij eerdere berichten met een link die ik heb gezien zag ik wel altijd een omschrijving staan. Soms heel kort en je kunt discussiëren of dat voldoende is, maar dat is nog altijd anders dan met z'n allen uitsluitend linkjes gaan posten. Verdere vragen over het modden graag via PB of als je het nodig vindt bij mijn hoofdmoderator Hanmar, zodat het hier niet verder offtopic gaat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:17

had niet eens door dat er ook off-topic filmpjes tussen stonden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:18

secricible schreef:

Was jij ge-rickrolled?
:D :D :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:19

secricible schreef:

Ik niet dat er ook serieuze bij zaten :')

Ik merk dat ik wat moeite begin te krijgen met serieus te blijven hier. Dus ga denk ik niet meer reageren. Zoveel domheid en eigenwijzigheid kan ik moeilijk aan en daar word ik recalcitrant van

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:10

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:54

Askja schreef:
Interessant artikel over het mazelenvirus, de verwantschap met een virus dat dodelijk is voor bepaalde dieren (o.a honden), en het mogelijke gevaar dat dit virus via het mazelenvirus overspringt op mensen:
https://www.bbc.com/news/science-environment-50839868

Interessant, dank voor t delen!

Zag vanochtend dit op het nieuws:
https://nos.nl/artikel/2317728-dodental ... -6000.html

Inmiddels 6000(!) dode kindjes door de mazelen in Congo. Een goed voorbeeld van hoe vreselijk mazelen kan zijn. En tuurlijk, we hebben hier betere gezondheidszorg maar dat veranderd niks aan het virus.

Voor pocca:
https://youtu.be/9bYqgp6RcPM

https://www.google.nl/amp/s/abcnews.go. ... d=42351543

Kost wel minder tijd zo zeg, ideaal.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:26

Nou, “ Pocco Locco” is weer vrij uit het Pieter Baan centum hoor. :wave: Heb nog niet alles bijgelezen... Aldaar had ik geen internet, dus ik kon wel goed mijn tijd gebruiken om die losgeslagen hersenen met gevaarlijk criminele inslag aan het werk te zetten..
Het leverde o.a. deze vraag op: waarom wordt de griepprik nog steeds aangeboden/ geproduceerd, als zo weinig mensen het nut er van inzien in de zorg. Als er duizenden mensen per jaar blijven doodgaan aan griep per jaar. Als het kennelijk zó slecht in is te schatten welke variant het gaat worden. ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:33

Omdat hij wel zinvol is en omdat er anders nog meer mensen dood gaan en omdat de ziekenhuizen al overvol liggen en een epidemie van griep niet in de ziekenhuizen past.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:42

verootjoo schreef:
Omdat hij wel zinvol is en omdat er anders nog meer mensen dood gaan en omdat de ziekenhuizen al overvol liggen en een epidemie van griep niet in de ziekenhuizen past.

??? Verklaart dat ook het feit dat 75% van het zorgpersoneel het nut dus NIET inziet van de griepprik en zich niet laat inenten?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:47

Oh hebben we het daar nog steeds over.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:49

verootjoo schreef:
Oh hebben we het daar nog steeds over.

Geeft niet. Het is nog vroeg hè.. eerst koffie *\o/* je hebt gelijk

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:27

Hoeveel % van de hele Nederlandse bevolking neemt het wel en heeft er baat bij?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:57

En hoeveel procent van het zorgpersoneel is wel gevaccineerd en vaccineert wel zijn kinderen met het reguliere vaccinatieprogramma?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:05

Pocca_Locca schreef:
verootjoo schreef:

??? Verklaart dat ook het feit dat 75% van het zorgpersoneel het nut dus NIET inziet van de griepprik en zich niet laat inenten?

Uhm nee volgens mij hebben we al eerder vastgesteld dat zo'n groot deel van het zorgpersoneel hem niet haalt om tal van redenen, zeker niet (alleen) omdat ze hem zelf niet nuttig vinden. Een grote factor blijkt gemak te zijn, ze hebben het natuurlijk razend druk dus het is makkelijk te vergeten.

