Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:56

Farjen schreef:
DideH, wow mooi!!

Poes, gaat steeds weer beter na je vakantie he? Ik wou dat ik zo weinig kon wassen.. helaas met deze temperaturen een cap of fietshelm dragen => ik kan het bijna uitwringen erna :') dus ik was het om de dag. Met een co-wash blijft het vettig.

en jaloers! Ik heb sinds de krullenkapper veel meer krullen gekregen. Maar ik vind ze niet mooi :o
Het zijn zo kleine krul-dingetjes.... :')
Bovenop mijn hoofd blijft het een stijle pannenkoek met daaronder zo'n wirwar van krullen.

[ [url=m/1fDdk9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onder de pannenkoek :D
[ [url=m/8Z7I95.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit gebeurt met mijn haar ook als ik er te veel aan zit.

poes

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 06:25

Ik vind je haar wel mooi hoor farjen! Dat platte bovenop; geen idee wat je daaraan kunt doen?

Als ik sport moet ik ook vaker wassen trouwens. Dat blijft gewoon zo. Wou ook dat dat anders was.

En ja het zit weer beter idd! Er is na mijn reis alleen maar proteïne op gegaan, pas nu denk ik: ja er mag nu eindelijk wel eens weer product met moisture op. Moet ook weer eens producten kopen maar zeker shampoo en conditioner is zooo duur en het gaat zo snel op.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 10:17

Mijn haar is bovenop ook platter :j En de onderlaag ook, maar denk dat dat is omdat de bovenste daar zo op ligt. Die laag heeft geen ruimte om te gaan krullen. Ofzo. :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:25

bij mij heeft de kapster een keer gezegd dat de bovenste laag vaak meer ''beschadigd'' is door: de zon, je slaapt erop, je zit er meer met je handen aan, als je je haar stijlt (krult/stijlen/fohnen) dan richt je je ook iets meer op dat gedeelte wat zichtbaar is = bovenop. En daardoor is je natuurlijke krulpatroon verstoord. Dat moet er eigenlijk helemaal uitgroeien, maar aan zon/slapen kan je niet zoveel doen natuurlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:18

Ah, best logisch op zich, dan kan het best zijn dat ik dus op rechts slaap in de nacht. Alhoewel ik altijd op links in slaap val en ik word op mijn rug wakker, achter zijn mijn slagen ook meer uitgerekt. Ik heb vandaag een co-wash gedaan. Ik vond het gisteren niet zo'n succes die van syoss, werd mijn haar heel erg stug van. Nu wel gebruikt na het wassen en mijn haar zit goed. Dus ook dat moet kennelijk alleen in kleddernat haar bij mij. Misschien toch nog een iets lichter product voor een handdoeknatte refresh. Het is nu wild, ik ben nog niet zo goed in stylen, dus heb alles in mijn gezicht hangen. _O-

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:47

Aight schreef:
bij mij heeft de kapster een keer gezegd dat de bovenste laag vaak meer ''beschadigd'' is door: de zon, je slaapt erop, je zit er meer met je handen aan, als je je haar stijlt (krult/stijlen/fohnen) dan richt je je ook iets meer op dat gedeelte wat zichtbaar is = bovenop. En daardoor is je natuurlijke krulpatroon verstoord. Dat moet er eigenlijk helemaal uitgroeien, maar aan zon/slapen kan je niet zoveel doen natuurlijk.

Zon kun je weinig aan doen, van continue een hoedje/petje op, word je haar ook niet blij. Wat slapen betreft zou je nog aan een bonnet kunnen denken voor minimale schade 's nachts. Maar ik vind die dingen persoonlijk niks. Zal vast heel goed werken, maar mijn man blijft erin als hij me zou zien met zo'n ding denk ik. :o

Gisteren voor het eerst kokosolie gebruikt voor het los scrunchen na het wassen/drogen, maar dat vond ik toch geen succes. Ik heb maar heel weinig gebruikt en warm gemaakt tussen mijn handen, maar ik vond mijn haar hard blijven en ook nu voelt het nog vettig aan. Doe ik iets fout?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:46

Kokos olie heb je heel weinig van nodig, ik gebruik het alleen tussendoor om te refrechen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:59

Op mijn haar zou dat veel te vet zijn

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:18

Ik heb nu een heel lichte olie van inecto, die vindt mijn haar wel ok

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:40

Ik heb eens foto's gemaakt van mijn routine

Afbeelding
Bovenaan: even uitborstelen voor het wassen
Midden links: kletsnat met leave-in en krullen gel
Midden rechts: geplopt en gescrunched
Onder links: brush styled
Onder rechts: opgedroogd door met open dak te rijden :D

Ik lijk er een beetje handigheid in te krijgen ondertussen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:48

Mooi hoor!

