Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:38

Ooohh, nu ben ik hebberig! Wil zo graag een balansbord en sportladder halen, maar heb te weinig plek :roll: En zeker in ons nieuwe huis zie ik het niet meer goedkomen met m'n verzameling hihi.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:35

Pfffff, lang niks van me laten horen, maar nu wil ik wel even wat kwijt :D
Vandaag heb ik weer getraind met mijn pt en daarbij heb ik voor het eerst gebokst. Ik ben kapot! Maar wat is dat leuk zeg :j
Een nano-seconde je aandacht laten verslappen en je maakt een fout 8)7 Gelukkig sloeg pt niet terug, denk dat ik dan in twee minuten zeker vijf keer knock-out was gegaan :+
Zijn er hier meer die boksen?

x_Jeanine_x

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:10

Ik heb vorige week meegekeken met de boks les bij mijn in de sportschool.
Maar ze houden niet echt rekening met elkaar en alleen maar mannen en die trappen/ slaan wel door. Dat durf ik mn rug niet aan te doen.

Net weer een rondje Milon gedaan, flink veel buikkrampen en toen kwam het vrouwelijke probleem om de hoek kijken. Morgen weer wegen en ook weer Milon, maar ik weet nu al dat ik zwaarder ben :+

Gisteren hele dag lambaldag gehad in de sauna :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:25

Ah klinkt lekker. Boksen lijkt me gaaf maar helaas mag niet met lijf, ooit wel aan judo gedaan maar knie maakte doorgaan onmogelijk.

Hier voorzichtig weer begonnen vorige week twee keer kalm aan gedaan. Knie bovenbeen spieren zijn slapper. Moet knie weer even tapen dan. Morgen weer trainen. Dan donderdag weer daarna 2 dagen skieen. Gister wel langste afstand sinds jaren zonder krukken gelopen. Deed wel flink zeer maar honden waren er blij mee.

Wel grappig mijn bovenarmen/schouderspieren zijn nu bijna groter dan van gv die al 30 jaar traint daar, hihi maar hij heeft geen aanleg voor spieropbouw en moet laatste maanden iets rustiger aan doen ik wel :P alleen kwa kracht leg ik het zwaar af trouwens

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:20

Een begin is een begin, he Karuna. Liever slow en steady, dan fast en misery :D
Ik heb er vast overheen gelezen, maar kan je helemaal geen oefeningen doen met je benen?

Boksen lijkt me ook tof (ik boks een paar minuutjes als opwarming tegen een matras :+ ), maar de blauwe plekken en andere mogelijke gevolgen zijn wat minder. Ik kan niet op m'n werk met een blauw oog rondlopen, hihi.

Zijn er hier mensen die aan mealpreppen doen of hebben gedaan?
M'n vriend en z'n broer halen vaak vettige vreet uit luiheid, en dan beginnen die stoommaaltijden van de appie nogal duur te worden na een tijdje :7 Wil de verleiding voor zijn en gewoon een bakkie moeten pakken, opwarmen en BAM gezond eten met voldoende eiwitten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:57

Wij preppen idd ook :) avondeten maak ik wel zo omdat dat in 15 min klaar is :)

Maaltijd voor jack tussen de middag preppen we idd.

Z’n ontbijt ook. Hoeft ie sochtends alleen water bij te doen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:01

Ik prep ook. Ideaal kook voor een week vooruit en gaat dan de vriezer in. Deed eerste elke dag koken voor de dag erna en de avond maar daar ging zoveel tijd in zitten. Nu pak ik 1 dag en maak ik alles klaar. Werkt erg fijn :)

Ontbijt zet ik inderdaad ook klaar, enkel water nog toevoegen en in in de blender.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:21

Sportief dagje vandaag. Vanmorgen drie kwartier krachttraining in de sportschool en 30 minuten op de fiets. Vanmiddag genoten van ruim anderhalf uur hardlopen in het bos. Heerlijk!