Hier hadden we het een aantal pagina's terug al over dus ik hoop niet dat we deze discussie nu weer opnieuw hoeven te voeren :z

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:08

Pocca_Locca schreef:
Nou, “ Pocco Locco” is weer vrij uit het Pieter Baan centum hoor. :wave: Heb nog niet alles bijgelezen... Aldaar had ik geen internet, dus ik kon wel goed mijn tijd gebruiken om die losgeslagen hersenen met gevaarlijk criminele inslag aan het werk te zetten..
Het leverde o.a. deze vraag op: waarom wordt de griepprik nog steeds aangeboden/ geproduceerd, als zo weinig mensen het nut er van inzien in de zorg. Als er duizenden mensen per jaar blijven doodgaan aan griep per jaar. Als het kennelijk zó slecht in is te schatten welke variant het gaat worden. ?

omdat er ook nog mensen zijn die er wel baat bij hebben. En een hoop patienten hem nog wel nemen. Gelukkig is het niet zo dat de productie van medische middelen samenhangt met hoeveel mensen er gebruik van maken of willen maken.
En omdat de WHO internationaal nog steeds de vaccinatie adviseert.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:35

Nou, ik vind het niet erg sterk hoor, deze redenering dat mensen “ uit gemak” of vanwege het druk hebben, een inenting niet nemen en daarmee ( als je tenminste uitgaat van de gedachtegang dat vaccineren de volksgezondheid en kudde immuniteit positief zou beïnvloeden) bewust het risico op de koop toe nemen dat ze kwetsbare groepen in gevaar zouden kunnen brengen ( ik neem aan dat zorgpersoneel dat niet met die groepen wèrkt, wèl eens naar oma, de bakker, kraambezoek, of met de bus gaat of weleens in de lift staat met zwakke personen, of wel eens op afdelingen van het medisch veld waar wèl die kwetsbaardere mensen zich bevinden, toch?)

P.s, dus zorgpersoneel dat niet inent ( ja, dit gaat even alleen over de griepprik, dus ga niet roepen dat ze heus hun kinderen wel inenten, daar gaat het nu niet om) kan op heel wat meer begrip hier rekenen dan ouders die twijfelen of inenten wel nut heeft. Er gaan wel véél meer mensen dood aan griep dan aan mazelen om er een te noemen. Maar toch zijn die ouders volgens velen hier een groep staatsgevaarlijke gekken als ze hun kind niet inenten tegen een onschuldige kinderziekte.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 11-01-20 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:40

weer lekker selectief Pocca Locca. Maar hoeveel personeel in de zorg laat z'n kinderen vaccineren dan?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:45

Kinke schreef:
weer lekker selectief Pocca Locca. Maar hoeveel personeel in de zorg laat z'n kinderen vaccineren dan?

Nee, niet van het onderwerp afdwalen nu alstublieft. Niks selectief hoor als je het mij vraagt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:47

_O-

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:50

Kinke schreef:
_O-

Ik hoop dat je zelf wel begrijpt dat dit niet een bijster snuggere reactie is...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:10

Ik vind het nog soort van een van je beter kritische punten pocca_locca :D

Maar het antwoord is ja, wat mij betreft kan iemand die afwijkt van de griepprik op veel meer begrip rekenen dan iemand die afwijkt van het rijksvaccinatieprogramma voor kinderziektes. En daar heb ik wel een hele hoop redenen voor.

Om te beginnen dat de griepprik veel minder effectief is (zie mijn eerdere posts voor argumentatie hierop), een heel ander doel heeft (het in toom houden van de geschat meest voorkomende griepvormen van dat jaar tov het uitroeien van kinderziektes), alsook dat de groepsimmuniteit veel belangrijker id bij kinderziektes (we vaccineren iedereen, zodat de paraplu groter id, terwijl we bij de griepsvaccinatie alleen vaccineren op risicoplekken terwijl die mensen natuurlijk met veel meer mensen in aanraking komen). Dan is de doelgroep ook nog anders (kinderen tov ouderen) en het ziektebeeld heel anders (het aantal doden in een griepedimenie is niet vergelijkbaar met de mazelen).