Ik had vanmorgen geen krullencreme enkel gel.
Dat gaf veel volume, een paar gekke krullen en wat meer pluis. Interessant. Vandaag is er een pakketje toe gekomen met allemaal nieuwe producten :) na 3 maanden producten met proteïne was ik toe aan moisture.
Maar Jezus wat is alles duur zeg. Zeker shampoos… daar wil ik toch regelmatig ook mijn goedkope Kruidvat merk voor kunnen pakken maar merk dat ik niet uitsluitend die kan gebruiken. Krijg build up en jeuk na een tijd.

Afbeelding
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:29

Ja erg hè die prijzen, ik ga ook naar de Action of het Kruidvat.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:59

Mocht je een keer in Duitsland zijn, is de DM de moeite waard om eens te kijken voor producten (en stukken goedkoper, behalve als je helemaal naar Duitsland toe gaat rijden).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:21

welke merken hebben ze dan die CG zijn?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:19

Voor mij hoeft het zelfs niet 100% CG haha.

Ok ik mag dus echt weinig product gebruiken, vind het zonder krullencreme nog best leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:41

Goede haarproducten zijn inderdaad duur!

Zelf doe ik sinds kort eco cg. Die producten zijn helemaal duur :+

Zonder gel lijkt inderdaad wel prima! Maar wordt wel sneller droog denk ik?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:56

Wiwabalia schreef:
Mocht je een keer in Duitsland zijn, is de DM de moeite waard om eens te kijken voor producten (en stukken goedkoper, behalve als je helemaal naar Duitsland toe gaat rijden).

Ik ben ook benieuwd naar merken. Ik woon zo ongeveer op de grens met Dld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:18

poes schreef:
Voor mij hoeft het zelfs niet 100% CG haha.

Ok ik mag dus echt weinig product gebruiken, vind het zonder krullencreme nog best leuk.

[ [url=m/VI4ara.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YlYNkS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/07Kxps.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het ziet er zo heel zacht en vol uit.

De speciale cg-producten vind ik ook echt overdreven duur. Ik beperk me nu dus ook enkel tot wat er bij Action en Kruidvat wordt verkocht. Uit ervaring weet ik dat mijn haar daar echt niet minder op reageert.

Vaak heeft Kruidvat Loving blends of Nature box in de aanbieding dus dan sla ik weer een voorraadje conditioner in. O:)
Gel heb ik nu van Wella en de Quench leave-in, die was vorige week ook in de aanbieding.
Soms moet je gewoon mazzel hebben.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:02

rina schreef:
Wiwabalia schreef:

Ik ben ook benieuwd naar merken. Ik woon zo ongeveer op de grens met Dld.

Als je op de site van de DM kijkt en in de zoekbalk “ locken “ invoerd, vindt je alles voor krullen. Wel even kijken of er geen producten in zitten die niet goed zijn voor krullen. Maar cantu hebben ze en ook die van de DM zelf is goed (balea traum locken).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:09

Kruidvat heeft 2e halve prijs op een hoop producten zoals aunt jackies. Vergeten even een fotootje te maken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:04

hmm...niet veel bijzonders bij DM wat mij betreft

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:26

Gel en crème mogen wat kosten want daar doe ik lang mee. Maar shampoo en conditioner pffff. Helaas is het aanbod in Kruidvat België ook minder dus veel zaken hebben wij niet :(

Maar goed ik kan dus weer even voort:
Afbeelding
Allemaal moisture producten geloof ik. Ben benieuwd.

En dit was dag 4, beste krullende ooit geloof ik :D

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:29

dat ziet er goed uit!
Die witte curlsmith is parfumvrij?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:35

Hebben jullie wel eens shampoo in laten trekken, bv meer dan een kwartier? Heeft dat nut of niet, anders test ik het een keer uit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:41

Kinke schreef:
dat ziet er goed uit!
Die witte curlsmith is parfumvrij?

Klopt! Heel basis product precies wat ik graag gebruik. Want parfum is echt zo stom in producten. Ik ben allergisch aan wasverzachter en duur wasmiddel dus denk dat dat daardoor komt.

Marleen: lijkt me geen nut hebben. Ook conditioner laten intrekken zou eigenlijk onzin zijn dus dat doe ik ook nooit. Erin, doorkammen en eruit.