Afbeelding

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:04

Mealpreppen? Ik moest het even opzoeken, maar het klopte wat ik al dacht: vooruit plannen/koken. Dat doe ik mijn hele leven al :j Nooit voor een hele week, maar vaak wel voor twee of drie dagen. We eten een deel en ik koel of vries de rest in. Spaghetti-saus maak ik wel voor een hele week en vries het per tweepersoonsporties in. Kortom, voor mij heel normaal, heeft niets met het sporten te maken, maar alles met kookgemak op werkdagen :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:11

Hier een beetje druk met werk enz geweest.
Gelukkig nog wel tijd om elke week een aantal keer te sporten :)

Wauw dat ziet er mooi uit Supervixen!
Baal er nog steeds van dat ik niet in de buurt van een bos woon :(

Had ook geen flauw idee wat mealpreppen was maar nu dus wel :') (dankjewel dorien, hoefde het nu niet op te zoeken :p)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:17

Lekker Dorien, ideaal toch :) Of je nu sport of niet het is altijd makkelijk.

SV mooie omgeving zeg!

Ik had gelukkig geen spierpijn, vorige week kon ik 2 dagen niet lopen.
Vanavond rug trainen :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 08:52

Zometeen wegen.... ik wil niet.... na 3 dagen carnaval....

Daarna uurtje knallen!!!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:25

Wie weet valt het mee Jeanine :p

Ik ben 1,1 kilo kwijt sinds het laatste weegmomemt (3 weken geleden).
Vetpercentage was wel hoger dan eerst..
Was daar wel een beetje gefrustreerd door..

Zit nu klaar in sportkleding voor een proefles pole fitness met twee nichtjes (eentje doet het al jaren).
Ben echt benieuwd hoe dat gaat :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:34

Jeanin rustig aan doen misschien. Kan best dat lijf watrustig wil doen. Beter weekje kalm aan dan overbelasten.

Wat ik dus doe deze week. Paar dagen schildklierpillen niet kunnen nemen. Maandag middag na beenoefeningen gestopt. Lijf wilde niet. Maar had wel weekend bewegen achter de rug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:57

Mag ik hier meekletsen? Ik sport nu 3x per week, 1x met pt en 2x zelf. Ik zit nu bij een kleine sportschool waar je iedere 4-6 weken een nieuw persoonlijk schema krijgt. Met een app doe je dan alle oefeningen achter elkaar. Hartslag blijft hoog en ik train veel efficiënter dan voorheen bij de Basicfit bijvoorbeeld (die ik trouwens voornamelijk sponsorde :+ ) Vind het bizar om te merken hoe snel je conditie verbetert :) Ik kwam eerst heel snel in ademnood (ademde ook verkeerd) en nu is dat al veel beter. Hartslag ging eerst richting 160, nu ongeveer 140.. :j

PT begeleid me ook met afvallen, mag 1500 calorieën per dag en val 0,5 tot 1 kg per week af nu.. Dus gaat lekker en heb eigenlijk niet eens honger :n

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:38

Super Relaxed! Altijd fijn als je goede resultaten hebt met training en juiste voeding. Doe je supersets of HIIT ofzo?

Lieszje, het vetpercentage wordt ook beinvloed door water. Als je net meer vocht vasthoudt (maandelijks feestje??) of veel hebt gedronken, krijg je ook al andere resultaten. Have fun met de pole fitness!

Jeanine, wegen is maar wegen. Een getal is maar een getal. En het is niet erg als dat getal soms wat tegenvalt.
Afbeelding

Degenen die aan mealpreppen doen, hebben jullie nog tips voor de maaltijden? Ontbijt en lunch heb ik al uitgevogeld, maar vind kip-zoete aardappel-spinazie zo saai om elke dag te eten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:42

Rebel_Jits schreef:
Super Relaxed! Altijd fijn als je goede resultaten hebt met training en juiste voeding. Doe je supersets of HIIT ofzo?

Euh, geen idee hoe het heet.. Maar het is steeds een afwisseling tussen cardio en kracht en nooit langer dan 30 sec rust tussen de oefeningen.. Ik heb dan bijvoorbeeld 2 verschillende krachtoefeningen in setjes van 3 (bijvoorbeeld lunches en bench press) en dan weer 45 sec met de touwen slaan en dan daarna weer 2 rondes kracht.. Maar dat wisselt ook weer per schema.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:44

Mealpreppen doe ik een beetje, maak dan bijvoorbeeld een pan pasta en dan gaan er nog zeker 3 bakjes in de diepvries. Laatst een pan stamppot andijvie gemaakt, ook 3 bakjes in de diepvries.. Ik bak ook wel eens gehakt met groenten en dan nasimix oid erdoor, dat kan ook in de vriezer, maar de rijst doe ik er dan later bij, want dat wordt anders zo droog..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:02

