2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:18

Ik heb een goede week gehad! Qua eten had het allemaal nog wel wat strakker gemogen, heb vrij weinig ingevoerd op MFP maar ik heb 4 keer gesport! Dat is voor mij best een record haha. Ben ook weer ongesteld geweest en man man wat een opgeblazen pens had ik.. Vanmorgen gewoon weer een platte buik bij het opstaan en dat is mn doel haha.

Sport sinds deze week met mn vriend mee, meer krachttraining en heb gisteren 3 kwartier cardio gedaan. Vanmorgen was de weegschaal lief, 67.5 dus 0.5 kg kwijt tov vorige week. Maar ik denk dat ik niet zozeer voor gewichtsverlies moet gaan maar wel voor strakker worden met sporten. We zullen zien!

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:33

Mizora schreef:
[ [url=m/tPbdj9.png]Afbeelding[/url] ]

Enige vertraging, maar hierbij is dan de tabel van week 3. Mensen die nog niets naar mij in pb hebben gestuurd, maar vandaag nog de gegevens van vorige week opsturen (startgewicht (of geheim), streefgewicht, startdatum en huidig gewicht (van 14 tot 21 januari), kunnen in de definitieve versie van vanavond opgenomen worden. Als ik niets meer binnen krijg, blijft wordt dit de definitieve versie.

Top ziet er netjes uit! Had verwacht dat er meer mee zouden doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 14:53

Ik heb er over heen gelezen gok ik? , maar netjes dames! We hadden lijst in topic weet ik nog maar verder :+

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:09

Leuk zo dat overzicht Mizora!

Ladybird wat goed!

Ik heb het dit weekend iets los gelaten, wat ongezondere dingen gegeten maar wel veel groente en fruit daarnaast. Vandaag tot nu toe heel goed bezig, vanavond sporten en morgenochtend weer een weegmomentje :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:10

Je mag nog meedoen als je wilt Rebecca, ik heb genoeg mensen binnen om vanavond een definitieve lijst te plaatsen. Er is in het topic aangegeven dat mensen liever niet weer pagina's vol met de lijst wilden hebben, en voor mij is het weinig werk om het in een excel-bestand te zetten. Dus zodoende is dit het resultaat.

Hier is het afvallen de afgelopen week niet best gegaan. Maar vandaag ben ik het weer gaan oppakken. Morgen weer wegen, ik vrees ervoor, maar dan heb ik in ieder geval weer een startpunt. En vandaag weer naar de sportschool. Ik ben vrijdag ook gegaan. Gelukkig had ik van tevoren al besloten rustig aan te doen en ben ik maar 40 minuten geweest (20 min. crosstrainer, 10 min. fiets en 10 min. loopband), want ik had me toch een spierpijn zaterdag! Niet te zuinig. Ik wil niet weten hoe het zou zijn geweest als ik voluit was gegaan. Ik had trouwens last van mijn buikspieren, niet/nauwelijks van mijn arm- of beenspieren.

Gisteren ben ik lekker wezen wandelen met de honden in een groepswandeling. Door het creatieve kiezen van de route door iemand, werd het ook een stukje hiken, maar het was wel erg gaaf en erg gezellig.

Afbeelding

Afbeelding

Uiteinedelijk heb ik gisteren zo'n 17.000 stappen gezet en voor mij is zeker de foto van Noa die pompidompidom oversteekt heel waardevol. Noa heeft zich namelijk ontzettend goed gedragen en kon meer dan de helft van de wandeling loslopen, terwijl we fietsers tegengekomen zijn en dit het losloopgebied is waar ze voor het eerst hem serieus smeerde en toen een drukke 80-weg had stilgelegd.

Ze is een voertuigjager (hoewel vliegende vogels en joggers bij voorkeur ook gejaagd worden). Maar ik kon haar wegroepen terwijl ze een fietser in het visier had en haar onderbreken toen ze achter een andere fietser aan dacht te gaan. In de buurt van de 80-weg is ze uiteraard aangelijnd geweest (is 1 hoek van het grote losloopgebied), maar ze ging ook niet haar oren achterna om daar alsnog te jagen. Uiteindelijk was ze moe, overprikkeld en verzadigd, dus toen heb ik haar aan de lijn gedaan om fouten te voorkomen.

Ninthe deed het zoals gebruikelijk gewoon top! Die blijft vaak wat bij de achterroedel hangen omdat ze iets te gemakkelijk onder de voet gelopen wordt door de grote poedels en ze dat absoluut niet leuk vindt, maar ze blijft wel netjes bij de groep en komt zich ook regelmatig melden. Ideaal dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:18

Ik doe zo even pb!

Mooie hond! , fijn dat ze zich gedragen heeft!

Heb de laatste tijd vele schoonmaak en opruim kriebels :+ , bank hangen voor de tv is niks zonder mijn geliefde dropjes :)) (en om de gedachten te verzetten van die dropjes ga ik opruimen en poetsen )

Over paar weken mag ik van mijzelf dropjes als een bokker langskomt om oud en nieuw over te doen (ze was ziek helaas) , weet nog niet of het handig is want at gerust 3 zakjes muntdrop per week maar heb er zo zin in al weken ...

