[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:09

Straks naar de kapper, denk dat ik een bob wil.

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 15:55

xNathaliee schreef:
Ik kom even inbreken. Ik moet het topic nog doorspitten maar zijn er meiden met slag dus geen krullen maar slag? Ik zoek goeie producten waardoor mijn haar er gezonder van gaat uitzien. Heb heel dik haar en volgens mijn kapster vochtarm (vaak met slag/krullend haar) dus sinds kort gebruik ik een andere shampoo die hydrateert. Ik zoek dus verzorgingsproducten of eventueel shampoo/conditioner ervaringen. Overigens geen salon producten, die vind ik net iets te duur.

Kokosolie :j Klein beetje van tussen je handen wrijven en aanbrengen in de punten :)

Jildau

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:54

Ik vind argan olie goed werken!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:13

Flying_Angel schreef:
Straks naar de kapper, denk dat ik een bob wil.

[ [url=m/y1fR8X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:55

Resultaat hier!

Afbeelding

Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:20

Staat je mooi <3

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:52

Hi allemaal,
Ik wilde een topic openen maar ben blij dat ik deze vond, ik hoop dat mijn vraag mag hier?

Ik heb haar met een slag wat snel klit, oa door mn paarden hobby en graag buitenzijn (hooi, wind, muts). Ook is klimaat in het land waar ik woon kouder, natter en vooral waaieriger dan in NL...

Ik heb geen dun haar maar ook niet dik.
Vorig jaar heb ik mijn lange haar eraf laten knippen tot een korte schuine bob waar ik super blij mee was. Geen klitten meer, hoefde amper te kammen zelfs en het zag er altijd verzorgd uit.
Maar...
inmiddels doe ik een opleiding tot barefoot trimmer en irriteer me mateloos aan de langere voorplukken van mn schuine bob die dus voor mn gezicht hangen als ik hoeven bekap :+ Dan doe ik een ‘hipsterknot’ in maar als ik die eruit haal is mn haar helemaal raar met een gekke slag erin van het elastiek.

Ben het nu langer aan laten groeien tot hoe het was zodat ik straks gewoon een staart of vlecht in kan... maar buiten het hoevenbekappen om kijk ik echt niet uit naar lang haar! Weer dat gedoe met klitten en verzorgen.

Wat zouden jullie doen? Eventueel tips qua haarverzorgings producten of hoe ik het beter kan laten knippen/dragen?

Ik heb het liefst producten die niet zoveel chemische troep bevatten, ik koop mijn toiletspullen bv vaak bij de Tuinen/Holland & Barrett.

Alle tips welkom! Alvast bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:54

Bob staat je heel leuk!
Ken je die spiraalvormige elastieken? Kun je staart/knot maken, als je het eruit haalt, zit je haar nog normaal! :j

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:55

Flying_Angel schreef:
Bob staat je heel leuk!
Ken je die spiraalvormige elastieken? Kun je staart/knot maken, als je het eruit haalt, zit je haar nog normaal! :j

Ja die heb ik ook maar die zakken uit :+ er is namelijk niet veel haar vast te knopen in mn hipsterknot nu, alleen voorste plukken, en dan is dat spiraalelastiek net niet strak genoeg...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:02

Kun je het niet vastzetten met schuifspeldjes zodat het uit je gezicht blijft? Bijvoorbeeld de voorste lange plukken naar achteren draaien en dan vastzetten? Dan zit het ook nog normaal als je de speldjes er weer uit haalt. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:21

Je hebt ook een extra kleine versie van die elastieken. Iets met Nano volgens mij. Verkopen ze bij o.a. bij de Douglas en Ici Paris.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:29

Mag ik me melden in het topic? Ik ga morgen naar de kapper voor een "make over". Ze zochten modellen om gratis te knippen en kleuren. Ik weet dus niet wat ze gaan doen! Ik denk zelf dat ze misschien een pony gaan knippen en/of balayage? Wat denken jullie? Mijn haar ziet er nu zo uit :
Afbeelding
In december voor het laatst gekleurd (donkerbruin). Is nu wat lichter door de zon. Mijn eigen haarkleur is donkerblond.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:41

Vandaag naar krullenkapper Monique geweest. Super blij met het knippen en het kleurtje ! Ben van cherryrood naar blond aan het terug gaan in kleine stapjes om het haar niet te veel stress te geven. Had zelf al met head & shoulders ( := ) de kleur afgezwakt.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:45

Oeh wat mooi!! Heerlijk zo'n bos krullen!!

Ik wou mijn uitgroei weg, dus opzoek naar de verf in mijn eigen kleur.. geverfd en nu heb ik zwartige plukken(?) In mijn haar.. wat nu? Ik heb nog een pakje verf liggen maar dat word dan de 3e keer binnen 6 weken dat is ook niet de bedoeling..

Afbeelding

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:46

Naar een kapster gaan en het daar op laten lossen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:49

Had je je haren eerst ontkleurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:51

Nee, niet ontkleurd. Ik ging van 2 stappen blonder naar dit! Gaat altijd goed, behalve vandaag. ;p

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 00:13

Mondy schreef:
Vandaag naar krullenkapper Monique geweest. Super blij met het knippen en het kleurtje ! Ben van cherryrood naar blond aan het terug gaan in kleine stapjes om het haar niet te veel stress te geven. Had zelf al met head & shoulders ( := ) de kleur afgezwakt.
[ [url=m/e9NLt6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AALjRr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fjuut fjeuw!!! Misschien kan zij ook wel iets met mijn krullen... Neeee ze woont ver weg. Damned.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 06:19

Oh zonde ! Maar er zijn er nog meer die zo knippen.. of er een dagje uit van maken :D

Pimaude je kan kijken of het iets vervaagt door het te wassen. Maar zou inderdaad eens aan een kapper vragen wat je kan doen :(:)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 10:10

Ik zit te denken om er weer veel high en lowlights door te gooien.
Het is nu zo:
Afbeelding

En dit zijn m'n inspiratie plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:45

Doen BiBiQ :j

Ik vind dat altijd heel leuk al die verschillende kleuren, geeft ook meer diepte aan je haar :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:25

Doen BiBiQ! Dat is echt super mooi!

Ik zit weer heel serieus te overwegen om mijn haar nog een keer af te scheren :')
Mijn rood/roze kleur is heel lelijk aan het vervagen, en ik verveel me _O-

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:31

Heel mooi idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:32

Dat stond je wel echt onwijs goed, dus ik zou zeggen; Doen! <3

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:05

Hallo allemaal!!

Ik heb jullie hulp nodig.
Op internet had ik zitten lezen over krultangen, uiteindelijk uitgekomen bij de jose eber krultang 32 mm.
Deze besteld en gister proberen te krullen.
Ik heb vooraf een beetje haarlak in gedaan en achteraf ook ( loreal satin extra sterk)
Rond 19:00 gekruld en om 21:00 was het alleen nog maar slag onderin en bovenin gewoon recht.

Nu komt denk ik het grootste probleem, ik heb haar totaan mijn billen, geen dik haar wel redelijk veel haar.
Onderaan krult het redelijk omdat ze daar wat droger zijn, maar bovenaan zakt het meteen uit omdat mijn haar daar super glad en zacht is.

Ik wil graag met carnaval mijn haar krullen ( beach waves dus niet krullen krullen).
Alleen hoe blijft dit zitten zonder dat het uitzakt? Van 9:00 tot 21:00 savonds :’)

Iemand dé tip?

Edit:
Mijn haar: gekruld door de kapper, dit wil ik dus niet nu, echt beach waves en niet dat je haar niet meer beweegd van de haarlak.

Afbeelding