Ik ban vandaag weer doorgemeten en 1 kilo vet kwijt :) sinds de vorige meting.
Ook vandaag voor het eerst de e-gym uitgeprobeerd. Dat zijn 8 apparaten die je eerst met de trainer helemaal instelt, op basis van de kracht die je maximaal kunt zetten wordt het gewicht bepaald waarmee je traint. Je hebt een armbandje die je bij de sensor van het apparaat houdt en dan stelt hij alles automatisch in. Dan doe je elk apparaat een minuut, 20 herhalingen. Dan ga je door naar de volgende. Je kunt zelf bepalen hoeveel rondes je doet. Het voordeel is dat je heel gericht traint en dat je nooit op elkaar hoeft te wachten, want iedereen start en eindigt tegelijk. Na zes keer doe je opnieuw een krachtmeting om te kijken of er wat bijgesteld moet worden en je kunt het apparaat ook zwaarder of lichter zetten als je begint.
Ik ga dit nu een keer per week doen en de gewone krachttraining de andere een of twee keer.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:04

Helaas 300 gram zwaarder. Wel weer iets vet er vanaf.

Heb alleen zaterdag teveel gedronken, zondag en maandag was ik chaffeur van de carnavals wagen.... dus voel me redelijk goed.
Zaterdag en maandag ook gesport. Vandaag ging wel lekker :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:23

Ik heb geen idee mag niet wegen, dus doe ik braaf niet. Hoop wel bij de volgende meting dat er verbetering te zien is... :')

Lekker rustig aan doen Nicole :)

Goed bezig Relaxed!

Rebel_Jits, in welk opzicht wordt vetpercentage beïnvloed door water?
Ik eet standaard het zelfde dus aan mij heb je ook niks :P

Netjes SV! Klinkt leuk met zo'n band.

300 gr is niks Jeanine :P Is er morgen weer vanaf ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:34

Ja op mn oude dag ga ik er ook aan geloven, naar de sportschool. Vrijdag de eerste boksles op een sportschool waar verschillende dingen te doen zijn. Dus ik hou me hier nog even stil totdat ik in een schema zit :P en daarna lees ik graag mee :j

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:35

Ik word alleen maar zwaarder :+
Ondertussen wel een vetpercentage van 16% :j
Nog 1 procent en dan is her tijd voor een nieuw doel.
Ik ben echt verslaafd aan sporten, heerlijk.
Voel me ook super fit.
Zijn er meer die groepslessen volgen ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:52

Ik doe spinning, wil nog een x xcore proberen maar dat komt elke keer net niet uit met m’n klanten -O-

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:52

Relaxed schreef:
Euh, geen idee hoe het heet.. Maar het is steeds een afwisseling tussen cardio en kracht en nooit langer dan 30 sec rust tussen de oefeningen.. Ik heb dan bijvoorbeeld 2 verschillende krachtoefeningen in setjes van 3 (bijvoorbeeld lunches en bench press) en dan weer 45 sec met de touwen slaan en dan daarna weer 2 rondes kracht.. Maar dat wisselt ook weer per schema.

Supersets dus :D Dan doe je twee (of drie) oefeningen, elk een andere spiergroep, zonder rust ertussen. Werkt als een trein, haha.

Als je meer vocht in je lijf hebt (gedronken of vasthouden), heb je meer massa. Bij een huidplooimeting merk je niet als je veel hebt gedronken, maar wel als je vocht vasthoudt (wat resulteert in een hoger vetpercentage dan werkelijk). Bij een elektrodiagnose (die weegschalen met vaak handvaten) geeft het vocht altijd een hoger vetpercentage, omdat water ongeveer hetzelfde geleid als vet (en dus anders dan spieren). Bij onderwater-wegingen zal het niet zoveel verschil maken (water in water, blijft gelijk), DEXA scan weet ik zo niet.
Sowieso altijd 's ochtends meter op nuchtere maag, als je net naar de wc bent geweest. Als je na het eten meet, krijg je altijd andere gegevens (ene keer eet je meer dan andere keer, etc).

Vetpercentage van 16% :oo Dat is laag, wow. Ik durf niet meten, heb nog teveel lovehandles haha. Maar gok ergens 20%.