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:22

Vanavond even fitnessen
Had laast een programma uitgeprobeerd op de hardloopband
Was vet verbranding- programma
Heerlijk!! Die doen we vanavond maar even wat langer :) was steeds heuvel op en af.

Zie hier meer mensen die wandelen, zag al mooie omgevingen voorbij komen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:43

Het lijstje is al van 11 mensen naar 18 mensen gegaan. Voel je dus niet bezwaard om alsnog je gegevens door te geven van vorige week! (startgewicht (of geheim), streefgewicht, startdatum en huidig gewicht)

Ik merk dat er bij enkele mensen verwarring is over dat je voor een hele week kan doorgeven. De gedachte hierachter is dat iedereen een eigen weegdag heeft. Sommige mensen wegen op maandag, anderen op woensdag, vrijdag of zondag (of een dag er tussenin). De gedachte is dus dat je min of meer een vaste dag aanhoud die je doorgeeft en de keuze is aan jou welke als je meerdere dagen per week weegt. Is uiteraard niet verplicht, ik sla geen data op welke dag je gewogen hebt en het enige wat steeds veranderen van dag doet is dat je in het "ergste" geval de ene keer 8 dagen en de andere keer 20 dagen tussen de weegmomenten in de tabel hebt zitten. Dat is dus ook geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:53

Goed bezig Mariska !

Duidelijk :j , als ik het niet vergeet :))

Heb even een zwak moment ,rot nieuws gehad over ouders hun poes :( . Hoop dat ze het red maar heb het idee dat het afgelopen zaak is , hart vergroot en longen hebben niet veel inhoud . Ken haar al bijna 13 jaar (haar moeder is mijn poes die ook bij mijn ouders word , wil ze niet uit elkaar halen )

Zo heb mij vergrepen aan 2 kleine zakjes snoep |o , past met calorieën wel naar toch %)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:09

Misschien dat er nog wel meer mensen zijn, ik had ook mijn naam opgegeven en lees fanatiek mee (ben zelf ook gewoon bezig) maar heb daarna eigenlijk niks meer doorgestuurd.. whoops
Wel super tof om al jullie resultaten te zien!
Mijn gewicht schommelt heel erg dus ik kan niet echt goed zeggen of ik nou wel/niet afval, er zit soms met de dag 1,5/2 kilo verschil in. Globaal blijft het wel ongeveer hetzelfde... maar dat betekent dus ook dat er bog weinig af is.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:59

Ik was eens optijd voor een lesje spinning.. Zo dat was lkkr! (zweten haha) volgende keer maar weer vetverbranding programma op hardloop band

Aanstaande zaterdag is er hier in de bossen een hardloop loop(wedstrijd).
Zit te twijfelen of ik mee ga doen.. De 5,5 km
2 jaar terug de 7,5 gelopen maar nu (na de bevalling) pas weer conditie aan het opbouwen, al valt het me nog niet tegen..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:10

Petitparis, verwacht je niet te snel resultaat? Een halve kilo per week is namelijk echt wel goed. Vaak wordt dat ook geadviseerd.
Willbokkers, dat is inderdaad wel veel schommelen, maar weeg je wel op hetzelfde moment?
Rebecca,sterkte met de poes!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 06:15

Ja meestal wel, zit nog wel eens een uurtje of 2 verschil in. Maar ik heb geen tijd dat ik de hele week thuis ben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:33

Mariska88 schreef:
Ik was eens optijd voor een lesje spinning.. Zo dat was lkkr! (zweten haha) volgende keer maar weer vetverbranding programma op hardloop band

Aanstaande zaterdag is er hier in de bossen een hardloop loop(wedstrijd).
Zit te twijfelen of ik mee ga doen.. De 5,5 km
2 jaar terug de 7,5 gelopen maar nu (na de bevalling) pas weer conditie aan het opbouwen, al valt het me nog niet tegen..

Gewoon doen! Je hoeft toch niet de snelste te zijn? Zie het als een leuke training.

Ik heb zaterdag een hardloopwedstrijd. 11km trailrun door de bossen heen. Lekker!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:23

Lieke schreef:
Petitparis, verwacht je niet te snel resultaat? Een halve kilo per week is namelijk echt wel goed.

Mss maar had mss eerder richting 1kg gehoopt voor de eerste weken omdat ik naar mijn gevoel er toch best hard op let en het daarna nog afzwakt...

Leuk een trailrun. Kan bijna niet wachten totdat mijn conditie beter is en de dzgen langer: terug in het bos gaan lopen. Voel mij nadien altijd zo voldaan

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:58

Gisteravond kon ik het stuk taart dat mijn huisgenoten hadden meegebracht absoluut niet afslaan. Ter compensatie heb ik lekker 7 kilometer gewandeld met de hond, dus ik voel me er niet meer schuldig over _/-\o_

Ik heb geen gewicht doorgestuurd omdat ik nog niet helemaal weet wat mijn doel/streefgewicht is. Ik schommel rond de 65 kilo bij een lengte van 1,69 dus dat is eigenlijk prima. Ik wil liever richting de 60 maar ik ben ook voornemens meer te gaan sporten en dan is dat gewicht misschien niet realistisch. Dus doel nu is dat ik me goed voel bij wat ik naar binnen stop (meer gezond eten) en meer ga sporten. Wellicht kan ik beter gaan kijken naar de centimeters dan een getal op de weegschaal.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:07

Ik zat vanmorgen ineens bijna weer op mijn begingewicht :(
Wel iets gezondigd, maar toch niet zodanig dat er meteen weer 2 kg aan zou moeten zitten. Dus maar even hopen dat het puur aankomende ongesteldheid is..

