Relaxed schreef:Euh, geen idee hoe het heet.. Maar het is steeds een afwisseling tussen cardio en kracht en nooit langer dan 30 sec rust tussen de oefeningen.. Ik heb dan bijvoorbeeld 2 verschillende krachtoefeningen in setjes van 3 (bijvoorbeeld lunches en bench press) en dan weer 45 sec met de touwen slaan en dan daarna weer 2 rondes kracht.. Maar dat wisselt ook weer per schema.
Supersets dus
Dan doe je twee (of drie) oefeningen, elk een andere spiergroep, zonder rust ertussen. Werkt als een trein, haha.
Als je meer vocht in je lijf hebt (gedronken of vasthouden), heb je meer massa. Bij een huidplooimeting merk je niet als je veel hebt gedronken, maar wel als je vocht vasthoudt (wat resulteert in een hoger vetpercentage dan werkelijk). Bij een elektrodiagnose (die weegschalen met vaak handvaten) geeft het vocht altijd een hoger vetpercentage, omdat water ongeveer hetzelfde geleid als vet (en dus anders dan spieren). Bij onderwater-wegingen zal het niet zoveel verschil maken (water in water, blijft gelijk), DEXA scan weet ik zo niet.
Sowieso altijd 's ochtends meter op nuchtere maag, als je net naar de wc bent geweest. Als je na het eten meet, krijg je altijd andere gegevens (ene keer eet je meer dan andere keer, etc).
Vetpercentage van 16%
Dat is laag, wow. Ik durf niet meten, heb nog teveel lovehandles haha. Maar gok ergens 20%.