Ik loop nu 2x per week. Als het me bevalt denk ik dat ik na die 7km ga proberen te blijven hardlopen, vind het tot nu toe wel fijn. Even verstand op nul en gewoon lopen. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik loop nu 2x per week. Als het me bevalt denk ik dat ik na die 7km ga proberen te blijven hardlopen, vind het tot nu toe wel fijn. Even verstand op nul en gewoon lopen. 
dus kop op! To finish is to win
Woensdag 30km lopen, volgende week nog een keer proberen tot 35 te komen en dan de marathon... Daarna lekker weer op snelheid trainen en leuke wedstrijdjes lopen van 5km tot halve
Maar opzich niet erg, mag van mezelf prima elke dag snacken maar dan wel in fatsoenlijke hoeveelheden 

En volgende maand 5km!
Kreeg onderweg ook leuke opmerkingen van andere hardlopers
Daan_O schreef:Voor gisteren twijfelde ik over alleen een lange duurloop doen of woensdag samen met mijn zus. Omdat het gisterochtend ook regende maar gekozen voor het laatste. Alleen blijf ik het uitstellen en de marathon komt nu wel heel erg dichtbij... Gisteren nog wel lekker gelopen, ronde van 11km met gemiddeld 5.19 per km
Ik baal er wel van dat ik niet goed voorbereid ben voor de marathon. Ik ben bang dat ik sowieso zal moeten wandelen tussendoor...
heb altijd wel wat hardgelopen maar nooit echt fanatiek of vaak omdat ik er een bloedhekel aan heb. Ik vind het saai en alles doet pijn, telkens weer
aangezien ik mijn arm geblesseerd heb en dus kwa krachttraining wat beperkter ben heb ik besloten het hardlopen toch meer op te pakken. Daarnaast zit mijn vriend in de hardloopwereld en kan ik via zijn werk meedoen met de hardloop evenementen inclusief gratis inschrijving en kleding enz, dus dan moet ik toch wat kunnen presteren ook, mooie stok achter de deur
), dus of ik die 2 of 3 keer haal is afwachten.
Even de spierpijn afwachten wanneer die weg is en dan maar weer door... als ik het over 2 maanden nog steeds helemaal niet leuk vind stop ik er maar mee geloof ik, maar dan heb ik het een kans gegeven

Plien91 schreef:Ik heb bij Rotterdam steeds 5 km gerend en dan bij de drankpost even wandelen om te drinken (ik kan echt níet drinken terwijl ik ren uit zo'n bekertje). Prima bevallen hoor.Daan_O schreef:Voor gisteren twijfelde ik over alleen een lange duurloop doen of woensdag samen met mijn zus. Omdat het gisterochtend ook regende maar gekozen voor het laatste. Alleen blijf ik het uitstellen en de marathon komt nu wel heel erg dichtbij... Gisteren nog wel lekker gelopen, ronde van 11km met gemiddeld 5.19 per km
Ik baal er wel van dat ik niet goed voorbereid ben voor de marathon. Ik ben bang dat ik sowieso zal moeten wandelen tussendoor...
Joh en wat dan nog? Ik denk ook dat ik tussendoor wandel. Op de site van runners world stond afgelopen week nog een artikel over wandelen tijdens je marathontraining en dat dat helemaal niet verkeerd is. Zal even zoeken of ik nog ergens een linkje heb.
Verder kan ik jullie helaas niet helpen, ben echt een nitwit op ren gebied. Wat ik mij nog wel afvroeg: is het aan te raden om oefeningen te doen om mijn spieren sterker te maken naast het rennen? Merk dat ik vaak meer pijn in mijn kuiten krijg dan dat ik echt buiten adem raak. Zouden kracht oefeningen daar mee kunnen helpen naast het lopen (en zo ja, welke kan ik dan het best doen?)