Linda_Fleur, 65 kg bij een lengte van 1,69 lijkt me heel netjes? Zou er ook zeker rekening mee houden dat als je meer gaat sporten je meer spieren krijgt en je dus mogelijk nog zelfs iets aan zou komen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:11

Tortilla schreef:
Ik zat vanmorgen ineens bijna weer op mijn begingewicht :(
Wel iets gezondigd, maar toch niet zodanig dat er meteen weer 2 kg aan zou moeten zitten. Dus maar even hopen dat het puur aankomende ongesteldheid is..

- wanneer ben je begonnen
- hoeveel kcal eet je per dag, hoeveel verbrand je per dag

en als je nog maar net begonnen bent en vooral koolhydraten geschrapt hebt, dan zijn je eerste kilos die je verliest vooral vocht. als je zondigen echt even flink koolhydraten geweest zijn, dan heb je dat vocht nu weer vast..

als je bijna ongesteld moet worden dan kan dat zo 1-2 kilo schelen..

plots 2 kilo erbij, is nooit 'plots' 2 kilo vet aan je heupen.. bestaat niet.. dan heb je 14.000 kcal overeten.. dan weet je echt nog wel waar die twee kilo ineens vandaan komen ;)

gaat om lichaamsvet dat je kwijt wilt uiteindelijk, niet het specifieke getal op de weegschaal toch?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:13

petitparis schreef:
Lieke schreef:
Petitparis, verwacht je niet te snel resultaat? Een halve kilo per week is namelijk echt wel goed.

Mss maar had mss eerder richting 1kg gehoopt voor de eerste weken omdat ik naar mijn gevoel er toch best hard op let en het daarna nog afzwakt...

Leuk een trailrun. Kan bijna niet wachten totdat mijn conditie beter is en de dzgen langer: terug in het bos gaan lopen. Voel mij nadien altijd zo voldaan

1 kilo vet kwijt per week betekent 7000 kcal minder eten dan je verbrand.
dat is als je niet heeeeeel veel sport gewoon eigenlijk niet realistisch om te verwachten.
gemiddeld verbrand je zo'n 2000 kcal als vrouw.. dan zou je dus 1000kcal eten.. dat is gewoon echt te weinig.. een halve kilo per week is een mooi gezond tempo.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:28

Elena, Bedankt, dat is even een geruststelling :)
Ik ben iets meer dan twee weken terug begonnen en vooral door gestructureerd en zo gezond mogelijk eten. Geen rare tussendoortjes, veel groente en fruit en vooral zorgen dat ik iedere dag genoeg water drink, want dat is voor mij altijd een enorme valkuil geweest. Zondigen bestond voornamelijk uit bladerdeeg, dus dat waren wel even wat koolhydraten.. Maar zeker geen 14.000 kcal.

Ik denk dat ik zo'n 1200-1300 kcal per dag eet (houd het eerlijk gezegd niet zo bij... Maar als ik een normale dag invoer kom ik ongeveer daar op uit.) Ik heb verder geen trek en als ik dat wel heb pak ik meestal een paprika of iets anders in die richting.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:00

Hoe kunnen jullie leven op zo weinig calorieen dan haha. Ik heb echt moeite om rond de 1700/1800 te blijven (wat voor mij rond mn BMR is). maar 1200 kan ik echt de dag niet op doorkomen hoor!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:03

Ik ook niet hoor. :n Mijn dagen zijn tussen de 1600 en 1800, daar hou ik het prima op vol en val ik af. Langzaam, maar zonder hele dagen hangry te zijn. Ook wat waard. Vooral voor mijn omgeving. :))

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:05

Het is ook niet dat ik expres rond die getallen blijf, het is meer dat als ik mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes invoer ik me afvraag hoe het zo weinig kan zijn. Ik zorg namelijk altijd wel dan ik geen hongerig gevoel heb.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:16

Haha ik heb sowieso altijd een hongerig gevoel _O- misschien is dat het probleem haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:45

Echt heel strict bijhouden met alles wat je eet én drinkt wegen, komt over het algemeen een hogere kcal-inname uit tevoorschijn. Secret eaters is daar een heel extreem voorbeeld van. In de eerste aflevering dacht de vrouw slechts 1200/1300kcal te eten maar ze bleek er 3100kcal te eten/drinken (gemiddeld) per dag. Dus hoewel het wel kan dat je echt maar 1200/1300 kcal inneemt, is dat het eerste waar ik aan denk als ik hoor dat het afvallen tegenvalt.